MuscleMeat

Brinta/Havermout Bah!

Bezoekers in dit topic

IliasKhadir

Novice
10 jaar lid
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
70kg
Vetpercentage
10%
Beste ladies and heren,

Sinds vandaag ben ik begonnen met een serieus voedingschema, deze heb ik bijgevoegd als bijlage.

Vanochtend bestond mijn ontbijt uit havermout en 6 sneetjes met kipfilet. Zoals te zien op mijn schema is de hoeveelheid van Brinta en melk beetje aan de hoge kant. Achteraf gezien is dit voor mij gewoon niet te doen. Hoe krijgen mensen dit door hun strot?? 40 gram kan ik nog wel doen, maar 100 gram is te veel. Is er geen vervanger voor Brinta? Wat is jullie advies?

Tot slot, hoe vinden jullie mij schema eruit zien? Ik heb nog geen feedback ontvangen hierover. Let niet op de nummers, die zijn niet allemaal correct en ik ben nog niet klaar met de schema. it's a working progress...

P.S. Brinta is toch wel havermout of niet :P want ik heb gister boodschappen gedaan en heb ook quaker en huismerk havermout gekocht. Dus heb 3 soorten liggen. Ik wist van te voren al dat dit niet zou smaken dus vroeg me af welke het lekkerst was. De intake is wel hetzelfde..

Bijlagen

brinta zijn langzame koolhydraten hea, je kunt het afwisselen met bijvoorbeeld rijst,volkoren pasta,bruin brood etc

brinta= +-zelfde als havermout
tuurlijk zijn de ingredienten niet helemaal hetzelfde maar voedingswaarden liggen aardig dicht bij elkaar

Brinta en Havermout zijn 2 verschillende dingen.

Ik eet ze beide. (ik mix af en toe havermout door de brinta. Havermout zonder brinta vind ik niet lekker)

Aan Brinta moet je ook een beetje wennen denk ik hoor. In het begin vond ik het niet al te lekker, maar tegenwoordig vind ik het een van de lekkerste dingen.

Puur brinta met melk vind ik ook niet lekker.

Ik eet het zo:

- magere melk (lauw, niet te warm)
- brinta
- noten (gewoon een zakje gemengde ONGEZOUTEN noten fijn gehakt)
- beetje kokosrasp

Goed door roeren.

Heerlijk.

• Topic Starter Topic Starter
Thx guys, met noten en rasp klinkt lekker. Gewoon mixen die handel

Ik eet het zo:

- magere melk (lauw, niet te warm)
- brinta
- noten (gewoon een zakje gemengde ONGEZOUTEN noten fijn gehakt)
- beetje kokosrasp

Goed door roeren.

Heerlijk.

Misschien moet je albona van de aldi proberen. Is een mix van granen en is veel vloeibaarder en dunner dan brinta of havermout en daardoor voor mij veel makkelijker weg te eten. Evrentueel met beetje honing voor de smaak, maar noten enzo klinkt ook wel erg lekker.

Doe er wat minder brinta/ havermout bij of voeg wat meer melk toe. Experimenteer een beetje met de verhouding. Gaat niet heel veel invloed hebben op je voedingswaarde. Ik snap niet dat zo veel mensen het niet lekker vinden zonder suiker of andere toevoegingen. De melk is van nature al erg zoet vind ik. Vind het een heerlijk ontbijtje, sowieso een stuk lekkerder dan een droge boterham in de morgen;)

tip:

havermout/brinta + 1scoop whey droog mengen door elkaar zodat het later niet klontert. Daarna water/melk toevoegen..... nom nom nom nom

kan zelf zo wel 300gr brinta/havermout op

tip:

havermout/brinta + 1scoop whey droog mengen door elkaar zodat het later niet klontert. Daarna water/melk toevoegen..... nom nom nom nom

kan zelf zo wel 300gr brinta/havermout op

Dat heb ik wel is gedaan met chocolade whey. Gatverdamme:o Ik krijg het echt niet weg op die manier en met naturel whey is het nog veeeeeel viezer:P

nooit leren eten van je ouders ofzo?
Gewoon eten die handel, het lichaam went aan de smaak en dan ga je het zelf na paar maanden minder vies vinden.

desnoods druk je neus dicht en gooi je het achterover.

Laatst bewerkt:
nooit leren eten van je ouders ofzo?
Gewoon eten die handelijk, het lichaam went aan de smaak en dan ga je het zelf na paar maanden minder vies vinden.

desnoods druk je neus dicht en gooi je het achterover.

+1 !

Doe het anders in kleine glaasjes en maak er kleine shots brinta van:P. En idd smaak went.:cool:

Omdat ik niet zo van pap houdt in de ochtend maak ik er meestal iets van dat hard is.
Bijvoorbeeld pannenkoeken, cake, of in de magnetron

300ml melk 50gr brinta (ongeveer 6-7 eetlepels.
schepje whey en klaar..

als je dat moeilijk vind eet je toch gewoon 2 volkoren boterhammen met pindakaas ofzo en een shake ernaast..

Terug
Naar boven