XXL Nutrition

Bubs goes Ganbaru

Bezoekers in dit topic

Denk goed om jezelf meid, dat soort gedachten zijn altijd moeilijk. Maar je staat er heel goed bij en je kunt echt wel wat massa aanzetten, dat gaat je fysiek ontzettend goed doen.

Aankomen is moeilijk, maar jij bent nog lannnnnnnnnnnnng niet op het punt dat je over je fysiek moet inzitten omdat je te fors zou zijn. En als je je eten goed blijft tracken inclusief met de spiegel en het meetlint (een weegschaal is gewoon geen goede graadmeter in deze sport) ben je heus niet in een week, of in een maand, of in een half jaar dik. Dat gaat immers geleidelijk, net als afvallen. Dus wees daar niet bang voor. Het is echt belangrijk om die mindset langzaam aan te veranderen, doorslaan is voor niemand goed en een verkeerd zelfbeeld help je jezelf echt niet mee. Je mag er wezen :)

upload_2018-7-16_12-12-53.jpeg


Ik ga m'n best doen!
 
"Fullretard" wil ik niet (meer) gaan, maar 'k wil wel graag kunnen genieten van een occasioneel etentje, frietje, ijsje,... En me er dan achteraf niet klote over gaan voelen, of me de rest van de dag uithongeren om te compenseren.
Héél erg bedankt voor de tips alleszins! Heb er écht veel aan. Het is vooral fijn om te horen dat ik niet in een maand tijd weer bolletje rond ga worden omdat ik iets meer ga eten.
Dat is mijn grootste angst...

Echt zo ongelooflijk herkenbaar dit :eek:

Toen ik me hier aanmeldde was ik in een jaar tijd van over de 70Kg afgevallen naar onder de 58... Toen ik vertelde dat mijn doelen waren dat ik graag breder en gespierder wil worden kreeg ik als eerste te horen dat ik moest gaan eten... uuuuu, wat??? eten??? En dan weer dik worden zeker. daaaag, dat nooit weer. Ik zat op dat moment op een calorie inname van rond de 1500Kcal per dag.... In het begin kreeg ik het in mijn hoofd niet voor elkaar om meer te gaan eten, ik durfde het gewoon niet. Nu ben ik ruim een half jaar verder en heb heel langzaam mijn inname verhoogd naar 2500Kcal per dag, en weet je wat het mooiste is? Ik bereik nu mijn doelen, ik wordt sterker en sterker en de spiegel wordt steeds vriendelijker naar me. Voor het eerst in mijn leven zie ik er best al een beetje gespierd uit en krijg zelfs complimenten en vragen zoals "sinds wanneer ik sport jij zo fanatiek" van mensen uit mijn omgeving.

Wat ik hier mee wil zeggen naar jou toe is dat je het jezelf niet te moeilijk moet maken, probeer er wel van te genieten. Je ziet er echt super goed uit en zoals HillR ook al zegt, je hoeft je om je fysiek echt geen zorgen te maken als je een keer een dagje wat lekkers eet. Het hoeft natuurlijk niet buitensporig maar om het allemaal vol te kunnen houden is het wel belangrijk om zo heel af en toe de touwtjes een klein beetje te laten vieren. Nu ben ik zelf wat dat aangaat ook een dikke controle freak en ik weet hoe super moeilijk dat is, sinds ik me met app's bezig houd om mijn calorieën bij te houden wordt het er niet altijd makkelijker op maar zo heel af en toe kan ik het even los laten, en soms is dat best wel even lekker ;)

Dus om een lang verhaal kort te maken, je traint lekker en je bent gewoon super goed bezig en je verdient af toe wat lekkers waar je van mag genieten :thumbs:
 
ik zeg goed bezig cm worden minder je oogt droger das wat je wou hehe je kunt heus afentoe wel iets lekkers eten of je een dag wat meer kcal doe ik ook en nog steeds gaat de cut langzaam maar zeker goed steeds droger geduld is een schone zaak :p
Fijn, welkom! :wave:

Stats deze ochtend (3weken verschil met vorige keer):
15/07/2018
Gewicht 49,7kg -1,1kg
Vet% 19% (3-puntsmeting)
Taille: 57cm -2,5cm
Buik: 68,5cm -0,5cm
Heup: 78cm -1cm
Billen: 87,5cm -1,5cm (sorry mannen :roflol:)
Bovenbeen: 47,5cm -2cm
Bicep: 26cm -1,5cm

Meeste vet situeert zich nog steeds in mijn benen/achterste.
Mijn buik heb ik meer het gevoel dat ik wat huid over heb door vroeger een stuk zwaarder te zijn...
Niets waar ik niet mee kan leven (met uitzondering van mijn onderbenen dan, die blijven dik en lelijk :grumble:)
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Vissertje1980 Het geeft wel moed om te lezen dat ik niet de enige ben met deze "struggles".
Zien dat andere mensen hetzelfde hebben ervaren en er met meer eten en goed trainen beter gaan uitzien in plaats van slechter doet me beetje bij beetje geloven dat ik geen Michelin vrouwtje zal worden door stilaan mijn kcal inname te verhogen.
Bedankt voor de complimentjes :o

ik zeg goed bezig cm worden minder je oogt droger das wat je wou hehe je kunt heus afentoe wel iets lekkers eten of je een dag wat meer kcal doe ik ook en nog steeds gaat de cut langzaam maar zeker goed steeds droger geduld is een schone zaak :p

Thanks! Geduld is zeker een schone deugd, en in tegenstelling tot beslissingsvermogen heb ik dat wel :D

Dusssssss... Vandaag 1593kcal! EKV 29/44/27 - 116gr/180gr/48gr
Iets te weinig vet... Wilde eigenlijk nog een stukje pure chocolade eten, maar heb nog een pot Skyr yoghurt die open is. Dus ga daar maar van eten in de plaats zodat het niet in de vuilnisbak belandt :)
Geen training, maandag is rustdag :)
 
Laatst bewerkt:
Training ging niet zo lekker naar mijn gevoel, had het best lastig.
Na de spinning toch ook weer last van mijn knieholte links (zaterdag was het beter en deed ik toch de cable pull for glutes...).
Morgen is LB, dus ik doe maar mijn knieverband aan en stop onmiddellijk met oefeningen die pijnlijk aanvoelen.
Standing gluteus zal ik sowieso skippen, want daar is het mee begonnen.

Training van vandaag (UB)

Behind neck lat pulldown
2x10x25
2x10x27,5

Low pulley rows
3x10x27,5
1x10x30

Lower back machine
2x10x17,5
2x10x20

Shoulder press machine
1x10x17.5
3x10x20

Assisted reverse grip pull ups
2x10x17,5
2x8x15

Vertical row

1x10x27,5
2x10x30
1x8x32,5

Single arm dumbell row
4x10x8

En dan een uurtje spinning. Eerste tien minuten gingen moeizaam, maar zoals meestal kan ik alles geven eenmaal ik op gang was :)
Lekker gezweet dus! (En ongeveer 400kcal verbrand).

Misschien moet ik voor mijn krachttraining een lichtere eerste set nemen zodat ik meer voluit kan gaan met hoger gewicht?
Wat raden jullie aan?

Voeding vandaag: 1584kcal, ekv 31/39/30 - 123/156/54
 
Training ging niet zo lekker naar mijn gevoel, had het best lastig.
Na de spinning toch ook weer last van mijn knieholte links (zaterdag was het beter en deed ik toch de cable pull for glutes...).
Morgen is LB, dus ik doe maar mijn knieverband aan en stop onmiddellijk met oefeningen die pijnlijk aanvoelen.
Standing gluteus zal ik sowieso skippen, want daar is het mee begonnen.

Training van vandaag (UB)

Behind neck lat pulldown
2x10x25
2x10x27,5

Low pulley rows
3x10x27,5
1x10x30

Lower back machine
2x10x17,5
2x10x20

Shoulder press machine
1x10x17.5
3x10x20

Assisted reverse grip pull ups
2x10x17,5
2x8x15

Vertical row

1x10x27,5
2x10x30
1x8x32,5

Single arm dumbell row
4x10x8

En dan een uurtje spinning. Eerste tien minuten gingen moeizaam, maar zoals meestal kan ik alles geven eenmaal ik op gang was :)
Lekker gezweet dus! (En ongeveer 400kcal verbrand).

Misschien moet ik voor mijn krachttraining een lichtere eerste set nemen zodat ik meer voluit kan gaan met hoger gewicht?
Wat raden jullie aan?

Voeding vandaag: 1584kcal, ekv 31/39/30 - 123/156/54
heb je een blessure knie?

krachttraining op geleide van de pijn je voelt het zelf het beste aan wat wel en niet goed voelt
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
heb je een blessure knie?

krachttraining op geleide van de pijn je voelt het zelf het beste aan wat wel en niet goed voelt

Ja, maar dat is mijn rechter :p 6 jaar geleden meniscus scheur laten hechten rechts.
Nu heb ik last van de knieholte links... Zal inderdaad aanvoelen (en vooral niet forceren) worden.
 
Ja, maar dat is mijn rechter :p 6 jaar geleden meniscus scheur laten hechten rechts.
Nu heb ik last van de knieholte links... Zal inderdaad aanvoelen (en vooral niet forceren) worden.

haha ok wees dr maar zuinig op je moet er nog heel je leven mee doen :p
 
Misschien even wat rust geven, even je lichaam een beetje laten herstellen van alle impact die het cutten en het vele trainen/cardio op je lijf heeft. Je lichaam begint alweer een beetje aan te geven dat het teveel van het goede is..

Volgens mij krijgt het vrijwel geen dag rust met jouw schema qua training en cardio?
 
Misschien even wat rust geven, even je lichaam een beetje laten herstellen van alle impact die het cutten en het vele trainen/cardio op je lijf heeft. Je lichaam begint alweer een beetje aan te geven dat het teveel van het goede is..

Volgens mij krijgt het vrijwel geen dag rust met jouw schema qua training en cardio?

Jawel hoor: zondag, maandag en donderdag train ik niet.
Op zondag gaan we meestal wel wandelen of doe ik veel in het huishouden, auto's poetsen,... Maar dat is ook rust vind ik zelf :p

Vanaf zaterdag is de gym 10 dagen gesloten, dus dan zal ik vast wat meer rust nemen.
(Hoewel ik nu al aan het plannen ben om 2x te gaan zwemmen, 2x fietsen en thuis aan de gewichten te sleuren :rolleyes::D)
 
Jawel hoor: zondag, maandag en donderdag train ik niet.
Op zondag gaan we meestal wel wandelen of doe ik veel in het huishouden, auto's poetsen,... Maar dat is ook rust vind ik zelf :p

Vanaf zaterdag is de gym 10 dagen gesloten, dus dan zal ik vast wat meer rust nemen.
(Hoewel ik nu al aan het plannen ben om 2x te gaan zwemmen, 2x fietsen en thuis aan de gewichten te sleuren :rolleyes::D)

:haha:

Rust is groei he :P Uiteindelijk zijn dat maar 2 dagen rust, want met huishouden gebruik je ook weer alles..
Volgens mij heb jij geen rust in je he haha!

Neem die 10 dagen gewoon even de tijd om een beetje bij te komen, gaat je fysiek echt niet van achteruit!
 
:haha:

Rust is groei he :P Uiteindelijk zijn dat maar 2 dagen rust, want met huishouden gebruik je ook weer alles..
Volgens mij heb jij geen rust in je he haha!

Neem die 10 dagen gewoon even de tijd om een beetje bij te komen, gaat je fysiek echt niet van achteruit!

Niet meer nee :p
Vroeger kon ik makkelijk een ganse zondag in mijn pyjama op de bank hangen :o
Nu word ik daar lastig van :roflol: Behalve als ik me toch kan bezig houden.
Zondag bijvoorbeeld een uurtje of 2-3 in de zon gezeten met de laptop en receptjes opgezocht, voedingsschema gemaakt voor twee weken ver,...

Ik zal het sporten tot een minimum beperken die 10 dagen :p
Misschien 1x UB, 1x LB, 1x fietsen en 1x zwemmen.
Dan heb ik toch iéts gedaan maar ook wat meer rust dan anders.
Daarna ben ik 3weken in verlof, dus weet ook niet of ik dan 4-5keer per week ga trainen...
 
Fijn, welkom! :wave:

Stats deze ochtend (3weken verschil met vorige keer):
15/07/2018
Gewicht 49,7kg -1,1kg
Vet% 19% (3-puntsmeting)
Taille: 57cm -2,5cm
Buik: 68,5cm -0,5cm
Heup: 78cm -1cm
Billen: 87,5cm -1,5cm (sorry mannen :roflol:)
Bovenbeen: 47,5cm -2cm
Bicep: 26cm -1,5cm

Meeste vet situeert zich nog steeds in mijn benen/achterste.
Mijn buik heb ik meer het gevoel dat ik wat huid over heb door vroeger een stuk zwaarder te zijn...
Niets waar ik niet mee kan leven (met uitzondering van mijn onderbenen dan, die blijven dik en lelijk :grumble:)


Keurig

Als ik naar de afmetingen kijk zijn je benen zeker niet dik. Ik ben korter maar de omtrek van mn benen is zo'n 3 cm meer.
 
Keurig

Als ik naar de afmetingen kijk zijn je benen zeker niet dik. Ik ben korter maar de omtrek van mn benen is zo'n 3 cm meer.

Ik vermoed dat die 3cm puur spier is :D
Ik heb best nog wel wat vet rond mijn benen (een stuk meer in vergelijking met mijn bovenkant).
 
Onenigheid gehad thuis vanavond, dus met een baksteen in de maag en natte ogen op de fiets richting gym gesprongen.
Reageer hier altijd zo overdreven op, some things never change :eyes:

Toch volle focus LB in de gym (mét knieverband links).

Squat
1x10xbodyweight
1x10xbarbell
3x10x15

Leg extension
1x10x10
3x10x17,5

Abductor machine
2x10x30
2x10x32,5

Adductor machine
1x20x15
3x15x20

Calve raises on leg press
1x10x90
3x10x100

Bridge
4x10x5" vasthouden

Hamstring curl with ball
(dit heeft dus een naam :D)
4x10

40' cardio (320kcal):
10' crosstrainer
10' stepper
20' loopband 8,5km/h - 5,7 km/h (4'/30"/4,5'/30"/4,5'/30"/5,5')

Tijdens de cardio ben ik wel gehinderd door het verband, volgende keer uitdoen daarvoor denk ik.
Voeding vandaag: 1581kcal, ekv 28/42/30 - 110gr/167gr/53gr

Straks naar bed en hopen dat de sfeer hier morgenochtend wat beter is :(
 
Onenigheid gehad thuis vanavond, dus met een baksteen in de maag en natte ogen op de fiets richting gym gesprongen.
Reageer hier altijd zo overdreven op, some things never change :eyes:

Straks naar bed en hopen dat de sfeer hier morgenochtend wat beter is :(

Dat is nooit tof, hopelijk kunnen jullie er wel goed met elkaar over praten, dat is toch altijd de beste oplossing. Dingen weg stoppen en op z'n beloop laten werkt meestal averechts. Ik wens je in ieder geval een goede nachtrust en hopelijk voel je je dan morgen weer wat beter.
 
Wat een kl*tedag zeg!
Sfeer en gezelligheid deze ochtend: 5/10 (toch al beter dan het onder nul gisteren).
Om 10u ontbeten op het werk, half uur later krampen in mijn onderbuik beginnen krijgen.
Tegen 11u gewoon overal kramp in mijn buik (elk half uur naar het toilet), tegen 13u kon ik niet meer rechtzitten op mijn stoel en ben ik (mij super schuldig voelend) naar huis vertrokken.
Om 15u15 kon ik al naar de huisarts, het verdict: dunne darm ontsteking.
Op zich niet erg, gewoon vervelend door al die krampen. Toen ze op mijn buik duwde schoot ik bijna door het dak van de pijn :eek:

Qua eten is er tot vanavond niet veel in huis gekomen (deze middag 1/4 van mijn salade, vanavond de rest opgegeten).
Gelukkig werken de medicijnen tegen de krampen redelijk goed (nog steeds pijn, maar het is doenbaar).
Nu nog wat yoghurt/noten/pindakaas naar binnen werken om toch aan een aanvaardbaar aantal kcal (1507) en ekv (28/40/32) te komen.

Morgen ga ik gewoon terug werken hoewel ik van de huisarts mag thuisblijven.
Verlofperiode dus er is al wat minder volk, en ik wil mijn collega's niet ook nog met mijn werk opzadelen.
Denk dat het wel verstandig is om - hoewel het de laatste dag is voor de gym 10 dagen sluit - niet te gaan trainen morgen :(
Bovendien zal mijn knie me ook dankbaar zijn ;)

Oja, sfeer en gezelligheid thuis vanavond: 9/10 :cheer:
 
Oja, sfeer en gezelligheid thuis vanavond: 9/10 :cheer:
:cheer:

Sterkte met je buik! Ennuh, morgen dagje thuis doet je collega's misschien niet zo goed maar jóú wel! Dusss...
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Morgen ga ik gewoon terug werken hoewel ik van de huisarts mag thuisblijven.
Verlofperiode dus er is al wat minder volk, en ik wil mijn collega's niet ook nog met mijn werk opzadelen.

Het is goed dat je om anderen denk en dat siert je, maar denk er wel om dat je daardoor niet voorbij gaat aan jezelf. Dan wordt het alleen maar erger en hebben je collega's er juist meer in plaats van minder last van.

Oja, sfeer en gezelligheid thuis vanavond: 9/10 :cheer:

Dat zijn de betere berichten :rocknana: Gezeik in huis heb je helemaal niks aan, je wordt er beide ongelukkig van en het levert niks op, daarbij is het leven veel te kort om ruzie te hebben en je kan beter leukere dingen met elkaar gaan doen, bijvoorbeeld de ruzie van gister weer goed maken :doggy:
 
Back
Naar boven