AndroidHealthClinic

Brinta (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zoals met veel dingen is het waarschijnlijk gewoon wennen voor je, ik had precies hetzelfde als jij in het begin. Na een paar weken word het gewoon routine en is het NP. Nu eet ik het echter niet meer omdat ik het rotzooi vind.
Rotzooi?
Dan mag jij me eens vertellen wat jij aan brinta rotzooi vind...
 
Rotzooi?
Dan mag jij me eens vertellen wat jij aan brinta rotzooi vind...

Brinta heeft een hoge glycemische index, dat in combinatie met de hoge hoevelheid koolhydraten veroorzaakt een gigantische glycemische lading wat insuline ongevoeligheid veroorzaakt (diabetes etc). Daarnaast is het een "leeg" product wat in vergelijking tot fruit en groenten weinig vezels bevat en nog minder vitamines/mineralen/phytochemicalien.
 
Nou kerel dan veel succes met je fruit en groente ontbijt..
 
Betwijfel het ten zeerste, maar goed.. Ieder zijn eigen schema.;)
 
Omdat je bij je ontbijt de nodige carbs nodig hebt en om die nu uit fruit en groente alleen te halen lijkt me niet erg handig..
 
Omdat je bij je ontbijt de nodige carbs nodig hebt en om die nu uit fruit en groente alleen te halen lijkt me niet erg handig..

2 bananen en een 1 appel en je hebt 100gr havermout/brinta :).. en en en! Je hebt ook nog eens vitamines/vezels
 
Brinta heeft een hoge glycemische index, dat in combinatie met de hoge hoevelheid koolhydraten veroorzaakt een gigantische glycemische lading wat insuline ongevoeligheid veroorzaakt (diabetes etc). Daarnaast is het een "leeg" product wat in vergelijking tot fruit en groenten weinig vezels bevat en nog minder vitamines/mineralen/phytochemicalien.
Havermout dan?? :)
 
ik flikker 75gr brinta in mn shake baker, btje whey erbij... 400 a 500ml magere melk, 1 eetlepel olijfolie... beetje schudden en *snel* (voor het dik wordt) naar achter gooien.

is best goed te doen zo ;)

zo doe ik het ook.alleen geen olijfolie.
 
hallo,

vandaag voor het eerst brinta aangeschaft en eens opgevreten maar vind er geen kraak of smaak aanzitten behoorlijk vies vink het eigenlijk...
heb het gemaakt met warme melk..

nu is mijn vraag hoe maken jullie dit lekkerder en kan het ook gewoon met koude melk/water???

alle tips/recepten welkom

Ten eerste, gebruik koude melk, ik maakte het ook eerst met warme melk en kwam ervan aan't kotsen. (Geef toe, het ziet er al niet al te best uit en dan ook nog eens warm :s)
Ten tweede, bij een overvloed van melk kun je het gemakkelijk drinken (en zal je gewoon de melk proeven aangezien brinta/bambix naar niks smaakt)
Ten derde, ik gooi er 3 koffie lepels suiker in (+- 15 gr suiker) en meng alles goed, zo is het wel lekker. En nu ga je horen van "Neen suiker is sleeeeeeeeeeeecht!" maar wat maken die paar grammen nu uit, en ook nog 's morgens.
Ohja, en als je een lekkere whey hebt zou'k die eerder erbij gooien als suiker.
 
Ten eerste, gebruik koude melk, ik maakte het ook eerst met warme melk en kwam ervan aan't kotsen. (Geef toe, het ziet er al niet al te best uit en dan ook nog eens warm :s)Ten tweede, bij een overvloed van melk kun je het gemakkelijk drinken (en zal je gewoon de melk proeven aangezien brinta/bambix naar niks smaakt)
Ten derde, ik gooi er 3 koffie lepels suiker in (+- 15 gr suiker) en meng alles goed, zo is het wel lekker. En nu ga je horen van "Neen suiker is sleeeeeeeeeeeecht!" maar wat maken die paar grammen nu uit, en ook nog 's morgens.
Ohja, en als je een lekkere whey hebt zou'k die eerder erbij gooien als suiker.

Warm is het juist het heerlijkst. 2 minuten met een lepel in de magnetron (ja de onze kan dat schijnbaar:p) en is heerlijk op temperatuur.
Ik was er laatst wel misselijk door geworden maar was mijn eigen schuld.
Ik schoot uit met de suiker (was aan het bellen sochtends en tegelijk met 1 hand alles doen, halfslapend je snapt het)
En ik gooi in een grote kom toch wel zo'n 100gr of meer ( heb een tijdje 100gr afgewogen maar was te dun) ik vind het juist lekker (en meer vullend) als het dikker is. zo dun is maar klote met een lepel.
Hiervoor neem ik wel een shake. apart.

Brinta is toch vezelrijk???
 
Brinta heeft een hoge glycemische index, dat in combinatie met de hoge hoevelheid koolhydraten veroorzaakt een gigantische glycemische lading wat insuline ongevoeligheid veroorzaakt (diabetes etc). Daarnaast is het een "leeg" product wat in vergelijking tot fruit en groenten weinig vezels bevat en nog minder vitamines/mineralen/phytochemicalien.
Kan het zijn dat aardappelen ook een hoge glycemische index hebben? Meen dit ergens gelezen te hebben. En hoe zit het met brood?
(Als ik me het goed herinner had bier ook een hoge glycemische index)
 
Kan het zijn dat aardappelen ook een hoge glycemische index hebben? Meen dit ergens gelezen te hebben. En hoe zit het met brood?
(Als ik me het goed herinner had bier ook een hoge glycemische index)

Ja, alle graan/zetmeelproducten. Dus aardappelen brood pasta rijst al die shit.
 
bedankt voor al deze reacties,zit weer genoeg info etc tussen wat ik ckr uit ga proberen...
thanks allemaal;)
 
ik eet het nu gewoon met alleen wat warme melk
at het op het begin met een klein beetje suiker maar ben er nu wel aan de smaak gewend
 
Omdat je bij je ontbijt de nodige carbs nodig hebt en om die nu uit fruit en groente alleen te halen lijkt me niet erg handig..
nee heb je niet nodig, paar appels is genoeg.
 
Dus je kan netzo goed 2 appels en een banaan eten als onbtijt, ik lust brinta icm water niet en zuivel in cutfase kanniet? Iemand nog tips?
 
Back
Naar boven