Fitness Seller

Bubs goes Ganbaru

Bezoekers in dit topic

Het is wat HillR ook al zei mogelijk dat je gewoon even teveel van jezelf vergt.
Heb je wel eens bloedarmoede gehad of dat je ertegenaan neigt.. Dat kan ook zeg maar "meehelpen" als je ook al veel stress hebt en teveel van jezelf eist.
Misschien gewoon even wat meer rust nemen en aan jezelf denken. Misschien toch eens bloed laten prikken voor de zekerheid.

Er zijn sites die ook aangeven dat (te)veel sporten (ondanks normaal gewicht) ook uitblijven van menstruatie kan geven.
Maar dan gaan ze al uit van meerdere keren dat het niet meer komt.

Dit zie je ook veel:
1. Stress
Langdurige stress heeft een grote invloed op je lichaam. Je lichaam verkeert dan continu in staat van paraatheid, waardoor andere lichaamsprocessen worden stilgelegd of afgezwakt. De menstruatiecyclus is er hier eentje van. Vanuit de hersenen worden minder hormonen geproduceerd die de eierstokken stimuleren. Deze maken vervolgens minder oestrogenen waardoor de eisprong vertraagd of helemaal niet plaats vindt.

Maar iig kan een test bij de Huisarts nooit kwaad. Succes.

Ik gaf vroeger regelmatig bloed, maar ben daarmee moeten stoppen omdat mijn hemoglobine zich veel te traag herstelde.
In de drie maand tussen de donaties zat ik nog steeds aan amper 10-11g/dL (minimum is 12 of 12,5 om bloed te mogen geven).
Sowieso heb ik elk half jaar een check-up vanwegen mijn schildklierproblemen, laatste keer was - op mijn nierfunctie na - alles ok.

Stress, in welke vorm dan ook, lijkt nog steeds de meest voor de hand liggende oorzaak te zijn.

ik denk ook dit ...misschien is dit wel een betere omschrijving van SP1988 ...en marina1975 een beetje gas los zal je vast wel goed doen :)
marina1975 was me net voor zie ik

Maar gas lossen is zo moeilijk :(.

Niet door kt of voeding/ supplementen. Wel door omstandigheden dat het wat vroeger of later begint. Vaak dan stress gerelateerd bijv.

Gebruik overigens geen anticonceptie.

Stress, de eeuwige duivel!

En kunnen wij jou feliciteren?

1573592782837.png


Meest voorkomende reden is inderdaad vaak stress. Dat hoeft niet altijd negatieve stress te zijn. Langdurig veel van je lijf vragen kan invloed hebben, maar op zich je geeft zelf aan de je nog op z'n 20 % staat.. dus dat lijkt me nu niet van toepassing.
Simpel voorbeeld is wel vrouwen die denken zwanger te zijn, maar door de focus en de stress juist niet ongesteld worden.

Kan je niet vertellen of het bij mij invloed heeft. Gebruik een belachelijk dosering van de pil omdat er dankzij mn pcos ik nergens van op aan kan en nu het liefste maar 2x per jaar een stopweek heb.

Voor iedereen in de stress schiet.. dat heeft geen invloed op je vruchtbaarheid e.d. uitgebreid bij fertiliteitsartsen geweest en die geven toch echt aan dat het totaal geen invloed heeft.

Misschien ben ik er ook gewoon gevoelig aan...
Ik merk wel dat externe factoren snel invloed hebben op mijn menstruatie.
Als ik bvb. ziek ben geweest en medicatie moest nemen ben ik ook een paar dagen later met minder verlies.
Idem voor zware emotionele stress. Alleen komen ze dan uiteindelijk wel altijd.

Pil doornemen kan inderdaad geen kwaad, bij een spiraal heb je ook constant afgifte van hormonen.
Reden dat ik wel mijn stopweek hou is omdat ik anders na 3 maand "doorbraak bloedingen" krijg, en dat is nu ook niet bepaald tof :p.

Anyhow: bedankt voor de input iedereen!
Intussen weet ik dat het hcg in mijn bloed negatief is, en de oorzaak dus bij een combinatie van stress factoren zal liggen...
Minder sporten zie ik niet onmiddellijk zitten, maar ik ga nu wel een tijdje stoppen met het Auswitch compensatie dieet.
Vanaf morgen weer tracken en zorgen dat ik op zijn minst 1600-1700kcal/dag binnen krijg met de nodige aandacht voor macro's.

Hier ook nog de training van vanavond.
Geen opgefokte koffie training deze keer :roflol: .

Training dinsdag 12 november 2019 - Quads/calves
Squat SS Calve raises on stairs
1x10x30
1x8x40
5x3x55 PR!! Officieel meer dan BW squat :cheer:// 5x12x8 per hand
Diepte kon wel nog iets beter, dus daar gaan we aan werken op dit gewicht alvorens hoger te gaan!
2x6x50

Bulgarian split squat SS Ab rope pushdown
3x10x12 // 3x15x47,5

Leg press SS Calve raises in LP
1x12x120 // 1x12x100
1x12x130 // 1x12x100
1x12x140 // 1x12x100
DROPSET 15x120 - 15x90 -15x60

Leg extension
4x8x50 PR

Abductor machine
4x10x65

2KB Walking lunges SS Ball crunches
3x20p.x8 (per hand) // 3x20

Cardio ~220kcal
  • 20' Wave
Aangezien ik morgen thuis werk en de gym opent om 7u30 ga ik 's morgens al trainen :).
Meer quality time thuis dan 's avonds!
Night night!
 
Maar gas lossen is zo moeilijk :(.
ja das zeker moeilijk, er zit nog steeds een perfectionist in je, n beetje de teugels laten vieren is wel heel fijn hoor
Keep the balance in your body en mind :)
truste Bubsie :zzz:
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Minder sporten is ook zeker niet nodig als je daar een zekere stressrelieve uithaalt, maar het is dan inderdaad wel belangrijk dat je je lichaam blijft voorzien van de energie en voedingsstoffen die het nodig heeft. Het is goed om dat eens te herzien!

Het lichaam is gewoon niet gemaakt om altijd maar in overlevingsmodus te zitten (wat je met altijd onder onderhoud en veel sporten e.d. wel een beetje creëert).

You can do it!
 
ja das zeker moeilijk, er zit nog steeds een perfectionist in je, n beetje de teugels laten vieren is wel heel fijn hoor
Keep the balance in your body en mind :)
truste Bubsie :zzz:

Fijn en niet fijn. Moeilijk uit te leggen :).
Wel lekker geslapen, dat is ook al iets :D.

Minder sporten is ook zeker niet nodig als je daar een zekere stressrelieve uithaalt, maar het is dan inderdaad wel belangrijk dat je je lichaam blijft voorzien van de energie en voedingsstoffen die het nodig heeft. Het is goed om dat eens te herzien!

Het lichaam is gewoon niet gemaakt om altijd maar in overlevingsmodus te zitten (wat je met altijd onder onderhoud en veel sporten e.d. wel een beetje creëert).

You can do it!

Alleen nog omzetten in praktijk :rolleyes: .
Vanochtend ook zo dom geweest om me te wegen.
Na een kleine week yolo eten, stress, stopweek,... hou ik uiteraard een pak vocht vast (zie ik vooral ter hoogte van mijn ribben) en is er een mooie + te zien op de weegschaal.
Nu het doorzettingsvermogen vinden om me toch aan die 1600kcal te houden en niet hervallen naar 1400 door het cijfertje.
Voel me nog steeds prima in mijn wintervachtje, en ook de pasvorm van mijn kleren is niet opvallend anders.
Zo, genoeg gezeik over mijn "eetstoornis" :p.

Deze ochtend wekkertje gezet om 6u30, prut uit mijn ogen gewreven en banaantje gegeten.
Om 7u30 al fris en monter in de gym voor de tweede training van de week!

Training woensdag 13 november 2019 - Chest/shoulders
Bench press SS Cross body crunch
1x10x25
1x8x32,5
4x4x40 // 4x12 per kant
Bench ging weer lekker, heel blij mee! Volgende week proberen om een aantal sets van 5reps te halen.
2x6x35

OHP
1x8x24,5 Oh, blij verrast! Laatste keer haalde ik amer 3hh met 24,5
1x6x24,5
2x8x22

Side laterals
3x12x6

Incline DB Press
2x10x12
1x8x12

Rear laterals
3x12x6

Dips SS Seated torso rotation
4x5 // 3x12x30 per kant
Het was hoog tijd om eens dips te doen zonder assit, en het ging verbazend goed!

Vertical chest press machine
1x10x37,5
1x9x37,5
1x10x35

Cardio: 305kcal
  • 30'Stepper, avg HR 143
Nu kan ik vanavond lekker chillen op de bank met de kat :D.
 
Goed om te lezen dat je wat hoger gaat zitten met kcals, dat zal je lichaam goed doen. Jij traint ook stevig. In trouwens.
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Goed om te lezen dat je wat hoger gaat zitten met kcals, dat zal je lichaam goed doen. Jij traint ook stevig. In trouwens.

Welkom in mijn logje!
Bereid je voor op een hoop trainingen en nog meer geklaag over eten en gewicht :roflol: .

Als je het niet kan zeggen dan zing je het maar :kerst:

Nou, dan zouden je oren gaan bloeden.
Dus dat gaan we niet doen :p.
 
Vanochtend lekker vroeg wakker geworden (6u20), regen tikte tegen het raam, de wind loeide.
Een normaal mens zou zich nog even omdraaien, of als je niet meer kunt slapen opstaan en even chillen op de bank met thee/koffie/... en een goeie serie.
Ik ben niet bepaald normaal.
Dus opgestaan, loopkleren en regenjas aangetrokken en een rondje gaan rennen.
Het was koud en nat, maar ik heb me niet laten kennen!
Uiteraard is het nu gestopt met regenen en is de wind gaan liggen :grumble:.

Looptraining donderdag 14 november 2019
Cijfertjes: 59'; 10,4km; 10,6km/h, 600kcal
wp_ss_20191114_0001.jpg wp_ss_20191114_0002.jpg

Deze ochtend een mail gekregen dat het thuiswerk volgende week ook nog doorgaat.
Nu ik goed geëquipeerd ben vind ik het niet meer zo erg eigenlijk :D.
Ik zit hier best goed!

1573725741853.png

Toedels!
 
Oeffff jij bent hardcore :flexbiceps:
 
Sprintje op het einde? Goed bezig Bubs
 
:o Thanks!
Nu kan ik lekker mijn 1600kcals binnen werken zonder schuldgevoel, dat is eigenlijk de voornaamste reden dat ik het weer trotseerde :roflol: .



Yes!
Kleintje maar hoor, laatste 500m ofzo.
Ik wilde graag onder het uur blijven :p.
Herkenbaar:p
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Heerlijk dat thuiswerken.

Ik ben der ook dol op. lekker een serie kijken terwijl ik aan het werk ben. :coffeepc: lang leve meerdere schermen
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Vanochtend lekker vroeg wakker geworden (6u20), regen tikte tegen het raam, de wind loeide.
Een normaal mens zou zich nog even omdraaien, of als je niet meer kunt slapen opstaan en even chillen op de bank met thee/koffie/... en een goeie serie.
Ik ben niet bepaald normaal.
Dus opgestaan, loopkleren en regenjas aangetrokken en een rondje gaan rennen.
Het was koud en nat, maar ik heb me niet laten kennen!
Uiteraard is het nu gestopt met regenen en is de wind gaan liggen :grumble:.

Looptraining donderdag 14 november 2019
Cijfertjes: 59'; 10,4km; 10,6km/h,
Oeffff jij bent hardcore :flexbiceps:
:o Thanks!
Nu kan ik lekker mijn 1600kcals binnen werken zonder schuldgevoel, dat is eigenlijk de voornaamste reden dat ik het weer trots

Kleintje maar hoor, laatste 500m ofzo.
Ik wilde graag onder het uur blijven :p.
Idd een hardcore hardloopster hoor!

Investeringscardio > strafcardio :thumbs: Lekker zonder schuldgevoel smikkelen.

Intervaltraining zou je ook in de gym kunnen doen met iets anders dan hardlopen, het hart is een domme spier, dat in combi met wat versnell(ing)en aan het einde van je loop doe je behoorlijk wat. Als je geen concreet doel hebt dan is tussen de 1 a 2 x per twee weken al voldoende voor progressie.
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Vanochtend lekker vroeg wakker geworden (6u20), regen tikte tegen het raam, de wind loeide.
Een normaal mens zou zich nog even omdraaien, of als je niet meer kunt slapen opstaan en even chillen op de bank met thee/koffie/... en een goeie serie.
Ik ben niet bepaald normaal.
Dus opgestaan, loopkleren en regenjas aangetrokken en een rondje gaan rennen.
Het was koud en nat, maar ik heb me niet laten kennen!
Uiteraard is het nu gestopt met regenen en is de wind gaan liggen :grumble:.

Looptraining donderdag 14 november 2019
Cijfertjes: 59'; 10,4km; 10,6km/h, 600kcal
Bekijk bijlage 471052 Bekijk bijlage 471053

Deze ochtend een mail gekregen dat het thuiswerk volgende week ook nog doorgaat.
Nu ik goed geëquipeerd ben vind ik het niet meer zo erg eigenlijk :D.
Ik zit hier best goed!

Bekijk bijlage 471057

Toedels!
Respect hoor!!!:bow:
 

Zo blijf je jezelf ook wat uitdagen hé (zonder te overdrijven) :).

Heerlijk dat thuiswerken.
Ik ben der ook dol op. lekker een serie kijken terwijl ik aan het werk ben. :coffeepc: lang leve meerdere schermen

Series kijken tijdens mijn uren doe ik toch niet als ik thuis werk, maar wel fijn dat je even kunt dbb'en zonder telkens over je schouder te moeten kijken :p.
Meerdere schermen zijn wel een must. Als het af en toe een dagje is lukt het ook wel met 1 scherm, maar weken aan een stuk zoals nu... Ik zou (nog) gek(ker) worden.

Idd een hardcore hardloopster hoor!

Investeringscardio > strafcardio :thumbs: Lekker zonder schuldgevoel smikkelen.

Intervaltraining zou je ook in de gym kunnen doen met iets anders dan hardlopen, het hart is een domme spier, dat in combi met wat versnell(ing)en aan het einde van je loop doe je behoorlijk wat. Als je geen concreet doel hebt dan is tussen de 1 a 2 x per twee weken al voldoende voor progressie.

Hardcore vind ik overdreven, had er gewoon zin in en het regende niet hard genoeg om te skippen :p.
Strafcardio is niet zo mijn ding.
Ik doe cardio als ik er zin in heb, maar ik ga niet rennen of tegen mijn goesting een uur op de crosstrainer staan omdat ik een dag teveel gevreten heb :rolleyes:.

Als ik de spinning terug oppik eens per twee weken kan dat wel tellen als interval denk ik.
Daar wordt hoge weerstand/versnellingen ook afgewisseld met rustigere periodes.

Ik ben blij dat je het zelf door hebt :roflol:

Maar zonder gekheid, respect hoor dat je zelfs ondanks het weer toch van bed bent gegaan en een rondje bent gaan rennen :thumbs:

:roflol: Zelfkennis is het begin van alle wijsheid :p.
Dank je Vissertje1980 !

Een halve kilometer noem ik geen kort sprintje meer!

Op 10,5km is dat toch behoorlijk kort :dunno:.

Een halve kilometer noem ik lang joggen :roflol: :roflol:

Als je je best doet haal je 750m tegen het eind van het jaar :D!

Respect hoor!!!:bow:

Dank je Marv!

Vanavond derde training van de week.
Omdat we zondag naar Interclassis @ Brussels Expo gaan en we ons al elk jaar hebben moeten haasten om alles te kunnen zien, wil ik deze keer écht vroeg vertrekken.
Geen training dus zondag, daarom ga ik biceps/triceps verdelen tussen vandaag en morgen.
Vanavond dus rug + triceps.
Morgenochtend hams + biceps.

En zo zijn alle spiergroepen weer de revue gepasseerd deze week :).

Eten gaat ok, alleen kom ik niet aan mijn 1600kcals. Het zijn er eerder 1450-1500.
Beetje meer eten doorheen de dag/in de voormiddag dus en geen kcals willen opsparen voor eventuele hongertjes in de namiddag :rolleyes:.
Laatste twee dagen had ik best nog wat kcals over 's avonds, maar dan vul ik ze niet allemaal in omdat ik me dan een enorme vreetzak voel :p.
Dat gezegd zijnde ga ik maar eens een ontbijtje maken :D!
 
Back
Naar boven