XXL Nutrition

Bubs goes Ganbaru (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Valt inderdaad mee, misschien toch te overwegen. Alleen is het wel zonde als het hier dan binnen 4 weken stof ligt te vergaren.
Aan de andere kant, de kans is wel reëel dat we in het najaar weer in dit straatje belanden :headbang: . Dan heb ik dat alvast liggen, en het komt tussendoor ook vast nog wel eens van pas.
Ik ga er toch even over nadenken, thanks voor de links!
Of als het toch thuis ligt en een hele gym sessie is teveel, dan kan je nog even kort aan schouders of armen werken :)
 
Maar ik wil wel vragen of je de 65+ yoga-sters kan streamen hoor, als je dat wil ;).
Ik zal het aan die vriend voorleggen, dank!
Als ik denk aan een KB zie ik die in gedachten altijd uit mijn handen door het raam vliegen :roflol: .
Ik ben zo onhandig op sommige gebieden, geloof echt dat daar brokken van komen haha.
Hoewel ik net voldoende coördinatie heb om lange stukken min of meer rechtdoor te lopen (naar voren struikelen, zonder de grond te raken), is het mij gelukt zonder mezelf of omgeving te beschadigingen (train dan wel buiten) me een aantal oefeningen te leren.

(EDIT : beperkende factor bij mij voor BSSQ is niet alleen ge-, maar vooral evenwicht. Dat is te trainen, schijnt)
Ik hoop een week of 4-6 max...
Buiten wat je nog koopt is dat een mooie periode om de focus wat meer te leggen op hardlopen, balans, coördinatie en single limb oefeningen.
(Eigenlijk zeg ik dit vooral tegen mezelf)

Bovenal is een maandje best te overzien, met BW oefeningen kan je het zwaarder maken door aan te komen, win/win.
 
Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: Bubs
Valt inderdaad mee, misschien toch te overwegen. Alleen is het wel zonde als het hier dan binnen 4 weken stof ligt te vergaren.
Aan de andere kant, de kans is wel reëel dat we in het najaar weer in dit straatje belanden :headbang: . Dan heb ik dat alvast liggen, en het komt tussendoor ook vast nog wel eens van pas.
Ik ga er toch even over nadenken, thanks voor de links!


Edit: nog even rondgeneusd op decathlon site, denk dat het dit gaat worden:

Bekijk bijlage 526538
No problem :)
Je kan het naderhand altijd terug verkopen natuurlijk.
Dat is goed nieuws. Vorig jaar was idd alles behalve de hele luxe merken uitverkocht...
Idd, ik denk dat ik voor mijn materiaal 500-600 euro kwijt ben geweest wat je nu voor 200-300 euro vindt :suicide: Maar goed, liever dat dan niet kunnen trainen.
 
Dat is goed nieuws. Vorig jaar was idd alles behalve de hele luxe merken uitverkocht...
Toen heb ik ook bewust niks gekocht, kon het echt niet opbrengen. En ik zat toen nog met de illusie dat alles na een paar maand wel voorbij zou zijn :roflol: .
Of als het toch thuis ligt en een hele gym sessie is teveel, dan kan je nog even kort aan schouders of armen werken :)
Klopt, dat is wel een groot voordeel.
Mijn gym is ook nogal wat lui als het aankomt op feestdagen en maken vaak de brug. Ook dan kan dat extra materiaal thuis wel eens van pas komen.
Of ik kan een extra rustdag nemen Natty87 :engel: .
Ik zal het aan die vriend voorleggen, dank!
Laat het mij op tijd weten hé!
Hoewel ik net voldoende coördinatie heb om lange stukken min of meer rechtdoor te lopen (naar voren struikelen, zonder de grond te raken), is het mij gelukt zonder mezelf of omgeving te beschadigingen (train dan wel buiten) me een aantal oefeningen te leren.

(EDIT : beperkende factor bij mij voor BSSQ is niet alleen ge-, maar vooral evenwicht. Dat is te trainen, schijnt)
Ik denk dat ik KB oefeningen eerst maar eens in de gym ga proberen later. Die zijn vast verzekerd!
Buiten wat je nog koopt is dat een mooie periode om de focus wat meer te leggen op hardlopen, balans, coördinatie en single limb oefeningen.
(Eigenlijk zeg ik dit vooral tegen mezelf)

Bovenal is een maandje best te overzien, met BW oefeningen kan je het zwaarder maken door aan te komen, win/win.
Nog meer hardlopen ga ik niet doen.
Ten eerste wil ik die beetje bootygains die ik heb gemaakt niet helemaal kwijt (ja, ook dat motiveert me om voldoende te blijven eten), ten tweede ik heb geleerd uit mijn fouten van vorig jaar.
Jawel, je leest het goed! Toen ging ik 40+km per week lopen, en kwam die liesblessure weer opspelen. Laat me daar nu echt geen zin in hebben :).

Een maand, in theorie... Wat het in praktijk zal zijn dat zal enkel de tijd kunnen uitwijzen.
No problem :)
Je kan het naderhand altijd terug verkopen natuurlijk.
Klopt, maar een stang en wat extra schijven liggen niet in de weg. Dus ik denk dat ik ze sowieso bij hou voor eventueel latere lockdowns :roflol: .
De kans is groter dat ik op termijn nog wat extra gewichten bij koop, een paar 10kg schijven zouden ook handig zijn.

Conclusie: bestelling is geplaatst.
De barbell, sluitringen, 6x5kg en ook nog 2 extra schijfjes van 2kg besteld.
Volgend weekend kan ik het ophalen, perfecte timing dus.

Deze avond, onder goedkeurend toezicht van Mina, training drie van de week afgewerkt.
Terug netjes binnen de geplande tijd: 1h08' :cool: .

Training vrijdag 30 april 2021 - LB2@Home W1
Warm-up: 3x15 BW squat

Bulgarian split squat
5x8x32 hh. per kant

Paused front squat
5x6x31 +1kg

RDL 1,5 reps
4x10x32

Goblet squat
3x12x14 +1kg

Single leg hip thrust
3x12xM-band per kant

SS

Hip abduction

3x30xM-band

Reverse crunches
3x20

Russian twist
3x20x6Kg DB

Cardio: ~3km wandelen

Morgen staan intervallen op het programma, tenzij ik er op dat moment geen zin in heb :p. Dan wordt het een rustig loopje in tempo 1 :).
 
Ik denk dat ik KB oefeningen eerst maar eens in de gym ga proberen later. Die zijn vast verzekerd!
Ik zag je vloer, goed idee!
Ten eerste wil ik die beetje bootygains die ik heb gemaakt niet helemaal kwijt (ja, ook dat motiveert me om voldoende te blijven eten), ten tweede ik heb geleerd uit mijn fouten van vorig jaar.
Booty is een enorme troefkaart, niet eens de behoefte om argumenten te bedenken. Vorig jaar kon je ook niet rustig lopen, ook dat heb je geleerd! Door minder zwaar te trainen herstel je misschien beter voor het lopen.
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Ik zag je vloer, goed idee!
:D
Booty is een enorme troefkaart, niet eens de behoefte om argumenten te bedenken. Vorig jaar kon je ook niet rustig lopen, ook dat heb je geleerd! Door minder zwaar te trainen herstel je misschien beter voor het lopen.
:burns:
Klopt, ik ben toen gewoon full loco gegaan en daar heb ik uiteindelijk een hoge prijs voor betaald. Ik leer nu eindelijk ook eens mijn eigen advies opvolgen, i.p.v. het te geven en zelf te negeren :p.

Vanochtend een beetje moeite om op gang te komen. Ik wilde wel de intervallen gaan doen, maar ben vertrokken met het idee om niet voluit te gaan.
Het eerste interval was dan ook relatief rustig, daarna leek het alsmaar lekkerder te gaan.
Uiteindelijk een mooie gemiddelde snelheid neergezet, en alweer mijn 10k tijd verbeterd :cool: .

Training zaterdag 1 mei 2021
  • Hardlopen: HM schema W13D3 (Interval: 13' warm-up; 4x7'(3'); 12' uitlopen)
    Cijfertjes: 65’; 11,9km; 10,9km/h (gemiddeld; 5’29”/km); ~640 kcal (Garmin); AVG HR 160bpm

    1619877896787.png


    1619877933715.png
    1619878017546.png
En deze is natuurlijk ook leuk:

1619878083121.png


Denk dat mijn 10k tijd de laatste maanden met 3 minuten of meer verbeterd is. Echt heel blij mee :).
De wisselende trainingen traag/snel/interval werpen echt hun vruchten af.

De rest van de dag wat rustig aan doen, en vanavond voetjes onder tafel.
Onverwacht een bbq uitnodiging gekregen, dus ik ga gewoon weer eens genieten van lekker (en waarschijnlijk veel teveel) eten en drinken.
Naar het schijnt, kan ik het wel hebben :p.
 
Denk dat mijn 10k tijd de laatste maanden met 3 minuten of meer verbeterd is. Echt heel blij mee :).
De wisselende trainingen traag/snel/interval werpen echt hun vruchten af.
Gefeliciteerd, maar eigenlijk zegt dit helemaal niets!

Dat bedoel ik in de positieve zin van het woord: er zit wsl een nog snellere 10k in je als je die als 'wedstrijd' of test redelijk vlak zou proberen te lopen.

Een reden om een keer zo'n 10k test te doen kan zijn om de tempo's in je schema bij te stellen. Al kan je dit ook al op basis van deze resultaten doen.
Onverwacht een bbq uitnodiging gekregen, dus ik ga gewoon weer eens genieten van lekker (en waarschijnlijk veel teveel) eten en drinken.
Naar het schijnt, kan ik het wel hebben :p.
Kan je dat niet afzeggen, de opening van de sportscholen wordt hier uitgesteld en anders raak ik teveel achterop met de Botb-OHP?
Dank voor het meedenken! :p

Geniet ervan, ik reken morgen op een foodbaby!
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Gefeliciteerd, maar eigenlijk zegt dit helemaal niets!

Dat bedoel ik in de positieve zin van het woord: er zit wsl een nog snellere 10k in je als je die als 'wedstrijd' of test redelijk vlak zou proberen te lopen.

Een reden om een keer zo'n 10k test te doen kan zijn om de tempo's in je schema bij te stellen. Al kan je dit ook al op basis van deze resultaten doen.
Klopt, maar het bijft altijd wel leuk. Zeker het idee dat er nog meer zou in zitten :).
Kan je dat niet afzeggen, de opening van de sportscholen wordt hier uitgesteld en anders raak ik teveel achterop met de Botb-OHP?
Dank voor het meedenken! :p

Geniet ervan, ik reken morgen op een foodbaby!
Het was eerder een boozebaby dan een foodbaby :o.
Shame on me, ik heb me echt helemaal laten gaan aan de wijn.
Ahja, spijt is wat de kat schijt.

Gisteren werd dus een rustdag, en ook vandaag enkel een korte wandeling gedaan.
Ik moest al om 6u bij papa zijn om hem naar het ziekenhuis te brengen, heb geen oog dicht gedaan van de zenuwen deze nacht.
Dus lekker rustig aan, en morgen komt er vast wel weer een training.
 
Trainday! En ook een beetje... Runday!
Ik doe het zo goed als nooit, maar vandaag toch hardlopen en trainen gecombineerd...
Deze ochtend een kort rondje gedaan (ondanks het rotweer, ik had er gewoon nood aan), en over de middag dan de LB training.

Training dinsdag 4 mei 2021 - LB1@Home Week 2
Warm-up: 3x15xBW squat

Front squat
1x10x22
1x7x37 +1Kg De eerste keer had ik drie pogingen nodig om de barbell te cleanen, en daarna lukte het niet meer :sad: . Zelfs 36 lukte me dan niet, dus even teruggeschakeld naar 34...
2x8x34 Ik ben wel nogal hardheaded, dus toch terug 36Kg erop gezwierd.
2x8x36 :woot:

Volgende week een nieuwe poging met 37kg!

Pulse paused Bulgarian split squat

5x8x28 +10 reps

Glute bridge
4x15x36 +1Kg

Reverse lunges
3x10x32 +6reps

Calve raises
3x15x32

Ham walkouts
Skipped, zat al aan een uur door het klooien met de front squat :o

Crunches
3x20

Lying bicycle crunch
3x20

Cardio:
  • Hardlopen: HM schema W14D1 (Korte loop tempo 2+)
    Cijfertjes: 40’; 6,8km; 10,3km/h (5’51”/km); ~400 kcal (Garmin); AVG HR 156bpm

    1620143661575.png
 
De eerste keer had ik drie pogingen nodig om de barbell te cleanen, en daarna lukte het niet meer :sad: . Zelfs 36 lukte me dan niet, dus even teruggeschakeld naar 34...
2x8x34 Ik ben wel nogal hardheaded, dus toch terug 36Kg erop gezwierd.
2x8x36 :woot:
KBs zijn eng, maar wel ff je FSQ cleanen, misschien niet heel consistent, maar wel nice en dapper!
 
Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: Bubs
Je zou nog even een tussenstap van 30kg kunnen doen als extra warm up voor het cleanen.

Netjes dat het uiteindelijk gelukt is 💪🏽😁
 
Je zou nog even een tussenstap van 30kg kunnen doen als extra warm up voor het cleanen.

Netjes dat het uiteindelijk gelukt is 💪🏽😁
En/of je filmt het en vraagt tips aan Natty87, die kan dingen met barbells, "some considered unnatural". (may the 4th)
 
Laatst bewerkt:
Mwa ben geen crossfitter he;)
Dat is niet the dark side, dat zijn de smugglers.

Volgens mij heb je voor een forum challenge wel eens de Bear uitgehangen.
 
Laatst bewerkt:
KBs zijn eng, maar wel ff je FSQ cleanen, misschien niet heel consistent, maar wel nice en dapper!
:o Vrouwenlogica :D?
Ik heb het deels opgegeven omdat ik schrik kreeg dat de schijven van de barbell zouden vallen. De sluitringen zitten op dit gewicht niet meer volledig rond de bar...
Dat zou de vloer niet zo fijn vinden. En Meneer Bubs ook niet :o.
Je zou nog even een tussenstap van 30kg kunnen doen als extra warm up voor het cleanen.

Netjes dat het uiteindelijk gelukt is 💪🏽😁
Ja, klopt! Doe ik nu niet omdat ik denk dat ik dan al te vermoeid zou raken. Maar misschien helpt een extra stap wel.
En/of je filmt het en vraagt tips aan Natty87, die kan dingen met barbells, "some considered unnatural". (may the 4th)
Dan zegt Natty87 "ik ben miss skipp" :P.
Mwa ben geen crossfitter he;)
:roflol:
Dat is niet the dark side, dat zijn de smuggelers.

Volgens mij heb je voor een forum challenge wel eens de Bear uitgehangen.
Hm, made me curious.

Kan tussen mijn oren zitten, maar volgens mij wordt de :peachy: toch al wat ronder.

IMG_20210504_131256.jpg
 
Laatst bewerkt:
In 4 booty gains!:heart:
 
  • Heart
Waarderingen: Bubs
In 4 booty gains!:heart:
Het zijn er nog niet veel, maar elk beetje telt toch :D?

Training woensdag 5 mei 2021 - UB1@Home Week 2
OHP
1x12x12
1x10x18
1x8x24
2x5x31
1x4x31
1x5x31
1x4x31
1x9x28
1x9x26
1x10x24 (of 11, ik was even de tel kwijt)

Ging goed!

BB Row
5x8x27 +1Kg

Incline DB Flys
4x10x9 +1Kg

DB Concentration curl
2x12x8
1x10x8 +4reps

Palm down wrist curl
3x8x5 +1Kg

One arm tricep overhead extension
3x8x7 +1Kg

Cardio: GEEN, want cardiovrije woensdag.

Training donderdag 6 mei 2021
  • Hardlopen: HM schema W14D2 (Herstel tempo 1+)
    Cijfertjes: 51’; 8km; 9,4km/h (6'22”/km); ~400 kcal (Garmin); AVG HR 136bpm

    1620383395253.png
Rustig loopje, voelde goed :).
Vanavond nog LB2 training.
Morgen had ik terug een lange, trage duurloop gepland (op hartslag), maar het lijkt een drukke dag te worden.
Dus ik denk dat het toch max 1h rennen zal zijn, misschien met een paar intervallen.

Nog een overall shape update van deze ochtend.
Ik mag niet geheel ontevreden zijn denk ik.
Om mijn abs goed te laten doorkomen zou er wel nog een kilo of 2 af moeten...

IMG_20210507_113012.jpg
 
Ik krijg het echt m'n strot niet uit dat je met dit fysiek al een winnaar bent, want dan moet ik kotsen en breken m'n tanden bij gebrek aan glazuur.

Ziet er fit uit!

Wil je met dichte gyms en alle het andere een beetje trots zijn op jezelf! (dit is géén vraag)

Meer ass is (vrijwel) altijd beter, zichtbare abs zijn imh(and highly irrelevant)o overrated voor performance en het vet verdwijnt vaak niet alleen daar. Het ziet er wel stoer uit, datdanweerwel.
 
Nog een overall shape update van deze ochtend.
Ik mag niet geheel ontevreden zijn denk ik.
😍😍 potverredikkie goeie foto hoor!! Ik vind je prachtig!
 
  • Heart
Waarderingen: Bubs
Goeie armen 💪💪💪 en hele sterke OHP!!

Prima shape zo!
 
Back
Naar boven