AndroidHealthClinic

Enzo Kuworge

Bezoekers in dit topic

Stephen Graham

.
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
16 mei 2006
Berichten
59.513
Waardering
22.605
BUENOS AIRES - Gewichtheffer Enzo Kuworge heeft zaterdag brons gewonnen op de Olympische Jeugdspelen. De 17-jarige gewichtheffer uit Nijmegen kwam in de eindstrijd tot 365 kilogram (totaal trekken en stoten).

Het goud in Buenos Aires (Argentinië) ging naar Alireza Yousefi uit Iran. Yousefi stootte in de finale 218 kilo. In totaal kwam hij tot 380 kilogram.

Kuworge geldt als groot talent. Hij trok 162 kg en stootte 203 kg. De Nijmegenaar deed nog een poging om 210 kg te stoten, maar dat lukte niet. ,,Ik ben wel tevreden over het resultaat”, reageerde hij. ,,Ik ben wel een heel klein beetje teleurgesteld over die 210. Maar ik heb alles gegeven en brons is het resultaat. Soms moet je kijken wat erin zit, en dit is het maximale.”

https://www.gelderlander.nl/nijmegen/brons-voor-nijmeegse-gewichtheffer-enzo-kuworge-19~a7b9f0aa/

Wel het vermelden waard
 
Wat een beest voor zijn leeftijd, ben benieuwd hoe hij het over een paar jaar doet.
 
Jongen is 17 en niet 19 zoals eerst in het nieuwsbericht stond
 
Volg ‘m al een tijd. Echt bizar. Een supertalent, eindelijk weer een echt goede Nederlandse gewichtheffer. Wereldtop
 
Ik train soms samen met hem in de sportschool, de gewichten die hij op die leeftijd rond gooit zijn te bizar voor woorden!
 


leuk :)
Toch wel? Nice! Ik dacht dat na de afgelopen update de Tsjechische kerel de continentale plaatsing zou krijgen, maar dit is heel mooi om te zien!
 
Back
Naar boven