AndroidHealthClinic

brinta melk probl.

Bezoekers in dit topic

Jopie

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
1
Wat combineren jullie met brinta?

ik wil zo veel mogelijk complxe koolhydraten binnen krijgen.
ik wil nu wat meer brinta nemen maar daarin tegen neem ik ook meer margere melk ( anders is het zo hard ).
Dus krijg ik teveel zuivel binnen. wil het op 750ml per dag houden.
ik neem al kwark dus wordt het moeilijk.

mischien havermout met iets anders?
of andere soort koolhydraten?
een bepaalde shake?

heeft iemand tips hoe ik dit kan oplossen?

jopie

Ik doe het altijd met water kan ik wel meer dan een kilo per dag eten als ik wil

ps. niet combineren met kwark, ik krijg hier kots neigingen van (ik doe er dan ook nog lijnzaad bij :p , maardaar door komt het niet want heb ook geprobeerd zonder brinta en dan kon makkelijk maar ok)

havermout met water is te doen alleen smaakt het wel wat minder,ik zelf hou 100ml m melk en 120ml water aan op 50gr hm en vind het zo prima smaken.

Hier moet echt een keer een sticky van gemaakt worden :):

Hoe kets ik zo snel mogelijk zo veel mogelijk brinta weg? Let wel:

Men neme een litertje water en een potje brinta (pak een potje met een redelijk smalle opening die je makkelijk aan je mond kan zetten). Vul het potje met brinta. Neen een klein slokje water. Houd dit water in de mond. Giet r een flinke lading brinta achter aan. Houd de brinta ook in je mond. Pak wederom het glas water en giet dat weer achter de brinta aan. Sluit de mond. Dan ff spoelen, en slikken maar. Men herhaald dit bovenstaande tot men van mening is voldoende brinta binnen te hebben (ongeveer 10 a 15 gram per slok).

Andere manier:
Pak een shake beker. Gooi r een ladingkje brinta in (ongeveer 20 gram). Gooi r snel een aantal geuten water bij. Snel schudden! (anders lost de brinta op in het water en word dik) en snel in je keelgat ketsen!

Ik vind de 1e manier fijner, maar het werkt allebei!

suc6!

Klinkt allemaal lekker makkelijk enzo, maar ik kan me nog van mijn biologielessen herinneren dat speeksel het enzym amylase bevat dat verantwoordelijk is voor de vertering van zetmeel...
Als je dus je Brinta zo snel wegspoelt zonder te kauwen, komt het zetmeel haast onverteerd in je maag terecht, lijkt mij. Nu is het wel zo dat alvleessap ook amylase bevat, maar ik vertrouw toch liever niet alleen daarop en kauw alles goed door.

Ach ja, dan ken je wel een paar kilo minder eten per week... Prioriteiten he...:)

Tja, ik heb persoonlijk liever de zekerheid dat alles wat ik eet ook zo efficiënt mogelijk door mijn lichaam gebruikt wordt. Want wat heeft het voor nut om veel te eten als maar een gedeelte ervan optimaal benut wordt?
Kwaliteit voor kwantiteit dus! ;)

nap je punt maar ik denk dat dat allemaal wel mee valt. Als ik brinta klaar maak met melk dan giet ik het ook in mijn mond en slik het door (kauwen op pap? heeft dat nut?). Als ik het dus zo in mijn mond pleur komt r ook wel wat speeksel bij, bovendien eet ik dan 4 keer zo veel brinta dus ik denk dat dat wel af weegt :)

het slaat nergens op om eten zo mechanisch te behandelen...

Tuurlijk kun je eten met een bepaald doel: spiermassa winnen/vet verliezen etc.

Maar uh, brinta met water wegspoelen in je mond??? Get a life....

Originally posted by kingnbajam
het slaat nergens op om eten zo mechanisch te behandelen...

Tuurlijk kun je eten met een bepaald doel: spiermassa winnen/vet verliezen etc.

Maar uh, brinta met water wegspoelen in je mond??? Get a life....

Pfff, sorry kingnbajam maar dit vind ik dus echt een BS post! Ongeveer 65% van wat ik dagelijks naar binnen werk is met doel om spiermassa te kweken! Denk jij dat ik geniet van lijnzaadolie? Denk jij dat ik geniet van kwark? Denk jij dat die tonijn me niet bjna de strot uit komt? WHO GIVES A ****?! Als ik lekker zou willen eten zou ik wel net als elke vetlkep met een burger en een fles bier op de bank gaan zitten. Dit is BB , geen duffe recreatie sport. Ga jij dan maar lekker een bakje brinta van 40 gram met een kladje melk klaar maken, dan kets ik nog een kilotje achterover!

Ik weet niet hoe jij met je voeding om gaat, maar eten doe ik om te groeien en niet omdat ik het lekker vind (en soms is het beide, dat is dan mooi mee genomen, anders pech).

p.s., ik heb een leven kerel, and i'm living it HUGE!!!

Wat ik schreef, was niet als een persoonlijke aanval bedoeld, maar puur een reactie op iets wat ikzelf gewoon HEEL raar vind.

Als ik een HUGE ASS bord vul met 120 gram brinta en melk... er kaneel en proteinepoeder met een smaak bij doe... krijg ik in 1 keer een BEHOORLIJKE kwak complexe KH binnen + eiwit...

Tuurlijk zit je wel vrij snel vol, maar als je beetje bij beetje opbouwt met je eten, zul je ook per keer steeds meer kunnen eten. Brinta met alleen water naar binnengieten vind ik gewoon de grootste bullshit, dat is mijn MENING.

Met brood krijg je in verhouding ook veel KH binnen... dat ga je toch ook niet met water in een mixer vloeibaar maken, zodat je het sneller in je lichaam kan pompen?

Ik ken genoeg mensen die HUGE worden, terwijl ze toch redelijk kunnen genieten van hun eten.... juist als je bulkt, heb je meer mogelijkheden om lekkerder te eten. Anyway, iedereen doet maar wat hij/zij wil... ik geef alleen m'n mening hier!

Wat ik schreef, was niet als een persoonlijke aanval bedoeld, maar puur een reactie op iets wat ikzelf gewoon HEEL raar vind.

Keej bro, dan is het goed :)

Als ik een HUGE ASS bord vul met 120 gram brinta en melk... er kaneel en proteinepoeder met een smaak bij doe... krijg ik in 1 keer een BEHOORLIJKE kwak complexe KH binnen + eiwit...

Tuurlijk zit je wel vrij snel vol, maar als je beetje bij beetje opbouwt met je eten, zul je ook per keer steeds meer kunnen eten. Brinta met alleen water naar binnengieten vind ik gewoon de grootste bullshit, dat is mijn MENING.

Ieder zijn eigen mening. Ik vind brinta met melk ook niet lekker. Bovendien kan ik het niet zo klaarmaken op stage. Meestal pak ik die brinta ook na een maaltijd om nog ff extra te vullen. Ik krijg het zo goed weg, heb r geen problemen mee.

Met brood krijg je in verhouding ook veel KH binnen... dat ga je toch ook niet met water in een mixer vloeibaar maken, zodat je het sneller in je lichaam kan pompen?

Uhhh, ik ken wel een mafkees die gek genoeg is dat soort dingen te doen. Volgens mij heet hij...uhhh...ADMIN!!!! :D

Ik ken genoeg mensen die HUGE worden, terwijl ze toch redelijk kunnen genieten van hun eten.... juist als je bulkt, heb je meer mogelijkheden om lekkerder te eten. Anyway, iedereen doet maar wat hij/zij wil... ik geef alleen m'n mening hier!

Heb je in zekere zin wel gelijk in. Maar ik heb niet de middelen en de mogelijkheid om mijn eten altijd lekker klaar te maken. Vaak is het een haastklus en dan is het voor mij een kwestie van zo snel mogelijk zo veel mogelijk binnen krijgen. Brinta+water is daar ideaal voor :)

Maar als je steeds meer wilt eten, krijg je ook meer melk binnen
en dat wil ik juist verkomen.

dus meer brinta maar niet meer melk,

zou het met karnemelk lekker zijn??

Originally posted by jopiepoekie
Maar als je steeds meer wilt eten, krijg je ook meer melk binnen
en dat wil ik juist verkomen.

dus meer brinta maar niet meer melk,

zou het met karnemelk lekker zijn??

Ik denk dat het met karnemelk niet echt lekker is. En dat is toch ook zuivel? Daarom zou ik het met water doen (kun je ook gewoon warm maken net als met melk) of iets anders pakken.

ik deed t voorheen met magere yoghurt (van de groene koe die je bij de edah kan kopen is echt na veelvuldig testen als beste en lekekrste dus uit de TNO-Bus gekomen om te combineren met havermout:D)

eet t nu met 50 ml yoghurt en de laatste tijd zelfs met minder en eet ik t zowaar vrijwel droog weg. Ik giet dus een klein beetje yghurt in een kom (zon30 gram) en gooi de rest van mn havermout bij (in jouw geval kan je dus varieren, ik hou t in mn cutfase bij 50 gram havermout dat veel meer is dan die 30 ml yoghurt) ik roer dat zoveel als ik kan door elkaar waarbij het gros van dehavermout aan elkaar gaat kleven en hoppa, je hebt avrmout met een klein vleugje yoghurt eraan. voor de kwalitaitieve eiwiten kan je dan eventueel er weipeoder doorheen gooien alhowel ik dat zelf minder prettig vind dus drinke je die wei metw ater als shake erbij. de ideale combi.

de rest van de havermout eet ik gewoon droog, kan komen doordat ik in mn cutfase zit en t op elke manier lekker vind maar zelf tijdens de refeed is mn havermout : yoghurt veel groter en ik geniet nog steeds met volle teugen. ooit zal de dag komen dat ik t puur en natuur droog ga eten en ik zla er geen problemen mee hebben.

havewrmout, you gotta love it, I will marry it:)

nu hopen dat ik de naam wel goed zeg bij t altaar:D

Laatst bewerkt:
Originally posted by dandyman
ooit zal de dag komen dat ik t puur en natuur droog ga eten en ik zla er geen problemen mee hebben.

havewrmout, you gotta love it, I will marry it:)

nu hopen dat ik de naam wel goed zeg bij t altaar:D

ga denk ik ook maar eens wat havermout aanschaffen!

heb nog nooit iemand zo enthousiast over eten gehoord :)

jaja, is voor mij echt junkfood en dat durf ik zonder dat mn neus gaat groeien..k*t nu zie ik niets meer:D

nee meen t serieus , ben er echt gek op

havermout wordt niet zo fckin hard als brinta. Ik moet zeggen, rob g dat jij behoorlijk raar over eten denkt! Alles schrok je zo naar binnen alleen voor je spieren? Waarschijnlijk heb ik een vergelijkbaar voedingspatroon als jij. Maar als ik weet dat iets goed voor me is, zoals kwark, smaakt het ineens een stuk beter. Terwijl het een gore zure rommel is eigenlijk. En wanneer je iets altijd maar tegen je zin in wordt je er op een geg moment zoo fckin hard flauw van dat je het echt niet meer naar binnen krijgt. Zoals ik met brinta in warme melk. Gadver de gadver. Ben benieuwd hoelang je het zo volhoudt (vergeet niet dat je als het goed is toch nog minstens 20jaar zult bben).
Beter geniet je dus van je powermaaltijden......

Originally posted by D.
Maar als ik weet dat iets goed voor me is, zoals kwark, smaakt het ineens een stuk beter. Terwijl het een gore zure rommel is eigenlijk. En wanneer je iets altijd maar tegen je zin in wordt je er op een geg moment zoo fckin hard flauw van dat je het echt niet meer naar binnen krijgt. Beter geniet je dus van je powermaaltijden......

idd, als je weet dat iets goed voor je is qua groeimogelijkheden of..cutmogelijkheden ja, dan ga je behalve t in je dieeet toeveoegene r ook gaandweg van genieten. heb t bij tonijn kwark gehad en nu hoef ik niets meer te "leren" eten, ik geniet er gelijk van. Maar onze Rob is hardcore:D, maar id geniet er wel van, leer ervan e genieten dan heb je iig een leuker leven qua bb ipv dat t een evrplichtig word.

Enjoy the oats!!!!!!

Originally posted by Rob G

ga denk ik ook maar eens wat havermout aanschaffen!

heb nog nooit iemand zo enthousiast over eten gehoord :)

geloof me, brinta valt in t niet bij havermout. t is gewoon lekkerder en in mn ogen nog voedzamer ook vooral qua vezelgehalte..maar koop t aljeblieft in je eigen buurt anders zouden we nog moeten knokken om t laatste pak...maar ja, nu kan ik via mn werk dus groot inslaan:) en t dus groter aanpakken waardoor Dandy ..tja vul zelf maar verder in..nadruk lag op groot

groot, groter...idd:D

laat je ons weten wat je van de havermout vind en wel die van Quaker dan he

Back
Naar boven