XXL Nutrition

Bubs goes Ganbaru (4 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

:roflol:

Ik zit met het idee dat carb cycling ervoor zal zorgen dat ik sneller vet verlies, maar misschien is dat een illusie?
Dan is het de extra tijd (en waarschijnlijk het extra afzien) niet echt waard natuurlijk...
Intussen besef ik dat er meer tijd in 5 dagen carb cycling zal kruipen qua prep dan me stabiel aan 1400-1500kcal houden.
Voor woensdag heb ik bvb nog 400kcal in te vullen, en amper 10gr carbs.
De pasta die ik reeds heb voorbereid gisteren is al geëlimineerd.
Ik wil liefst zoveel mogelijk vast voedsel, en gevarieerd. Nu twijfel ik of dat met carb cycling wel mogelijk is.
En ik ben een eeuwige twijfelaar :(

Zou het niet doen, vet verlies je door onder je onderhoud te eten.
Jij wilt je leven minder gecompliceerd maken en minder obsessief met voeding bezig zijn en lost het op door het comolexer te maken en er obsessief mee bezig te zijn.

Carb cycling is in mijn optiek geen stabiel plan om mee af te vallen, helemaal niet in jou situatie.;)

Pak gewoon elke dag de macros, heb je honger, vul het aan met veel volumevoedsel. In mijn log zijn net wat goede voorbeelden gepost!
 
Carb cycling is mogelijk, maar je moet het jezelf zo simpel mogelijk maken. Toen ik ermee begon had ik op low carb, moderate carb, en high carb allemaal compleet andere gerechten. Equals meer prepwerk dus. Daar kwam ik al snel genoeg achter en vanaf toen heb ik eigenlijk altijd een schema gemaakt op basis van mijn low carb day. Daar voegde ik dan gewoon wat koolhydraten bij op moderate en high carb days.

Over het algemeen is een continue schema gemakkelijker. Dus als jou dit kan helpen in deze lastige periode, then why not? Je hebt al prachtige resultaten neergezet op een continue schema, dus ik zou niet weten waarom dat nu opeens niet kan.

Overigens ben ik zelf enorm fan van carb cycling. Ik let niet zo zeer op eventuele wetenschappelijke gedachtes erachter, maar het helpt mij wel. Met name door mijn PDS geef ik door middel van carb cycling mijn darmen toch iets meer prikkels om te blijven werken. Op een continue schema had ik er meer last van. Daarnaast kan het mentaal gezien ook veel voor je betekenen. Hoewel de low carb dagen klote zijn, is het natuurlijk ook weer top als je langzaam naar een high carb day kunt toeleven.

Also, als je dan in het weekend wat losser wilt zijn, kun je misschien overwegen om dan 1 a 2 dagen high carb in te plannen. Dan heb je iets meer bewegingsuimte. Bijvoorbeeld:
Maandag, dinsdag, woensdag: moderate carb.
Donderdag, zaterdag: low carb
Vrijdag, zondag: high carb.

Nuja, ik doe ook maar iets he. Maar ik dacht: ik laat even weten wat ik ervan vind. :o

Alle meningen/gedachtes/tips worden geapprecieerd PeachyAnnie :peachy:
Dat is nu mijn probleem, ik kan niet voor LMH een volledige dag samenstelling en 3x/week exact hetzelfde eten.
Het verveelt me, en ik wil liefst nog van mijn eten genieten :) Sowieso kook ik voor 2, dus dat krijg ik thuis gewoon niet verkocht :p
Nu eten we hetzelfde, maar skip ik aardappelen/pasta/...

Ik denk dat ik gewoon eens iets anders wil proberen en zien wat het oplevert.
Als er naar mijn idee teveel tijd inkruipt, dan schakel ik wel weer over naar een continue schema :)

Ik heb zelf geen ervaring met carbcycling.. maar helaas wel met een zetmeelintolerantie... dus dat maakt het vaak ook lastig met carbs...

Je zou ook een insteek kunnen hebben om een gevarieerd moderate carbs schema te maken. Je kan enorm veel varieren in groente en vlees/vis etc.
Dan bijvoorbeeld 2 low dagen ervan maken door je bij een rijst/pasta/aardappel/brood maaltijd op die dagen groenterijst te nemen. Hoef je op zich niet heel veel aan te passen in je prep en kan je toch een soort carb cycling doen. Misschien een optie :dunno: je bent dan iig wel veel minder "obsessief" (niet echt het juiste woord... :o ) ermee bezig lijkt me.

Goeie tip Marina :thumb:
Obsessief is relatief hé, ik vind het zelf ook allemaal best meevallen :D Alleen lijkt de wereld rondom mij daar anders over te denken :rolleyes:

Zou het niet doen, vet verlies je door onder je onderhoud te eten.
Jij wilt je leven minder gecompliceerd maken en minder obsessief met voeding bezig zijn en lost het op door het comolexer te maken en er obsessief mee bezig te zijn.

Carb cycling is in mijn optiek geen stabiel plan om mee af te vallen, helemaal niet in jou situatie.;)

Pak gewoon elke dag de macros, heb je honger, vul het aan met veel volumevoedsel. In mijn log zijn net wat goede voorbeelden gepost!

Ik zal je log zeker eens nakijken, bedankt!
Plan is nu om voor een aantal weken schema's te maken, en die dan gewoon te herhalen :)
Elke 4 weken hetzelfde kan ik best aan :D

Gisteren dus low:
1226kcal, ekv 119gr/58gr/54gr
 
Sooow, LB ging lekker vandaag!
Vlotjes alles kunnen afwerken en op heel wat oefeningen gewicht kunnen bij pakken :cool:

Training dinsdag 5 februari 2018 - LB1
Squat
1x10x20
1x10x30
4x10x35 Op naar 37,5 mét deftige uitvoering!

BB calve raises
4x10x50

Cable hip adduction
4x12x17,5

Cable glute kickback
4x10x30

Leg extension
4x8x32,5

Abductor machine - butt elevated
4x10x60

Cardio (350kcal)
  • 15' Stepper
  • 15' Wave
  • 10' Ligfiets
Food dinsdag: 1588kcal, ekv 126gr/140gr/57gr
 
Nog een kleine anekdote:

Plots vroeg een kerel "Of ik met een speciale reden zo'n zware krachttraining doe? Je weet wel, voor een vrouw..."
Ik denk dat ik hem mijn meest intelligente blik heb gegeven, daarna gewoon verder getraind :roflol:
Bij ons zijn ze echt niets gewoon...
 
Schijfje erbij....iedereen blij. :D
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
merk je veel verschil hierbij tov als je normaal zit? :o

Best wel. Ik voel het een stuk meer in mijn glutes, en het voelt ook zwaarder dan zittend :)
 
Training gisteren ging alweer lekker vlot!

Training woensdag 6 februari 2019 - UB1
Face pulls
2x15x17,5
4x8x32,5

Around the worlds
1x8x6 Eerste keer een set met 6 :cool:
3x12x4

Lat pulldown behind neck
4x12x30

Peck deck machine
4x10x15

DB bench press
4x8x8 2kg erbij en geen pijn in de pec :cheer:

DB Front raises
4x8x6

DB shoulder press
4x10x8

DB Bicep interval (45 reps, 1x9 t.e.m. 1x1)
4x4 (armen out)

Cardio (285kcal)
  • 15' Stepper
  • 15' Wave
Als het weer meezit wordt er vanavond uiteraard weer een rondje gelopen!
Food woensdag: 1451kcal, ekv 130gr/102gr/57gr
 
Gaat goed hier :thumb:
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Behalve veel wind, viel het weer gisteren wel mee.
Dus samen met de wederhelft klein rondje gelopen.
Cijfertjes: 50'; 7,75km; 9,2km/h; 460kcal

upload_2019-2-8_8-56-48.png


Niet slecht voor low carb day :)
Food donderdag: 1209kcal, ekv 114gr/60gr/53gr

Vandaag rustdag + vanvond uit eten met mijn oud-collega's.
En ik ga er gewoon van genieten! Nah! :D
 
Dag lieve DBB vriendjes!
Gisteren heerlijk uit eten met de dames van mijn vorige werkplaats.
Altijd leuk om ze terug te zien, de stembanden hebben er een zware training opzitten :D
Vanochtend die energie gebruikt om een dijk van een LB training neer te zetten :cool:

Training zaterdag 9 februari 2019 - LB2
Leg press
1x15x40
1x15x80
2x12x110
2x8x120 10kg erbij :banana:

KB SLDL
4x12x8

Hanging leg raises

4x10

BB Hack squat
4x12x27

BB Bulgarian split squat (in smith)
4x12x20

BB Hipthrust
4x10x34,5

Seated leg curl
4x10x37,5

Adductor machine
1x15x15
4x12x35

Cardio (250kcal)
  • 15' Wave
  • 15' Incline wandelen (6km/h, blokken van 3'' -->5%/7,5%/10%/12,5%/15%) Muchos respect voor ScumbagAnnie die dit 45minuten volhoudt :eek2:
    Ik was zelf helemaal kapot na 15 minuten :roflol:
Food vrijdag: 603kcal, ekv 68gr/17gr/29gr + uit eten
Dat was het voor vandaag, toedeloe! :wave:
 
Hahaha lieve Bubs, vergeet niet dat mijn gemiddelde snelheid bij cardio lager ligt dan de jouwe. Anders zou ik het ook niet 45 minuten volhouden.
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Nette training.Vooral die hanging leg raises vind ik knap... Ik red die reps niet, alleen bij de eerste set, bij de tweede houdt het dan bij 7 of 8 echt wel op... En bij de derde set ben ik blij met 5 á 5 reps :D
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Nette training.Vooral die hanging leg raises vind ik knap... Ik red die reps niet, alleen bij de eerste set, bij de tweede houdt het dan bij 7 of 8 echt wel op... En bij de derde set ben ik blij met 5 á 5 reps :D
Hangt er ook vanaf hoe je ze doet. met gestrekte benen, tot horizontaal of toes to bar ....
 
Hahaha lieve Bubs, vergeet niet dat mijn gemiddelde snelheid bij cardio lager ligt dan de jouwe. Anders zou ik het ook niet 45 minuten volhouden.

Op een wat lager tempo doe ik het je nog niet na hoor!
Niet te bescheiden zijn :)

Nette training.Vooral die hanging leg raises vind ik knap... Ik red die reps niet, alleen bij de eerste set, bij de tweede houdt het dan bij 7 of 8 echt wel op... En bij de derde set ben ik blij met 5 á 5 reps :D

Thanks vissertje! Het heeft ook wel even geduurd voor ik er tien kon hoor... Wil er al een tijdje 12 doen, maar het lijkt er niet onmiddellijk in te zitten :rolleyes:

Hangt er ook vanaf hoe je ze doet. met gestrekte benen, tot horizontaal of toes to bar ....

Gestrekte benen tot hoek van 90° :)

Vandaar die PR!!....en een fijne meet and greet met al die kippetjes....dan komen er PR's :P

Ik denk het haha. Hopelijk hadden de andere gasten niet teveel last van ons gekakel :o
 
Training zondag 10 februari 2019 - UB2
Vertical row
2x12x20
4x8x30

BOR
4x10x30

Straight arm pulldown
4x10x27

Back extension
4x12x10

Assisted dips
2x12x18
1x10x18
1x12x18

Triceps kickback
4x8x7

Bench dips
4x15

V-bar triceps pushdown
4x12x27

Cardio (380kcal?)
  • 30' op de super optimistische crosstrainer
Na het douchen vooral bezig geweest met koken :heart:
Salade als lunch vandaag, en ineens ook eentje gemaakt voor morgen.
Verse rode kool, pre/post workout kip/wokgroenten/rijst, groene boontjes, tartiflette (voor mijn vriend morgen).
Straks waarschijnlijk nog soep maken, en dan avondeten natuurlijk. Misschien nog iets kh-arm bakken als ik de goesting vind :D

Gisteren qua kcal toch maar een beetje gecompenseerd voor het etentje vrijdag: 1205kcal, ekv 107gr/89gr/49gr
Morgen alweer uit huis eten, babybezoek bij een collega en die wil ons perse avondeten voorschotelen.:eyes:
Ik krijg zo al genoeg commentaar met momenten (omdat ik niet van de koekjes/taartjes/... eet op bureau), dus ik zal me morgen maar een beetje gedragen en braaf mee-eten.
 
Training zondag 10 februari 2019 - UB2
Vertical row
2x12x20
4x8x30

BOR
4x10x30

Straight arm pulldown
4x10x27

Back extension
4x12x10

Assisted dips
2x12x18
1x10x18
1x12x18

Triceps kickback
4x8x7

Bench dips
4x15

V-bar triceps pushdown
4x12x27

Cardio (380kcal?)
  • 30' op de super optimistische crosstrainer
Na het douchen vooral bezig geweest met koken :heart:
Salade als lunch vandaag, en ineens ook eentje gemaakt voor morgen.
Verse rode kool, pre/post workout kip/wokgroenten/rijst, groene boontjes, tartiflette (voor mijn vriend morgen).
Straks waarschijnlijk nog soep maken, en dan avondeten natuurlijk. Misschien nog iets kh-arm bakken als ik de goesting vind :D

Gisteren qua kcal toch maar een beetje gecompenseerd voor het etentje vrijdag: 1205kcal, ekv 107gr/89gr/49gr
Morgen alweer uit huis eten, babybezoek bij een collega en die wil ons perse avondeten voorschotelen.:eyes:
Ik krijg zo al genoeg commentaar met momenten (omdat ik niet van de koekjes/taartjes/... eet op bureau), dus ik zal me morgen maar een beetje gedragen en braaf mee-eten.
Ik was net nog in België, moest iemand uit St Niklaas halen en dan zo de E17 op richting Rotterdam door de Liefkenshoektunnel. Wat een afschuwelijke weg die E17 zeg.. Ben ik nu zo'n slechte rijder of zijn die wegen daar door een Rus aangelegd?
 
Back
Naar boven