MuscleMeat

Bubs goes Ganbaru

Bezoekers in dit topic

Nee, ik ben niet zo voor Italiaanse rommel :roflol:.
Als het nu een nieuwe NSX was geweest... :heart:

Laatste dag Parijs. Vanochtend flink geweest: opgestaan om 7u30 en een rondje gelopen.
Jezusmina, dit is iets anders dan lopen in het boerengat waar ik woon :eek:.
Het feit dat er geen openbaar vervoer is vandaag hielp er ook niet aan natuurlijk: al een massa volk overal, Parijzenaars zijn niet het type die even plaats maken en dan staat er op elke straathoek nog een verkeerslicht... Regelmatig moeten stoppen dus.
De kleinere baantjes liep ik wel vaak door het rood, maar op Bastille zelf is dat niet aan te raden als je levend/zonder kleerscheuren terug in het hotel wil belanden :p.
Toch een 8,5km gelopen in totaal, en de stukjes die ik effectief kon doorlopen (langs het water aan Bastille bijvoorbeeld) haalde ik best een goed tempo.

Looptraining vrijdag 13 september 2019 - Paris
Cijfertjes: 52'; 8,5km; 9,8km/h (stops aan rode lichten meegerekend, dus effectieve snelheid lag wel hoger); 500kcal.

Bekijk bijlage 465960
Bekijk bijlage 465961Bekijk bijlage 465962

Daarna de inspanning uiteraard teniet gedaan met een uitgebreid hotel ontbijt :rolleyes:.
Ik ben echt een GIGANTISCHE bol vocht. Teveel eten, teveel carbs en de leukste tijd van de maand: kortom een super combinatie!
Aan een kant enorm genoten van de werktrips de laatste weken, maar ik ben ook wel blij dat het nu achter de rug is en ik weer normaal kan gaan eten, tracken en sporten.
Na wat nadenken en advies te vragen aan ProudPizza (nog eens dikke merci voor je tijd en tips) beslist om niet gek te gaan doen met een minicut op 1000kcal.
  • Supergezond zal dat waarschijnlijk niet zijn.
  • Ik wil goed kunnen blijven trainen en gainen, wat ook moeilijker wordt op dat aantal kcal.
  • Goeie vrede bewaren thuis gaat moeilijk als ik amper eet...
Ik ga dus de eerste weken gewoon door op 1450-1650kcal zoals voorheen en kijk of ik daarmee mijn verzamelde kilo's van de laatste weken kwijt raak.
Als dat niet lijkt te lukken kan ik nog altijd wat zakken in kcal.
Ik ga ook proberen om weer 2x per week een 8-tal km te lopen.

Zo, nu nog wat werken vanuit het hotel en dan de wandeling (gepakt en gezakt) richting station inzetten.
Hopelijk rijdt de Thalys zonder vertraging...
À bientôt mes amis de DBB :D!
Ik ben voor het werk ook regelmatig in Parijs geweest. Thalys is top (eerste klas), enkel de internetverbinding is bagger. Ik ging meestal om 06:00 uur 's ochtends rennen, dan was het nog rustig (en om op tijd voor de vergadering terug te zijn). Als ik terugkwam werd het al aardig druk op de weg. Zat meestal in de buurt van de Notre Dame en Arc de Triomphe. Succes met cutten nog!
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Lastig soms he. Dat balans vinden..
Persoonlijk zou ik niet gaan voor de mini cut, omdat ik daarna juist meer druk zou opleggen. Maar dat is voor iedereen persoonlijk!

Vind het iig echt knap dat je ondanks je werk zoveel mogelijk blijft trainen e.d

Dank je mitsymo!
De zin om te trainen is er zeker, ondanks de drukke periode.
Vrijdagavond thuis gekomen van Parijs, zaterdag- en zondagochtend alweer in de gym te vinden.
Meer daarover in een volgende post :).

Liefst wil ik heeeeel snel terug "normaal" in mijn jeans passen natuurlijk, in plaats van het iets te strakke gevoel nu :o.
Maar ja, we zullen maar de verstandige en rustige aanpak kiezen en niet crashdiëten :).

Verstandige aanpak Bubs!
Fijn weekend alvast! :)

Dank je lien! Weekend was gemengd fijn/niet fijn. Ook daarover meer in een volgende post :p.

Ik ben voor het werk ook regelmatig in Parijs geweest. Thalys is top (eerste klas), enkel de internetverbinding is bagger. Ik ging meestal om 06:00 uur 's ochtends rennen, dan was het nog rustig (en om op tijd voor de vergadering terug te zijn). Als ik terugkwam werd het al aardig druk op de weg. Zat meestal in de buurt van de Notre Dame en Arc de Triomphe. Succes met cutten nog!

Heenreis ging ik met de TGV uit Rijsel (is voor mij dichter), terug ook met de Thalys want de TGV rijdt blijkbaar niet in de namiddag (wtf).
Wifi op de Thalys is inderdaad bagger! Ik probeerde nog wat te werken maar moest echt suuuuuuuperveel geduld opbrengen.
Op de TGV is die stukken beter!
In de zomer zou ik ook rond dat uur gaan (+ als ik om 8u30 op kantoor in Parijs wil zijn kan het niet veel later), maar alleen in het donker door Parijs rennen spreekt me als jonge vrouw niet echt aan :o.
Vrijdag werkten we toch vanuit het hotel omwille van de staking bij RATP, dus kon ik én slapen tot 7u én gaan rennen. Ideaal dus :D.
Wij zitten standaard aan Voltaire trouwens :).

De succeswensen kan ik gebruiken. Cutten met etentjes in het verschiet, aaaargh!
Anyhow, ik ga het tijd geven en toch genieten van de komende social events...
 
Hier nog een overzicht van (de trainingen) dit weekend.

Training zaterdag 14 september 2019 - Control lower
Vermoeidheid troef na de laatste twee weken, dus ik raakte moeilijk op gang. Compounds vielen zwaar, assistance ging een stuk vlotter.
Relatief veel pauze genomen tussen de sets, had ook nog best veel spierpijn van het lopen vrijdag.
Paused squat SS Ab rope pushdown
Warm-up
1x10x30
1x8x40
2sec paused
3x4x47,5
3x4x45 // 4x12x47,5

Paused deadlift SS Cross body crunch
Warm-up
1x10x32
1x8x42
2sec paused (net boven grond)
4x5x52 // 4x12 per kant

Glute machine
1x12x32,5
2x10x35

Seated leg curl
1x10x40
1x10x42,5
1x8x45

Abductor machine
1x20x30
1x20x40
1x15x50
Goeie burn hiero!

Adductor machine
1x20x15 (soort van warm-up voor mijn liezen, anders heb ik instant helse pijn)
1x20x25
2x15x30

Back extension SS Side crunch on bench
3x12x12 // 3x12x8 per kant

Cardio (335kcal)
  • 30' Wave prf 1, lvl 14
In de namiddag zou ik weer in het rustoord gaan helpen, maar... Toen ik op mijn fietsje zat in die richting kreeg ik telefoon dat er weer een database down was :scold:.
Teruggekeerd naar huis, van 14u tot 17u45 bezig geweest om de boel herop te starten en alles recht te trekken en te controleren.
Weg zaterdag namiddag :treuren:.
Erna wel nog een ritje met de S2000 gaan doen en een goeie pint gaan drinken :p.

Training zondag 15 september - Control upper
Niet veel tijd op zondag. Om 11u wilden we vertrekken naar een event, gym opent om 9u en het is 15-20minuten rijden tot daar.
Ik was er dus stipt om 9u en heb in een uurtje tijd mijn training afgerond :D.
En hij ging superrrrrrrrr!
Side raises SS Front raises (als warm-up)
3x12x4 // 3x12x4

SPOTO press
Warm-up
1x10x25
1x8x30
SPOTO
3x4x37,5
3x6x35

OHP SS Bicep curl
1x12x12
1x12x16
3x8x22 // 3x12x8 (mega POMP :flexbiceps:)

Straight arm pushdown SS Reverce tricep pushdown
1x12x32 // 1x12x23
2x8x36 // 2x10x27

Lat pulldown SS Rope tricep overhead extension
3x12x35 // 3x12x10

Daarna een schietgebedje gedaan dat ik niet weer gebeld zou worden en richting event vertrokken.
Het heeft geholpen trouwens, ik werd de rest van het weekend niet meer opgebeld!

En toen was het maandag. Diet starts, en ook het voornemen om weer twee keer per week te lopen.
Dus netjes de wekker om 6u, uit bed gerold en looptenue aangetrokken!
Theorie: tussen 6-8km rennen zodat ik nog rustig de tijd heb om me klaar te maken voor het werk. 15km per week is het doel, dus ik kan dat prima spreiden over maandag en donderdag :).
Praktijk: 10km gelopen en me moeten haasten met douchen enzo :roflol:.
Beetje te snel vertrokken wel, maar toch een lekker gemiddeld tempo van 10,5km/h met de korte Bubeentjes.

Looptraining maandag 16 september 2019
Cijfertjes: 57'; 10km; 10,5km/h; 570kcal

wp_ss_20190916_0004.jpgwp_ss_20190916_0003.jpgwp_ss_20190916_0001.jpgwp_ss_20190916_0002.jpg

Zo, en nu ga ik eens eten.
Omdat ik nog wat opkuis had van het issue zaterdag is het er nog niet van gekomen.
Ahja, dan heb ik nog mijn yoghurt als vieruurtje straks :D.
Toedels!
 
De bijlagen doen het niet bij mij.

Succes met de draad weer oppakken. Beter een dedicated aanpak voor de lange termijn, dan zo'n agressieve mini-cut. ;)
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
De bijlagen doen het niet bij mij.

Succes met de draad weer oppakken. Beter een dedicated aanpak voor de lange termijn, dan zo'n agressieve mini-cut. ;)

Ik was er daanet nog aan aan het prutsen omdat ik de verkeerde selecteerd :p.
Zou nu goed moeten zijn denk ik?

Thanks! Ja, is eigenlijk wel zo. Maar soms ben ik nogal een ongeduld :o.
Ik denk dat het zowel voor mezelf als mijn omgeving beter is om het rustig aan te doen :roflol:.
 
Ik was er daanet nog aan aan het prutsen omdat ik de verkeerde selecteerd :p.
Zou nu goed moeten zijn denk ik?

Thanks! Ja, is eigenlijk wel zo. Maar soms ben ik nogal een ongeduld :o.
Ik denk dat het zowel voor mezelf als mijn omgeving beter is om het rustig aan te doen :roflol:.
Ja wie niet! Herkenbaar dat ongeduldige. Werkt helaas vaak averechts. Heb het zelf vaak genoeg geprobeerd; laag in calorieën en hoog in verbranding. Einde van de week compleet leeg en ingestort. Er is geen easy way out helaas.
 
  • Sad
Waarderingen: Bubs
Ja wie niet! Herkenbaar dat ongeduldige. Werkt helaas vaak averechts. Heb het zelf vaak genoeg geprobeerd; laag in calorieën en hoog in verbranding. Einde van de week compleet leeg en ingestort. Er is geen easy way out helaas.
Plan je cheatmeals...bij mij meestal in het weekend....cheaten mag...ook in je cut...witte-wel-wonne :)
 
Plan je cheatmeals...bij mij meestal in het weekend....cheaten mag...ook in je cut...witte-wel-wonne :)
Inmiddels weet ik hoe het werkt ;)
In het begin, jaar of 7 geleden, is het een beetje vallen en opstaan.
 
Mijn ervaring leert dat wanneer je het de tijd geeft je het beter kan volhouden en het ook leuker blijft. Met als gevolg dat het resultaat beter is en ook voor langere tijd blijft, ook al cheat je dan een keer lekker in het weekend.
 
Mijn ervaring leert dat wanneer je het de tijd geeft je het beter kan volhouden en het ook leuker blijft. Met als gevolg dat het resultaat beter is en ook voor langere tijd blijft, ook al cheat je dan een keer lekker in het weekend.
juist beter 1-2 ons dan 4-5 eraf/wk
 
Ja wie niet! Herkenbaar dat ongeduldige. Werkt helaas vaak averechts. Heb het zelf vaak genoeg geprobeerd; laag in calorieën en hoog in verbranding. Einde van de week compleet leeg en ingestort. Er is geen easy way out helaas.

Das ook niet de bedoeling natuurlijk...

Plan je cheatmeals...bij mij meestal in het weekend....cheaten mag...ook in je cut...witte-wel-wonne :)
Inmiddels weet ik hoe het werkt ;)
In het begin, jaar of 7 geleden, is het een beetje vallen en opstaan.

Idem, in het begin wat zoeken maar na een tijdje weet je wel wat kan en mag zonder een hele week cutten te verprutsen :).

Mijn ervaring leert dat wanneer je het de tijd geeft je het beter kan volhouden en het ook leuker blijft. Met als gevolg dat het resultaat beter is en ook voor langere tijd blijft, ook al cheat je dan een keer lekker in het weekend.

Klopt, ik heb het crashen dit jaar geprobeerd en dat werkte na een tijd echt averechts (als in te vreetbuiten op zondag).

juist beter 1-2 ons dan 4-5 eraf/wk

Nou, gelukkig is er ook een deel vocht en maaginhoud want deze ochtend was ik al 900gr lichter :D.
Vanaf nu zal het wel trager naar beneden gaan, maar ik ga me niet focussen op de weegschaal en gewoon mijn ding doen :).

Gisteravond nog een 5-tal km gaan wandelen na het avondeten.
Eten zag er als volgt uit:
LeFood maandag
  • 1352kcal
  • EKV 109/118/45
Vanavond W1 van mijn nieuwe schema.
Ik blijf 4x/week trainen in LB/UB split.
Compounds blijven ook gelijk (squat, DL, BP) maar ik ga wat schuiven met assistance.
Ik moet nog kijken hoelang ik bezig ben, maar het wordt iets in de trant van:
  • Squat volgens progressieschema
  • DL volgens progressieschema
  • Bulgarian split squat 3x8-12
  • Cable pullthrough 3x8-12
  • Single leg stiff leg DL 3x8-12
  • Ball leg curl 3x20
  • Wat calves en abs.
  • 30min cardio
Als ik zie dat LB te lang duurt schrap ik een of meerdere assistance oefeningen, cardio wil ik namelijk niet skippen.
 
Waarschijnlijk staat het er wel ergens en lees ik er overheen, maar wat is momenteel eigenlijk je doel Bubs ?

Gezien alle cardio en lage kcal's neem ik aan dat je nog altijd aan het cutten bent, maar dat ben je volgens mij al vrij lang. Als ik de laatste pics voorbij zag komen heb je nu imo op dit moment een prima basis om weer lichtjes te gaan bouwen.
 
Vanavond W1 van mijn nieuwe schema.
Ik blijf 4x/week trainen in LB/UB split.
Compounds blijven ook gelijk (squat, DL, BP) maar ik ga wat schuiven met assistance.
Ik moet nog kijken hoelang ik bezig ben, maar het wordt iets in de trant van:
  • Squat volgens progressieschema
  • DL volgens progressieschema
  • Bulgarian split squat 3x8-12
  • Cable pullthrough 3x8-12
  • Single leg stiff leg DL 3x8-12
  • Ball leg curl 3x20
  • Wat calves en abs.
  • 30min cardio
Als ik zie dat LB te lang duurt schrap ik een of meerdere assistance oefeningen, cardio wil ik namelijk niet skippen.
Ben benieuwd!:woot:
 
Waarschijnlijk staat het er wel ergens en lees ik er overheen, maar wat is momenteel eigenlijk je doel Bubs ?

Gezien alle cardio en lage kcal's neem ik aan dat je nog altijd aan het cutten bent, maar dat ben je volgens mij al vrij lang. Als ik de laatste pics voorbij zag komen heb je nu imo op dit moment een prima basis om weer lichtjes te gaan bouwen.

Wel, het initiële doel was om vanaf september inderdaad te bouwen en kcal op te hogen tot ongeveer 1800-2000 (afhankelijk van mijn gewichtstoename).
Maar... De social events en werkreizen de laatste weken hebben ervoor gezorgd dat ik op korte tijd 3 kilo ben aangekomen :o.
En nu durf ik mijn kcal niet verhogen tot ik weer op mijn oorspronkelijke gewicht van 52-53kg ben...

Ben benieuwd!:woot:

Ik ook :roflol:
Bulgarians en leg curl blijven er zeker in, want die geven altijd een goeie burn :fire::fire:.
 
Bulgarians en leg curl blijven er zeker in, want die geven altijd een goeie burn :fire::fire:.
Die bulgarians zijn vreselijk..maar zo effectief!
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Wel, het initiële doel was om vanaf september inderdaad te bouwen en kcal op te hogen tot ongeveer 1800-2000 (afhankelijk van mijn gewichtstoename).
Maar... De social events en werkreizen de laatste weken hebben ervoor gezorgd dat ik op korte tijd 3 kilo ben aangekomen :o.
En nu durf ik mijn kcal niet verhogen tot ik weer op mijn oorspronkelijke gewicht van 52-53kg ben...



Ik ook :roflol:
Bulgarians en leg curl blijven er zeker in, want die geven altijd een goeie burn :fire::fire:.
Heb je nog progressie foto's zodat je kan zien of je werkelijk zoveel slechter erbij staat. Kan nog wel eens meevallen hoor !
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
ik denk ook wel dat het meevalt, Bubsie is soms een beetje hyper, :tanden:
meestal hou je de boel wel onder controle meis!! :)
 
  • Love
Waarderingen: Bubs
Die bulgarians zijn vreselijk..maar zo effectief!

Klopt, ik vervloek mezelf vanavond vast maar achteraf ben ik wel weer blij :p.

Heb je nog progressie foto's zodat je kan zien of je werkelijk zoveel slechter erbij staat. Kan nog wel eens meevallen hoor !

Foto's niet nee...
De spiegel, broek en riem liegen echter niet. Er is best wat vet bijgekomen op mijn heupen en buik (strak is die nog nooit geweest, maar nu is er extra blubber :o).
Het voelt nu gewoon niet lekker om algemeen hoger in kcal te gaan, zeker niet aangezien er nog tal van etentjes aan komen :rolleyes:.

ik denk ook wel dat het meevalt, Bubsie is soms een beetje hyper, :tanden:
meestal hou je de boel wel onder controle meis!! :)

Nou, de laatste weken was de controle toch ver zoek hoor.
Nu even terugvinden!

+1. Bubs ziet er fantastisch uit as she is, maar ze beseft het (nog) niet helemaal :)

Bubs veel plezier met je nieuwe schema vanavond! :thumb:

:o Dank je lienlien.
Ik weet wel dat die paar kilo met niet instant terug een :piggy:maakt, maar ik wil vermijden dat het daar uiteindelijk weer op uitdraait.
Altijd plezier in de gym! :D
 
je hebt er van genoten, das ook fijn, geen uitspattingen, je zal zien dat je binnen 2 wkn met goede voeding er weer goed bijstaat
 
Back
Naar boven