AndroidHealthClinic

Nieuws Britse peuter (2) heeft even hoog IQ als Einstein

Bezoekers in dit topic

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
15 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
55.010
Waardering
3.205
Britse peuter (2) heeft even hoog IQ als Einstein

media_xl_2167726.jpg


De 2,5-jarige Oscar Wrigley is voortaan het jongste mannelijke lid van Mensa, een exclusieve club voor hoogbegaafde mensen. Het ukje uit Reading (Engeland) heeft namelijk een IQ van minstens 160, evenveel als Albert Einstein destijds. Om tot het selecte clubje toe te treden heb je een IQ van minstens 148 nodig. Wetenschappers voorspellen kleine Oscar nu al een gouden toekomst.

Albert Einstein
Het wonder kon na negen maanden al praten en na achttien maanden kende ook het alfabet geen geheimen meer. Op zijn tweede ging hij al prat op een woordenschat van 2.000 woorden, terwijl zijn leeftijdsgenootjes het dan nog moeten stellen met om en bij de 50. "Een paar weken geleden vijzelde hij onze kennis over de voortplantingscyclus bij pinguïns bij", zegt papa Joe, die zich nu al voorbereidt op de dag dat zijn zoon hem voor idioot verwijt.

Saxofoon
"Oscar is tevens bezeten van muziek. Hij luistert naar symfonieën en vroeg voor kerst een saxofoon, ook al is hij nog te klein om erop te spelen. Onlangs bewierookte hij de kookkunsten van mijn vrouw Hannah. 'De worsten smelten op mijn tong', klonk het. Toen hij vier maanden oud was, liet hij zelfs al weten welke kledij hij verkoos." Wie graag tot Mensa wil behoren moet hopen dat zijn intelligentiescore maar bij maximaal twee procent van de bevolking voorkomt. In Oscars geval is minder dan 0,01 procent van de mensen slimmer dan hij. (dea)
Die gouden toekomst is natuurlijk lang niet zeker, en Einstein had naast een hoog IQ ook een apart gevormd brein. Maar toch benieuwd wat dit kereltje nog gaat doen.
 
Nice, als het klopt ga je er wel nog van horen later.
 
Shit ik wordt net niet aangenomen met mijn 141 :( Jammer:mad:
 
krijgt een saai leven zonder uitdaging en pleegt zelfmoord
 
Bizar, hoop dat het hem niet zo slecht vergaat als die andere kerel die uiteindelijk zelfmoord pleegde omdat niets meer nieuw voor hem was.
 
dat wordt een enorme outcast met nul sociale eigenschappen. Lang leve een hoog IQ
 
Zit ik voor niets op de 143 :(
Tenminste dit was gemeten toen ik 13 was.

Zal nu wel gedaald zijn, want whey shakes zijn echt slecht voor je hersenen mangg. jewait.
 
Handig zo'n kind van 2 die kan koken. Wat is het maximale haalbaar aan IQ eigenlijk? Ik dacht dat het nooit verder ging dan 150.
 
Jochie kan ver komen, mits goed begeleid.
Vaak eindigen deze genieën in de put, omdat ze niet begrepen worden.
 
Sweet. Als je als vader zo'n kind krijgt, moet je die echt maximaal begeleiden om te zorgen dat het kind min of meer normaal opgroeit (en dat je er alles uithaalt wat erin zit).
 
stephen hawking heeft een iq van rond de 200 maar het hoogste iq ooit gemeten is Marilyn vos Savant met iets van 238 ofzo. Er is blijkbaar iemand met een geschatte score van 250 a 300. Niet dat dit heel erg veel zegt verder
 
Weer wat geleerd
 
Back
Naar boven