XXL Nutrition

bruine boterhammen!

Bezoekers in dit topic

D.

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
10 jun 2003
Berichten
9.093
Waardering
2
Ik ben ff bezig mijn dagelijkse calorieen inname te berekenen. Daarvoor moet ik ff weten hoeveel kcal ik kan rekenen voor 1snee bruin brood. Voor 100gram is het 250kc maar weet dus niet excact hoeveel 1snee is.
Iemand?
 
Laatst bewerkt:
ik ging van t volgend uit

meergr. boterham 1 stuk/100cal /4.2 eiwit/20 kh /1vet

maar puur indicatie ook, wel ergesn van afgeleid maar weet niet precies meer waarvan

ohja, heb boterhammen op weegschaal gelegd tot ik 100 gram had en die waarden gedeeld door het aantal boterhammen
 
kijk hoe zwaar een brood is en deel het gewicht door het aantal sneden dat het brood bevat :D
 
1 snee is ongeveer +/- 33 gram zwaar, en wat de voedingswaarde betreft dat varieert omdat je verschillende soorten bruine brooden hebt zoals meergranen, volkoren,
maare globaal genomen telt 1 snee ongeveer 85 kcal
en op brood moet je niet letten, eet er gerust zoveel mogelijk
Brood op zich is geen dikmaker, maar het beleg...
 
Originally posted by klempic
1 snee is ongeveer +/- 33 gram zwaar, en wat de voedingswaarde betreft dat varieert omdat je verschillende soorten bruine brooden hebt zoals meergranen, volkoren,
maare globaal genomen telt 1 snee ongeveer 85 kcal
en op brood moet je niet letten, eet er gerust zoveel mogelijk
Brood op zich is geen dikmaker, maar het beleg...

zoveel mogelijk eten? Zeker niet tijdens cutten bro... heeft toch een vrij hoge GI... zeker als je het vergelijkt met havermout/brinta etc. Zuurdesem brood heeft dan nog de laagste GI... (gemaakt van roggebloem).

Als je beleg bestaat uit mager kipfilet, kan ik stellen dat dat zelfs beter is dan het brood... eiwit met weinig/geen vet en vrijwel geen KH...

Anyway, ben het niet eens met wat je zegt!
 
helemaal mee eens. cal zijn cal en in de cut is dat zeker iets om rekening mee te houden en je eiwiiten moet hoog zijn dus,
heb zelf in bijna 3 weken geen botewrham gegeten. enkel havermout en groente tijdnes mn dieet. Nu ik wer ga werken (hopelijk) neem ik voor onder mn beleg een wilde rijstcracker van 19 cal
 
Probeer deze eens:
[Link niet meer beschikbaar]
 
een groot brood weegt 800g en heeft zo'n 23-24 sneden

:D
 
Waarom zoeken jullie de kcal tabellen zo ver ???
Onze eigen Admin heeft er een Sticky van gemaakt:

[Link niet meer beschikbaar]
 
Back
Naar boven