Fitness Seller

brinta+yoghurt??

Bezoekers in dit topic

steven4

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2009
Berichten
900
Waardering
8
ik stond vanochtend ineens op met dit idee, heb het echter nog niet uitgeprobeerd. Heeft iemand dit wel eens gedaan? Hoe smaakte het/welke verhouding heb je gebruikt?
is het aan te raden qua voedingswaarden?
 
Tuurlijk kan dat...yoghurt bevat alleen meer suikers dan bijv. magere kwark.. maar op zich als je het verdraagt in de ochtend why not.

Vele zijn lactose intolerant en kunnen niet zo goed tegen zuivelproducten omdat je er BIJV. wat meer "puffy" van uit kan gaan zien, maar dit verschilt ook weer per persoon.

Als je het goed verdraagt en past in je dieet, dan zou ik zeggen gewoon doen. Zo te zien moet je nog flink wat massa gainen, dus is het op zich niet zo'n slecht idee. Het bevat meer voedingswaarde/kcal dan water. Voor je cut is het dan bijv. aan te raden dit weer te schrappen.

Ik zou zeggen..probeer gewoon. Goede yoghurt heeft overigens ook altijd goede bacteriën die goed zijn voor je stoelgang ;).
 
wordt een steen omdat het minder water bevat dan melk
 
Ik heb dit nog niet gegeten.
Weet sinds deze week wel dat 50 gram havermout met 150/250 gr magere yogurt heel goed te doen is, dus ik verwacht dat dit met brinta ook zo zal zijn.
 
Al gegeten. Best wat extra water of melk toevoegen zodat het niet TE dik wordt.
 
Tuurlijk kan dat...yoghurt bevat alleen meer suikers dan bijv. magere kwark.. maar op zich als je het verdraagt in de ochtend why not.

Vele zijn lactose intolerant en kunnen niet zo goed tegen zuivelproducten omdat je er BIJV. wat meer "puffy" van uit kan gaan zien, maar dit verschilt ook weer per persoon.

Als je het goed verdraagt en past in je dieet, dan zou ik zeggen gewoon doen. Zo te zien moet je nog flink wat massa gainen, dus is het op zich niet zo'n slecht idee. Het bevat meer voedingswaarde/kcal dan water. Voor je cut is het dan bijv. aan te raden dit weer te schrappen.

Ik zou zeggen..probeer gewoon. Goede yoghurt heeft overigens ook altijd goede bacteriën die goed zijn voor je stoelgang ;).

zijn de voedingswaarde van yoghurt niet zo goed als gelijk aan die van melk? of geld dat puffy worden ook bij melk?:P
heb het geprobeerd en was niet heel enthousiast over de smaak. Ga morgen brinta proberen met chocomelk(light) :p
 
zijn de voedingswaarde van yoghurt niet zo goed als gelijk aan die van melk? of geld dat puffy worden ook bij melk?:P
heb het geprobeerd en was niet heel enthousiast over de smaak. Ga morgen brinta proberen met chocomelk(light) :p

Ach joh die light is rotzooi, pak dan gewoon magere melk + cacaopoeder ( is ook nog eens erg gezond voor je :)) en om het wat zoeter te maken eventueel beetje honing + brinta. Grappige combi eigenlijk, ben nu ook wel benieuwd :o..hoe jou dat zal gaan smaken. Eet zelf in de ochtend gekookt water + wat honing + bambix (glutenvrij) + whey en wat vers fruit. Doe er wel een zooi kaneel in :o

Wat betreft de voedingswaarde tegenover melk verschilt het niet heel erg (nu heb ik het over magere tegenover magere..). Melk heeft misschien iets meer eiwitten, maar zal wel niet veel schelen. Het extraatje wat de yoghurt heeft is dat het een gefermenteerd melkprodukt is en daardoor een bacteriecultuur heeft wat ook goed is voor de darmpjes:o. Daardoor heeft yoghurt ook een dikker structuur en smaakt het mildzuur.

Maar dat puffy geldt voor bijna alle zuivelproducten, ligt eraan of je wel of niet zuivelintolerant bent.
 
Ik hou wel van beton eten ;), maybe ga ik dat binnenkort wel een keer eten.
Met chocomel is brinta echt lekker :)
 
is nesquick cacao poeder? is eigenlijk het enige dat ik ken, heb verder nooit zoiets gezien. Maar zal morgen eens in de winkel kijken:) waarom is is light chocomelk rotzooi? Het enige verschil met halfvolle melk is 0.5 gram vet?
Hoe merk ik dat ik lactose intolerant ben? Kan me niet echt een beeld van "puffy" maken. Wil dat zeggen dat ik het waarschijnlijk niet ben omdat ik het dan wel gemerkt had?:p
 
Ik hou wel van beton eten ;), maybe ga ik dat binnenkort wel een keer eten.
Met chocomel is brinta echt lekker :)

hoe maak je die brinta met chocomelk dan precies klaar
met melk en cacaopoeder of gewoon mengen met cecemel?
warm/koud ?
 
ik denk dat ik het cacao poeder eerst met de melk zou mengen, dan bij de brinta en dan in de magnetron. lijkt me het lekkerst:)
 
Neej ik vond het koud lkkr :D en deed het met light chocomel.
Gewoon de avond van te voren in de koelkast zetten en dan is het 's ochtends lkkr :)
(een soort mousse)
 
is nesquick cacao poeder? is eigenlijk het enige dat ik ken, heb verder nooit zoiets gezien. Maar zal morgen eens in de winkel kijken:) waarom is is light chocomelk rotzooi? Het enige verschil met halfvolle melk is 0.5 gram vet?
Hoe merk ik dat ik lactose intolerant ben? Kan me niet echt een beeld van "puffy" maken. Wil dat zeggen dat ik het waarschijnlijk niet ben omdat ik het dan wel gemerkt had?:p

Nesquick is toch met die konijn? Dat is geen pure cacao..gewoon veel melkpoeder+suiker+beetje cacao+de rest. Je kunt in de supermarkt wel pakjes cacao kopen, anders bij de natuurwinkel altijd wel te krijgen.

Light producten zijn gewoon zo erg bewerkt..het zit vol met synthetische stoffen.

Als je geen problemen hebt bij het eten van zuivel, dan hoef je er ook geen zorgen over te maken. Je merkt het anders vanzelf wel.
 
Neej ik vond het koud lkkr :D en deed het met light chocomel.
Gewoon de avond van te voren in de koelkast zetten en dan is het 's ochtends lkkr :)
(een soort mousse)

heb je advies opgevolgd en het net in de koelkast gezet, ziet er damn lekker uit! Moest moeite doen ervan af te blijven:p ik ga snel slapen want heb zin in het ontbijt:D
 
was erg lekker!:p
 
Ja vond ik ook, heb et vandaag ook weer gegeten ;P
 
ik heb bij onze Ah nu blooker cacao gehaalt, er staat alleen nergens de ingredienten of voedingswaarden???
Iemand enig idee of deze cacao verantwoord is?
 
heb op een ander forum deze post gevonden:

Cacaopoeder is zo licht dat het amper cals bevat, bovendien zit er een stimulant in.. gewoon rijkelijk gebruiken en laat het je smaken! Het is beter dan 72% chocolade. Wel uiteraard de ongezoete variant gebruiken (Blooker of Droste bijv)

dus zal wel in orde zijn:)
 
Back
Naar boven