MuscleMeat

Brood voor koolhydraten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik eet zelf maar weinig vezels, mijn maag en darmen vinden vezels niet zo fijn.

hier nog wel een leuke lezing waarom vezels overrated zijn.
 
Als je op andere manieren genoeg vezels binnenkrijgt niet. veel mensen krijgen lang niet voldoende binnen. Advies is minimum 20g maar 30g is aanbevolen.

Maar zeker als je wilt citaten bijvoorbeeld heb je van volkorenbrood meer gevuld gevoel dan witbrood.

Ik probeer zoveel mogelijk volumineus voedsel te eten. Ze veel mogelijk volume oer kcal zegmaar. Veel vezels, geen vloeibare calorieën, veel eiwit, veel groenten en matig met dingen als brood. De soorten kies ik dan graag die met veel vezels, dus volkorenbrood, zilvervliesrijst... maar moet zeggen dat ik volkorenpasta niet echt lekker vind en zilvervliesrijst ook niet bij alles vind passen. Nasi maak ik met witte rijst. Doenlijk er wel wat extra groenten in.

Dat kan wanneer je niet hoeft te bulken op 6000 kcals :p
 
Dat kan wanneer je niet hoeft te bulken op 6000 kcals :p
Klopt, maar denk dat dat voor deze topicstarter niet geldt :).

Als je 6000kcals nodig hebt om hard te groeien dan hoop ik dat je iets meer weet van voeding...
 
Ik eet zelf maar weinig vezels, mijn maag en darmen vinden vezels niet zo fijn.

hier nog wel een leuke lezing waarom vezels overrated zijn.
Interessant, ik heb het even bij een Phd kennis van mij neergelegd om te verifiëren wat hij van de beweringen vind. In welke zin vind jou lichaam vezels niet fijn? Geen brood? Geen fruit? Geen bonen? Niks?
 
Ik eet wel vezels maar niet te veel, als ik volkoren bruid of zilvervliesrijst rijst eet komt het er binnen 10 minuten alweer uit.
 
Ik eet wel vezels maar niet te veel, als ik volkoren bruid of zilvervliesrijst rijst eet komt het er binnen 10 minuten alweer uit.
Haha welke kant? Zoals ik het stuk zo gezien heb en heb hier wel vaker iets over gelezen is de ene vezel de andere niet. De ene schijt alles uit bij bonen, de andere moet 100x vegen bij brood. Een ding ben ik wel uit; het algemeen advies van voedingscentrum, werkt voor geen meter want het is heel persoonlijk advies wat je nodig hebt.
 
Sommige mensen hebben last van vezels, vooral ook omdat ze deels de bacteriën missen om ze te verwerken.

vooral oplosbare vezels uit uien, bonen kunnen last geven. Omdat gezonde bacteriën groeien op vezels kan de plotselinge groei en gasvorming problemen geven. Meestal gaat dat over als je een tijdje meer vezels eet.
 
Oja: het helpt m voldoende onoplosbare vezels te eten. Dat stabiliseert de boel.
 
Klopt, maar denk dat dat voor deze topicstarter niet geldt :).

Als je 6000kcals nodig hebt om hard te groeien dan hoop ik dat je iets meer weet van voeding...
Inderdaad, ik denk dat 2500 kcal voor mij wel genoeg zal zijn.
Dit topic heeft echt wel veel reacties gekregen.
 
Dit topic heeft echt wel veel reacties gekregen.
Als je alle onzin eruit filtert, blijft er niet veel over. Maar heb je inmiddels een bevredigend antwoord op de vraag waarmee je dit topic bent gestart?
 
Jazeker, dankjewel voor de vele reacties en advies.
 
Back
Naar boven