MuscleMeat

Bubs goes Ganbaru

Bezoekers in dit topic

Dexa is dikke bullshit, als je iets of wat meet water drinkt kan heel die uitslag al anders zijn .. de spiegel is wat telt, cijfers niet...
En ik die met de illusie zat dat dat een van de meest correcte metingen is :p.
Maar je hebt wel gelijk, het is van vele factoren afhankelijk.
Net zoals het feit dat ik vorig jaar nog 1,5kg aan kleren aan had in vergelijking met gisteren, wat dan waarschijnlijk bij mijn VVM kwam.
In principe is het dus niet echt te vergelijken...

Verkijk je nu niet teveel op dat percentage!

Je zit nog steeds op een goed percentage voor een vrouw en dat is ondanks Corona, de sluiting van de sportscholen en ondanks de extra bijzonderheden eind vorig jaar.

Bovendien is die strakke buik enorme winst.

Niet zeuren, genieten en volhouden van wat je wel hebt bereikt en er wel goed gaat. Lukt mij ook doorgaans niet, maar het moet even gezegd zijn.
:heart: Dank je!
Ik weet dat 21% best een goed resultaat is, en ik verwachtte niet anders dan een stijging.
Maar om dan géén VVM bij te hebben (op papier), dat doet wel een beetje pijn :sad: .
Hier ben ik het wel mee eens!


Maar hiermee ook..zowieso zie ik nooit het nut van zo'n scan zonder medisch doel..
Wat een eensgezindheid :p.
Ik moet ook gewoon eindelijk eens de cijfers leren loslaten.
Daarom ga ik ook geen 7-punts meting meer doen, enkel nog omtrekken 1x/maand :).

That aside, ik blijf wel gewoon lekker trainen natuurlijk. En ook de kcals gaan omhoog (1800 + 1 trackvrije dag om te beginnen), als ik nog meer ga cutten nu verlies ik waarschijnlijk nog meer VVM...
En ik vind mezelf op dit gewicht best ok. Had graag rond de 50 geëindigd, maar zei ik niet net dat ik de cijfers moest loslaten :roflol: ?

Deze ochtend dus LB2! Ook hier terug mijn uitvoering kritisch beoordeeld en tot de conclusie gekomen dat die Bulgarians best wat dieper mogen.
Zo gezegd, zo gedaan en een beetje doodgegaan :o.

Training vrijdag 26 februari 2021 - LB2@Home Week 1
Warm-up: Glute activation ~8'30"

Bulgarian split squat
2x8x30 Kan dieper
3x6x30 Moet wel wat reps inleveren, maar voel het ook stukken beter!

RDL 1.5 reps
5x10x30

Goblet squat - Heels elevated
4x10x12
Goed spanning houden bovenaan, voelt lekker!

Single leg HT
4x12xL-band per kant
Wilde eigenlijk mijn mini-barbell gebruiken, maar het uiteinde is te kort om het goed/comfortabel uit te kunnen voeren.
De L-band bood dan misschien iets te weinig weerstand, maar toch best zwaar zo single leg.

Abductor
4x20xM-band

Abs circuit (3x)
X-man crunch 10x
Russian twist 20x +6kg
Torture crunch 10x +4kg
Oblique bicycle crunch 20x
Plank 45"

Cardio: ~7km wandelen
 
Maar om dan géén VVM bij te hebben (op papier), dat doet wel een beetje pijn :sad: .
Op papier inderdaad. Volgens mij is het praktisch onmogelijk om geen VVM aan te zetten als je gewicht en kracht toenemen in combinatie met een eiwitrijk dieet en krachttraining.

Doe je deze scan bij een particulier bedrijf? In het ziekenhuis is wordt een hele waslijst aan voorwaarden en voorbereidingsmaatregelen gehanteerd om een zo nauwkeurig mogelijk resultaat te meten. En dan nog wordt een foutmarge van 3% gehanteerd. Dat je de ene keer met kleding en de andere keer zonder kleding gemeten wordt wekt geen vertrouwen in een betrouwbare meting. :P

Het advies om voorlopig even lekker geen metingen te doen sluit ik mij bij aan. laat de spiegel leidend zijn.
En als je het mij vraagt (for what it's worth) mag dat resultaat er zijn! :)
 
meer kracht zijn grotere dus ook sterkere spieren, apparaten upff, de spiegel en je lichaam zijn de meest betrouwbare bron: 💪
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Leg die uitslag maar gewoon langs je neer, je staat er imo beter bij dan ooit.
Aaaaahw :heart: .
Dit!

Geldt ook voor jou trouwens.
Thanks :heart:
En Sanca Saxon : Dit!
Op papier inderdaad. Volgens mij is het praktisch onmogelijk om geen VVM aan te zetten als je gewicht en kracht toenemen in combinatie met een eiwitrijk dieet en krachttraining.

Doe je deze scan bij een particulier bedrijf? In het ziekenhuis is wordt een hele waslijst aan voorwaarden en voorbereidingsmaatregelen gehanteerd om een zo nauwkeurig mogelijk resultaat te meten. En dan nog wordt een foutmarge van 3% gehanteerd. Dat je de ene keer met kleding en de andere keer zonder kleding gemeten wordt wekt geen vertrouwen in een betrouwbare meting. :P

Het advies om voorlopig even lekker geen metingen te doen sluit ik mij bij aan. laat de spiegel leidend zijn.
En als je het mij vraagt (for what it's worth) mag dat resultaat er zijn! :)
Het is inderdaad bij een particulier bedrijf, en ik had er vorige keer enorm mijn vragen bij dat ik mijn jeans enzo moest aanhouden.
Dacht vanwege Corona... Maar nu mocht het plots wel weer in ondergoed. Misschien moet ik gewoon die 1,5kg aftrekken van mijn VVM vorig jaar, dan kom ik nu aan +1 hehehe :p.
Dank je Japio :heart: .
meer kracht zijn grotere dus ook sterkere spieren, apparaten upff, de spiegel en je lichaam zijn de meest betrouwbare bron: 💪
Klopt helemaal, stom hé dat ik mij zo laat leiden door cijfers. Ugh.

Bij deze, de enige betrouwbare vergelijking tussen 46,6kg en 51kg. Nouja, licht en poses zijn niet helemaal hetzelfde, maar het geeft een globaal idee.
Het is wel duidelijk welke foto's bij welk gewicht horen denk ik :roflol: .

1614352238616.png
IMG_20210226_151032.jpg


1614352270857.png

IMG_20210226_151053.jpg
 
mooie body Bubsie, :heart: (niet verder naar beneden hoor :o)
 
Aaaaahw :heart: .

Thanks :heart:
En Sanca Saxon : Dit!

Het is inderdaad bij een particulier bedrijf, en ik had er vorige keer enorm mijn vragen bij dat ik mijn jeans enzo moest aanhouden.
Dacht vanwege Corona... Maar nu mocht het plots wel weer in ondergoed. Misschien moet ik gewoon die 1,5kg aftrekken van mijn VVM vorig jaar, dan kom ik nu aan +1 hehehe :p.
Dank je Japio :heart: .

Klopt helemaal, stom hé dat ik mij zo laat leiden door cijfers. Ugh.

Bij deze, de enige betrouwbare vergelijking tussen 46,6kg en 51kg. Nouja, licht en poses zijn niet helemaal hetzelfde, maar het geeft een globaal idee.
Het is wel duidelijk welke foto's bij welk gewicht horen denk ik :roflol: .

Bekijk bijlage 522136 Bekijk bijlage 522130

Bekijk bijlage 522137
Bekijk bijlage 522129
Nu veel beter!
 
Het is inderdaad bij een particulier bedrijf, en ik had er vorige keer enorm mijn vragen bij dat ik mijn jeans enzo moest aanhouden.
Als je nu nog twijfelt wanneer je er beter uitzag.... :eyebrow:
 
  • Haha
Waarderingen: Bubs
Wat de anderen al zeggen: toegenomen kracht MOET toegenomen VVM zijn, kan bijna niet anders. En wat zegt de spiegel: kijk eens naar die benen en biceps :eyebrow:
 
  • Heart
Waarderingen: Bubs
Mooi om te zien hoe de rondingen op de juiste plek zich hebben te weten vormen.

Dexa en dat soort dingen is imo alleen wat voor "top" sporters, een spiegel en een ouderwets weegschaal + meetlint liegen nooit!


Ik zou zelf op dit frame doorgaan bouwen, en zodra de gyms weer open kunnen/mogen de mains lekker zwaar doen.
 
51kg is wel echt mooier hoor:heart:
 
+1 voor de 50+ fanclub :)
 
  • Heart
Waarderingen: Bubs
mooie body Bubsie, :heart: (niet verder naar beneden hoor :o)
Dank je wel Boss :heart: . In mijn ogen mag er best nog wat af, maar we gaan dat maar (even) niet doen :).
Nu veel beter!
:heart: Dank je!
Als je nu nog twijfelt wanneer je er beter uitzag.... :eyebrow:
Ik vond het wel fijn om meer aflijning te hebben op die 46, maar de uitstekende ribben en heupen zijn dan weer een minpunt...
Oja, en het gebrek aan kont ook :roflol: .
Je ziet er nu prachtig uit! Lekker zo houden :)
Wat lief!
Wat de anderen al zeggen: toegenomen kracht MOET toegenomen VVM zijn, kan bijna niet anders. En wat zegt de spiegel: kijk eens naar die benen en biceps :eyebrow:
De spiegel toont vooral dat die dikker zijn door meer vetjes vrees ik :roflol: .
Maar ook wel een gezonder lichaam.
Mooi om te zien hoe de rondingen op de juiste plek zich hebben te weten vormen.

Dexa en dat soort dingen is imo alleen wat voor "top" sporters, een spiegel en een ouderwets weegschaal + meetlint liegen nooit!


Ik zou zelf op dit frame doorgaan bouwen, en zodra de gyms weer open kunnen/mogen de mains lekker zwaar doen.
:o. Dank je!
Ga ik doen, hoop dat de gym snel terug open mag, want ik heb wel zin om terug zwaarder te gaan trainen en dingen zoals BP, pull-ups,... weer te kunnen doen!
51kg is wel echt mooier hoor:heart:
:heart:
+1 voor de 50+ fanclub :)
Oh, nog een club... Wie wordt daar nou voorzitter van :roflol: .

De laatste dagen niet stilgezeten: zaterdag gaan rennen, gisteren getraind en gewandeld en de nieuwe week ook gestart met een rondje hardlopen.
Details volgen later vandaag :).
 
Training zaterdag 27 februari 2021
  • Hardlopen: HM-schema W4D3 (lange trage duurloop 65’ tempo 1)
    Cijfertjes: 66'; 9,4km; 8,6km/h (7min/km) (eindelijk eens echt een trage duurloop :woot: ); ~500kcal (Garmin); AVG HR 136bpm
    1614614916244.png 1614614939296.png 1614614994538.png

Training zondag 28 februari 2021 - UB2@Home Week 1
BB Upright row
Warm-up: 12x10 / 14x10 / 17x10
5x6x20

Incline DB press
5x8x15

DB Chest supported row
1x10x10 Oef, veel te zwaar om deftig uit te voeren.
3x10x8 Veel beter, doch niet helemaal zeker of mijn vorm wel goed is... Dat laat ik nog nakijken :).

Arnold press
4x10x8

DB Preacher curl
2x12x8
1x10x9

Bench dips
2x15xBW + 5kg schijf
2x12xBW + 5kg schijf

Cardio:
  • Zondagse wandeling met papa (5km)
  • 11km wandelen met Mr. Bubs (waarvan een 8-tal door de duinen, mijn benen voelden dood en hamstrings stonden super gespannen. Ik was blij dat ik daarna gewoon op de bank kon kruipen :roflol: ).
Training maandag 1 maart 2021
  • Hardlopen: HM-schema W5D1 (Tempoloop 45' tempo 2)
    Cijfertjes: 64'; 10,25km; 9,6km/h (6'14"/km), ~500kcal (Garmin); AVG HR 143bpm

    1614615379491.png 1614615383478.png 1614615387760.png
Om 5u10 hoorde ik iemand de trap opsluipen, mijn vriend kwam melden dat hij niet mee zou gaan rennen omdat hij zich niet zo lekker voelde. Ik kon dus eigenlijk best wat langer blijven liggen. Maar ja, ik was al even wakker en ben dan toch maar onmiddellijk opgestaan om het rondje alleen te doen.
Kon ik wel om 17u al stoppen met werken, dat is ook een voordeel :D.
Ik zit nu officieel verder in het schema dan vorig jaar, toen was ik inmiddels geblesseerd (door koppig te zijn en het schema langs geen kanten te volgen :o).
Dus ook op dat gebied (zijnde rustiger aan leren doen) heb ik progressie geboekt :cool: .

Morgen weer LB tijd.
Schema laten nakijken en 1 aanpassing gedaan: in beide LB sessies zowel de geliefde Bulgarians als de Front squats.
Waarschijnlijk roteer ik ze gewoon als eerste oefening (dus morgen eerst FSQ en dan Bulgarians, tweede sessie omgekeerd).

Toedels!
 
Bah, al om 4u10 wakker. Belachelijk vroeg om op te staan, dus toch nog wat blijven draaien tot 5u45.
Dan maar bed uit en de eerste training van de week voltooid.

Training dinsdag 2 maart 2021 - LB1@Home Week 2
Glute activation ~7'
Front squat
Warm-up: 10x19, 10x27
5x6x34 +1Kg

Bulgarian split squat
5x6x30
Veeeel betere diepte!

Glute bridge 3" hold + slow excentric
5x17x33 :fire::fire:

Reverse lunges
4x9x30 +8reps

Calve raises
4x15x30

Hamstring walkouts
4x8xBW

Pittig hoor voor een thuistraining, ik had zelfs wat trillende benen na de lunges :eek!: .

Cardio: ~7km wandelen (wat een heerlijk weer!)
 
Dus je staat om 5:45 uur op om vervolgens te gaan squatten, gevolgd door split squats, lunges etc etc.

Seth Meyers Lol GIF by Late Night with Seth Meyers


Je toewijding is wel bewonderenswaardig!
 
  • Haha
Waarderingen: Bubs
Dus je staat om 5:45 uur op om vervolgens te gaan squatten, gevolgd door split squats, lunges etc etc.

Seth Meyers Lol GIF by Late Night with Seth Meyers


Je toewijding is wel bewonderenswaardig!
Zot zijn doet geen zeer, zeggen ze hier :p.
 
Back
Naar boven