XXL Nutrition

bruine rijst (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

dandyman

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
1 mrt 2003
Berichten
7.925
Waardering
1
ik lees vaak in de flex of M&F dat bruine rijst boven witte of basmati of andere rijst wordt aanbevolen. maar in deze bladen wordt vaak gesproken over voedingsmiddelen die niet in nedrland zijn te krijgen, zoals vetvrije mayonaise en nog meer vet en suikervrije producten die ook daadwerkelijk voor sporters zijn bedoeld. maar bruine rijst zal je toch ook wel ergens in nederland kunnen kopen lijkt mij, maar ik heb geen idee waar.
ik ben alle supermarkten in de buurt afgestruind en heb alle turkse winkeltjes in en uitgelopen, maar helaas. iemand enig idee?
 
probeer het bij een chineze speciaalzaak (ook even vragen daar)
 
Tja, bruine rijst, wilde rijst enz enz kan je vinden in Natuurvoedingszaken of reformwinkels. Basmati en andere witte rijstsoorten zijn niet zo goed als 'bruinere' varianten. Ze halen de pel eraf en dat bevat net de meeste mineralen, vitaminen ed.
GI-index ligt ook hoger bij witte varianten net zoals bij brood.
Je moet die zwarte lange rijst eens proberen. Echt lekker en veel beter dan de doorsnee rijst die je vindt in de supermarkt.

mzzl
 
vetvrije mayonaise ??? Is dan toch geen mayo meer ???
 
BUMP!


Moet niet te vreten zijn, denk ik. Beter op ketchup houden of wat dressing.
Hier in België vindt ik ook nergens die stuff. Maar als ik bedenk wat die Amerikanen er weer gaan bijkieperen om dat boeltje wat te doen stollen zoals die mayo. Hmm nee dank je :D
Er moet nog IETS die olie vervangen? En ja, mayo met olijfolie lukt wel maar is niet zo lekker. Ik maak 'm zelf wel eens met zonnebloemolie. Goed te doen, alleen juist kruiden.
Met lijnzaadolie... :D :D ... en toen ging ik over m'n nek
:spaz:
 
pam = anti kleefbak vetvrije kook/grillspray = goed alternatief.
 
Laatst bewerkt:
bruine rijst verkopen ze in surinaamse winkels.
 
Originally posted by dandyman
ik lees vaak in de flex of M&F dat bruine rijst boven witte of basmati of andere rijst wordt aanbevolen. maar in deze bladen wordt vaak gesproken over voedingsmiddelen die niet in nedrland zijn te krijgen, zoals vetvrije mayonaise en nog meer vet en suikervrije producten die ook daadwerkelijk voor sporters zijn bedoeld. maar bruine rijst zal je toch ook wel ergens in nederland kunnen kopen lijkt mij, maar ik heb geen idee waar.
ik ben alle supermarkten in de buurt afgestruind en heb alle turkse winkeltjes in en uitgelopen, maar helaas. iemand enig idee?

Je hebt ook mayo op olijfoliebasis ed...
 
ook in reformwinkels?
 
vraag het eens in de reformwinkel waarschijnlijk hebben ze het niet staan (word erg weinig gegeten). Maar ze kunnen altijd wat voor je bestellen en ze zijn er meestal niet te beroerd voor. PLus het is ook nog eens een goed excuus eens met die lekkere alto chick achter de toonbank te praten :D
 
jeweeeel die turkse winkeltjes hebben het wel maar het heeft een naam.. als je weer gaat moet je vragen om: Bulgur
dan krijg je zo een pak met bruine rijst in je hand gedrukt en mag je zelf beslissen of je het neemt..
tis best wel lekker hoor :)
 
mooi zo, dan weet ik waar ik t weekend even langswip.
bedankt. ik dacht dat bulgur altijd een ander granenproduct was.
 
Ik dacht juist laatst te zien dat de GI waarde van bruine rijst veel hoger lag dan die van zilvervlies of basmati rijst. Ik vreet altijd zilvervlies en het is ook echt super goed te vreten naar mijn mening
 
En is wilde rijst een beetje te eten?

enne.... wat doe je wakker om 05:00 AM? :p
 
Originally posted by CrocoDillon
En is wilde rijst een beetje te eten?

enne.... wat doe je wakker om 05:00 AM? :p


02.00u rustigontbeten (soep, bruine boterham met tonijn, roggebrood.) en lunch klaargemaakt
weer ff op bed gelegen en gelezen
04.00u eieren gekookt, koolovisfilet in de magnetron gedaan en gegeten. eieren in de koelkast geleg tvoior na het werk en de training. daarna ff wat forums bezocht een wat oefeningen gedaan.
05.30u naar de TPG-post om te werkn
01.00u vrij, boodschappen gedaan en wezen trainen


nu een 2e 100g koolvisfilet, twee eieren, hot chocolade engroenten aan het eten

een mens moet toch ook werken om zijn fitness-abo en eten te betalen :D
 
Hehehe... idd. Tenzij je student bent :D

Maarre... is wilde rijst beetje lekker?
 
Originally posted by CrocoDillon
Hehehe... idd. Tenzij je student bent :D

Maarre... is wilde rijst beetje lekker?

nooit gehad, ik woon nog thuis. ik kan meer experimenteren als ik later ( september dit jaar????) ui huis ben.

iig. het klinkt lekker en gezond :)
 
k vind het wel lekker, wel betr dan die droge witte rijst in ieder geval, gevarieerder en een stuk gezonder.
 
Back
Naar boven