AndroidHealthClinic

Brood vervangen door rijst wafels. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Xmoo

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
26 mrt 2009
Berichten
88
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
125kg
Vetpercentage
25%
Ik moet volgens mij dieet, rond 10 uur een broodje tonijn, ham, of Jam (arabishe jam) eten.
Nu hoor ik af en toe dat ik beter het brood kan laten.
Nu dacht ik, misschien rijst wafels.

Alleen ik weet niet of rijst wafels gezonder of ongezonder is.
Graag wat tips.

Dieet:
07:30  Whey shake + Water / Pap of Musli / Lipo 6x.
10:30  Sandwich met: Tonijn, Kalkoen of Jam.
13:30  Lunch: Pasta of Rijst (250gram) met Kip of Kalkoen.
14:30  Lipo 6x
17:30  Fruit: Kiwi 2/3x of Groene appel 1/2x.
19:00  5/10min warm-up, echte training, cardio.
21:15  Klaar met trainen, Whey shake + water.
22:30  Voor het slapen gaan, Salade (met/ofzonder) Tonijn (Sla, Tomaten, Citroensap, Wortel, Mais).
 
Ik zie dat je een sandwich eet ipv echt brood.

Ga voor complexe koolhydraten zoals in volkorenbrood ipv die sandwich.
Waarom? Complexe koolhydraten vullen beter en geven langer energie af

om 17:30  Fruit: Kiwi 2/3x of Groene appel 1/2x.?
Daar neem je helemaal geen eiwit en geen complexe koolhydraten binnen vervang dat...

Die 250 g pasta of rijst lijkt me dan weer te veel koolhydraten, neem er daar wat minder en in je andere maaltijden dus meer
 
om 17:30  Fruit: Kiwi 2/3x of Groene appel 1/2x.?
Daar neem je helemaal geen eiwit en geen complexe koolhydraten binnen vervang dat...

Die 250 g pasta of rijst lijkt me dan weer te veel koolhydraten, neem er daar wat minder en in je andere maaltijden dus meer


Thx voor je comment.

1. Naar wat zou ik dat dan kunnen vervangen?

2. Het is officieel 200/250gram. En dan dus totaal. Dus inclusief vlees etc.
 
ik zou na je training snelle koolhydraten nemen. normaal heb ik na mijn training nog 3 maaltijden in de cut. ik drink men shake met whey en snelle koolhydraten. daarna eet ik 200 gram groeten(princesse bonen) en 300 witte vis. (koolvis, cabbeljouw enzo, met winig vet) en een beetje citroensap erop. voor het eten eet ik nog300-500 gram wkark. hangt af van hoeveel honger ik heb natuurlijk.

ik snap niet dat je voor het slapen tonijn met sla eet:s
 
Thx voor je comment.

1. Naar wat zou ik dat dan kunnen vervangen?

2. Het is officieel 200/250gram. En dan dus totaal. Dus inclusief vlees etc.

Stel je schema samen door gebruikt te maken van deze eenvoudige tabel http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/makkelijk-voedingschema-elkaar-zetten-209115/
Daar staan de voedingswaardes steeds bij en hoef je zelf niets te berekenen.

Lees de stickies goed door ivm voeding.

Die tonijn met groenten vind ik ook maar een vreemde keuze voor je gaat slapen. Op zich is er met die tonijn niets mis, het is zelfs belangrijk dat je trage eiwitten neemt voor je gaat slapen. Die groenten bevatten koolhydraten die je s'nachts niet kan verbranden. Kies dus iets met zo weinig mogelijk koolhydraten zoals enkel tonijn (maar dat is verschrikkelijk droog) of een pot kwark
 
Het voordeel van rijstwafels t.o.v. brood is dat er geen gluten in zitten, welke vocht vast houden.
Meestal worden rijstwafels gebruikt bij een wedstrijddieet.
De rijstwafels van Zonnatura zijn gemaakt van zilvervliesrijst dus daar zit iig nog iets van vezels in.
 
Het voordeel van rijstwafels t.o.v. brood is dat er geen gluten in zitten, welke vocht vast houden.
Meestal worden rijstwafels gebruikt bij een wedstrijddieet.
De rijstwafels van Zonnatura zijn gemaakt van zilvervliesrijst dus daar zit iig nog iets van vezels in.

Ik zit hier in Barcelona.
En het enige wat ik kon vinden is rijstewafels van de LIDL.....

Maar ik ga eens kijken wat ik kan aanpassen.
 
Back
Naar boven