MuscleMeat

Bubs goes Ganbaru

Bezoekers in dit topic

V-shape on point Bubsie. Schouders zijn ook echt mooi. :D
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Gisteren best laat thuis van het werk, maar het weer viel echt reuze mee en ik had maandag al het lopen overgeslagen.
Dus een rondje gedaan met mijn wederhelft.
Samen toch een 8,5-9km gelopen aan een deftig tempo!
Ik was onder de indruk, gezien dit voor hem pas de vijfde training was.
Paar uur later kon hij wel bijna niet meer uit de zetel, dus dat belooft voor vandaag :roflol:

Cijfertjes: 1h08'; 10,2km; 8,9km/h; 615kcal

upload_2019-2-1_7-14-24.png


Vandaag rustdag :)
Food donderdag: 1352kcal, ekv 119gr/119gr/47gr
Na het werk de rolkooi en een aantal strutbars naar de poederlakker brengen :cheer:
Ik kijk er al naar uit om ze terug op te halen en de kooi definitief te kunnen vastbouten :D
 
Inderdaad hele goede progressie
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Gaat erg lekker hier zie ik. Vooral die tweede foto is erg tof, daar zie je die mooie breed uitlopen lats erg goed bij het shirt wat je aan hebt.
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Gaat erg lekker hier zie ik. Vooral die tweede foto is erg tof, daar zie je die mooie breed uitlopen lats erg goed bij het shirt wat je aan hebt.

Ah, lats zijn dat! Vroeg me al af hoe dat heette :p
Die zijn inderdaad goed ontwikkeld, als ik zonder telefoon in mijn hand span zie je ze écht goed.

Inderdaad hele goede progressie
V-shape on point Bubsie. Schouders zijn ook echt mooi. :D

Thx both!
 
Bezig bijtje geweest dit weekend, en nog geen tijd gehad om te loggen...

Zaterdag: trainen, boodschappen doen, taxi spelen voor mijn zus, lunchen, namiddagje Gent, doorrijden naar Herenthotd om iets op te halen voor de S (alweer :o) en beetje kwijlen op die man zijn autocollectie, thuis om 22u30 en dan nog pasta met zalmpje maken (heerlijk!), in slaap vallen op de bank.
Zondag: Soep maken, trainen, tiramisu maken, lunchen, uurtje of vijf koken en tussendoor de vaat doen (2kg kip snijden, macaroni met ham en kaas, aubergine lasagne, kip met zuiderse groenten en pasta, salade voor deze middag, balletjes voor de soep), ganse benedenverdieping gepoetst, wandelingetje maken en drankje doen, na het eten uitgeput in slaap vallen op de bank :p

Dus.... prepare voor een overdosis aan logging :D
 
Training zaterdag 2 februari 2019 - LB2
Leg press weer bezet bij aankomst, zelfde routine als vorige week dan maar...
Torso rotation
4x12x42,5

Leg press
1x15x40
1x12x80
4x12x110

KB SLDL
4x10x8

Hanging leg raises

4x10

BB Hack squat
4x12x25

BB Bulgarian split squat (in smith)
4x10x20

BB Hipthrust
4x10x32

Adductor machine
2x15x15
4x10x35

Seated leg curl
4x8x37,5 (kapotski)

Cardio (135kcal)
  • 15' Wave (geen tijd of zin voor meer :rolleyes:)
 
Dus je kwam niet aan sleutelen toe met je kooi monteren ? :driving: :)
 
Training zondag 3 februari 2019 - UB2
Vertical row
2x12x20
4x8x30

BOR
4x10x30

Straight arm pulldown
4x12x25

Back extension
4x12x10

Assisted dips
4x10x18

V-bar triceps pushdown
4x12x27

Triceps kickback

4x12x6

Bench dips
4x15

Cardio (245kcal)
  • 8' Fietsen (nope, dit wordt 'm niet. Teveel spierpijn in mijn benen)
  • 22' Wave (zweten en afzien, maar volgehouden :D)
 
En de laatste: loopje vanochtend!
Was lastig: kort nachtje gehad, het was koud en er stond een scherpe wind waardoor het nóg kouder aanvoelde.
Verre van mijn snelste of langste rondje, maar tevreden dat ik ben vertrokken :)
Cijfertjes: 41'; 6,6km; 9,5km/h; 385kcal.

upload_2019-2-4_12-43-50.png
 
Dus je kwam niet aan sleutelen toe met je kooi monteren ? :driving: :)

Zelf niet, maar tijdens mijn kookmarathon heeft mijn wederhelft verder gaatjes gemaakt :D
Hopelijk kunnen we hem snel terug ophalen van bij de poederlakker :)
 
Uiteraard moet het nog even over eten gaan ook :D
Eventjes nagedacht, een en ander overwogen,...
Uiteindelijk beslist om toch maar eens het carb cyclen te proberen.
Initiële plan:
  • Low max 1250kcal/60gr carbs - Loopdagen (ma/do)
  • Medium max 1450kcal/100gr carbs - UB training + rest (wo/vr/zo)
  • High max 1650kcal/140gr carbs - LB training (di/za)
Ik heb hier totaal geen ervaring mee, dus kan zijn dat bovenstaande op niets slaat :D

Ook even overlegd met mijn vriend: all is well zolang ik niet hangry wordt en in het weekend de touwtjes wat laat vieren.
We hebben het best lang gehad over zijn nog steeds moeilijke situatie, en mijn obsessie qua voeding en sport die het er niet altijd makkelijker op maakt.
Dankzij een interessant boek (aangeraden door iemand op het forum) besef ik ook wel dat je sommige dagen best wat losser kan zijn.
Het zal minder stress op mij, en mijn relatie leggen als ik een paar dagen per week eet "met verstand" en niet alles op de gram afweeg (de sla bij mij lunch bijvoorbeeld...).
Als ik daardoor trager afval, dan is het maar zo.
Er zijn nu écht belangrijker dingen dan een cijfertje op de weegschaal :)
 
Allemaal begrijpelijk maar denk je ook aan jezelf en wat jij wilt?
Ik ken de situatie niet en ook niet je achtergrond met voeding, maar je moet ook wel blijven doen wat jou happy maakt.

Andersom maakt zijn moeilijke situatie het ook niet makkelijker voor jou, zo kun je het ook zien;)
 
Allemaal begrijpelijk maar denk je ook aan jezelf en wat jij wilt?
Ik ken de situatie niet en ook niet je achtergrond met voeding, maar je moet ook wel blijven doen wat jou happy maakt.

Andersom maakt zijn moeilijke situatie het ook niet makkelijker voor jou, zo kun je het ook zien;)

Tuurlijk :)
Ik wil eerst en vooral dat mijn vriend weer helemaal beter wordt.
Als het teveel met mezelf bezig zijn ipv met hem/ons uiteindelijk zou leiden tot een nog ergere neerwaartse spiraal (en god weet welke gevolgen), dan stort mijn hele wereld in.
En waar sta je dan...

Voor de rest ben ik nu best tevreden met mezelf.
Kan het beter? Jazeker
Mag er nog wat ve% af? Tuurlijk!
Ik stop niet met trainen, en niet volledig met tracken.
Het mag op dit moment gewoon allemaal wat minder stressy zijn op dat vlak zodat ik zelf ook weer wat kan ademen (en beter slapen).
 
Ultieme DBB beta White Knight checking in.
giphy.gif


Maar kwam om te zeggen;
Zou zelf niet aan carb cycling beginnen. Wat hoop je er mee te bereiken?
Ik lees dat je minder obsessief met je voeding bezig wilt zijn. Waarom dan niet gewoon richting IIFYM en dan af en toe gewoon iets over je onderhoud heen gaan?
Dat je nét wat meer vertraging oploopt en niet alles tot in de perfectie doet maakt toch niets uit, zolang je niet aan het preppen voor een contest bent.
 
Laatst bewerkt:
Ultieme DBB beta White Knight checking in.

Maar kwam om te zeggen;
Zou zelf niet aan carb cycling beginnen. Wat hoop je er mee te bereiken?
Ik lees dat je minder obsessief met je voeding bezig wilt zijn. Waarom dan niet gewoon richting IIFYM en dan af en toe gewoon iets over je onderhoud heen gaan?
Dat je nét wat meer vertraging oploopt en niet alles tot in de perfectie doet maakt toch niets uit, zolang je niet aan het preppen voor een contest bent.

:roflol:

Ik zit met het idee dat carb cycling ervoor zal zorgen dat ik sneller vet verlies, maar misschien is dat een illusie?
Dan is het de extra tijd (en waarschijnlijk het extra afzien) niet echt waard natuurlijk...
Intussen besef ik dat er meer tijd in 5 dagen carb cycling zal kruipen qua prep dan me stabiel aan 1400-1500kcal houden.
Voor woensdag heb ik bvb nog 400kcal in te vullen, en amper 10gr carbs.
De pasta die ik reeds heb voorbereid gisteren is al geëlimineerd.
Ik wil liefst zoveel mogelijk vast voedsel, en gevarieerd. Nu twijfel ik of dat met carb cycling wel mogelijk is.
En ik ben een eeuwige twijfelaar :(
 
Carb cycling is mogelijk, maar je moet het jezelf zo simpel mogelijk maken. Toen ik ermee begon had ik op low carb, moderate carb, en high carb allemaal compleet andere gerechten. Equals meer prepwerk dus. Daar kwam ik al snel genoeg achter en vanaf toen heb ik eigenlijk altijd een schema gemaakt op basis van mijn low carb day. Daar voegde ik dan gewoon wat koolhydraten bij op moderate en high carb days.

Over het algemeen is een continue schema gemakkelijker. Dus als jou dit kan helpen in deze lastige periode, then why not? Je hebt al prachtige resultaten neergezet op een continue schema, dus ik zou niet weten waarom dat nu opeens niet kan.

Overigens ben ik zelf enorm fan van carb cycling. Ik let niet zo zeer op eventuele wetenschappelijke gedachtes erachter, maar het helpt mij wel. Met name door mijn PDS geef ik door middel van carb cycling mijn darmen toch iets meer prikkels om te blijven werken. Op een continue schema had ik er meer last van. Daarnaast kan het mentaal gezien ook veel voor je betekenen. Hoewel de low carb dagen klote zijn, is het natuurlijk ook weer top als je langzaam naar een high carb day kunt toeleven.

Also, als je dan in het weekend wat losser wilt zijn, kun je misschien overwegen om dan 1 a 2 dagen high carb in te plannen. Dan heb je iets meer bewegingsuimte. Bijvoorbeeld:
Maandag, dinsdag, woensdag: moderate carb.
Donderdag, zaterdag: low carb
Vrijdag, zondag: high carb.

Nuja, ik doe ook maar iets he. Maar ik dacht: ik laat even weten wat ik ervan vind. :o
 
Ik heb zelf geen ervaring met carbcycling.. maar helaas wel met een zetmeelintolerantie... dus dat maakt het vaak ook lastig met carbs...

Je zou ook een insteek kunnen hebben om een gevarieerd moderate carbs schema te maken. Je kan enorm veel varieren in groente en vlees/vis etc.
Dan bijvoorbeeld 2 low dagen ervan maken door je bij een rijst/pasta/aardappel/brood maaltijd op die dagen groenterijst te nemen. Hoef je op zich niet heel veel aan te passen in je prep en kan je toch een soort carb cycling doen. Misschien een optie :dunno: je bent dan iig wel veel minder "obsessief" (niet echt het juiste woord... :o ) ermee bezig lijkt me.
 
Back
Naar boven