Fitness Seller

Brumus, 40-jarige beginnende bodybuilder (het is eens iets anders...)

Bezoekers in dit topic

Brumus

Novice
Lid geworden
27 jul 2018
Berichten
10
Waardering
5
Lengte
1m93
Vetpercentage
21%
Ik sta als 40-jarige, die zich veel jonger voelt dan dat, voor een behoorlijke uitdaging, een keerpunt in mijn leven.

Ik heb af te rekenen met een paar eigenschappen, die niet makkelijk te veranderen zijn. En toch ga ik het doen. Het zal met vallen en opstaan zijn, maar ik wil echt veranderen.
Ik ben een 40-jarige beginner, een laatbloeier, ik heb al veel tijd verspild. Goed, dat is nu zo, tijd om alsnog te beginnen, het is nooit te laat. Ik ga door hard werken zien wat er nog bereikt kan worden en als niet-typisch geval (jonge beginners zijn er in overvloed) kan mijn case nog best interessant zijn voor anderen. Zien wat er nog mogelijk is. Ik heb geen sportieve voorgeschiedenis, behalve twee keer een dik jaar getraind met 15 jaar ertussen.

Waarom begin ik op mijn 40ste met bodybuilding?
1. Ik vind het een gave sport, ik ga nu eindelijk eens beginnen.
2. Een gespierd, gezond lijf zal mijn lage zelfvertrouwen een enorme boost geven. Ik zal mezelf aantrekkelijker vinden, ik zal meer indruk op anderen maken, ik zal meer durven, ik zal meer vertrouwen hebben om bij eventueel geweld mezelf te kunnen verdedigen.

Waarom begin ik er zo laat mee?
Niet helemaal waar, ik heb twee keer een paar jaar getraind. In mijn tienerjaren thuis en rond mijn dertigste twee jaar met een trainingsmaat. Hij stopte, ik had te weinig zelfvertrouwen om alleen te gaan trainen. Spijtig.

Daarna nog enkele keren ergens ingeschreven maar zelden een tweede keer komen opdagen.

Ik ben er niet trots op, maar het is nu zo. Ik kan er maar beter eerlijk over zijn. Mijn eerste uitdaging is: blijf nu eens drie maanden 4x per week terugkomen om te trainen. Maakt niet veel uit hoe, als ik maar ga. En eet regelmatig, moet nog niet perfect zijn, maar besteed er aandacht aan.