XXL Nutrition

Brinta, ik snap het niet

RendezVous

Dutch Bodybuilder
Waardering
2
Kijk,

Wit brood = tarwe = Evil
Bruin brood = granen = Goed

en

Brinta = tarwe = Goed ???

Eigenlijk is brinta toch net zo ongezond als wit brood, waarom is het dan zo populair?

Ik vind brinta trouwens wel lekkerder dan havermout, maar als havermout gezonder is stap ik lekker voor altijd over :p

RendezVous zei:
Kijk,

Wit brood = tarwe = Evil
Bruin brood = granen = Goed

en

Brinta = tarwe = Goed ???

Eigenlijk is brinta toch net zo ongezond als wit brood, waarom is het dan zo populair?

Ik vind brinta trouwens wel lekkerder dan havermout, maar als havermout gezonder is stap ik lekker voor altijd over :p
havermout is misschien gezonder(volgens mij dandy's propaganda), maar zelfs dan is het maar een miniscuul verschil

brinta is gemaakt van de volle tarwekorrel, en bevat veel voedingsvezels, dit in tegenstelling tot wit brood..dacht ik

• Topic Starter Topic Starter
waar is wit brood van gemaakt dan?

Brinta, havermout, het zal mekaar niet zoveel schelen. Eet wat je lekker vind en eet er veel van :D.

Wit brood is volgens mij ook totaal niet erg in de bulk?

Hee Kay zei:
Wit brood is volgens mij ook totaal niet erg in de bulk?

kijk, wit brood bevat een stuk minder voedingsvezels dan bruin brood, daarom heb je niet zo snel een ''vol'' gevoel..d.w.z. je eet net zo makkelijk 20 witte boterhammen als 10 bruine boterhammen..
het is lekker omdat het sneller/makkelijker gaat en je meer op kan hebben, echter bruin brood blijft een stuk gezonder en als je later geen diabetes wilt hebben kan je IMO het beste afwisselen met wit/bruin brood en in cut alleen bruin..(mooi meegenomen:veel voedingsvezels, snel verzadigingsgevoel)

Terug
Naar boven