AndroidHealthClinic

Bubs goes Ganbaru (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

het is zeker een trauma wat je gaat verwerken, :sad: hang in there
 
  • Heart
Waarderingen: Bubs
Het heeft gewoon tijd nodig. Sterkte de komende tijd!
 
  • Heart
Waarderingen: Bubs
Veel sterkte.
 
  • Heart
Waarderingen: Bubs
Nogmaals heel veel sterkte Bubs.:(
Wees een beetje lief voor jezelf m.b.t. voeding en training. Dat komt wel weer. Doe waar jij je het beste bij voelt.
 
  • Heart
Waarderingen: Bubs
Bedankt iedereen...
Deze ochtend was de uitvaart, nog een harde noot om te kraken. Ervoor wel 6km gaan rennen, het eerste dat ik deed qua sport sinds mama haar overlijden. Geen idee waarom, maar ik had er een enorme drang voor.
En nu... Nu komt de verwerking, of toch een poging tot. Vrijdag ga ik naar een psychologe, just to be sure. Ik hoop om vanaf volgende week het tracken en thuistrainen terug op te kunnen pikken. Sowieso zal het rustig aan worden in het begin. Vooral wat band werk denk ik en af en toe hardlopen en wandelen.
Hoe klein en kort de trainingen ook zijn, ik zal ze wel loggen. Al is het maar om mijn gedachten wat te verzetten.

Nogmaals dank voor de vele lieve woorden...
Gecondoleerd. Neem de tijd om te rouwen maar vergeet vooral je eigen (mentale) gezondheid daar niet bij. Lastige tijd.
 
  • Heart
Waarderingen: Bubs
Bedankt iedereen...
Deze ochtend was de uitvaart, nog een harde noot om te kraken. Ervoor wel 6km gaan rennen, het eerste dat ik deed qua sport sinds mama haar overlijden. Geen idee waarom, maar ik had er een enorme drang voor.
En nu... Nu komt de verwerking, of toch een poging tot. Vrijdag ga ik naar een psychologe, just to be sure. Ik hoop om vanaf volgende week het tracken en thuistrainen terug op te kunnen pikken. Sowieso zal het rustig aan worden in het begin. Vooral wat band werk denk ik en af en toe hardlopen en wandelen.
Hoe klein en kort de trainingen ook zijn, ik zal ze wel loggen. Al is het maar om mijn gedachten wat te verzetten.

Nogmaals dank voor de vele lieve woorden...
Rustig aan, alles mag, niets hoeft, vaar maar op je gevoel.
 
  • Heart
Waarderingen: Bubs
Heel veel sterkte lieverd :kiss:
 
  • Heart
Waarderingen: Bubs
Nog gecondoleerd en heel veel sterke in deze tijd. Wens je veel geluk en gezondheid 🙏🏼
 
  • Heart
Waarderingen: Bubs
Na wat internetstilte kom ik weer eens piepen.
Bedankt voor alle lieve berichtjes iedereen :heart: .

Momenteel is mijn hoofd nog een grote warboel, ik wil wel vanalles doen maar uiteindelijk komt er zga nergens iets van in huis.
Eten gaat dan ook niet al te best, qua type voeding dan... Na een periode van amper eten, eet ik nu teveel en te ongezond.
Vorige week totaal geen zin om te koken en veel snelle (vettige) happen gehad, ook de chips/nootjes/wijn/chocola gaan vlot binnen.

Ik probeer om toch ook terug wat structuur te krijgen.
Overdag kan ik moeilijk alleen zijn, want dan overvalt alles me. Dus ik ga elke dag van 's morgens tot 's avonds naar mijn zus en eet daar dan 's middags.
Waar ik normaal slaatjes ed. eet is het nu veelal gewoon boterhammen met vanalles en nog wat. Teveel carbs, te weinig eiwit. Tja...
Wel al de hele week gekookt :cheer: (alleen dingen die ik graag eet though, zoals macaroni met ham en kaas, tosti, spaghetti met tomatensaus, risotto,...).
Sporten begin ik ook terug op te pikken: dinsdag ben ik gaan hardlopen, en gisteren voor het eerst weer eens thuis getraind (want lockdown in België).

Training dinsdag 10 november 2020 - Hardlopen
Mijn zus haar zoon wil ook terug wat sport oppakken, dus we zullen af en toe samen rennen en trainen.
Eerst een stuk alleen gelopen omdat ik verwachtte dat hij, na jaren niets doen, niet vooruit te branden zou zijn.
I was wrong...
  • Alleen: 41'; 7km; 10,3km/h; ~400kcal; AVG HR 159bpm
  • Met mijn zus haar zoon: 19'; 3,25km; 10,2km/h; ~190kcal; AVG HR 156bpm
Training woensdag 11 november 2020 - FB1@Home
Push-ups
4x15xBW

Standing side abduction
4x10xM-band per kant

OHP
1x15x11
1x12x16
4x8x22

Front squat
4x12x22

Incline DB press
1x15x10
3x10x12
1x8x12
Meh, ik voelde hier toch wel dat mijn energieniveau nog beneden alle peil is.

DB Walking lunges
4x 20passen x12 (per hand)

Reverse DB row
4x12x10

BB Hip thrust - 2sec paused
4x12x28+S-band

Dead bug - 2sec hold
4x20

Cross body crunch
4x12 per kant

Nu proberen om op regelmatige basis weer te trainen, en daarna kan ik me ook weer op voeding en tracken richten.
Gewicht op dit moment is ongeveer 53kg, maar met meer vetjes dan een drietal weken geleden :o.
 
Goed om te zien dat je weer terugkomt in het gewone leven. Maar gewoon met kleine stapjes weer opbouwen :)
 
Fijn dat je weer een beetje de draad op hebt weten te pakken!
Een paar stappen terug, en nu met kleine stapjes vooruit. En hou het lekker bij kleine stapjes. Helemaal prima voor nu. :)
En voel je vooral niet schuldig over slecht even of het niet sporten. Er is niemand die je dat kwalijk gaat nemen of er geen begrip voor zal hebben.
Zulke life eventjes kosten enorm veel, en ik denk dat je trots kunt zijn op hoe je je er doorheen hebt geworsteld.

Take care en wees een beetje lief voor jezelf! :kiss:
 
  • Heart
Waarderingen: Bubs
Goed om te zien dat je weer terugkomt in het gewone leven. Maar gewoon met kleine stapjes weer opbouwen :)
Kleine stapjes zijn het zeker, en ik maak me ook niet druk in mijn gewicht die stijgt of de zichtbare nieuwe vetrolletjes.
Op een gegeven moment raak ik wel terug in mijn ritme, en dan werk ik die wel terug weg.
Fijn dat je weer een beetje de draad op hebt weten te pakken!
Een paar stappen terug, en nu met kleine stapjes vooruit. En hou het lekker bij kleine stapjes. Helemaal prima voor nu. :)
En voel je vooral niet schuldig over slecht even of het niet sporten. Er is niemand die je dat kwalijk gaat nemen of er geen begrip voor zal hebben.
Zulke life eventjes kosten enorm veel, en ik denk dat je trots kunt zijn op hoe je je er doorheen hebt geworsteld.

Take care en wees een beetje lief voor jezelf! :kiss:
Ik heb me er enorm in verbaasd hoeveel energie dergelijk rouwproces kost. Een hele dag niets doen behalve eten en een korte wandeling, maar om 20u wel helemaal uitgeput op de bank liggen.
De stapjes vooruit zijn er, toch op gebied van sport.
Zaterdag gaan rennen, en ook vanochtend al een klein rondje gedaan.
Eten... Dat is nog steeds helemaal f*cked. Gisteren wafels en pannenkoeken gebakken bij mijn zus en er véél te veel gegeten, en ook alle andere rommel gaat nog vlotjes binnen :o.
Dus ik ben best :piggy: , maar dan zie ik mijn boobs en denk ik
south park GIF
.
Ik geef mezelf nog een weekje respijt, maar daarna ga ik wel terug minstens 4 dagen per week tracken.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Training zaterdag 14 november 2020 - Hardlopen
  • Cijfertjes: 54'; 8,5km; 9,5km/h; ~500kcal; AVG HR 156bpm
Eerste 3km alleen gelopen, dan 4km met mijn neefje en de rest terug alleen.
1605519410354.png 1605519415874.png

Training maandag 16 november 2020 - Hardlopen
  • Cijfertjes: 37'; 6,2km; 10,1km/h; ~360kcal; AVG HR 155bpm
Eerste en laatste kilometer alleen gelopen, de overige vier weer met mijn neefje.
Hij had wel een mindere dag (of ik ging te snel :p) want na 3,5km heeft hij er de brui aan gegeven :roflol: .
1605519520722.png 1605519525060.png

Deze week terug wat proberen te wennen aan alleen zijn, dus vanochtend bezig met koken voor vandaag en morgen.
Straks ga ik wel naar mijn zus om samen te lunchen en nog wat te puzzelen :).
 
Sterke vrouw ben je. Het is allemaal niet niks, dit vreet energie... en kost heel veel tijd. Gemis zal natuurlijk altijd blijven.
Veel respect voor hoe je hiermee omgaat en jouw openheid :heart:
Ik vind je een kanjer! Fijne dag vandaag Bubs
 
dan zie ik mijn boobs en denk ik [nice]
Gelukkig zie je ook al weer positieve punten, op zijn minst twee! :D

Volgens mij doe je het allemaal best goed, je doet wat je leuk vindt of kan en wilt rustig weer richting naar wat je vindt dat je moet doen. En je bent gezellig, ontspannen, zonder druk aan het hardlopen.

Het lijkt er ook op dat je niet te streng bent voor jezelf, lijkt me een prima strategie om jezelf teleurstelling en nog meer "stress" te besparen.

"No, try not! Do or do not. There is no try." Volgens mij ben je het gewoon aan het doen.

Sterkte en haast je niet!
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Bubs
Sterke vrouw ben je. Het is allemaal niet niks, dit vreet energie... en kost heel veel tijd. Gemis zal natuurlijk altijd blijven.
Veel respect voor hoe je hiermee omgaat en jouw openheid :heart:
Ik vind je een kanjer! Fijne dag vandaag Bubs
Dank je, heel lief :heart: .
Ik denk dat geen druk op mezelf leggen nu het belangrijkste is, ik weet dat het tijd nodig zal hebben en ik wil het mezelf nu niet moeilijker maken dan het allemaal al is.
Gelukkig zie je ook al weer positieve punten, op zijn minst twee! :D

Volgens mij doe je het allemaal best goed, je doet wat je leuk vindt of kan en wilt rustig weer richting naar wat je vindt dat je moet doen. En je bent gezellig, ontspannen, zonder druk aan het hardlopen.

Het lijkt er ook op dat je niet te streng bent voor jezelf, lijkt me een prima strategie om jezelf teleurstelling en nog meer "stress" te besparen.

"No, try not! Do or do not. There is no try." Volgens mij ben je het gewoon aan het doen.

Sterkte en haast je niet!
Die twee punten zijn ook het enige positieve aan mijn fysiek atm :rolleyes: .

Hardlopen heb ik intussen alweer wat routine in gevonden, het helpt ook dat ik niet constant alleen ga rennen.
Ik ben deze week al ietsje strenger voor mezelf op gebied van eten, maar niet in die mate dat ik mezelf alles ga verbieden of een halve dag let een knorrende maag ga rondlopen.

Nogmaals dank :).
:heart:

Gisteren weer een rondje hardlopen gedaan. Het werd weer drieledig: kort stukje naar mijn zus (900m, tempo niet gemeten), stuk met mijn neef en dan alleen doorlopen tot bij mijn papa en daarna terug rennen naar huis.

Training woensdag 18 november 2020 - Hardlopen
  • Deel I: 900m, rest niet gemeten.
  • Deel II: 38’; 6,35km; 10km/h; ~365kcal; AVG HR 153bpm
  • Deel III: 13’; 2,25km; 10,1km/h; ~135kcal; AVG HR 148bpm
In totaal dus een 9,5km gelopen.

Trainen gaat k*t, het is er niet meer van gekomen na vorige week woensdag.
Maandag- en woensdagavond heb ik bij mijn zus doorgebracht,
dinsdag hebben we een verrassingsbezoek aan de broer van mijn mama (tevens mijn dooppeter) gebracht. Die woont ongeveer 220km hier vandaan, dus het was best een lange dag en erna had ik geen zin om nog te trainen.

Het plan was om vanavond wat te doen, maar zodra mijn vriend naar het werk vertrok kreeg ik een intense huilbui. Dus ik ben maar met een kop thee op de bank gekropen in de plaats.
Alleen zijn valt me nog steeds zwaar, maar ik zal er toch aan moeten wennen. Misschien vind ik volgende week terug wat routine in trainen, dan ga ik namelijk ook het werken weer oppikken.
 
Hardlopen heb ik intussen alweer wat routine in gevonden, het helpt ook dat ik niet constant alleen ga rennen.
Ik vind het vaak wel lekker om even tijdens het lopen met niets bezig te zijn....
Maar leuk dat je neef mee gaat af en toe, hoe oud is die? En loopt hubby nog wel eens mee?

O, en de woensdag was dus weer down. Da's jammer maar zal nog wel eens voorkomen. Hopelijk steeds minder :thumb:
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Die twee punten zijn ook het enige positieve aan mijn fysiek atm :rolleyes: .
Het ging me eigenlijk vooral om de andere positieve dingen die ik het en der in je post meende te lezen, maar iemand moest er uiteindelijk toch wat over zeggen, dus dat heb ik maar gedaan.

Ook wat neet61 zegt over hardlopen, heerlijk om zo ff het koppie leeg te maken.

Vallen en opstaan, maar immer voorwaarts, al is het kruipend, met bochten en omwegen!
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Bubs
Ik vind het vaak wel lekker om even tijdens het lopen met niets bezig te zijn....
Maar leuk dat je neef mee gaat af en toe, hoe oud is die? En loopt hubby nog wel eens mee?

O, en de woensdag was dus weer down. Da's jammer maar zal nog wel eens voorkomen. Hopelijk steeds minder :thumb:
Klopt, maar zelfs al rennend gaan mijn gedachten soms nog alle kanten uit en krijg ik soms een paniekaanval.
Steeds minder en minder gelukkig, maar het gebeurt nog wel eens.
Als ik dan met mijn neefje ren (wiens mond sneller gaat dan zijn benen) heb ik dat niet. Maar ik geniet ook nog wel van alleen rennen, daarom brei ik er altijd nog een stukje aan of doe ik al een rondje voor ik hem ga op pikken.
Hij is intussen 23 en half, al een echte vent dus :).
Hubby loopt nog op zondagavond/-nacht. Dat is voor hem een betere dag omdat hij dan niet al 8u heeft lopen rondhollen op het werk.
Soms gaan we 's morgens vroeg nog eens samen, maar dat gebeurt niet zo vaak meer. Het belangrijkste is wel dat hij ook nog wekelijks een rondje doet, doet hem goed :).

Woensdag viel best mee, dan ben ik de ganse dag en avond bij m'n zus geweest. Gisteravond was het lastig, deze ochtend ook...
Ik ben dan maar even naar de eendjes/ganzen geweest met oud brood, die fleuren me altijd op (en maken me soms ook een beetje bang :roflol: ).

Het ging me eigenlijk vooral om de andere positieve dingen die ik het en der in je post meende te lezen, maar iemand moest er uiteindelijk toch wat over zeggen, dus dat heb ik maar gedaan.

Ook wat neet61 zegt over hardlopen, heerlijk om zo ff het koppie leeg te maken.

Vallen en opstaan, maar immer voorwaarts, al is het kruipend, met bochten en omwegen!
:roflol: .
Klopt!

Net mijn gesprek met de psychologe achter de rug. Ze zei dat ik er rekening mee moet houden dat terug werken een grote impact kan hebben op mijn energieniveau, dus dat het kan dat ik pompaf ben 's avonds. En ik dacht net dat trainen makkelijker zou lukken als ik weer begin werken... Afwachten dus hoe het aanvoelt volgende week.
Misschien moet ik beginnen met enkel wat licht bandwerk enzo, iets wat niet al teveel energie vraagt maar wel beter is dan niets...

Oja, gisteren de puzzel van 5000 stukjes afgewerkt! Vandaag op een plaat kleven en vernissen, en beginnen aan de nieuwe :D.

1605861318038.png
 
Back
Naar boven