Fitness Seller

Bubs goes Ganbaru (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik ook hoor, de eerste maand na zowel het overlijden van mama als papa was ik 3-4kg kwijt. Maar die komen daarna snel terug. De laatste twee maand van het jaar was ik nu ook een stuk minder actief. Van 4x trainen en 3x rennen naar een non stop hoopje ellende op de bank. Als je daar dan geen zin in koken bij telt, en dus vaker een snelle niet zo gezonde hap met wat alcohol erbij… Dat komt qua gewicht en vetgainz niet goed.
Even gas terug nemen en me daar geen hol van aantrekken had ik toen gewoon nodig. Bij mama ben ik onmiddellijk terug vol gas gegaan: fulltime werken, trainen, rennen, tracken, huishouden, alle administratie van papa en notaris,… en nog geen 5 maand later ben ik met mijn kop tegen de muur gelopen.
Nu luister ik naar mijn lichaam en forceer ik niks. Als daar nu een wat voller figuur bij komt, dan is dat maar zo. Ik heb zoveel leren relativeren de laatste twee jaar 😅.

Anyhow, vanavond weer een heerlijke training gehad. Benen voelen als gekookte spaghetti. Morgen sessie vier van de week!
Hier net zo. Het interesseert mij allemaal niet. Ik at nu weinig eiwitten, junkfood, weinig fruit/groente, ook af an toe alcohol erbij... alsnog viel ik gigantisch af. Ik wil wel nu weer gezond eten en goed voor mijzelf zorgen. Daar voel ik mij later alleen maar beter door, maar die extra vetjes staan jou prima!!!
 
Houd deze gedachte wel even vast.
De rest komt snel wel weer terug.

En deze ook!
Zal ik doen! Ik ben wel blij dat ik eindelijk wat afstand kan nemen van de cijfertjes.
Niet dat ik me niet meer weeg en meet, maar ik maak me er veel minder druk in.
Hier net zo. Het interesseert mij allemaal niet. Ik at nu weinig eiwitten, junkfood, weinig fruit/groente, ook af an toe alcohol erbij... alsnog viel ik gigantisch af. Ik wil wel nu weer gezond eten en goed voor mijzelf zorgen. Daar voel ik mij later alleen maar beter door, maar die extra vetjes staan jou prima!!!
Dank je wel :heart:
Bubs how's life going on?
Best ok.
Nu de derde week terug full-time aan het werk in combinatie met 4x trainen, 2x rennen en vrijwilligerswerk. Het klinkt alweer veel, maar ik focus ook echt op rust tussendoor en 's avonds.
En als ik eens een mindere dag heb, dan neem ik gewoon extra rust en komt die training de volgende dag wel.
Ook heel blij dat ik af en toe naar kantoor mag en onder de mensen ben, hoewel ik dan mijn katten wel mis :roflol: .

Nu bezig met de derde week van blok 1 van mijn schema (totaal 3 blokken van 4 weken). Gaat goed, zelfs al een paar all-time PR's gehad :cheer: .
Mijn gewicht is van 58,4 begin januari naar ongeveer 57 gezakt nu. Dus ik blijf die 1600-1700kcal aanhouden. Ik heb geen (extreme) trek, geen cravings, slaap lekker,...
Dus dat is prima op dit moment :). Ben ook al zichtbaar een stuk droger, zelfs de biceps ader begint er weer door te komen :cool: .
 
Oh ja, gisteren ook voor het eerst in een paar maand weer eens 10km gelopen.
Ik had eigenlijk niet zoveel zin om te vertrekken, de loopmotivatie is nog niet 100% terug...
Uiteindelijk dus toch 10km gedaan in 56m30", wat mij dan weer héél blij maakte omdat ik niet half dood terug thuis aan kwam en een degelijk tempo had :D.
Conditie begint dus ook terug te komen, en dat zal wel helpen aan de goesting om te rennen denk ik :).

Dat gezegd zijnde heb ik geen ambitie om dit jaar terug naar een halve marathon toe te werken. Ik voel me er nu niet klaar voor om me terug vol te geven in KT én rennen.
En half werk, daar doe ik niet aan mee natuurlijk ;).
Dus dit jaar eens echt focus leggen op spiermassa, en gewoon af en toe rennen om mijn conditie op peil te houden (en omdat ik het toch wel nog steeds leuk vind) :).
 
Dat gezegd zijnde heb ik geen ambitie om dit jaar terug naar een halve marathon toe te werken. Ik voel me er nu niet klaar voor om me terug vol te geven in KT én rennen.
En half werk, daar doe ik niet aan mee natuurlijk ;).
Je kan niet in allebei kei goed zijn, dus een beetje compromis vinden is het altijd imo :) Met deze degelijke 10k kan je best tevreden zijn.
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Je kan niet in allebei kei goed zijn, dus een beetje compromis vinden is het altijd imo :) Met deze degelijke 10k kan je best tevreden zijn.
Dank je! Het heeft wel even (lees: een paar jaar) geduurd voor ik dat door had. Maar goed, misschien was het alles willen geven in allebei ook een beetje een vlucht de laatste jaren...

De zin om te rennen begint nu wel echt terug te komen. Ondanks dat het vanavond LB-time is, ben ik vanochtend toch een kort rondje gaan doen.
En ja, dat "kort" en "rustig" lukt me intussen ook! Ik heb het bij 6km à 9,4km/h gehouden. Ideaal om wat los te lopen zonder er vermoeide benen aan over te houden :).

In de LB vanavond staat er DB RDL, Leg press, Unilateral leg extension, Lying leg curl, Cable abduction en Copenhagen plank op het programma :).
 
Op woensdag is de gym lekker vroeg open, en aangezien thuis werken nog steeds "de norm" is was ik al om 7u30 in de gym te vinden.
Push/pull 2 op het programma.
Verrassend twee setjes seated shoulder press met 14kg kunnen doen (1x12, 1x10 reps) en DB unilateral row 3 sets met 16kg :cool: .
Moet bij die laatste moet ik er wel op letten dat ik mijn core goed blijf vasthouden en niet plots mijn rug ga bollen.
Daarmee is week 3 van phase 1 afgerond. Nog een weekje te gaan en dan naar phase 2 :cheer: .

Op professioneel vlak wel ene kleine teleurstelling. Appraisal gehad, alles prima en algemeen is mijn teamlead heel tevreden van mijn werk (i.t.t. ikzelf, maar ik ben ook op dat gebied best kritisch voor mezelf).
Ik ben wel aan het kijken of ik intern eventueel een shift ga maken (naar customer services ipv support).
Vanochtend dan het jaarlijks gesprek met onze director i.v.m. loon en te horen gekregen dat er, behalve indexering, niets moet verwacht worden.
De index is al een te grote kost voor het bedrijf, het kleine budget aan opslag wordt voorbehouden voor jongere werknemers en "aangezien je hier weg gaat is daar ook rekening mee gehouden".
Wat een lame excuus... Ik ben nog niet eens aangenomen voor de andere functie, er moeten nog officiële gesprekken volgen. En misschien lijkt het me, na wat meer info te hebben gekregen, toch niet mijn ding.
Maar goed, ik zal het maar niet aan mijn hart laten komen. Al is het wel niet echt motiverend natuurlijk.
Ik heb de laatste twee jaar, ondanks alle tegenslagen, steeds het beste van mezelf gegeven in mijn job. Dan had ik het achteraf gezien beter wat rustiger aan gedaan en meer aan mezelf gedacht.
 
Ik snap je rant helemaal hoor, het is eigenlijk altijd hetzelfde liedje met dit soort situaties. Ik zou alles nog eens goed op een rijtje zetten en inderdaad overwegen of de andere functie niet toch een betere optie is, maar de toon is wel een beetje gezet op zo'n manier..

En respect om 7.30 uur al in de gym, lekker bezig!💪🏻
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
. Dan had ik het achteraf gezien beter wat rustiger aan gedaan en meer aan mezelf gedacht.
Maar zo zit je volgens mij ook niet in elkaar.

Geeft niet, is ook een mooie eigenschap, maar vergeet jezelf niet.
 
Maar zo zit je volgens mij ook niet in elkaar.

Geeft niet, is ook een mooie eigenschap, maar vergeet jezelf niet.
Wees nou gewoon stil, mensen die altijd sprinten voor anderen daar moet je van profiteren.
 
Op woensdag is de gym lekker vroeg open, en aangezien thuis werken nog steeds "de norm" is was ik al om 7u30 in de gym te vinden.
Push/pull 2 op het programma.
Verrassend twee setjes seated shoulder press met 14kg kunnen doen (1x12, 1x10 reps) en DB unilateral row 3 sets met 16kg :cool: .
Moet bij die laatste moet ik er wel op letten dat ik mijn core goed blijf vasthouden en niet plots mijn rug ga bollen.
Daarmee is week 3 van phase 1 afgerond. Nog een weekje te gaan en dan naar phase 2 :cheer: .

Op professioneel vlak wel ene kleine teleurstelling. Appraisal gehad, alles prima en algemeen is mijn teamlead heel tevreden van mijn werk (i.t.t. ikzelf, maar ik ben ook op dat gebied best kritisch voor mezelf).
Ik ben wel aan het kijken of ik intern eventueel een shift ga maken (naar customer services ipv support).
Vanochtend dan het jaarlijks gesprek met onze director i.v.m. loon en te horen gekregen dat er, behalve indexering, niets moet verwacht worden.
De index is al een te grote kost voor het bedrijf, het kleine budget aan opslag wordt voorbehouden voor jongere werknemers en "aangezien je hier weg gaat is daar ook rekening mee gehouden".
Wat een lame excuus... Ik ben nog niet eens aangenomen voor de andere functie, er moeten nog officiële gesprekken volgen. En misschien lijkt het me, na wat meer info te hebben gekregen, toch niet mijn ding.
Maar goed, ik zal het maar niet aan mijn hart laten komen. Al is het wel niet echt motiverend natuurlijk.
Ik heb de laatste twee jaar, ondanks alle tegenslagen, steeds het beste van mezelf gegeven in mijn job. Dan had ik het achteraf gezien beter wat rustiger aan gedaan en meer aan mezelf gedacht.
Ah klote is dat zeg, maar ook herkenbaar. Ik gaf ook altijd meer dan 100%. Ik heb niks voor niks RSI gekregen😅 Toch ondanks de inzet gingen ze niemand uit de flexpool aannemen, maar ik heb er wel 9 jaar gewerkt 🙃
 
  • Angry
Waarderingen: Bubs
Ik snap je rant helemaal hoor, het is eigenlijk altijd hetzelfde liedje met dit soort situaties. Ik zou alles nog eens goed op een rijtje zetten en inderdaad overwegen of de andere functie niet toch een betere optie is, maar de toon is wel een beetje gezet op zo'n manier..

En respect om 7.30 uur al in de gym, lekker bezig!💪🏻
Komende donderdag heb ik mijn eerste officiële gesprek voor de andere functie, dus dan zien we wel verder.
Hah, thanks! Ik ben intussen weer helemaal in het "wakker worden tussen 6u-6u30"-ritme, dus als het kan dan ga ik graag vroeg sporten.
Vandaag had ik om half 7 al mijn loopschoenen aan :p.
Maar zo zit je volgens mij ook niet in elkaar.
Nee, want nu denk ik ook "fok it all, ik doe gewoon rustiger" en dan ga ik er weer de ganse dag volle bak voor :roflol: .
Behalve gisteren, want dat had ik een paar uur huilbuien omdat ik een enorm gevoel van falen heb.
Geeft niet, is ook een mooie eigenschap, maar vergeet jezelf niet.
Zeker niet, ik ben veel bewuster van het belang van zelfzorg geworden het laatste jaar :).
Wees nou gewoon stil, mensen die altijd sprinten voor anderen daar moet je van profiteren.
:roflol: .
Ah klote is dat zeg, maar ook herkenbaar. Ik gaf ook altijd meer dan 100%. Ik heb niks voor niks RSI gekregen😅 Toch ondanks de inzet gingen ze niemand uit de flexpool aannemen, maar ik heb er wel 9 jaar gewerkt 🙃
Sucks balls!

Gisteren rustdag genomen, voelde me algemeen niet zo super en wat vermoeid.
Vanochtend wel zo fris als een hoentje, en dus rondje gaan rennen.
Pyramid interval gedaan: 12' opwarmen gevolgd door 1/1-2/1-3/2-4/2-3/2-2/1-1/1 en dan nog een 13-tal minuten uitgelopen.
In totaal 8,5km gedaan met een gemiddelde snelheid van 10,6km/h.
Ging lekker, ik heb al niet meer het gevoel dat ik instantly kan neervallen dus het plezier in hardlopen begint ook terug te komen :D.
 
Komende donderdag heb ik mijn eerste officiële gesprek voor de andere functie, dus dan zien we wel verder.
Het is een spelletje en eerst vanuit de kant van de manager:
Manager x moet zijn budget verdelen over de afdeling en geeft dan imo heel terecht een vertrekkende collega die toch al naar een andere afdeling gaat geen extra. Zou jij toch ook doen?

Vanuit jouw kant:
Je werkt bij bedrijf x en hebt een carriere, je krijgt waarschijnlijk binnenkort een nieuwe functie titel en gaat daarover in gesprek. Nieuwe werkgever, nieuw jaar, nieuwe functie zijn allemaal kansen om over salaris te praten. Een manager van afdeling Y moet dus duidelijk gemaakt worden dat je een salarisverhoging verwacht buiten de indexering met de juiste argumenten. Hij zal waarschijnlijk zeggen, je bent nieuw, je bent onervaren in de nieuwe functie en verdient dus nog niks erbij (tenzij functie een hogere functie is?)

Aan jou om dus tegenargumenten te verzinnen, want ook hier heeft de manager weer een punt. Ik heb het bij een zijstap vooral gegooid op mijn staat van dienst tot dusver en mijn snelle groeivermogen t.o.v. anderen, maar dat moet die manager dan wel ook weten of duidelijk gemaakt worden met concrete voorbeelden.

Je kunt heel hard lopen voor de baas, maar als de baas dat niet ziet heb je er geen fuck aan. ;)
 
Het is een spelletje en eerst vanuit de kant van de manager:
Manager x moet zijn budget verdelen over de afdeling en geeft dan imo heel terecht een vertrekkende collega die toch al naar een andere afdeling gaat geen extra. Zou jij toch ook doen?

Vanuit jouw kant:
Je werkt bij bedrijf x en hebt een carriere, je krijgt waarschijnlijk binnenkort een nieuwe functie titel en gaat daarover in gesprek. Nieuwe werkgever, nieuw jaar, nieuwe functie zijn allemaal kansen om over salaris te praten. Een manager van afdeling Y moet dus duidelijk gemaakt worden dat je een salarisverhoging verwacht buiten de indexering met de juiste argumenten. Hij zal waarschijnlijk zeggen, je bent nieuw, je bent onervaren in de nieuwe functie en verdient dus nog niks erbij (tenzij functie een hogere functie is?)

Aan jou om dus tegenargumenten te verzinnen, want ook hier heeft de manager weer een punt. Ik heb het bij een zijstap vooral gegooid op mijn staat van dienst tot dusver en mijn snelle groeivermogen t.o.v. anderen, maar dat moet die manager dan wel ook weten of duidelijk gemaakt worden met concrete voorbeelden.

Je kunt heel hard lopen voor de baas, maar als de baas dat niet ziet heb je er geen fuck aan. ;)
X en Y?
 
Weet je wat ik niet snap.

1. zoveel uitleg zou een man nooit gehad hebben.

2. hij doet alsof hij het wiel heb uitgevonden of Amerika heb ontdekt, met andere woorden doen alsof Bubs te dom zou zijn die dingen zelf te kunnen bedenken.
 
Weet je wat ik niet snap.

1. zoveel uitleg zou een man nooit gehad hebben.

2. hij doet alsof hij het wiel heb uitgevonden of Amerika heb ontdekt, met andere woorden doen alsof Bubs te dom zou zijn die dingen zelf te kunnen bedenken.
3. Hij heeft waarschijnlijk niet eens door dat ie zijn medewerker enorm demotiveert.
 
Druk weekendje achter de rug.
Vrijdagavond nog het ganse huis gepoetst.
Zaterdag LB training (nog steeds spierpijn in mijn glutes en quads :eek: ), boodschappen gedaan en daarna de rest van de dag in Brugge doorgebracht (~10km gewandeld).
Zondag UB training, wat huishouden en in de namiddag vrijwilligerswerk in het rustoord. Daarna ook nog uurtje of 2 gekookt.

Heel erg genoten zaterdag (Brugge is echt mijn favoriete stad, en ik heb weer 2 paar nieuwe schoenen erbij :roflol: ) en het vrijwilligerswerk geeft ook super veel voldoening.
Maar ik voel me vandaag echt doodop :o. Zo'n volgepropte weekends zijn misschien toch nog wat te vroeg voor me, fysiek en mentaal.
Dus vandaag lekker dagje rust nemen, misschien een wandeling over de middag (en hopen dat ik niet omver waai) maar meer zal er niet in zitten.

Nu de eerste maand van het jaar alweer voorbij is even een balans qua voeding en gewicht.
Gemiddeld zat ik op ongeveer 1650kcals wat ervoor zorgde dat ik van 58,9kg op 4 januari naar 56,1kg ben gegaan op 29 januari.
Natuurlijk geeft dat startgewicht een beetje een vertekend beeld, zo net na de feestdagen. Dus ik verwacht zeker niet om in februari ook bijna 3kg te verliezen.
Maar zolang het ongeveer 250gr/week is blijf ik op deze kcal, voelt comfortabel en ik ben best al wat vet kwijt :).
 
Brugge is echt mijn favoriete stad, en ik heb weer 2 paar nieuwe schoenen erbij :roflol:
Ik snap je niet :dunno: Heb je zoveel gelopen in Brugge dat je nieuwe schoenen nodig had? Heb je schoenen gepikt van een bejaarde? Het zal toch niet zijn dat mensen schoenen kopen die ze eigenlijk niet helemaal nodig hebben? :D

Maar serieus.... fijn dat je een leuk weekend had, alleen jammer dat het rustig aan nog niet wil lukken.
 
Back
Naar boven