AndroidHealthClinic

Brood voor koolhydraten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Newton

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
19 jul 2010
Berichten
465
Waardering
50
Lengte
1m79
Massa
73kg
Hallo,
Als tussendoor en ook bij mijn avondeten eet ik meergranenbrood.
Is dit een goede keuze is voor koolhydraten? Of beter iets anders?
 
Nee, enkel rijst is de goede koolhydratenbron. Van brood maak je geen gainz.
 
Volkorenbrood vanwege de vezels. Zetmeel uit brood is bijna hetzelfde als zetmeel uit rijst. En een kilo suiker bevat evenveel kcal als een kilo zetmeel.

Meergeanenbrood is vaak besodemieterij, je krijgt gewoon gekleurd witbrood. Alleen volkoren is wettelijk beschermd en bevat meer vezels. Die vezels zijn ook daadwerkelijk gezond voor je. En helpen om minder honger te hebben bovendien.
 
Hallo,
Als tussendoor en ook bij mijn avondeten eet ik meergranenbrood.
Is dit een goede keuze is voor koolhydraten? Of beter iets anders?

Prima bron.
 
Als tussendoor rijst kan wel, maar s'avonds wanneer ik ook eieren eet geef ik toch liever de voorkeur aan brood.
Eieren met rijst is een vreemde combinatie.
 
Als tussendoor rijst kan wel, maar s'avonds wanneer ik ook eieren eet geef ik toch liever de voorkeur aan brood.
Eieren met rijst is een vreemde combinatie.

Alsof rijst zo bijzonder is.
Staar e er niet blind op, kijk gewoon uit met simpele suikers en verzadigd vet of transvet. Neem aan dat je ook groentes eet en iets van brinta, oats? Dan krijg je al genoeg vezels binnen.
 
Als tussendoor rijst kan wel, maar s'avonds wanneer ik ook eieren eet geef ik toch liever de voorkeur aan brood.
Eieren met rijst is een vreemde combinatie.

En eieren bij de Brinta dan? Zo eet menig bodybuilder, toch Portonia1 ?
 

Dat is laatst uit onderzoek gebleken.
‘s Morgens Brinta eten en vervolgens later op de dag brood zorgt ervoor dat de koolhydraten uit het brood rechtstreeks naar de biceps gaan. Blijkt dat je dan maandelijks een cm in omtrek kunt groeien.
 
Dankjewel voor jullie reacties.
(sommige waren ook wel een beetje grappig :) )
 
Hallo,
Als tussendoor en ook bij mijn avondeten eet ik meergranenbrood.
Is dit een goede keuze is voor koolhydraten? Of beter iets anders?
Kan prima. Waarom zou het geen goede keuze zijn?
 
Als tussendoor rijst kan wel, maar s'avonds wanneer ik ook eieren eet geef ik toch liever de voorkeur aan brood.
Eieren met rijst is een vreemde combinatie.
Van die rijst nasi maken en dan een gebakken ei er bij is niks mis mee
 
Meergeanenbrood is vaak besodemieterij, je krijgt gewoon gekleurd witbrood.
Wat is er ook alweer mis met witbrood? Maakt een gram minder vezels hier en daar uit met de hoeveelheden die wij sporters vreten?
 
Wat is er ook alweer mis met witbrood? Maakt een gram minder vezels hier en daar uit met de hoeveelheden die wij sporters vreten?
Als je op andere manieren genoeg vezels binnenkrijgt niet. veel mensen krijgen lang niet voldoende binnen. Advies is minimum 20g maar 30g is aanbevolen.

Maar zeker als je wilt citaten bijvoorbeeld heb je van volkorenbrood meer gevuld gevoel dan witbrood.

Ik probeer zoveel mogelijk volumineus voedsel te eten. Ze veel mogelijk volume oer kcal zegmaar. Veel vezels, geen vloeibare calorieën, veel eiwit, veel groenten en matig met dingen als brood. De soorten kies ik dan graag die met veel vezels, dus volkorenbrood, zilvervliesrijst... maar moet zeggen dat ik volkorenpasta niet echt lekker vind en zilvervliesrijst ook niet bij alles vind passen. Nasi maak ik met witte rijst. Doenlijk er wel wat extra groenten in.
 
Back
Naar boven