AndroidHealthClinic

Brinta en whey met melk: warm of koud

Bezoekers in dit topic

Jarson

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
17 mrt 2010
Berichten
18
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
70kg
Beste,

Ik let de laatste tijd wel op mijn voeding maar ben nu bezig een schema in elkaar te zetten.

Ik heb wel een vraag omtrend brinta, whey en melk. Soms lees ik dat melk niet warm mag zijn (slecht voor de eiwitten), maar soms lees ik dat het niet uit maakt.

Ik hoop hier dus antwoord te kunnen krijgen of het uitmaakt of je de melk opwarmt en daarna brinta en whey toegevoegd.


Alvast bedankt.
 
Wat ik zou doen is gewoon kwartier tot 20 minuten voor het ontbijt de whey met water te nemen en vervolgens je ontbijt met brinta.
 
Ik ben begonnen met eerst de whey met melk te nemen en vervolgens de brinta met melk warm maken en opeten. Dat vond ik te veel werk op de vroege ochtend dus nu gooi ik 60gram brinta in m'n shakebeker, dan gooi ik er 40gram whey bij en vervolgens giet ik er 400ml melk bij. Dit ff shaken en je drinkt het zo op, halverwege nog ff wat water erbij om het weer vloeibaar te maken en klaar is kees....sneller en makkelijker
 
Wat ik zou doen is gewoon kwartier tot 20 minuten voor het ontbijt de whey met water te nemen en vervolgens je ontbijt met brinta.

Ja dat is inderdaad een goede optie, alleen mijn voorkeur gaat echt uit naar whey en melk (smaakt vele malen beter).
Daarom vraag ik me af of het kwaad kan melk op te warmen. Als dit zo is moeten we het maar met koude melk doen.
 
dat beetje melk bij je brinta zal het niet echt uitmaken als het op eiwitten aankomt niet?
 
waarom zou je t warm maken als je t ook koud kan eten? alleen maar meer werk op de vroege ochtend
 
dat beetje melk bij je brinta zal het niet echt uitmaken als het op eiwitten aankomt niet?

Nee dat valt ook wel mee, maar whey met melk geeft naar mijn mening veel meer smaak dan met water.
 
waarom zou je t warm maken als je t ook koud kan eten? alleen maar meer werk op de vroege ochtend

Mwah, meer werk valt mee toch... 2 a 3 minuutjes in de magnetron en je melk is heet genoeg om je tong te verbranden. eitjes in de eierkoker, melk + havermout/brinta in de magnetron en ondertussen aankleden en je haar doen. Prima ochtendritueel!
 
Ik sta vaak (te) laat op en heb dan weinig tijd. Koud vind ik ook lekkerder.
nadeel van brinta is dat het erg snel dik wordt.
Ik gebruik havermout, wat ik droog in de blender doe. zo gaat er een stuk meer in:D
 
Ik sta vaak (te) laat op en heb dan weinig tijd. Koud vind ik ook lekkerder.
nadeel van brinta is dat het erg snel dik wordt.
Ik gebruik havermout, wat ik droog in de blender doe. zo gaat er een stuk meer in:D

Zo doe ik het ook, maar eerst een whey shake en dan 100gr brinta fijn malen, dan 300ml melk erbij, nog ff blenden en naar binnen werken..
Lekker snel
 
Gewoon met wat fruit in de blender gooien!
 
Ik vind blenderen meer tijd kosten dan even een bordje met brinta/havermout en melk in de magnetron. Bovendien is het veel lekkerder om het warm te eten. (vind ik persoonlijk..)
 
Qua tijd maakt het allemaal niet uit. Die paar enkele minuutjes extra om het op te warmen of in de blender te doen maken me niet uit.

Alleen een echt antwoord op vraag of warme melk effect heeft op de eiwitten in whey heb ik niet? Iemand die daar op kan antwoorden?
 
Qua tijd maakt het allemaal niet uit. Die paar enkele minuutjes extra om het op te warmen of in de blender te doen maken me niet uit.

Alleen een echt antwoord op vraag of warme melk effect heeft op de eiwitten in whey heb ik niet? Iemand die daar op kan antwoorden?

Volgens mij moet je nooit whey met melk nemen de aminos vechten met elkaar en jij neemt dan niet veel op. Daarom altijd whey met water nemen !
 
gewoon 100 gram brinta 50 gram whey 500 ml melk.
dan opdrinken.
 
Qua tijd maakt het allemaal niet uit. Die paar enkele minuutjes extra om het op te warmen of in de blender te doen maken me niet uit.

Alleen een echt antwoord op vraag of warme melk effect heeft op de eiwitten in whey heb ik niet? Iemand die daar op kan antwoorden?

De warmte heeft geen effect. Als je de eiwitten sterk verhit denatureren ze, de vorm veranderd, maar de aminozuren (waar het dus omgaat) blijven gelijk. Vaak wordt als optie gegeven om whey met melk te gebruiken, ik doe dat zelf ook. Maar dat verhaal over concurerende aminozuren ken ik niet. Misschien wel interessant om daar eens naar te kijken.
 
Brinta Wake up + Dosering Whey + Magere melk (Lekkere hoeveelheid dat het niet te dik wordt) en zuipen maar!
 
Neem 15/20 voor me ontbijt me wheyshake met water.. Daarna verwarm ik eerst me melk en gooi er dan pas Brinta bij anders stolt het zo waanzinnig snel..

80 gram Brinta
700 ml Melk
 
koud met vraut mzzls
 
Volgens mij moet je nooit whey met melk nemen de aminos vechten met elkaar en jij neemt dan niet veel op. Daarom altijd whey met water nemen !
Bron?
 
Back
Naar boven