Fitness Seller

broodje bapao

Bezoekers in dit topic

Originally posted by mrboem
zit vlees in tog dan is t goed

er is verschil tussen 'goed' vet (onverzadigd) en 'slecht' vet (verzadigd)

onverzadigd: vis, noten
verzadigd: veel zuivel, koek, chips, slavinken, spek, worst et.

vlees wat qua vet meevalt: kipfilet, kippenham kippenborst, kalkoenborst-filet, biefstuk, magere runderlappen
 
Originally posted by Scighera


er is verschil tussen 'goed' vet (onverzadigd) en 'slecht' vet (verzadigd)

onverzadigd: vis, noten
verzadigd: veel zuivel, koek, chips, slavinken, spek, worst et.

vlees wat qua vet meevalt: kipfilet, kippenham kippenborst, kalkoenborst-filet, biefstuk, magere runderlappen

Verzadigde vetten zijn niet per definitie slecht. Transvetzuren zijn echt slecht.

Onverzadigde vetten moet je eten, verzadigde moet je in balans houden(dus niet teveel).

http://www.mercola.com/1997/archive/dietary_fat_linked_to_heart_disease.htm
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Bodyman
Ik snap niet waarom iedereen zo moeilijk doet, eet gewoon wat je lekker vindt zorg ervoor dat je aan je min. cal. zit en aan vold. eiwitten.

wat betekend min.cals??? Minder?
 
Originally posted by Scighera

naar mijn weten worden vv's minder makkelijk verbrandt en sneller opgeslagen

(Correct me if I am wrong)

Dit is vrij gecompliceerd.

Er kunnen 2 dingen gebeuren met het vet wat je eet:
1) wordt verbrand
2) wordt opgeslagen
Er zal altijd een deel verbrand worden en een deel opgeslagen. De verhoudingen zijn van vele variabelen afhankelijk, vooral het aantal koolhydraten in het dieet speelt een grote rol. Meer koolhydraten betekent meer vet opgeslagen.
Het verschil tussen onverzadige en verzadigde vetten speelt hierbij een heel kleine rol(wat ik me ervan herinner). Ik kan er ook maar weinig onderzoeken over vinden.

Alleen is het wel zo dat verzadigde vetten wanner opgeslagen moeilijker te verbranden zijn dan onverzadigde vetten. Of je kunt ook zeggen dat het lichaam er eerst voor kiest om de onverzadigde vetzuren te verbranden. Hardnekkig vet bevat om deze reden dan ook veel verzadigt vet. Dus kun je stellen dat je beter vet kunt opslaan door EFA's te eten dan door verzadigt vet. Het is nu ook weer niet zo dat het grote verschillen zal maken wanneer je ook gewoon verzadigt vet eet. Je moet het gewoon niet overdrijven.
 
Ik zou goed op de verpakking kijken wat er in de vulling zit. Je hebt erbij waar de vulling maar voor ongeveer 20% vlees of kip bestaat, vaak wordt er veel suiker en andere troep als vulling gebruikt.
 
Back
Naar boven