XXL Nutrition

bruine of zilvervlies rijst - snelkook en niet snelkook

Bezoekers in dit topic

Marc W

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
10 feb 2004
Berichten
2.322
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
85kg
Ik heb twee soorten bruine rijst geprobeerd. Snelkook, gaar in tien minuten. En de originele, die je 40 minuten moet koken. Volgens mijn gevoel in de buik en lichaam, lijkt die zilvervlies rijst die je 40 minuten moet koken veel voedzamer. Op het pak staat verder niet zoveel. Ligt dat aan mijn fantasie, aan het merk, of is de zilvervlies rijst die je 40 minuten kookt de enige goeie, en die snelkook zilvervlies rijst eigenlijk niet goed?
 
jah dat vraag ik me ook al heel lang af :D! iemand?? Ik eet ook altijd snelkookzv, en ben hier ook erg benieuwd naar
 
ik eet snelkook die je 25 minuten moet koken
ook da andere nog niet getest misschien is doen
komt ook goeikoper uit denk ik
 
silvervlies
ik eet altijd snelkook van 8 minuten

25 minuten vnid ik geen snelkookrijst :)
 
tja ma ik tweifel er aan of de behandeling geen nadelen heeft
weet er misschiien iemand wat er gebeurt met de rijst zodat hij sneller klaar is?
misschien da er bedpaalde belangrijke onderdelen weg zijn
die van 40 minuten ziet er ook donkerder uit denk ik
 
jahh idd , snelkook is veel witter! daarom heb ik ook het idee dat de gi een stukkie hoger ligt, maar niemand schijnt het te weten :P
 
misschien omdat het omhuslel er dan af is de vertering en opname sneller verlopen
 
Ik heb hier ook al regelmatig de search op los gelaten omdat ik mn twijfels hou bij mijn op het oog erg witte basmati. Uitkomst was altijd hetzelfde; men beweert dat het niet zo veel uit maakt welke soorten rijst je neemt.
 
volgens mij heb ik ooit gelezen of gehoord dat snelkookrijst minder goed was.....
vraag mij niet waarom :p
 
1 van de weinige vragen die onbeantwoord blijft op dbb :P. Maar op zich zou het logisch zijn: snelkook-->> minder vlies-->> snellere release -->>

Maar aan de andere kant, basmati is ook erg wit, en die schijnt een hele lage gi te hebben.

wat een mooi vraagstuk dit :)
 
Tja, ik weet wel, na het eten van '40 minuten rijst' heb ik een veel voller gevoel dan na het eten van die andere zogenaamde snelkook zilvervlies rijst. Volgens mij is de snelkook rijst dus minder 'bruin'. Qua voedingswaarde zullen veel rijst soorten inderdaad wel hetzelfde zijn, maar qua voedingsvezel, en gi quotient, niet.
 
Back
Naar boven