XXL Nutrition

brinta vs havermout

Bezoekers in dit topic

Sinds een tijdje heb ik mijnbrinta omgeruild voor havermout.

Ik eet het met ongezoete soyamelk. Dit is lekkerder dan met gewone melk (melk is voor koeien).

Rozijnen en kaneel erin en smullen maar!
 
100 gr brinta, 60 gr whey shake (cappuccino smaak)
800 ml water en de blender in, is een dikke shake wat je makkelijk kan drinken

ik kan smorgens amper eten, daarmee drink ik mijne brinta naar binnen, doe dit al jaren en werkt goed
 
Je moet het zo zien, vind je havermout niet lekker dan eet je het tot je het lekker is dat is mijn motto, Lust je het niet dan eet je het tot je het lust. Ik vind havermout nu lekker, ik maak er pannekoeken mee en eiwitrepen. Brinta is ook lekker maar, kwa voedingwaarde is havermout de beste
 
Je moet het zo zien, vind je havermout niet lekker dan eet je het tot je het lekker is dat is mijn motto, Lust je het niet dan eet je het tot je het lust. Ik vind havermout nu lekker, ik maak er pannekoeken mee en eiwitrepen. Brinta is ook lekker maar, kwa voedingwaarde is havermout de beste

Leg eens uit; Hoe maak je een eiwitreep met havermout?
 
Receptenforum staat vol met recepten.
Of google: "oatmeal protein bar"
Of check LeanBodyLifestyles recepten
 
Ik gooi in mijn shake dus eerst melk, een banaan, honing, dan eiwit poeder en net zo lang Brinta erbij tot ie draaiend dichtslibt en dan weer een beetje melk tot die draaikolk er weer in komt. Dan is hij perfect.

Echt een hele dikke shake met heel veel vezels dus. Wel meteen wegwerken.
Glaasje water erachteraan.

Ik heb een keer een slachte ervaring met Brinta gehad.
's ochtends op lege maag een bak Brinta veel te warm en veel te veel Brinta.
Naar binnen gegooid en toen ging het uitzetten en onttrok al het vocht van mijn maag of iets dergelijks, maar in ieder geval leek het net een baksteen, wat een steek en ik ging bijna van mijn stokkie, trok helemaal weg.

Glaasje water deed wonderen.
 
Waar kopen de Belgen hun havermout?

Bio havermout van Delhaize, echt lekker. Wordt snel wak in volle yoghurt. Wa noten zwarte chocola whey en fruit. Ideaal dessert na soep en blik tonijn/zalm tijdens lunch.
 
Havermout

Ik koop de havermout in zak van 20 Kg=18€ hier bij de maalder.
Is voor menselijke comsumptie.
Doe de havermout 100gr in kom met WATER (kom ik veel droger van) en 12 min op 350Watt in mocrogolf voor het slapengaan zodat pap nog wat natrekt.
S'morgens 1,30 min effe opzetten om op te warmen op volle vermogen.
Met melk gaat dit evengoed.

JP
 
Ik neem altijd brinta, simpelweg omdat het sneller klaar te maken is ( havermout in de magnetron is ranzig, moet echt gekookt zijn om lekker te zijn)

Edit: voor ontbijt ****. Als ik pannenkoeken of eiwitrepen of idk maak dan gebruik ik altijd havermout.

Ik gooi havermout en wat rozijnen door de magere melk zonder te verwarmen. Heerlijk! En ik gain als een gek. Bereidingstijd: 1 minuut
 
Ik zelf eet dit als m'n ontbijt: havermout, paar stuks fruit gemixt in blender en wat whey erdoorheen. Damn, niet normaal lekker. Zeker aanrader. Maakt melk ook overbodig.
 
havermout, 50 gram havermout met 200 gram melk (weeg mn voedsel altijd af) er dan even doorheen roeren en vervolgens 2,5 minuut in de magnetron op vol vermogen.
geloof dat dit 1000W is vervolgens beetje kaneel, wat zoetstof en opnieuw roeren. eet smakelijk :)
 
150 gr havermout in de staafmixer tot het poeier is, 1,5 schep whey erbij, melk eroverheen en weer staafmixen. Drinkbaar ontbijt met een top voedingswaarde.

Juistem :) ik maal mijn havermout met een magimix tot poeder, handig voor pannenkoeken.
 
Back
Naar boven