Fitness Seller

Bubs goes Ganbaru (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Ik weet dat het niet mag voor de vogeltjes in de tuin omdat het niet voedzaam genoeg is, geen idee dat het ook niet mocht voor eenden.
Ze vinden het nochtans heel erg lekker, en komen het al uit onze handen nemen.
Vanaf nu dan maar een zak havermout of mais meenemen :p.

:sad: Mag ik niet egoïstisch zijn op dit gebied?
Ik maak altijd een blend van massgainer met een scoopje whey voor de vogeltjes.
Enkel het beste voor de diertjes.
seagull GIF
 
Dat is helemaal beperkt :p
Vijf jaar geleden nog niet, prima telefoon en niet duur.
Paar jaar later hebben ze inderdaad alles stopgezet en zijn ze ook op Android overgeschakeld met de nieuwe modellen.
Runtastic , Candy crush en Windows authenticator is zowat het enige wat er nog op draaide :roflol: .
 
Deal!

Een vijftal jaar geleden heb ik mij een Windows phone gekocht, maar daar zijn amper nog apps voor. Voor de rest echt wel een goede telefoon trouwens.
Van mijn mama heb ik drie jaar geleden dan haar oude smartphone gekregen, maar die had een batterij die amper nog een halve dag mee kon.
Dus ik werk intussen drie jaar met twee telefoons: eentje om te bellen, werkmails te checken, Runtastic,... en eentje puur voor de apps (Whatsapp, bank, garmin connect, MFP,...).
Nu mocht ik van mijn papa en mijn zus mama haar telefoon hebben, maar ik vond pas deze week de moed om effectief over te schakelen.
Ben nog bezig met config en apps installeren, maar ik wilde vanochtend hardlopen dus had wel mijn precious Runtastic nodig. Vind ik niet terug in de Appstore :grumble: .
Dus ik heb me maar een Strava account gemaakt...

Training donderdag 18 februari 2021
Ook geen verkeerde plaatjes met Strava, tempo is wel heel laag (dat is een compliment)!
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Ook geen verkeerde plaatjes met Strava, tempo is wel heel laag (dat is een compliment)!
Klopt, maar ik ben een gewoontedier hé :p.
Nouja, ik ga volhouden en Strava leren omarmen.
Bedankt! Ik vond het ook best goed van mezelf :cool: .

Gisteren mijn tweede Corona vaccin gekregen, vandaag weer een lamme arm :roflol: .
Gelukkig is het deload week, dus ik heb toch getraind vanochtend!

Training vrijdag 19 februari 2021 - FB3@Home DELOAD
Glute activation ~ 8'

BB Hip thrust
5x12x27 + S-Band
15"-30" rust

Push-up with stands
4x10xBW

Front raises
4x8x6

BB Upright row
5x10x17

Reverse lunges
4x10x22

Calve raises
4x10x12

DB Flys
4x10x8

One arm DB row
4x10x9

Cardio: ~5km wandelen
 
Niet stil gezeten de laatste dagen, alleen nog geen zin gehad om te loggen.
Mentaal zwaar weekend gehad. Net toen ik wilde vertrekken om te hardlopen kreeg ik zaterdagochtend telefoon van mijn papa, helemaal over zijn toeren.
Dus ik ben in mijn auto gesprongen daarnaartoe. Erna wel nog gaan rennen, maar zonder mijn neef. Ik had echt nood aan wat tijd alleen.

Zondag begon ok. Wandeling met papa (die gelukkig gekalmeerd was intussen), uurtje of vier koken en daarna even langs mijn zus geweest.
Bleek zij ook helemaal niet ok te zijn (ze is volgende week jarig en ziet er enorm tegenop), dus ik was ook terug helemaal van mijn melk.
Uiteindelijk nog 10km gaan wandelen met Mr. Bubs in de late namiddag om wat frisse lucht te pakken en lekker door de modder ploeteren (hij zonk er letterlijk tot zijn enkels in :roflol: ).
Gisteren was het dan mijn beurt om er even onderdoor te gaan... Slecht geslapen, wel gaan rennen, vermoeid, honger maar geen trek,...
Vroeg mijn bed ingedoken, relatief rustig geslapen, iets beter vandaag :).
Vermoeidheid is er wel nog altijd, ik kon rond de middag alweer slapen :o.

Genoeg gezeik, bij deze nog de trainingen van zaterdag, maandag en deze ochtend.

Training zaterdag 20 februari 2021
  • Hardlopen: HM-schema W3D3 (lange trage duurloop 60’ tempo 1)
    Cijfertjes: 60'; 9km; 9,1km/h; ~560kcal; AVG HR 138bpm
    1614091839317.png 1614091847688.png 1614092097886.png

Training maandag 22 februari 2021
  • Hardlopen: HM-schema W4D1 (duurloop 45’ tempo 2)
    Cijfertjes: 59'; 9,6km; 9,7km/h; ~600kcal; AVG HR 144bpm
    1614091953048.png 1614091961335.png 1614092157114.png
Training dinsdag 23 februari 2021 - LB1@Home Week 1
Warm-up: Glute activation ~9'

Front squat
5x8x33 +1Kg

Glute bridge - 3" hold + slow excentric
5x15x33

Hamstring walkouts
4x8xBW

Reverse lunges
4x8x30
Denk dat ik deze best omwissel met de walkouts, want man dit was lastig nu!

Calve raises
4x12x30

Abs circuit (3x herhalen)
X-man crunch 10x
Russian twist 20x6Kg DB
Torture crunch 10x4Kg DB
Alternating bicycle crunch 20x
Plank 45"

Ik ga dus voor LB/UB split vanaf nu met 3-4 trainingen per week (afhankelijk van de weekend plannen).
Schema ligt nog niet 100% vast en kan nog aangepast worden de komende dagen/weken.
Donderdag heb ik ook de geplande Dexa. Ik weeg ongeveer 4Kg meer dan toen ik vorig jaar ging, nu maar hopen dat daar wat VVM tussen zit :).
Vanaf donderdag ga ik ook mijn kcals uppen, want ik trek die 1600 (mentaal en fysiek) niet meer op dit moment.
 
Ho ho ..... geen stress :)
 
Ho ho ..... geen stress :)
Easier said than done :sad: .

Eerste UB training vanochtend. Beetje slappe hap.
Vind ook uitvoeren van mijn OHP en BOR te sloppy. Aangezien de gym nog wel enige tijd gesloten is ga ik hier de komende weken aan werken.
Dus minder gewicht, maar form naar een hoger niveau proberen te brengen.

Training woensdag 24 februari 2021 - UB1@Home Week 1
OHP
Warm-up: 10x12 / 10x17 / 8x22
1x8x29
4x6x29
Ik merk dat ik de neiging heb om mijn rug te hollen als het moeilijk wordt om mijn full ROM te bereiken.
Niet zo goed, dus daar gaan we de komende tijd aan werken!

BOR
5x10x29
Hier weet ik niet goed of mijn houding ok is of niet.
Ik sta slechts licht voorover gebogen, zoals op deze tekening:

1614186161694.png


Maar als ik dan form filmpjes ga kijken zie ik dat er meestal veel dieper gebogen wordt, zoals hier:

1614186249678.png


Wat is de meest correcte (en efficiënte) houding?

Push-up with stands
4x10xBW+rugzakje met 5kg

DB Bicep curl SS Palm down wrist curl
4x12x8 // 4x10x4

One arm tricep overhead extension
4x10x6
laatste twee reps van de laatste set forced.

Abs circuit (3x uitgevoerd)
Oblique V-crunch L 10x
Oblique V-crunch R 10x
V-ups 10x
Reverse crunches 15x
V-Hold 20"
Side plank L 30"
Side plank R 30"

Cardio: ~7km wandelen (heerlijk in het zonnetje)

Beste wel spierpijn in mijn quads en glutes van de LB gisteren.
Morgen klein rondje hardlopen in tempo2+ op het programma.
 
Naar mijn idee zijn dit twee verschillende oefeningen.
 
Ik dacht ook dat de onderste afbeelding eerder pendlay row is? Desondanks wordt het wel vaak als BOR getoond... Welke van beide zou dan het meest interessant zijn om te doen?
Hoe verder je voorover gebogen staat hoe meer de nadruk op je rugspier (latissimus dorsi) komt. Hoe rechter je staat, des te meer je trapezius en achterkant schouders betrokken zijn met de uitvoering van de oefening.
Er is geen goed of fout. Misschien goed om af te wisselen? Waar wil je met de BOR de nadruk op leggen?

Ik varieer zelf graag met houding, maar ook met grip (overhands of onderhands) en gripbreedte. :)
 
Ik dacht ook dat de onderste afbeelding eerder pendlay row is? Desondanks wordt het wel vaak als BOR getoond... Welke van beide zou dan het meest interessant zijn om te doen?
Het is alleen een Pendlay Row als deze iedere rep vanaf de grond begint.

Er zijn verschillende varianten in houdingen, grip breedte en pronatie/suppenatie waarvan je sommige kan gebruiken voor net wat andere doelen.

Om momentum eruit te halen kan je het ook nog liggend op een bankje oid doen, soms wil je juist (beperkt) momentum.

Voor een betere uitleg, zie Japio hierboven.
 
Laatst bewerkt:
Ik merk dat ik de neiging heb om mijn rug te hollen als het moeilijk wordt om mijn full ROM te bereiken.
Ook mijn zwakke punt. Goed de abs en billen aanspannen om stevig te staan!
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Ik noem zelf die schuine een bor en die minder schuine een bb row
 
Bubs hangt er vanaf wat je wilt targetten.
Als je de dag ervoor al je onderrug belaste RDL of een deadlift variant zou ik deze afraden zelfs. Dan kan je beter gaan voor een chest supported row. Zo doe ik het nu ook.
 
Hoe verder je voorover gebogen staat hoe meer de nadruk op je rugspier (latissimus dorsi) komt. Hoe rechter je staat, des te meer je trapezius en achterkant schouders betrokken zijn met de uitvoering van de oefening.
Er is geen goed of fout. Misschien goed om af te wisselen? Waar wil je met de BOR de nadruk op leggen?

Ik varieer zelf graag met houding, maar ook met grip (overhands of onderhands) en gripbreedte. :)
Ik denk dat de bovenkant van mijn rug en schouders meer aan het werk gezet wordt dan de onderkant.
Dus vooral de rugspier zelf dus. Dan is iets meer voorover gebogen staan de beste optie.
Het is alleen een Pendlay Row als deze iedere rep vanaf de grond begint.

Er zijn verschillende varianten in houdingen, grip breedte en pronatie/suppenatie waarvan je sommige kan gebruiken voor net wat andere doelen.

Om momentum eruit te halen kan je het ook nog liggend op een bankje oid doen, soms wil je juist (beperkt) momentum.

Voor een betere uitleg, zie Japio hierboven.
Oh ok, dat wist ik niet!
Ook mijn zwakke punt. Goed de abs en billen aanspannen om stevig te staan!
Daar zal ik volgende week extra op gaan letten!
Ik noem zelf die schuine een bor en die minder schuine een bb row
What's in a name natuurlijk :p.
Bubs hangt er vanaf wat je wilt targetten.
Als je de dag ervoor al je onderrug belaste RDL of een deadlift variant zou ik deze afraden zelfs. Dan kan je beter gaan voor een chest supported row. Zo doe ik het nu ook.
De dag ervoor doe ik geen onderrug belastende oefeningen, dus kan deze er dan prima inhouden.
Op vrijdag is het wel de bedoeling om een DL variant te doen, goed idee om dan een chest supported row te nemen in de daaropvolgende UB training!

Bedankt voor de input iedereen :heart: .

Vanochtend hardlooptraining nummer twee van de week: tempotraining van 35'.
En wonder boven wonder besloot meneer Bubs om mee te gaan (ik had gezegd dat het een kort rondje zou zijn, het detail van de tempotraining was ik vergeten te vermelden :engel: ).
Ik was wel blij dat hij erbij was. Gisteravond na het werk echt een k*tbericht gekregen (insinuaties dat ik niet beter verdien dan wat er met mijn mama gebeurd is), heb er bijna de hele nacht van wakker gelegen en ik voel me echt klote.
Ondanks dat ik weet van wie het komt en wat de achterliggende reden is kruipt het toch onder mijn vel. Dus de extra afleiding van een duoloop was welgekomen.
En het ging goed, ik liep gewoon mijn eigen tempo en hij kon prima volgen! Hij was blij dat ik ook eens wat naar adem hapte tijdens het praten i.p.v. door te ratelen alsof er niets aan de hand is :p.

Training donderdag 25 februari 2021
  • Hardlopen:HM-schema W4D2 (Tempotraining 35', tempo 2+)
    Cijfertjes: 35'; 6,1km; 10,3km/h (5'48"/km); ~375kcal; AVG HR 144bpm
    1614262779062.png 1614262797772.png 1614262828768.png
Daarnet ook de dexa-scan gehad.
Nou dat viel tegen :o.
Gewicht vorig jaar: 48,3kg (waarvan 1,5kg kledij want ik werd toen met jeans aan gemeten), 33kg VVM (inclusief kleren) en 7kg vet (~15%).
Gewicht dit jaar: 51kg (in ondergoed), 33kg VVM, 10Kg vet (~21%).

Ik ben dus blijkbaar 3kg puur vet bijgekomen :eek:. En dat terwijl ik niet eens heel lang los ben gegaan met bulken...
Er is een kleine hoeveelheid VVM bij op armen en benen, en een stuk weg ter hoogte van mijn romp.
Geen idee hoe exact het allemaal is en wat ik ermee moet aanvangen op dit moment. Het voelt nu een beetje alsof het laatste jaar gewoon voor niets is geweest.
En het neemt de moed om echt te bulken als de gyms terug openen een stuk weg, want als dit nu al het resultaat is...
Dan ben ik in no-time gewoon weer :piggy: volgens mij.
Conclusie: voorlopig even geen dexa meer, doet ook niet veel goeds aan mijn mentale gezondheid :roflol: .
 
Dexa is dikke bullshit, als je iets of wat meet water drinkt kan heel die uitslag al anders zijn .. de spiegel is wat telt, cijfers niet...
 
Verkijk je nu niet teveel op dat percentage!

Je zit nog steeds op een goed percentage voor een vrouw en dat is ondanks Corona, de sluiting van de sportscholen en ondanks de extra bijzonderheden eind vorig jaar.

Bovendien is die strakke buik enorme winst.

Niet zeuren, genieten en volhouden van wat je wel hebt bereikt en er wel goed gaat. Lukt mij ook doorgaans niet, maar het moet even gezegd zijn.
 
  • Heart
Waarderingen: Bubs
Verkijk je nu niet teveel op dat percentage!

Je zit nog steeds op een goed percentage voor een vrouw en dat is ondanks Corona, de sluiting van de sportscholen en ondanks de extra bijzonderheden eind vorig jaar.

Bovendien is die strakke buik enorme winst.

Niet zeuren, genieten en volhouden van wat je wel hebt bereikt en er wel goed gaat. Lukt mij ook doorgaans niet, maar het moet even gezegd zijn.
Hier ben ik het wel mee eens!

Conclusie: voorlopig even geen dexa meer, doet ook niet veel goeds aan mijn mentale gezondheid :roflol: .
Maar hiermee ook..zowieso zie ik nooit het nut van zo'n scan zonder medisch doel..
 
Back
Naar boven