AndroidHealthClinic

Britten bevestigen ongelukje atoombom Duitsland (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Marky

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
27 jun 2003
Berichten
12.706
Waardering
333
Britten bevestigen ongelukje atoombom Duitsland
Uitgegeven: 3 september 2007 16:53
Laatst gewijzigd: 3 september 2007 17:06

ELMPT - Op 2 mei 1984 is een atoombom van een transportwagen gevallen op het vliegveld Brüggen bij het Duitse plaatsje Elmpt, vlakbij Roermond. De Britse strijdkrachten hebben deze "slordigheid" nu pas bevestigd.

Het gaat volgens de Rheinische Post om een kernbom die acht keer zoveel explosieve kracht bevatte als de atoombom die in 1945 het Japanse Hiroshima vernietigde.

De bom gleed in de regen van de vrachtauto, doordat hij niet goed was vastgemaakt. Van de kernkop werd voor de zekerheid een röntgenfoto gemaakt, waaruit bleek dat hij niet beschadigd was. De zes betrokken militairen zijn destijds streng bestraft, aldus de Britten.

Meer ongelukken

Een tweede ongeval vond plaats in een Britse haven in 1987, toen een zogeheten Polaris-U-boot-raket aan de haak van een kraan bleef hangen en tegen de transportwagen aan knalde, echter zonder gevolgen. Volgens de Britse krant The Guardian vond in 1974 op het vliegveld Niederrhein, toen nog Laarbruch geheten, een derde ongelukje plaats.

Ook toen viel een zelfde atoombom als in Elmpt op het beton, toen deze aan een gevechtsvliegtuig gemonteerd zou worden. De aanwezigen kwamen toen eveneens met de schrik vrij.

WTF. :eek: Het zal maar gebeuren zeg! Durf te wedden dat er vandaag de dag nog zulke fenomenen plaatsvinden die pas ver in het heden aan het licht zullen komen.
 
:roflol: damn

hebben we geluk gehad zeg
 
Britten bevestigen ongelukje atoombom Duitsland
Uitgegeven: 3 september 2007 16:53
Laatst gewijzigd: 3 september 2007 17:06

ELMPT - Op 2 mei 1984 is een atoombom van een transportwagen gevallen op het vliegveld Brüggen bij het Duitse plaatsje Elmpt, vlakbij Roermond. De Britse strijdkrachten hebben deze "slordigheid" nu pas bevestigd.

Het gaat volgens de Rheinische Post om een kernbom die acht keer zoveel explosieve kracht bevatte als de atoombom die in 1945 het Japanse Hiroshima vernietigde.

De bom gleed in de regen van de vrachtauto, doordat hij niet goed was vastgemaakt. Van de kernkop werd voor de zekerheid een röntgenfoto gemaakt, waaruit bleek dat hij niet beschadigd was. De zes betrokken militairen zijn destijds streng bestraft, aldus de Britten.

Meer ongelukken

Een tweede ongeval vond plaats in een Britse haven in 1987, toen een zogeheten Polaris-U-boot-raket aan de haak van een kraan bleef hangen en tegen de transportwagen aan knalde, echter zonder gevolgen. Volgens de Britse krant The Guardian vond in 1974 op het vliegveld Niederrhein, toen nog Laarbruch geheten, een derde ongelukje plaats.

Ook toen viel een zelfde atoombom als in Elmpt op het beton, toen deze aan een gevechtsvliegtuig gemonteerd zou worden. De aanwezigen kwamen toen eveneens met de schrik vrij.


WTF. :eek: Het zal maar gebeuren zeg! Durf te wedden dat er vandaag de dag nog zulke fenomenen plaatsvinden die pas ver in het heden aan het licht zullen komen.
Dit snap ik dus niet, waarom ga je in vredesnaam een atoombom aan een vliegtuig zetten, als je dat ding toch niet gaat gebruiken, waarom zo'n immens risico nemen?
Die dingen horen veilig opgeborgen te zijn, en alleen in het uiterste geval gebruikt te worden, hoe halen ze het in hun hoofd:mad:
 
Oud nieuws, er liggen/lagen 50 kernkoppen in de bunker ;) .
 
tja wat hebben de overheden de laatste jaren dan nog meer verzwegen he zou je dan denken. :rolleyes:
 
tja wat hebben de overheden de laatste jaren dan nog meer verzwegen he zou je dan denken. :rolleyes:

Dit was al lang bekend, maar ze zeiden altijd dat het nooit gebeurd was, terwijl er mensen het hebben zien gebeuren :D .
 
Zon atoombom ontploft niet zomaar door een stootje of dergelijk
Die moet echt ingesteld worden anders ontploft ie niet
 
nou daar kun je best gelijk in hebben maar toch zou ik er niet graag bij in de buurt staan ;)
 
Jah, wat moet zo'n ding onder een vliegtuig:rolleyes:
Vraag ik me dus ook af???
 
Ja en 20km van mijn huis liggen er een berg atoombommen in Kleine Brogel. Een ongeluk is snel gebeurd, de korte pijn zal het dan zijn...

Twintig kernbommen in Kleine Brogel
Het nucleaire arsenaal van het Amerikaanse leger in België is groter dan gedacht. Een onafhankelijke studie zegt dat de VS op de luchtmachtbasis van Kleine Brogel minstens twintig kernbommen hebben opgeslagen. De studie baseert zich daarvoor op geheime documenten en satellietbeelden. Het bestaan van kernwapens op Kleine Brogel is nooit bevestigd. Experts gingen er vanuit dat op de basis hooguit tien kernbommen lagen.
 
Ja en 20km van mijn huis liggen er een berg atoombommen in Kleine Brogel. Een ongeluk is snel gebeurd, de korte pijn zal het dan zijn...

Jij gelukzak, ik zal moeten wachten tot de stralingziekte me verteerd heeft...
 
Ja en 20km van mijn huis liggen er een berg atoombommen in Kleine Brogel. Een ongeluk is snel gebeurd, de korte pijn zal het dan zijn...

wat moet je ermee zeg? stelletje imbecielen:mad: kan alleen maar narigheid van komen.
 
Achjah.. Zo is er overal wel wat.. Schijt er aan, lekker verder leven :)
 
whahaha

sukkels. Grote heisa maken om praktisch niks. Ik zie twee hoge heren voor me in te grote stoelen, te veel onderscheidingen en te grote sigaren, die 'a bloody good time' over 'a nice cup of tea' hebben op het moment :D
En 't is maar hoe je t neer zet. Ze hadden ook kunnen schrijven dat de bom een fractie aan kracht had die de sterkste bommen hebben. Van Nagasaki kan men zich evenmin een voorstelling maken.
Dachten ze nu overigens echt iets te hebben uitgevonden waarin niets misgaat? Murphy is soms nog wat vreemd voor degenen die 'em zouden moeten kennen.
 
Het is "verzwegen" geweest omwille van het stralings gevaar, niet het ontploffingsgevaar.

Steek een b52 vol atoombommen en laat hem crashen op de grote markt in Brussel, dan nog zal er enkel het (beperkte) stralingsgevaar zijn.

Atoombommen worden door complexe electronica getriggerd, het gaat hier niet om vaten buskruit..
 
Ja en 20km van mijn huis liggen er een berg atoombommen in Kleine Brogel. Een ongeluk is snel gebeurd, de korte pijn zal het dan zijn...

ach is bij mij maar een kilometer of tien vandaan dus als er iets gebeurt is het in een flits voorbij:D
 
Back
Naar boven