MuscleMeat

Bubs goes Ganbaru (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Ik krijg het echt m'n strot niet uit dat je met dit fysiek al een winnaar bent, want dan moet ik kotsen en breken m'n tanden bij gebrek aan glazuur.

Ziet er fit uit!
Dank je! Ook voor dat eerste, denk ik. Mijn brein is op vrijdagavond half dood, dus ik vat 'm niet helemaal :p.
Wil je met dichte gyms en alle het andere een beetje trots zijn op jezelf! (dit is géén vraag)

Meer ass is (vrijwel) altijd beter, zichtbare abs zijn imh(and highly irrelevant)o overrated voor performance en het vet verdwijnt vaak niet alleen daar. Het ziet er wel stoer uit, datdanweerwel.
Ok... Een beetje dan ;).
Abs zien is gewoon leuk, en ze zijn er ook wel (in goed licht en de juiste positie).
Mijn verstand neemt nu gelukkig toch de overhand boven het verlangen naar meer abs, meer aflijning,... Verder cutten is nu gewoon niet slim in mijn geval.
Ik kan alle energie gebruiken, voor trainen en alle andere zaken.
😍😍 potverredikkie goeie foto hoor!! Ik vind je prachtig!
Wat lief! Dank je :heart: !
Goeie armen 💪💪💪 en hele sterke OHP!!

Prima shape zo!
Dank je SP1988 ! Betekent veel om dit van jou te horen!

Training vrijdag 7 mei 2021 - LB2@Home Week 2
Warm-up: 3x15xBW squat

Bulgarian split squat

1x12x12
1x10x22
5x10x32 hh. per kant +10reps

Paused front squat
5x8x31 +10reps

RDL 1,5 reps
4x8x33 +1Kg

Goblet squat - heels elevated
3x10x15 +1Kg

Single leg hip thrust
3x15xM-band

Banded hip abduction
3x25xS-band

Reverse crunches
4x20

Russian twist
3x10x6 hh. per kant

Cardio: Nope! Rondje gaan doen met de racemachine deze ochtend :driving: (nouja, ik moest naar de autokeuring :P)

Nu stik kapot op de bank :zzz:.
 
Het zijn er nog niet veel, maar elk beetje telt toch :D?

Training woensdag 5 mei 2021 - UB1@Home Week 2
OHP
1x12x12
1x10x18
1x8x24
2x5x31
1x4x31
1x5x31
1x4x31
1x9x28
1x9x26
1x10x24 (of 11, ik was even de tel kwijt)

Ging goed!

BB Row
5x8x27 +1Kg

Incline DB Flys
4x10x9 +1Kg

DB Concentration curl
2x12x8
1x10x8 +4reps

Palm down wrist curl
3x8x5 +1Kg

One arm tricep overhead extension
3x8x7 +1Kg

Cardio: GEEN, want cardiovrije woensdag.

Training donderdag 6 mei 2021
  • Hardlopen: HM schema W14D2 (Herstel tempo 1+)
    Cijfertjes: 51’; 8km; 9,4km/h (6'22”/km); ~400 kcal (Garmin); AVG HR 136bpm

    Bekijk bijlage 527193
Rustig loopje, voelde goed :).
Vanavond nog LB2 training.
Morgen had ik terug een lange, trage duurloop gepland (op hartslag), maar het lijkt een drukke dag te worden.
Dus ik denk dat het toch max 1h rennen zal zijn, misschien met een paar intervallen.

Nog een overall shape update van deze ochtend.
Ik mag niet geheel ontevreden zijn denk ik.
Om mijn abs goed te laten doorkomen zou er wel nog een kilo of 2 af moeten...

Denk eerlijk gezegd dat je met een kg of 2 minder weinig Abs ziet en je er te dun uit zal zien. Ziet je ribben nu al duidelijk.

Hoe gaat het met je voeding op het moment?
 
Om mijn abs goed te laten doorkomen zou er wel nog een kilo of 2 af moeten...
Ik denk dat je niet nog verder moet afvallen. Om je abs goed te laten doorkomen zul je denk ik eerst wat buikspieren moeten opbouwen voordat die echt zichtbaar worden. Die hadden anders op dit vetpercentage al zeker (deels) zichtbaar moeten zijn.
 
Denk eerlijk gezegd dat je met een kg of 2 minder weinig Abs ziet en je er te dun uit zal zien. Ziet je ribben nu al duidelijk.

Hoe gaat het met je voeding op het moment?
Vrees ik ook voor, dus ik blijf gewoon 2-3 x abs doen per week. Ik merk wel dat ze nu sterker zijn en in ontspannen houding ook duidelijker zichtbaar dan vorig jaar op 46kg.
Voeding gaat best goed denk ik. Die 1700 blijf ik halen en er zitten nu ook weer wat cheat weekends aan te komen. Ik heb niet meer de neiging om die te compenseren, noch met eten noch met cardio.
Overall doe ik ook minder cardio, ik ga niet meer dagelijks 5+km wandelen en heb ook het per se halen van die 10k stappen per dag losgelaten.
 
Vrees ik ook voor, dus ik blijf gewoon 2-3 x abs doen per week. Ik merk wel dat ze nu sterker zijn en in ontspannen houding ook duidelijker zichtbaar dan vorig jaar op 46kg.
Voeding gaat best goed denk ik. Die 1700 blijf ik halen en er zitten nu ook weer wat cheat weekends aan te komen. Ik heb niet meer de neiging om die te compenseren, noch met eten noch met cardio.
Overall doe ik ook minder cardio, ik ga niet meer dagelijks 5+km wandelen en heb ook het per se halen van die 10k stappen per dag losgelaten.
Klinkt als de goeie mindset. Super goed dat je die compensatiedrang kan loslaten, erg knap. Uiteindelijk ga je nu alleen maar sterker worden en meer progressie boeken. :)
 
Ik denk dat je niet nog verder moet afvallen. Om je abs goed te laten doorkomen zul je denk ik eerst wat buikspieren moeten opbouwen voordat die echt zichtbaar worden. Die hadden anders op dit vetpercentage al zeker (deels) zichtbaar moeten zijn.
Ja inderdaad.
Ik had je bericht nog niet gezien voor ik reageerde vrijdag, maar komt wat op hetzelfde neer denk ik :).
Ze zijn zeker duidelijker zichtbaar dan vorig jaar op hetzelfde gewicht, alleen ook cameraschuw :roflol: .
Dat heb ik ook vaak bij Mentat hoor. Het is wel vaak mooi verwoord :D

Dankje, dat is dan in ieder geval iets.
:D

Klinkt als de goeie mindset. Super goed dat je die compensatiedrang kan loslaten, erg knap. Uiteindelijk ga je nu alleen maar sterker worden en meer progressie boeken. :)
:) Het lukt me toch niet altijd hoor... Zeker niet als er twee dagen op rij buiten de lijntjes gekleurd wordt, zoals dit weekend.
Zaterdag apero, bbq, ijs en een ferme foodbaby.
Zondagnamiddag was ik doodop, echt niet normaal.
Daardoor nogal trek in comfort food en uiteindelijk friet gehaald... En dan komt die compensatiedrang toch weer naar boven en wil ik terugvallen in kcal voor een aantal dagen. Gelukkig kan ik altijd even met iemand van gedachten wisselen en mijn "zorgen" daarover uiten waardoor die gedachte terug naar de achtergrond verschuift.

Het plan was om vanaf vandaag naar 1800kcals te gaan (omdat ik de laatste vier weken toch weer 800gr ben afgevallen).
Ik ga dat ook doen i.p.v. terug te vallen naar 1500 omwille van het weekend.

Hier komen nog de (hardloop)trainingen van de laatste drie dagen :).

Training zaterdag 8 mei 2021
  • Hardlopen: HM schema W14D3 (Test 5km tijd; 2km opwarmen - 5km doorlopen - 3km uitlopen)
    Cijfertjes: 56’; 10km; 10,8km/h (gemiddeld; 5’33”/km); ~540 kcal (Garmin); AVG HR 150bpm

    1620661292643.png

    1620661393572.png
    1620661446677.png

    5km tijd: 25'26"; ik ben te laat beginnen versnellen na die 2km opwarmen. Anders waren er nog wel een paar seconden afgegaan denk ik.
    Al bij al geen slechte tijd, onder de 25' moet (ooit) wel lukken :).
Training zondag 9 mei 2021 - UB2@Home Week 2
BB Upright row
1x12x12
1x10x16
5x8x22

Incline DB Press
3x10x14
2x9x14

Nieuwe plates gebruikt en ik kreeg 15kg niet eens in positie :thinking: .
Dus het was ofwel een slappe hap, of mijn oude plates zijn afgevallen :roflol: .
Setup was wel anders.
Voorheen: 6x2 + 2x0,5 + staaf van 2kg.
Nu had ik: 2x5 + 2x1 + 2x0,5 + staaf van 2kg.
Misschien zijn die grote 5kg schijven gewoon niet ideaal om dit soort oefeningen te doen, maar laden gaat wel sneller :p.

Chest supported row
2x10x10
2x8x10

Arnold press
3x10x9

DB Preacher curl
3x10x10

DB Tricep kickback
3x8x6

Sit-ups
4x20

Cardio: ~4km wandelen
Trainingstijd 1h15', net op het randje maar nog ok :).

Training maandag 10 mei 2021
  • Hardlopen: HM schema W15D1 (Korte loop tempo 2)
    Cijfertjes: 60’; 9,5km; 9,5km/h (gemiddeld; 6’21”/km); ~525 kcal (Garmin); AVG HR 147bpm
    1620661561212.png
Het warme weer gisteren maakte me wel veiny.

IMG_20210509_134625.jpg


IMG_20210509_134442.jpg


IMG_20210509_134505.jpg
 
Slechte nacht gehad, maar toch lekker getraind :wl: .

Training dinsdag 11 mei 2021 - LB1@Home Week 3
Front squat
1x12x16
1x10x22
1x8x30
2x8x37
3x6x37

Alle vijf de sets van 37kg in een keer in positie gekregen :cool: .
Ik was wel buiten, dan heb ik iets minder schrik om de boel te laten vallen (want er ligt toch nog geen deftig terras).
Mijn nieuwe barbell is ook een stuk steviger met betere sluitingen en meer ruimte voor het opsteken van schijven, dus ook dat maakt me iets zelf zekerder tijdens het "omhoog zwieren".

Pulse paused bulgarian split squat
5x8x28 Pittig na die FSQ

*Alles snel naar binnen verhuizen want een serieuze bui*

Glute bridge - 3sec hold + slow excentric
4x15x36+M-band

Reverse lunges
3x12x32

Calve raises
3x15x32

Ham walkouts
3x8xBW

Crunches
4x20

Bicycle crunch
4x20

Cardio: ~5km wandelen
 
Mijn nieuwe barbell is ook een stuk steviger met betere sluitingen en meer ruimte voor het opsteken van schijven, dus ook dat maakt me iets zelf zekerder tijdens het "omhoog zwieren".
Ben je blij met je keuze?
En ik zie onze vrienden, de bulgarians ook :p
 
Ben je blij met je keuze?
En ik zie onze vrienden, de bulgarians ook :p
Jazeker, heel blij! Gyms openen in theorie op 9 juni, maar deze zal daarna zeker ook nog van pas komen.

Bulgarians gaan echt een stuk vlotter met barbell in de nek. Vroeger deed ik ze met DB's maar vanaf 15kg kreeg ik grip issues. Kan nu zwaarder gaan en meer focussen op vorm (en evenwicht :p).
 
Ik was wel buiten, dan heb ik iets minder schrik om de boel te laten vallen (want er ligt toch nog geen deftig terras).
Mijn nieuwe barbell is ook een stuk steviger met betere sluitingen en meer ruimte voor het opsteken van schijven, dus ook dat maakt me iets zelf zekerder tijdens het "omhoog zwieren".
Doe je wel een beetje voorzichtig, niet die nieuwe barbell beschadigen!
 
Jazeker, heel blij! Gyms openen in theorie op 9 juni, maar deze zal daarna zeker ook nog van pas komen.
Vast en zeker :)

Bulgarians gaan echt een stuk vlotter met barbell in de nek. Vroeger deed ik ze met DB's maar vanaf 15kg kreeg ik grip issues. Kan nu zwaarder gaan en meer focussen op vorm (en evenwicht :p).
Het evenwicht is in het begin wel een dingetje, maar als je zeker en recht boven je enkel staat is het een heerlijke oefening..... je zou alleen niet zo kapot moeten zijn na afloop :o
 
Doe je wel een beetje voorzichtig, niet die nieuwe barbell beschadigen!
Ze is nog steeds als nieuw, no worries :D.
Vast en zeker :)


Het evenwicht is in het begin wel een dingetje, maar als je zeker en recht boven je enkel staat is het een heerlijke oefening..... je zou alleen niet zo kapot moeten zijn na afloop :o
Bwa, als een van de hoofdoefeningen mag het best wat pittig zijn vind ik :). Evenwicht lukt prima intussen overigens, ik doe ze dan ook al zes maand, 2x per week :p.

Vandaag de wekelijkse “papa dag”. Weer helemaal vol gepland... Deze ochtend om 7u vertrokken en pas om 17u thuis. Geen tijd gehad om te lunchen en uiteraard doodop nu. Dus geen training, mijn lijf schreeuwt om rust. Ik had ook liespijn vanochtend, geen goed teken... Morgen dan maar wandelen of geen cardio ipv rennen en de training van vandaag inhalen :).
 
Ze is nog steeds als nieuw, no worries :D.

Bwa, als een van de hoofdoefeningen mag het best wat pittig zijn vind ik :). Evenwicht lukt prima intussen overigens, ik doe ze dan ook al zes maand, 2x per week :p.

Vandaag de wekelijkse “papa dag”. Weer helemaal vol gepland... Deze ochtend om 7u vertrokken en pas om 17u thuis. Geen tijd gehad om te lunchen en uiteraard doodop nu. Dus geen training, mijn lijf schreeuwt om rust. Ik had ook liespijn vanochtend, geen goed teken... Morgen dan maar wandelen of geen cardio ipv rennen en de training van vandaag inhalen :).
Is het niet mogelijk je voor te bereiden op zo'n dag en allerlei eten mee te nemen?
Dan maak je bijvoorbeeld een lekker broodje met beleg mee of proteïne pannenkoeken oid. Ze hebben van melkunie ook proteïne knijpzakjes (zuivel) die je mee zou kunnen nemen.
 
Is het niet mogelijk je voor te bereiden op zo'n dag en allerlei eten mee te nemen?
Dan maak je bijvoorbeeld een lekker broodje met beleg mee of proteïne pannenkoeken oid. Ze hebben van melkunie ook proteïne knijpzakjes (zuivel) die je mee zou kunnen nemen.
Pannekoeken
😆😆
20210511_100543.jpg
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Ze is nog steeds als nieuw, no worries :D.

Bwa, als een van de hoofdoefeningen mag het best wat pittig zijn vind ik :). Evenwicht lukt prima intussen overigens, ik doe ze dan ook al zes maand, 2x per week :p.

Vandaag de wekelijkse “papa dag”. Weer helemaal vol gepland... Deze ochtend om 7u vertrokken en pas om 17u thuis. Geen tijd gehad om te lunchen en uiteraard doodop nu. Dus geen training, mijn lijf schreeuwt om rust. Ik had ook liespijn vanochtend, geen goed teken... Morgen dan maar wandelen of geen cardio ipv rennen en de training van vandaag inhalen :).
Als je het allemaal wil volhouden moet je wel een beetje voor jezelf zorgen. Papa heeft ook weinig aan je als je straks omvalt. Dus ik zou toch wel even lunch regelen. Dat is manier om dit soort zware zorg vol te houden.
 
Is het niet mogelijk je voor te bereiden op zo'n dag en allerlei eten mee te nemen?
Dan maak je bijvoorbeeld een lekker broodje met beleg mee of proteïne pannenkoeken oid. Ze hebben van melkunie ook proteïne knijpzakjes (zuivel) die je mee zou kunnen nemen.
Ja en nee. Vorige week mochten we papa om 14u30 ophalen. Ik had een afspraak van 10-11, dan boodschappen doen, nog een afspraak van 12-13 en dan zou ik lunchen. Maar hij belde toen ik net 5 minuten thuis was dat de behandeling erop zat . Dus onmiddellijk naar het ziekenhuis gereden, naar de dokter, hem nog met eea helpen thuis,... Het ligt helaas niet volledig in mijn handen.

Ik moest gewoon een reep genomen hebben om in de auto op te eten, maar eer ik daar aan dacht was ik al halfweg :rolleyes:. Niet elke week is zo gelukkig. Volgende week heeft hij geen chemotherapie en dan neem ik lunch mee naar daar. De weken dat mijn zus rijdt neem ik een andere dag vrij en ook dan heb ik eten mee :).

Als je het allemaal wil volhouden moet je wel een beetje voor jezelf zorgen. Papa heeft ook weinig aan je als je straks omvalt. Dus ik zou toch wel even lunch regelen. Dat is manier om dit soort zware zorg vol te houden.
I know... Dat denk ik ook vaak en daarom dat ik nu in het algemeen wat meer wil eten en zeker niet verder afvallen. Het altijd eerst aan anderen denken is iets wat er niet uit gaat bij mij, ondanks dat ik best vaak hoor dat ook mijn welzijn belangrijk is...
 
Back
Naar boven