MuscleMeat

Brrrrrrr... Het wordt koud

Bezoekers in dit topic

Ruud0111

Colossal Veteran
10 jaar lid
Lid geworden
7 jun 2009
Berichten
17.057
Waardering
2.488
Lengte
1m83
Massa
91kg
Er komt een mooie vorstperiode aan jongens!

http://www.youtube.com/watch?v=hIrLLGtJgLQ&feature=player_embedded

HISTORISCHE KOU

door Frans Schrader SOEST - Vanaf vandaag komt Nederland dag voor dag in diepvrieskou terecht. Eind volgende week bedraagt het maximum gemiddeld min 6 graden en vriest het in de nachten streng tot zeer streng tussen min 10 en min 16 graden.

De ongekend koude weersvooruitzichten zijn vanmorgen opnieuw bevestigd door de meest recente weermodellen. Weer-online spreekt van een dikke winterperiode die in aantocht is. Een koude-patroon zoals nu wordt berekend , is vele jaren in onze streken niet meer voorgekomen.
Met een naar oost draaiende wind komt de eerste kou vandaag naar hier. Er valt nog een verspreide winters bui maar het klaart verder op. Komende nacht vriest het 2 tot 5 graden. Morgen komt de temperatuur al bijna nergens meer boven nul en schijnt de zon naast enkele wolkenvelden. Morgenavond wordt de bewolking aan de oostgrens dikker.
In de nacht naar maandag vriest het 3 tot 7 graden. Er valt verspreid over het land wat sneeuw, lokaal enkele centimeters. Ook zijn er opklaringen en de wind zit in de oosthoek. In de loop van maandag klaart het verder op en komt de transportkou uit het oosten verder op gang. Dinsdag en woensdagnacht vriest het onder een kraakheldere hemel 4 tot 9 graden. Overdag is het stralend weer en nergens komt het kwik boven nul. Rond het midden van de week gaan we naar strenge tot mogelijk zeer strenge vorst. Donderdag, vrijdag en zaterdagnacht dalen de minimumtemperaturen naar 10 tot 16 graden onder nul. Overdag is het dan met gemiddeld min 7 ook steenkoud bij een matige oostenwind.

Ideaal winterscenario
Dit ideale winterscenario wordt in stand gehouden door een brede grodel van hogedruk die zich uitstrekt van de Azoren tot in Siberië. Bovendien ontstaat volgende week hogedruk tussen IJsland en Scandinavië. In de MiddellandseZee is de luchtdruk laag zodat de transportkou in feite direct naar ons toe wordt gestuurd. Sneeuw wordt in deze periode niet verwacht zodat de ijsvloer in ons land flink zou kunnen aangroeien. Naar verwachting zal er aan het begin van het volgende weekeinde gemiddeld 10 centimeter ijs liggen in ons land.
Weercollega's Piet Paulusma (SBS), Reinier van den Berg (Meteo Consult), Gerrit Hiemstra, Jan Visser en Hajo Smit van Wintersportweerman.nl zijn unaniem verrast. Paulusma: 'Dik winters', Van den Berg: 'Bizar koud', Visser: 'Historische koude', Hiemstra: 'Snel mijn schaatsen slijpen' en Smit 'fonkelend zwart ijs in aantocht', kunnen hun euforie niet op.
Gemalen stopgezet
In Friesland worden de gemalen dit weekeinde al stopgezet om het water ín rust te krijgen zodat het ijs sneller kan aangroeien. Ook in en na het volgende weekeinde houdt de bittere kou volgens de tiendaagse verwachtingen aan. IJsbanen kunnen met deze vooruitzichten binnen enkele dagen hun poorten openen en eind volgende week laten genoemde temperaturen ook het schaatsen op meren en plassen toe.
Verder kijken dan na tien dagen vooruit is koffiedik kijken. Na december en januari met haast lente-achtige omstandigheden gaat het roer vandaag definitief om naar kou zoals die maar zelden in de voorspellingen van de laatste jaren is voorgekomen.



http://www.telegraaf.nl/binnenland/11393491/__HISTORISCHE_KOU__.html

In before Elfstedentocht

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Op verzoek van mede-members nog een lekker ding:

 
Word mijn plassertje nog kleiner :(

srs: ze zeggen zoveel, maar het kan nog allemaal veranderen g
 
Ja net als die winter des doods van de afgelopen maanden zeker.
 
Of de storm van de eeuw of andere onzin. Zie het volgende week vrijdag nog geen -10 worden in ieder geval, laat staan nog kouder.
 
Vraag me af of alles uitkomt. Na die misvoorspellingen van de zomer, superstorm, en kou en sneeuw in november/december heb ik er weinig geloof in. Weermodellen zien er tot nu toe wel goed uit though.
 
It giet oan!
 
elke keer als ik op die link in jouw handtekening klik kijk ik de official video van die gast, damn wat een lekkere bishes in die clip.

FapFap_RE_What_Is_a_Petabyte-s150x134-217526.png
 
De winter gaat eindelijk eens beginnen.
 
Op onweer online verwachten ze vanaf Zondagnacht sneeuw.

Nou dat zal waarschijnlijk wel komen, maar ik verwacht echt niet dat er nog een lange periode kou komt.

Als ik kijk naar mijn eigen provincie, gaat de kou echt wel meevallen. Zeewater is nog lekker warm.
 
gelukkig heb ik winterkamp al gehad :D.
 
Ik wil volgend weekend gaan kamperen, en ja met een tent. Wordt elk jaar georganiseerd

[Link niet meer beschikbaar]


Heb er nu al zin in
 
Hier aan zee zal het wel meevallen. Ik hoop wel op een mooi ijsvloertje. Niks mooier dan op natuurijs schaatsen. Sneeuw hoeft voor mij niet zo, ja met de hond beetje ravotten in sneeuw is wel leuk, maar in het verkeer is het vervelend.
 
Elke winter is er minimaal 1 van dit soort threads. Ja het word een beetje kouder maar ze gaan het weer helemaal overdrijven.
 
K*tzooi zit er echt niet op te wachten. Maar het zal wel weer aardig overdreven zijn
 
beter niet, bevroren halters in de schuur zit ik niet echt op te wachten
 
Wat vinden jullie van de layout van de openings post?

Ik was er zelf wel tevreden mee, het heeft alles, filmpje, tekst, foto, mooie kleuren
 
mist een lekker wijf
 
Back
Naar boven