Fitness Seller

Brumus, 40-jarige beginnende bodybuilder (het is eens iets anders...)

Bezoekers in dit topic

Brumus

Novice
Lid geworden
27 jul 2018
Berichten
10
Waardering
5
Lengte
1m93
Vetpercentage
21%
Ik sta als 40-jarige, die zich veel jonger voelt dan dat, voor een behoorlijke uitdaging, een keerpunt in mijn leven.

Ik heb af te rekenen met een paar eigenschappen, die niet makkelijk te veranderen zijn. En toch ga ik het doen. Het zal met vallen en opstaan zijn, maar ik wil echt veranderen.
Ik ben een 40-jarige beginner, een laatbloeier, ik heb al veel tijd verspild. Goed, dat is nu zo, tijd om alsnog te beginnen, het is nooit te laat. Ik ga door hard werken zien wat er nog bereikt kan worden en als niet-typisch geval (jonge beginners zijn er in overvloed) kan mijn case nog best interessant zijn voor anderen. Zien wat er nog mogelijk is. Ik heb geen sportieve voorgeschiedenis, behalve twee keer een dik jaar getraind met 15 jaar ertussen.

Waarom begin ik op mijn 40ste met bodybuilding?
1. Ik vind het een gave sport, ik ga nu eindelijk eens beginnen.
2. Een gespierd, gezond lijf zal mijn lage zelfvertrouwen een enorme boost geven. Ik zal mezelf aantrekkelijker vinden, ik zal meer indruk op anderen maken, ik zal meer durven, ik zal meer vertrouwen hebben om bij eventueel geweld mezelf te kunnen verdedigen.

Waarom begin ik er zo laat mee?
Niet helemaal waar, ik heb twee keer een paar jaar getraind. In mijn tienerjaren thuis en rond mijn dertigste twee jaar met een trainingsmaat. Hij stopte, ik had te weinig zelfvertrouwen om alleen te gaan trainen. Spijtig.

Daarna nog enkele keren ergens ingeschreven maar zelden een tweede keer komen opdagen.

Ik ben er niet trots op, maar het is nu zo. Ik kan er maar beter eerlijk over zijn. Mijn eerste uitdaging is: blijf nu eens drie maanden 4x per week terugkomen om te trainen. Maakt niet veel uit hoe, als ik maar ga. En eet regelmatig, moet nog niet perfect zijn, maar besteed er aandacht aan.

Als ik dat eenmaal bereikt heb, dan zit ik in die routine en dan houdt niets mij nog tegen.

Tenslotte mijn doel voor over vijf jaar: ik wil eruit zien als een bodybuilder, in my forties, niemand zal mij moeten vragen of ik aan sport doe en wat voor sport dat dan is. Bodybuilding, duh! Dat betekent meer dan 110 kilo met een vetpercentage rond de 10%. Dat vind ik droog genoeg. En ik wil sterker zijn dan 75% van de mannen van 45 jaar. En daar gaan we voor! Met de jonge jongens kan ik me toch nooit meer meten, die haken vaak ook af nadat ze een gezin hebben. Ik niet, ik zal in topvorm geraken in my forties!

Ik zal mijn trainingsschema en voedingsschema nog in een eigen post voorstellen. Ik hoop hier leuke vrienden te maken.
 
110kg @10% is heel ambitieus. Hoop dat je realiseert dat dat behoorlijk buiten de natuurlijke grenzen valt. Sterker dan 75% van de 45-jarigen daarentegen is een makkie.

In ieder geval succes gewenst
 
Welkom! Dat doel is idd zeer ambitieus of haast onmogelijk (natty dan). Ik zou je adviseren om meteen goed te beginnen. Als je resultaat ziet, zul je het leuk gaan vinden en hoef je niet iedere keer met tegenzin te gaan. Je gaat er dan zelfs vrijwillig heen ;)
 
Thanks! Tuurlijk is dat best ambitieus, maar ervoor gaan kan altijd. Ik zal ervoor werken om zo dicht mogelijk bij dat doel te geraken. Ik zal ook blijven bijsturen door te doen en te leren. De reis is belangrijker dan de bestemming.
 
Bedankt! Natty is dat misschien moeilijk. Maar na een paar jaar serieus trainen kan ik altijd nog beslissen om natty te blijven of niet. Als de aanleg er is en de resultaten ook, dan zal ik de volgende stap overwegen.
 
Ik denk dat het verstandig is om niet als beginner een eigen schema in elkaar te gaan zetten, maar een schema uit de sticky's te volgen.
Mijn keuze is hierop gevallen: UB/LB-schema voor beginners
 
Succes in ieder geval :)
 
Beter laat dan nooit toch...

Succes!
 
Succes. 110 kg op 10% is wel een erg lange termijn doel dat mij naturel niet haalbaar lijkt. Stel jezelf ook korte termijn en middellange termijn doelen om daar naar toe te kunnen werken en motivatie be blijven houden. Het is nooit te laat om te beginnen!
 
Succes. 110 kg op 10% is wel een erg lange termijn doel dat mij naturel niet haalbaar lijkt. Stel jezelf ook korte termijn en middellange termijn doelen om daar naar toe te kunnen werken en motivatie be blijven houden. Het is nooit te laat om te beginnen!

Bedankt, tussentijdse doelen stel ik zeker nog op. Eerst ga ik enkele weken kijken hoe ik op de training en voeding reageer.
 
Bedankt! Natty is dat misschien moeilijk. Maar na een paar jaar serieus trainen kan ik altijd nog beslissen om natty te blijven of niet. Als de aanleg er is en de resultaten ook, dan zal ik de volgende stap overwegen.
Hoezo zou je niet meer naturel willen blijven na enkele jaren? Niet te snel happen naar de makkelijke weg, want met zo'n mindset zal je al eerder geneigd zijn deze "serieuze" keuze te maken (Just saying). 110kg op 10% aanhouden zal wel heel erg zwaar zijn, dus houd je doelen voor het oog en je zal het ver schoppen.:thumbs:
 
Laatst bewerkt:
welkom en succes!
 
Good luck

Uit ervaring kan ik je vertellen dat je nog best in een goede shape kunt komen op of na je 40e>
Je bent nu 1.93 mtr bij 92 kg bij 21%
1.93 mtr bij 92 kg bij 13% lijkt me een leuk aanvangsdoel, ook dan heb je al een behoorlijke transformatie ondergaan hoor.
 
Good luck

Uit ervaring kan ik je vertellen dat je nog best in een goede shape kunt komen op of na je 40e>
Je bent nu 1.93 mtr bij 92 kg bij 21%
1.93 mtr bij 92 kg bij 13% lijkt me een leuk aanvangsdoel, ook dan heb je al een behoorlijke transformatie ondergaan hoor.

Challenge taken. Als ik nou door cut en bulkfases steeds zo binnen de range van 96 tot 88 kg blijf, dan wil ik op termijn 92 kg bij 13% halen. Lijkt me inderdaad een mooi eerste doel.

Hoezo zou je niet meer naturel willen blijven na enkele jaren? Niet te snel happen naar de makkelijke weg, want met zo'n mindset zal je al eerder geneigd zijn deze "serieuze" keuze te maken (Just saying). 110kg op 10% aanhouden zal wel heel erg zwaar zijn, dus houd je doelen voor het oog en je zal het ver schoppen.:thumbs:

OK wijze raad, laten we nu maar eerst eens focussen op het eerste half jaar.
 
Welkom. Het is super belangrijk dat je altijd gaat op de dagen dat je van plan bent te gaan. Behalve als het echt niet anders kan door een gebeurtenis die je niet kan verzetten of omheen kan werken dan plan je een andere dag in die week.

Dus hoe moe je ook bent, je gaat maar de gym. Desnoods doe je wat lichte oefeningen, maar je blijft gaan. Neem een iPod met een lekkere playlist mee en ga gewoon naar de gym. Als je er eenmaal bent dan komt de rest wel goed!
 
Welkom. Het is super belangrijk dat je altijd gaat op de dagen dat je van plan bent te gaan. Behalve als het echt niet anders kan door een gebeurtenis die je niet kan verzetten of omheen kan werken dan plan je een andere dag in die week.

Dus hoe moe je ook bent, je gaat maar de gym. Desnoods doe je wat lichte oefeningen, maar je blijft gaan. Neem een iPod met een lekkere playlist mee en ga gewoon naar de gym. Als je er eenmaal bent dan komt de rest wel goed!

Een gouden tip. Die ga ik onthouden en naleven. Thanks!
 
Wees welkom!

Ik ben ook een laatbloeier en ben nu op mijn drieënveertigste zeven maanden aan het trainen.Veel succes gewenst!
 
110kg met 10% lichaamsvet met een lengte van 1.93m betekent een ffmi van 26.8, zo goed als boven iedereens genetisch limiet.

Maar dat moet je niet absoluut niet weerhouden om toch een fantastisch resultaat neer te zetten!
 
Back
Naar boven