XXL Nutrition

Bro Split schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Oatmeal1241

Novice
Lid geworden
17 aug 2019
Berichten
2
Waardering
0
Hoi

Ik heb een vraagje over de Bro Split. Overal vind ik indicaties dat je het best maandag dinsdag - donderdag vrijdag de bro split kunt doen.

Echter vind ik ook dingen over dat je spieren al binnen 48 uur hersteld zijn. Is het dan niet mogelijk/optimaler om maandag pull, dinsdag push, woensdag pull, donderdag push, vrijdag pull, zaterdag push, zondag pull enz... Op die manier train je in principe toch het meest optimale aangezien je dan niet overtraint? Er zit dan dus precies 48 uur rust tussen als je op precies dezelfde tijden gaat.. Of heb ik het mis? Op die manier train je elke dag en om mijn rustdagen (woensdag en weekend) kan ik nooit wachten tot het morgen is, dus ik zou graag elke dag willen gaan.

Alvast bedankt!
 
Je borst groeit het meest als je deze op maandag traint.

Hij groeit toch meer als ik hem op dag 1, dag 3, dag 5, dag 7, dag 9, dag 11 en dag 13 train ? Op een twee-week term. Want volgens dat algemene bro split ding train je hem alleen op dag 1, dag 4, dag 8 en dag 11. Dat is 7 vs 4 keer in 2 weken. Dat was meer mijn vraag.

Groet
 
Hij groeit toch meer als ik hem op dag 1, dag 3, dag 5, dag 7, dag 9, dag 11 en dag 13 train ? Op een twee-week term. Want volgens dat algemene bro split ding train je hem alleen op dag 1, dag 4, dag 8 en dag 11. Dat is 7 vs 4 keer in 2 weken. Dat was meer mijn vraag.

Groet
Was een geintje, de meeste 'bro's' trainen altijd op maandag chest, vandaar :P

Meest optimale is geloof ik om elke spiergroep minimaal 2 keer p/w te trainen, kan op verschillende manieren. UB/LB/Rust enz of PPLRust enz.

Over rainen moet je zelf maar een beetje aanvoelen, zolang je na elke cyclus een rustdag aanhoudt zit dat wel goed denk ik.
 
Hoi

Ik heb een vraagje over de Bro Split. Overal vind ik indicaties dat je het best maandag dinsdag - donderdag vrijdag de bro split kunt doen.

Echter vind ik ook dingen over dat je spieren al binnen 48 uur hersteld zijn. Is het dan niet mogelijk/optimaler om maandag pull, dinsdag push, woensdag pull, donderdag push, vrijdag pull, zaterdag push, zondag pull enz... Op die manier train je in principe toch het meest optimale aangezien je dan niet overtraint? Er zit dan dus precies 48 uur rust tussen als je op precies dezelfde tijden gaat.. Of heb ik het mis? Op die manier train je elke dag en om mijn rustdagen (woensdag en weekend) kan ik nooit wachten tot het morgen is, dus ik zou graag elke dag willen gaan.

Alvast bedankt!

Heel eenvoudig gezegd komt het neer op: Spieren herstellen in schema's (met een optimale overbelasting) niet volledig binnen 48 uur, net als andere delen van je fysiek niet. Wat trainingschema's op verschillende manieren oplossen met bijvoorbeeld de verdeling over de week, de intensiteit, de volume, 8 wekelijkse deload of rust weken, etc, etc, etc. Je kunt het programmeren zoals je het wilt. En voor gevorderden zijn de hersteltijden nog langer.
 
Back
Naar boven