Fitness Seller

Bro split

Bezoekers in dit topic

Frederik Herts

Cool Novice
Lid geworden
8 sep 2018
Berichten
175
Waardering
62
Beste leden. Even een vraag naar advies en vooral ervaring.

zelf train ik altijd via een ppl principe. 2xpw. Echter ben ik (en ik train heel netjes en geperiodiseerd, serieus waar) erg vatbaar voor blessures en als ik ze eenmaal heb gaan ze lastig weg. Dit zorgt er voor dat ik vaker stil sta dan kan trainen helaas. Hiernaast kuur ik ook (b&c).

ik zit er aan te denken dus een bro split te doen, rug/borst/benen/armen/schouders bijv.

Dit omdat ik denk hiermee wellicht beter te kunnen herstellen. Evt 6 dagen dus 1 dag rust erna en opnieuw.

punt is dus. Je frequentie halveert meteen. Nou is je volume op een trainingsdag per spiergroep weer wat hoger natuurlijk maar niet hetzelfde als 2xpw (zeg 6 oefeningen vs 2x4)

zelf train ik 7 jaar. Ben 23 en ben zat ervaren. Maar vroeg mij toch af hoe efficiënt dit nou massa bouwt. Zie vele grote gasten nog altijd juist zo trainen. In feite kun je met AAS natuurlijk ook wat hoger volume draaien op een dag.

wat zijn de adviezen hier in? Pro’s en con’s?
Zal het veel schelen of toch niet dermate veel? En zal het zin hebben ivm blessures te voorkomen? Wie heeft evt ervaring met iets soortgelijks? Wil graag maximaal blijven groeien en voortzetten.

bedankt!
 
Probeer het en kijk hoe je er op reageert.
 
Vroeger trainde iedereen op die manier, ik ook.
Mij bevalt 2x alles trainen in de week beter. Voelt beter, de belasting is prettiger verdeeld over de week.
Vroeger op maandag borst, dan wel veel en zwaar. Maar tegen het einde van de week was de spierpijn en pomp wel weg.
Na maandag borst, dinsdag rug en woensdag benen, was ik de rest van de week vermoeid. Dat heb ik toen nooit zo gemerkt.
Daardoor zijn armen en schouders bij mij achter gebleven. Nu haal ik veel meer uit armen en schouders, kan zwaarder trainen en groei beter. Eerlijk is eerlijk mijn voeding en herstel zijn nu beter, iets ouder en iets rustiger leven.
Maar voorkeur voor 2x p/w alles raken. Alles zonder ondersteuning.
 
Back
Naar boven