MuscleMeat

Bubs goes Ganbaru

Bezoekers in dit topic

Klopt, dan ook maar een paar biertjes gedronken dit weekend :D.
Gewone pils zegt me niet veel, maar als we ergens belanden waar ze een kaart met 20pagina's aan bier hebben...
Toegevoegd aan het "geproefd" lijstje: "Gouden Carolus Indulgence" en "Ouwen Duiker".
Het was toch net iets te warm om de "Kill and destroy" te degusteren.
HM wist ik al, dan blijft dit over als meest indrukwekkende onderdeel van je post, proost! :klink:

Gefeliciteerd met de pr's en overige post-lockdown prestaties!
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Mooi die hm. Goede tijd.

en biertjes drinken op zijn tijd kan best even lekker zijn.
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Wat heerlijk dat bij jullie de gyms ook weer open zijn gegaan... Weer lekker knallen 😀
Ja, echt fijn! Dat thuis training ging deze tweede lockdown wel, maar nu besef ik des te meer hoe hard ik de gym heb gemist.
En ook wel de mensen...
Je bent lekker bezig!
Dank je! En welkom in mijn log :D!
HM wist ik al, dan blijft dit over als meest indrukwekkende onderdeel van je post, proost! :klink:

Gefeliciteerd met de pr's en overige post-lockdown prestaties!
Hehe, thanks :D.
De botb-OHP wordt ook steeds uitdagender denk ik. Daarover volgt volgende week zaterdag ofzo een update.
Dan ga ik wegen en meten, tot dan kleeft de memo op de weegschaal Japio :P.
Mooi die hm. Goede tijd.

en biertjes drinken op zijn tijd kan best even lekker zijn.
Dank je wel!
Ja, klopt :). Lokaal kaasje erbij ook, puur genieten.
Ook als het niet op z'n tijd is zijn ze lekker hoor 🙈
:roflol: Ik drink toch ook graag eens een cocktail, sangria, glaasje wijn,...
Iets te graag de laatste weken tbh :o.

Zo meteen na werktijd naar de gym. PR's zullen er vandaag niet inzitten denk ik.
Door het klamme weer een slechte nacht gehad, het is opnieuw om en bij de 30 graden, het vrouwelijke maandelijkse kwaaltje is van de partij en ik krijg amper adem door mijn hooikoorts.
Met andere woorden, het is dik feest ten huize Bubs :roflol: . Maar ik wil sowieso wel naar de gym, al is het maar voor een korte, lichte training :).
 
Zoals verwacht voelde alles zwaar. Het was 27graden in de gym en ik voelde me een waggelend, bezweet nijlpaard :piggy:. Ik ben denk ik ook, na wat rust, iets te enthousiast begonnen vorige week. Daardoor voelt het nu echt al zwaar, en ik ben op dit moment te koppig om terug te zakken met de gewichten :o.

Training vrijdag 18 juni 2021 - UB/B
Front squat
1x12x12
1x12x22
1x10x27
1x8x32
1x6x37
1x3x42 beetje duizelig bij de derde rep dus geen vierde geprobeerd.
4x4x42 die vierde moest er toch perse bij…
Drietal minuten rust tussen de sets genomen.

Bulgarian split squat
5x7x35 +5reps

Hip thrust - 2” hold
4x8x62

Calve raises
4x15x35

Seated leg curl
1x12x25
1x12x30
2x10x32,5

Adductor machine
1x15x20
1x12x30
1x12x35
2x10x37,5

Cardio: ~5km wandelen

Morgen UB en, misschien, ook een klein rondje rennen.
 
Rustig aan Bubs... Wel een lekkere training weer 👍
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Dat herken ik😜

Soms gaat het gewoon lekker en ga ik net wat dieper.. dan weiger ik de training erop te verlagen ook al voelt het dan zwaarder😶
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Rustig aan Bubs... Wel een lekkere training weer 👍
Huh? Wat aan? Dat staat precies niet in mijn woordenboek :thinking: :roflol: .
Ja hoor Vissertje1980 , ik heb het laatste jaar ook naar mijn lichaam (en geest) leren luisteren :).
Het lukt niet altijd even goed, maar ik ga (meestal) wel op tijd op de rem staan nu.
Dat herken ik😜

Soms gaat het gewoon lekker en ga ik net wat dieper.. dan weiger ik de training erop te verlagen ook al voelt het dan zwaarder😶
Ja inderdaad! Maar als ik vooruitgang wil boeken op lange termijn zal ik misschien toch af en toe wat moeten toegeven om gewicht terug te nemen.
Weken blijven hangen op eenzelfde gewicht is ook zinloos...

Zaterdag was het een stuk koeler in de gym (nog steeds warm, maar toch geen 27graden meer zoals vrijdagavond).
Training ging lekker! BP zelfde gewicht kunnen nemen als voor de lockdown, mooie reps gemaakt, heel blij :).

Training zaterdag 19 juni 2021 - UB/B
Seated row
Warmup: 1x15x15/20/25
Unilateral werksets
2x12x10 per kant
2x10x15 per kant
Kl*te hier is dat de gewichten per 5kg verspringen, wat voor mij best veel is voor een unilaterale oefening.
Dus ik moet even bedenken of ik dit toestel blijf gebruiken of me gewoon op de grond placeer voor de kabelstation :p.

Bench press
1x12xBB
1x10x25
1x8x30
1x6x35
1x3x42,5
1x4x42,5
1x3x42,5
2x6x40
:cheer:

Cable upright row
2x12x30
2x10x32,5

Cable flys
1x12x12,5
3x12x15

Tricep rope pushdown
3x10x22,5

Bayesian bicep curl
3x12x10

Rope wrist curl
3 x op en neer x 2,5

Ab rope pushdown
4x15x40

Russian twist
4x20x5

Cardio: ~5km wandelen

Gisteren een rondje gaan rennen, en weer eens wat intervallen gedaan.
Ik merk wel dat ik mezelf iets meer moet pushen om te gaan rennen nu ik weer zwaarder kan trainen in de gym.
Maar eens vertrokken, vind ik er meestal wel plezier in :).

Training zondag 20 juni 2021
  • Hardlopen: Interval 13' warm-up, 3x7'/3', 10' cooldown
    Cijfertjes: 50’; 9km; 10,8km/h (gemiddeld); ~500kcal (Garmin); AVG HR 161bpm

    1624263877309.png
    1624263976379.png

    1624263913387.png
PR snelste kilomter en mijl :D!
Op die kilometer ben ik best trots, bijna 13km/h met midget legs :cool: .

1624263959922.png


Zaterdagavond uit eten geweest met mijn zus en haar man. Heel lekker gegeten voor een zeer schappelijke prijs.
Gisteren was het de bedoeling om het dan netjes te houden, maar ja. Toch op een terrasje beland, van een drankje komt twee en van twee dan drie en uiteindelijk dan ook maar ter plaatse gegeten :roflol: .
Geen idee wat mijn gewicht is op dit moment, maar ik voel me nu al een klein vet varkentje :o.
Mijn jeans maakt mooie lijnen in mijn Michelin-beentjes en ik heb het gevoel dat mijn buik een halve meter over de rand hangt.
Maar in de gym gaat het wel lekker, dus ik hoop dat ik toch wat gains maak/ga maken en niet alleen een vetpercentage van 30% of zo ga krijgen :P.
Deze week een nieuwe poging om 6/7 te tracken en het toch wat binnen de perken te houden...
 
Huh? Wat aan? Dat staat precies niet in mijn woordenboek :thinking: :roflol: .
Ja hoor Vissertje1980 , ik heb het laatste jaar ook naar mijn lichaam (en geest) leren luisteren :).
Het lukt niet altijd even goed, maar ik ga (meestal) wel op tijd op de rem staan nu.

Ja inderdaad! Maar als ik vooruitgang wil boeken op lange termijn zal ik misschien toch af en toe wat moeten toegeven om gewicht terug te nemen.
Weken blijven hangen op eenzelfde gewicht is ook zinloos...

Zaterdag was het een stuk koeler in de gym (nog steeds warm, maar toch geen 27graden meer zoals vrijdagavond).
Training ging lekker! BP zelfde gewicht kunnen nemen als voor de lockdown, mooie reps gemaakt, heel blij :).

Training zaterdag 19 juni 2021 - UB/B
Seated row
Warmup: 1x15x15/20/25
Unilateral werksets
2x12x10 per kant
2x10x15 per kant
Kl*te hier is dat de gewichten per 5kg verspringen, wat voor mij best veel is voor een unilaterale oefening.
Dus ik moet even bedenken of ik dit toestel blijf gebruiken of me gewoon op de grond placeer voor de kabelstation :p.

Bench press
1x12xBB
1x10x25
1x8x30
1x6x35
1x3x42,5
1x4x42,5
1x3x42,5
2x6x40
:cheer:

Cable upright row
2x12x30
2x10x32,5

Cable flys
1x12x12,5
3x12x15

Tricep rope pushdown
3x10x22,5

Bayesian bicep curl
3x12x10

Rope wrist curl
3 x op en neer x 2,5

Ab rope pushdown
4x15x40

Russian twist
4x20x5

Cardio: ~5km wandelen

Gisteren een rondje gaan rennen, en weer eens wat intervallen gedaan.
Ik merk wel dat ik mezelf iets meer moet pushen om te gaan rennen nu ik weer zwaarder kan trainen in de gym.
Maar eens vertrokken, vind ik er meestal wel plezier in :).

Training zondag 20 juni 2021
PR snelste kilomter en mijl :D!
Op die kilometer ben ik best trots, bijna 13km/h met midget legs :cool: .

Bekijk bijlage 530529

Zaterdagavond uit eten geweest met mijn zus en haar man. Heel lekker gegeten voor een zeer schappelijke prijs.
Gisteren was het de bedoeling om het dan netjes te houden, maar ja. Toch op een terrasje beland, van een drankje komt twee en van twee dan drie en uiteindelijk dan ook maar ter plaatse gegeten :roflol: .
Geen idee wat mijn gewicht is op dit moment, maar ik voel me nu al een klein vet varkentje :o.
Mijn jeans maakt mooie lijnen in mijn Michelin-beentjes en ik heb het gevoel dat mijn buik een halve meter over de rand hangt.
Maar in de gym gaat het wel lekker, dus ik hoop dat ik toch wat gains maak/ga maken en niet alleen een vetpercentage van 30% of zo ga krijgen :P.
Deze week een nieuwe poging om 6/7 te tracken en het toch wat binnen de perken te houden...
Zolang je onderweg bent naar een (estimated) BW BP ben je niet te zwaar!
 
Grinnik zo gelachen om je manier van vertellen over je jeans! Je bent lekker bezig!
 
Ja inderdaad! Maar als ik vooruitgang wil boeken op lange termijn zal ik misschien toch af en toe wat moeten toegeven om gewicht terug te nemen.
Weken blijven hangen op eenzelfde gewicht is ook zinloos...

Een stapje terug doen zo nu en dan levert daarna juist vaak het meeste op.... Kijk mijn log er maar op na..... Telkens te ver gaan, een paar week niet kunnen trainen en dan in eens weer een PR.....

Maar ja, ook ik kan zeer moeilijk een stapje terug doen als ik in een goeie opbouwende flow zit en wil dan ook vaak weer net over het randje gaan🙈
 
Kl*te hier is dat de gewichten per 5kg verspringen, wat voor mij best veel is voor een unilaterale oefening.
Dus ik moet even bedenken of ik dit toestel blijf gebruiken of me gewoon op de grond placeer voor de kabelstation :p.
Hebben jullie geen mini dumbbels van 0,5kg, 1kg, 1,5kg, 2kg? Deze kan je namelijk gewoon op de stack leggen.
 
Zolang je onderweg bent naar een (estimated) BW BP ben je niet te zwaar!
Nu je het daar over hebt. Ik heb wel mijn doelen gesteld voor dit jaar:
  • BP: 50kg (geen BW, maar hier zou ik al erg blij mee zijn)
  • FSQ: 50kg
  • OHP: 40kg
Alleen bij de FSQ twijfel ik of het haalbaar is door het unracken.
Onze barbells zitten in een enorm onhandig rack om dit type oefeningen te doen, en nog steeds geen normaal squatrack dus :grumble: .
OHP zou in theorie moeten lukken als mijn elleboog en schouder weer een beetje normaal gaan doen.

Zoiets, maar de zwarte versteviging zit net onder de bovenste barbell positie... Dus ik kan mijn armen er niet vlot onder schuiven.
1624527001337.png
Grinnik zo gelachen om je manier van vertellen over je jeans! Je bent lekker bezig!
:roflol: Er is genoeg sh*t gaande in mijn leven, soms moet het gewoon wat humoristisch aangepakt worden.
En dank je :)!
Een stapje terug doen zo nu en dan levert daarna juist vaak het meeste op.... Kijk mijn log er maar op na..... Telkens te ver gaan, een paar week niet kunnen trainen en dan in eens weer een PR.....

Maar ja, ook ik kan zeer moeilijk een stapje terug doen als ik in een goeie opbouwende flow zit en wil dan ook vaak weer net over het randje gaan🙈
Ja, klopt. En zal ook wel moeten voor sommige oefeningen.
Mijn tenniselleboog speelt weer enorm op de laatste tijd en bij bepaalde oefeningen heb ik er enorm last van.
Tijdens OHP bijvoorbeeld komt mijn linkerkant echt 10-20cm achter op rechts. Dus ik moet even denken hoe ik dit nu best ga aanpakken.
Hebben jullie geen mini dumbbels van 0,5kg, 1kg, 1,5kg, 2kg? Deze kan je namelijk gewoon op de stack leggen.
Ik denk dat de lichtste 3kg zijn, maar zou nog even bij dat crossfit ding moeten kijken.
Sowieso wil ik fractional plates kopen van 0,25 en 0,5kg voor BP en OHP. Alleen lijken die overal uitverkocht atm :mad: .
Dus als iemand tips heeft waar ik ze wel nog kan krijgen (boring 50mm), let me know!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Training dinsdag 22 juni 2021 - UB/A (avond) + hardlopen (ochtend)
OHP
1x15x12
1x10x17
1x8x22
1x6x27
4x4x32
1x3x32
Zoals net gezegd enorm veel verschil tussen L en R door opspelen van tenniselleboog :(.
Als dat er niet zou zijn, zou het imo veel vlotter gaan...

Pull-ups
3x2xBW teleurstellend :sad:
3x5xsupported met blauwe elastiek
2x4xsupported met blauwe elastiek

Incline DB press
3x12x14
1x7+5x14

Straight arm pushdown
2x12x25
2x12x27,5

Single arm tricep pushdown
2x12x5
2x8x7,5

Cable bicep curl
4x12x20

Palm down wrist curl
4x12x4

Crunches
4x20

Cardio:

  • Hardlopen: Korte, rustige loop
    Cijfertjes: 42’; 7,2km; 10,3km/h; ~370kcal (Garmin); AVG HR 155bpm
    1624532476225.png
Training woensdag 23 juni 2021 - LB/A
RDL
1x10x32
1x8x42
1x6x47
3x8x52
3x5x54,5
Ging lekker!

Hip thrust pyramid
1x12x52
1x10x62
1x8x72
1x6x82
1x4x87
1x15x52
100kg here I come :peachy: .

Front foot elevated split squat
4x10x25
Voet nu op twee 20kg plates geplaats in plaats van de step-up.
Veeeel beter! Voelt natuurlijker en betere MMC!

Leg press
1x20x50
1x15x60
2x15x70
DROPSET
1x20x50
1x20x30
1x20x20

Leg extension
2x12x20
2x12x22,5

Abductor machine - pyramid
1x15x35
1x12x40
1x10x45
1x8x50
1x15x35

Decline crunch
4x20

Side bends
4x12x10

Cardio: ~4km wandelen

En dan een echte rotnacht gehad. Slechte droom, en eens ik wakker was bleef dat maar door mijn hoofd spelen.
Besloten om niet op te staan om 5u45 om te rennen, niet meer kunnen slapen en uiteindelijk om 6u10 opgestaan om...te rennen :o.
Omdat ik een half uur minder tijd had dan maar besloten om een interval training te doen i.p.v. constant rondje van een uur.
Ging best goed. Zo goed dat ik 5km onder 25 minuten heb gelopen, zonder er bewust moeite voor te doen :D.

Training donderdag 24 juni 2021
  • Hardlopen: Interval 10' warm-up, 4x5'/2', 5' cooldown
    Cijfertjes: 41’; 7,8km; 11,5km/h (gemiddeld); ~365kcal (Garmin); AVG HR 151bpm
    1624533025668.png

    1624533045566.png
    1624533056576.png
Gisteren nieuwe strip begonnen van mijn pil, en *poef* weg ingespannenalseengebraadje-gevoel.
Daar zijn we ook weer van af voor een week of drie :roflol: .
Zaterdag ga ik normaal meten en wegen.
Daarna twijfel ik nog of ik van woe tem za ga wegen, of 1x per vier weken met de meting.
Doei!
 
Ik dacht al, wow, een foto van haar rack :eyebrow: :sad:
 
Kl*te hier is dat de gewichten per 5kg verspringen, wat voor mij best veel is voor een unilaterale oefening.
Dus ik moet even bedenken of ik dit toestel blijf gebruiken of me gewoon op de grond placeer voor de kabelstation :p.
Zijn er geen kleine losse opleggewichtjes, of zitten er ergens niet kleine gewichten die je kan toevoegen bovenaan de stack?

Je kan ook denken aan stukjes ketting van een halve kilo oid, die je aan de BB hangt (met een bandje eromheen, oid.,of op een stapel gewichten legt.
Nu je het daar over hebt. Ik heb wel mijn doelen gesteld voor dit jaar:
  • BP: 50kg (geen BW, maar hier zou ik al erg blij mee zijn)
  • FSQ: 50kg
  • OHP: 40kg
Alleen bij de FSQ twijfel ik of het haalbaar is door het unracken.
Onze barbells zitten in een enorm onhandig rack om dit type oefeningen te doen, en nog steeds geen normaal squatrack dus :grumble: .
OHP zou in theorie moeten lukken als mijn elleboog en schouder weer een beetje normaal gaan doen.
Dat is geen rack, dat is een rek, voor opbergen. Ik zou zeggen clean the mofo, als ie een paar keer op de vloer is gelazerd is er misschien meer haast met een fatsoenlijk rek. :D

Lijkt me een vrij pittige OHP in verhouding tot je BP. Wel voorzichtig met die ellenboog hoor!
Ja, klopt. En zal ook wel moeten voor sommige oefeningen.
Mijn tenniselleboog speelt weer enorm op de laatste tijd en bij bepaalde oefeningen heb ik er enorm last van.
Tijdens OHP bijvoorbeeld komt mijn linkerkant echt 10-20cm achter op rechts. Dus ik moet even denken hoe ik dit nu best ga aanpakken.
Geen idee, ik vraag me af in hoeverre unilateraal werk een oplossing is. Mijn eigen ervaring is dat een OHS met een BB veel makkelijker is dan DB's of een enkele KB omdat dan je armen niet zomaar alle kanten op kunnen.

Zo goed dat ik 5km onder 25 minuten heb gelopen, zonder er bewust moeite voor te doen :D.
:cheer:
Ik dacht al, wow, een foto van haar rack :eyebrow: :sad:
Grotere kans dan op een foto van haar kuiten.
 
Zijn er geen kleine losse opleggewichtjes, of zitten er ergens niet kleine gewichten die je kan toevoegen bovenaan de stack?
Vroeger wel, maar sinds ze nieuwe cablestations ed. hebben zijn die verdwenen...
Je kan ook denken aan stukjes ketting van een halve kilo oid, die je aan de BB hangt (met een bandje eromheen, oid.,of op een stapel gewichten legt.
Komend weekend naar de doe-het-zelf zaak dus :p.
Dat is geen rack, dat is een rek, voor opbergen. Ik zou zeggen clean the mofo, als ie een paar keer op de vloer is gelazerd is er misschien meer haast met een fatsoenlijk rek. :D
I know... 42kg krijg ik van mijn leven niet gecleaned, ik was al superhappy dat 38kg mij nog lukte thuis :p.
Lijkt me een vrij pittige OHP in verhouding tot je BP. Wel voorzichtig met die ellenboog hoor!
Is dat zo? Geen idee wat een "normale" verhouding BP/OHP is.
Ja hoor, op zich valt het qua pijn wel mee. Ik merk gewoon enorm krachtverschil.
Meeste last heb ik naar het einde van de werkdag toe, zeker met al dat thuiswerk het laatste anderhalf jaar. Ik typ ook gewoon als een malle :roflol: .
Geen idee, ik vraag me af in hoeverre unilateraal werk een oplossing is. Mijn eigen ervaring is dat een OHS met een BB veel makkelijker is dan DB's of een enkele KB omdat dan je armen niet zomaar alle kanten op kunnen.
Hm ja. Wat lager gewicht en meer reps kan ook een tijdelijke oplossing zijn natuurlijk.
1624536951863.png

Grotere kans dan op een foto van haar kuiten.
True that :roflol: .
 
Knap koppie hoor..en toch serieuze UB in die FDB:heart:
 
  • Heart
Waarderingen: Bubs
Knap koppie hoor..en toch serieuze UB in die FDB:heart:
Lief, dank je wel!

Tweede UB training van de week gehad vanavond.
Bench press ging ok, ook daar zou meer in zitten zonder het elleboogpijntje denk ik…
Ook maar weer even de weken bijhouden :).

Training vrijdag 25 juni 2021 - UB/B W2
Bench press
1x12x25
1x10x30
1x8x35
3x4x42,5
1x3x42,5
2x6x40

Unilaterale seated row
1x15x5
1x15x10
2x12x15
2x10x20 Zwaar!
1x15x10

Cable upright row
4x12x32,5

Cable flys
1x12x15
3x10x17,5

Tricep rope pushdown
3x12x22,5
1x10x22,5

Bayesian bicep curl
2x12x5
2x8x7,5

Rope wist curl
4 x op en neer x 3,25

Ab rope pulldown
4x15x42,5

Lying bicycle crunch
4x10 per kant

Cardio: ~4km wandelen

Morgen is helemaal vol gepland met ophalen van auto onderdelen, en wat aan wagens werken bij en met vrienden. ‘s Avonds blijven we daar dan pizza eten :eating:.
Ik probeer morgen voormiddag wel nog even langs de gym te gaan voor de tweede LB training. Mogelijks wat ingekort, maar dan nog beter dan niets!
Met de booty gaat het best goed :peachy: .

IMG_20210625_224243.jpg
 
Back
Naar boven