MuscleMeat

Bubs goes Ganbaru (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Training zaterdag 21 november 2020 - Hardlopen
  • Cijfertjes: 45'; 7,5km; 10,2km/h; ~440ckal; AVG HR 158bpm
3Km alleen gelopen en de rest samen met m'n neef. Ik vond dat het tijd werd om zijn rondje wat groter te maken :p.

Gisteren eerste dag werken sinds het overlijden van mijn mama, en ook weer eens getraind en getrackt.
Ik had eerst niet veel zin in thuis trainen, maar eens begonnen kreeg ik er toch best plezier in.
Rustig aan opbouwen weer, want merk toch veel krachtverlies/minder energie op dit moment.

Training maandag 23 november 2020 - FB1@Home
Warm-up
  • Push-up with stands 3x15xBW
  • Glute bridge with band 3x20xS
Incline DB press
3x12x12
1x8x12

Front squat
4x12x22

BOR
4x12x22

DB Walking lunges
3 x 20passen x 12 per hand

DB Shoulder press
3x12x10
1x12x8

BB Hip thrust - 2sec paused
4x12x27 + S band

Crunches
3x20

Russian twist
3x20

Dead bug - 2 sec hold
3x10 per kant

Cardio: ~5km wandelen en eendjes voeren

Mijn neef heeft vroege dienst deze week, en ik moet maar een halve dag werken.
We gaan dus samen een klein rondje rennen deze namiddag :).

Ook nog even een shape update na vier weken niet tracken en zga niet trainen.
Al bij al valt het nog wel mee qua "schade".
Gewicht: ~53Kg

Shape21112020.jpeg
 
Training zaterdag 21 november 2020 - Hardlopen
  • Cijfertjes: 45'; 7,5km; 10,2km/h; ~440ckal; AVG HR 158bpm
3Km alleen gelopen en de rest samen met m'n neef. Ik vond dat het tijd werd om zijn rondje wat groter te maken :p.

Gisteren eerste dag werken sinds het overlijden van mijn mama, en ook weer eens getraind en getrackt.
Ik had eerst niet veel zin in thuis trainen, maar eens begonnen kreeg ik er toch best plezier in.
Rustig aan opbouwen weer, want merk toch veel krachtverlies/minder energie op dit moment.

Training maandag 23 november 2020 - FB1@Home
Warm-up
  • Push-up with stands 3x15xBW
  • Glute bridge with band 3x20xS
Incline DB press
3x12x12
1x8x12

Front squat
4x12x22

BOR
4x12x22

DB Walking lunges
3 x 20passen x 12 per hand

DB Shoulder press
3x12x10
1x12x8

BB Hip thrust - 2sec paused
4x12x27 + S band

Crunches
3x20

Russian twist
3x20

Dead bug - 2 sec hold
3x10 per kant

Cardio: ~5km wandelen en eendjes voeren

Mijn neef heeft vroege dienst deze week, en ik moet maar een halve dag werken.
We gaan dus samen een klein rondje rennen deze namiddag :).

Ook nog even een shape update na vier weken niet tracken en zga niet trainen.
Al bij al valt het nog wel mee qua "schade".
Gewicht: ~53Kg

Prima shape toch. Wat is t plan nu?
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Prima shape toch. Wat is t plan nu?
Dank je :heart: .

Een écht plan heb ik nu eigenlijk niet.
Ik wil vooral terug regelmatig trainen (wat een extra uitdaging is omdat het thuis moet) en mijn voeding wat bijhouden (doch nog niet super gedetailleerd, dus het komt niet op een pepernoot of 10 :p).
Een drietal keer per week trainen en 4-5 dagen tracken vind ik prima voor nu.
Liefst wil ik de ingezamelde vetjes van de voorbije vier weken er terug af, maar cutten lijkt me nu geen strak plan. Dus ik probeer het rond de 1800-2000kcals te houden, dat zou ongeveer mijn onderhoud moeten zijn.
Ik hoop dat de fitnesscentra hier snel terug openen, want liefst wil ik dan nog wat bulken tot maart/april om daarna een paar maanden te cutten.
 
Welke vetjes? 🧐🧐🧐🧐🧐
Zou lekker wat meer eten komende periode. Zorgen dat je voldoende energie hebt ipv in een tekort gaan zitten. Die tijd komt wel weer.

Hoop voor je dat de gym snel weer los gaat. Zijn daar al berichten over?
 
Welke vetjes? 🧐🧐🧐🧐🧐
Zou lekker wat meer eten komende periode. Zorgen dat je voldoende energie hebt ipv in een tekort gaan zitten. Die tijd komt wel weer.

Hoop voor je dat de gym snel weer los gaat. Zijn daar al berichten over?
:o Ik zie ze wel hoor! En voel ze ook als ik mijn jeans aan trek :p .
Maar het is winter, dus kan allemaal geen kwaad. Hoe meer natuurlijke isolatie, hoe minder ik de verwarming hier moet opzetten :roflol: .

Sluiting is tot minstens 13 december, maar ik heb er geen vertrouwen in dat ze dan terug zullen openen.
Volgens mij duurt het nog wel een aantal maanden :sad: .
 
:o Ik zie ze wel hoor! En voel ze ook als ik mijn jeans aan trek :p .
Maar het is winter, dus kan allemaal geen kwaad. Hoe meer natuurlijke isolatie, hoe minder ik de verwarming hier moet opzetten :roflol: .

Sluiting is tot minstens 13 december, maar ik heb er geen vertrouwen in dat ze dan terug zullen openen.
Volgens mij duurt het nog wel een aantal maanden :sad: .
Oh dat zou wel echt zuur zijn.
Ga je een schema opstellen voor thuis workouts?
 
Oh dat zou wel echt zuur zijn.
Ga je een schema opstellen voor thuis workouts?
Dat heb ik al gedaan, in een haastje :o.
Drie fullbody workouts, niet erg zwaar om te beginnen zodat ik mezelf niet voorbij ga lopen.

FB1
Warm-up (push-ups + glute bridge)
Front squat
Incline DB press
Walking lunges
BOR
Hip thrust
Shoulder press
Abs

FB2
Warm-up (push-ups + glute bridge)
Bulgarian split squat
OHP
RDL
Bicep curl
Hip abduction met band
Bench dips
Abs

FB3
Warm-up (push-ups + glute bridge)
BB Hip thrust
BB Upright row
Reverse lunges
DB Flys
DB Hamstring curl
Incline DB row
Abs

Daarnaast 2-3 keer per week rennen en voldoende rust nemen :).
Als het vlot gaat de komende weken dan kijk ik even hoe ik het eventueel wat zwaarder kan maken, en ook wat deftiger kan opstellen.
Want ik vermoed dat het evenwicht tussen de spiergroepen nu weer niet ideaal is :o.
 
Ho ho, sommigen moeten dat allemaal weer OHP-en :p
Vervelend dat de gyms weer dicht zijn, maar succes met thuis trainen. Je kan toch aardig wat doen hoor :)
Haha! Het is een extra motivatie voor jullie, toch :p ?
Dank je :). Ik huur nu een BB met wat schijfjes bij de gym, dus er zijn iets meer mogelijkheden dan in de eerste lockdown.
Al blijft het super beperkt natuurlijk, vooral in gewicht... Ahja, beter dan helemaal niets I guess.

Gisterennamiddag zoals een gepland een rustig rondje gaan rennen.
Spierpijn is real na een hele tijd niet te trainen :eek: .
Weer twee delen gedaan omdat ik tussendoor nog even bij mijn papa langs ben geweest.

Training dinsdag 24 november 2020- Hardlopen
  • Part I: 45'; 7,2km; 9,5km/h; ~425kcal; AVG HR 158bpm
  • Part II: 13'; 2km; 9,1km/h; ~125kcal; AVG HR 150bpm
Het stukje naar huis was er teveel aan, dus echt traag gelopen :p.
Ik wilde eerst wandelen, maar lopen is sneller en ik kan het niet laten als ik mijn loopoutfit aan heb :roflol: .
Vandaag hele dag opleiding (via Teams), dus hopelijk niet helemaal murw vanavond zodat ik er nog een training kan uitpersen.
 
Haha! Het is een extra motivatie voor jullie, toch :p ?
Dank je :). Ik huur nu een BB met wat schijfjes bij de gym, dus er zijn iets meer mogelijkheden dan in de eerste lockdown.
Al blijft het super beperkt natuurlijk, vooral in gewicht... Ahja, beter dan helemaal niets I guess.

Gisterennamiddag zoals een gepland een rustig rondje gaan rennen.
Spierpijn is real na een hele tijd niet te trainen :eek: .
Weer twee delen gedaan omdat ik tussendoor nog even bij mijn papa langs ben geweest.

Training dinsdag 24 november 2020- Hardlopen
  • Part I: 45'; 7,2km; 9,5km/h; ~425kcal; AVG HR 158bpm
  • Part II: 13'; 2km; 9,1km/h; ~125kcal; AVG HR 150bpm
Het stukje naar huis was er teveel aan, dus echt traag gelopen :p.
Ik wilde eerst wandelen, maar lopen is sneller en ik kan het niet laten als ik mijn loopoutfit aan heb :roflol: .
Vandaag hele dag opleiding (via Teams), dus hopelijk niet helemaal murw vanavond zodat ik er nog een training kan uitpersen.
Hahhaha herkenbaar! Vooral het niet laten sneller te lopen met loopoutfit aan ;) Al heb ik inmiddels al een week of 5 niet hardgelopen.

Succes vandaag en ik stuur een beetje energie jouw kant op!
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Ho ho, sommigen moeten dat allemaal weer OHP-en :p
Vervelend dat de gyms weer dicht zijn, maar succes met thuis trainen. Je kan toch aardig wat doen hoor :)
Push press zou misschien nog wel lukken.
 
Hahhaha herkenbaar! Vooral het niet laten sneller te lopen met loopoutfit aan ;) Al heb ik inmiddels al een week of 5 niet hardgelopen.

Succes vandaag en ik stuur een beetje energie jouw kant op!
Sneller ging dinsdag niet, teveel spierpijn en te weinig energie :).
Die opgestuurde energie heb ik gisteren wel goed ontvangen, want 's avonds de tweede workout van de week gedaan :cool: .
Push press zou misschien nog wel lukken.
Yes you can!
Ik hoor dat iemand de challenge accepteert :D
Push press mag met een hupje, toch?
Ja, die is niet strikt dus kun je meer gewicht pakken :).
Go for it neet61 !

Ondanks dat ik best nog veel spierpijn had in mijn benen toch getraind gisteravond.
Het zijn tenslotte thuis trainingen die een stuk minder zwaar zijn dan sessies in de gym...
Toch wel afgezien met de bulgarian splits :eek: .

Training woensdag 25 november 2020 - FB2@Home
Warm-up
  • Push-ups with stands 3x10xBW (pijn aan mijn buikspieren speelde me hier parten :roflol: ).
  • Glute bridge with small band 3x20
Bulgarian split squat (barbell)
5x10x22 per kant

OHP
1x15x12
1x12x17
5x10x22 Ging vlotter dan de vorige thuis sessie :cool: .

Cross body crunch
4x12 per kant

RDL
4x15x31

DB Bicep curl
2x12x8
2x10x10

90 degree Hip abduction - 2sec hold
4x20xS-band

Reverse crunches
4x15

Bench dips
4x15xBW

Cardio: ~5km wandelen

Gezien de onderbroken nacht ga ik er vandaag een rustdag van maken :).
 
Wat een dag gisteren zeg...
In totaal 3x uit bed gebeld, gewerkt van 7u tot 17u30 en om 19u30 terug telefoon en nog bezig geweest met analyseren tot middernacht :nut:.
Vanochtend dan al om 6u eruit want ons Bollie (de rosse straatkat) moest om 7u bij de dierenarts zijn voor een operatie.
Ze heeft nog steeds veel last van de tandvleesontsteking en wil (zonder pijnstiller) niet eten, dus vandaag worden de tanden (of een deel ervan) verwijderd.
Weer een korte nacht dus, gelukkig ben ik vrij vandaag en hoef ik me voor de rest nergens druk in te maken.
Uit vrees dat ik vanavond geen energie of zin meer zou hebben, heb ik deze ochtend wel al de derde (jaja!) training van deze week neer gezet.

Training vrijdag 27 november 2020 - FB3@Home
Warm-up
  • Push-ups with stands 3x15xBW
  • Standing side abduction 3x15xM-band per kant
BB Hip Thrust
5x15x29+S-band

BB Upright row
1x12x12
4x10x17

Reverse lunges (met barbell)
4x10x22 per kant

DB flys
4x12x6

DB One leg calve raises
4x10x10 per kant

One arm DB row
4x10x10 per kant

Crunches
4x15

Standing bicycle crunch
4x15 per kant

Cardio: ~4km wandelen

Morgen staat een rondje hardlopen op het programma :).
 
Gisteren nog een lastige dag gehad, de 27ste van de maand zal toch altijd een beetje een wrang gevoel geven denk ik.
Daarom moest ik even mijn hoofd leegmaken vanochtend en ben ik eerst een rondje alleen gaan lopen.
Daarna even pauze, want mijn looppartner lag nog in zijn bed :roflol: .
Als straf heb ik hem 5,3km doen lopen aan een pittig tempo :devil: (zijn max. tot nu was 4,7 aan ongeveer 9,4km/h en toen was hij stikkapot :roflol: ).

Training zaterdag 28 november 2020 - Hardlopen
Totaal: 12,2km
  • Part I: 37'; 6,5km; 10,4km/h; ~370kcal; AVG HR 158bpm

    1606567799887.png 1606567815601.png

  • Part II: 33'; 5,7km; 10,2km/h; ~330 kcal; AVG HR 155bpm

    1606567774220.png 1606567789889.png
Beide rondjes gingen best makkelijk, ondanks dat ik al even geen 10+km meer had gelopen en het nu niet bepaald traag ging.
Deze week drie krachttrainingen en twee looptrainingen achter de rug. Hopelijk kan ik dat volgende week aanhouden :).
Morgen een (welverdiende) rustdag!
En nu de kerstboom opzetten en versieren :D.
 
I know, de sint is nog niet geweest enzo. Maar ik hou van de gezelligheid die een kerstboom brengt, laat hem meestal ook staan tot half februari :o.

Deze ochtend een 6-tal km gewandeld, eendjes gaan voeren met mijn zus haar jongste :).
De rest van de dag beetje in de keuken vertoeven, ook dat begin ik terug leuk te vinden.
Planning: plumb crumble cake, groentensoep, pasta al forno, spinaziesalade, risotto.
 
damn! 44kg? :eek:

je bent weer lekker bezig zo :cheer:
You crazy ? Ik heb niet eens 44kg om dumbells te maken thuis :roflol: .
Een barbell van 22kg in mijn nek en 10 herhalingen per kant dus :p.

Gelukkig hangt die lepel nu in je boom, teveel pep is niet goed voor je :roflol: .
 
You crazy ? Ik heb niet eens 44kg om dumbells te maken thuis :roflol: .
Een barbell van 22kg in mijn nek en 10 herhalingen per kant dus :p.

Gelukkig hangt die lepel nu in je boom, teveel pep is niet goed voor je :roflol: .
:roflol: ik begreep het al niet, maar per been dus hahaha. Ik dacht per kant aan de BB :roflol: desalniettemin netjes voor een homeworkout!

Van pep word je juist scherp, misschien moet ik ‘m er maar weer uit halen xD :twitch:
 
  • Haha
Waarderingen: Bubs
Back
Naar boven