MuscleMeat

Brood wordt aangevallen (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Brood is gewoon junkfood, en overpriced. Ga voor havermout met vloeibare honing & walnoten er doorheen:meal:
 
Brood is gewoon junkfood, en overpriced. Ga voor havermout met vloeibare honing & walnoten er doorheen:meal:

QFT

Eet geen brood meer mensen. En verbaas jezelf over je gains en aesthetics.

Ik zie zo vaak jongens op mijn sportvereniging met puisten allemaal over hun rug en gezicht of een enorm dikke vieze huid of enorm vet haar. En ze eten bergen met cheap supermarkt brood en bakken met melk. Zo enorm obvious bij sommige gevallen.
 
QFT

Eet geen brood meer mensen. En verbaas jezelf over je gains en aesthetics.

Ik zie zo vaak jongens op mijn sportvereniging met puisten allemaal over hun rug en gezicht of een enorm dikke vieze huid of enorm vet haar. En ze eten bergen met cheap supermarkt brood en bakken met melk. Zo enorm obvious bij sommige gevallen.

geloof ik niks van dat dit door brood komt. puisten van melk kan ik bedenken.Minder gains zijn niet te danken aan brood ipv bijv rijst.
 
Dat komt waarschijnlijk ergens anders van awesome sauce.
 
Soms eet ik dagen geen brood, dan weer wel....merk geen verschil.
Een of andere malloot zegt iets....en de rest volgt gewoon.
En als niemand wat zei, dan zouden we gewoon normaal brood blijven eten.
 
Ik at heel veel brood, vind het ook heerlijk. Ik eet nu minder brood, maar dat is meer om lager in kcal en carbs te zitten. Ik heb wel heel snel last van me maag en moet vaak naar de wc rennen, zoals vandaag weer. Wat ik merkte toen ik heel strikt op een graanvrij dieet was, was dat mijn maag nergens last meer van had.

Nu 2 weken vakantie, ga ik eten wat ik wil (dus brood ook). En daarna ga ik het weer eens proberen zonder brood.
 
Soms eet ik dagen geen brood, dan weer wel....merk geen verschil.

+1

(nou ja, als ik low carb afwissel met een high-carb dag waarop ik ook brood eet dan merk ik dat wel meteen aan de hoeveelheid scheten, maar dat ligt hem volgens mij niet aan brood.)

Een of andere malloot zegt iets....en de rest volgt gewoon.
En als niemand wat zei, dan zouden we gewoon normaal brood blijven eten.

FUD .. Fear, Uncertainty en Doubt.

niks nieuws onder de zon

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
“Science finds that white bread helps develop criminals,” 1929
 
wat voor voedsel is er nu niet meer dan? (interessant)

Alle groentes en fruit die we nu eten zijn genetisch geselecteerd (of gemanipuleerd) en lijken totaal niet meer op wat er toen uit de grond kwam. Ditto voor de dieren die we eten.
 
Brood is gewoon goed, kan er erg droog op worden, maar dat is dan vooral training bij minder calorien.
En als je denk dat brood rotzooi is dan moet je dat ook van havermaut en brinta vinden, daar zitten ook de gluten in en tarwemeel, dus dan blijft er alleen nog maar spelt voor je over om te denken dat je gezond bezig bent.

Dit is iig weel dikke bs
 
Ik merk zelf dat ik erg aanzet van brood.
En lees de berichten van de laatste tijd dat er veel teveel zout aan brood wordt toegevoegd.
En kijk ook nog eens hoeveel rijst je kunt eten i.p.v. 3 sneetjes brood.

Ik probeer het in ieder geval zoveel mogelijk te vermijden maar ontkom niet aan een paar sneetjes speltbrood op een dag.
 
In brood mag tegenwoordig niet meer te veel zout worden toegevoegd. Het is namelijk ook al aangepast en dat is ook te proeven.
 
QFT

Eet geen brood meer mensen. En verbaas jezelf over je gains en aesthetics.

Ik zie zo vaak jongens op mijn sportvereniging met puisten allemaal over hun rug en gezicht of een enorm dikke vieze huid of enorm vet haar. En ze eten bergen met cheap supermarkt brood en bakken met melk. Zo enorm obvious bij sommige gevallen.

En dat komt door brood?

Seems legit

Nederlanders hebben nou eenmaal een slechte huid deal with it
 
Voor volkoren brood zou het vast wel meevallen, maar de GI waarde van veel soorten brooden is mij wat te hoog. Er zitten snelle suikers in en het is erg duur in vergelijking met zilvervliesrijst en havermout. Snap niet waarom mensen dat eten. Ikzelf vind volkorenbrood met kipfilet maar een droge hap. Ook al is het vers.
 
Ik ken genoeg mensen die enorm droog staan en 12 sneeën brood per dag eten.
Daarnaast heb ik nog nooit gehoord dat iemand gezondheidsproblemen heeft opgelopen door brood.

Stel je niet zo aan, bijna iedereen eet dagelijks brood en heeft nergens last van.
 
Het is ook allemaal onzin. Je komt er mee op 6% staan. Rijst is trouwens wel slechter dan brood, die normale witte rijst, er zit namelijk niets in qua voeding stoffen
 
Voor volkoren brood zou het vast wel meevallen, maar de GI waarde van veel soorten brooden is mij wat te hoog. Er zitten snelle suikers in en het is erg duur in vergelijking met zilvervliesrijst en havermout. Snap niet waarom mensen dat eten. Ikzelf vind volkorenbrood met kipfilet maar een droge hap. Ook al is het vers.

Als je droog brood eet heb je gelijk, maar met boter of een plak jonge kaas is het een heel ander verhaal...of mmmm witbrood met nutella :) (doe zelf trouwens vaak een beetje mosterd op mijn boterham met kipfilet of soms een beetje pesto... laatst hoisin saus.. was ook bijzonder)
 
Voor volkoren brood zou het vast wel meevallen, maar de GI waarde van veel soorten brooden is mij wat te hoog. Er zitten snelle suikers in en het is erg duur in vergelijking met zilvervliesrijst en havermout. Snap niet waarom mensen dat eten. Ikzelf vind volkorenbrood met kipfilet maar een droge hap. Ook al is het vers.
Je moet kijken naar de GI van de hele maaltijd niet van de aparte voeding.

Als je alleen havermout, rijst, aardappelen, bepaalde soorten fruit, enz. zou eten zou je ook een hoge GI krijgen. Niemand eet een maaltijd met alleen maar koolhydraten.

Welke snelle suikers zitten erin? Brood met suiker erin bedoel je? Dat is ook geen brood meer maar meer koek.

Waarom mensen brood eten? Het is enorm handig om mee te nemen en snel te eten zonder koken. De prijs valt juist heel goed mee als je het in de supermarkt haalt. Vers brood is niet droog maar mals en heeft een bepaalde vochtigheid. Als je per se margarine wilt gebruiken (ik raad het af) dan is er margarine met een goede omega-6 / omega-3 verdeling. Die kost wat meer, maar de optie is er dus wel. En boter is ook gezond met mate.

Voor veel mensen is het dus gewoon prima, maar als je ook zonder kan is dat ook prima. Genoeg alternatieven die net zo goed of beter zijn.

Het is ook allemaal onzin. Je komt er mee op 6% staan. Rijst is trouwens wel slechter dan brood, die normale witte rijst, er zit namelijk niets in qua voeding stoffen
Dat rijst slechter is dan brood daar ben ik het niet mee eens. Maar het heeft natuurlijk wel andere voedingswaarden. Men heeft onderzoek gedaan naar verschillen tussen bruine en witte rijst, het bleek dat de extra micronutriënten in bruine rijst helaas niet opgenomen kunnen worden, waardoor het niet beter is dan witte rijst. Maar IMO moet je rijst puur eten voor de koolhydraten, niet voor de micro's. Die kan je makkelijk uit andere bronnen halen. Idem brood, aardappelen, pasta, enz.
 
Back
Naar boven