AndroidHealthClinic

Bubs goes Ganbaru (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dit vind ik dus zo een raar hoeren apparaat!
Deze lijkt me dan wel weer goud!
Bij mij precies andersom. Dat ding waar je je been naar achter duwt is echt niet handig. Ik voel daarbij overigens alleen hamstring, dus zal ook wel aan mij liggen.

Ik vind de eerste eigenlijk ook leuker dan de tweede.
Bij die tweede kraakt mijn knie soms (niet fijn) en voel ik ook voornamelijk hams en quads, maar de glutes (die je zou moeten trainen) blijven verdacht afwezig :thinking:.

Ik zou die oefening eens rampen, dus licht gewicht beginnen..focussen..en dan langzaam verzwaren..
Been there, done that :p.

oooh bij die apparaten heb ik zulke slechte mmc :roflol: vind ze ook helemaal niet leuk om ze te doen :emo:
Idem hoor, ik doe ze voornamelijk omdat ik denk dat het wel iets zal uithalen voor de :peachy:.
Ik wissel de machine wel eens af met de cable kickback oefening, die voel ik trouwens ook veel meer in mijn glutes dan de toestellen...
 
Er zijn maar weinig oefeningen waar ik mijn glutes goed voel. Ik experimenteer nog wel eens met wat fitchick oefeningen, maar meestal kom ik weer uit op ghr en hipthrust:emo: Oja en ik vergeet de walking lunges!! Die zou ik weer eens moeten doen:p
 
Er zijn maar weinig oefeningen waar ik mijn glutes goed voel. Ik experimenteer nog wel eens met wat fitchick oefeningen, maar meestal kom ik weer uit op ghr en hipthrust:emo: Oja en ik vergeet de walking lunges!! Die zou ik weer eens moeten doen:p
En een Glute Machine of Glute Kickbacks op bijv. de Leg Extension?
 
Dat eerste apparaat ken ik niet, de tweede hebben wij ook. In theorie is het een perfect apparaat, je wordt gedwongen om alleen je glutes te gebruiken en je hebt geen gewicht op je rug. Maar in de praktijk voelt ie toch niet lekker, en doe ik toch gewoon hip thrusts. Of soms voor de lol wat werk met banden/frog pumps enzo. Bret Contreras heeft trouwens een nieuw boek geschreven dat deze maand uitkomt. Ik ben zeer benieuwd.
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Ik ken geen enkel apparaat waarbij ik mijn glutes goed voel.

Ik denk dat voor glutes ook erg belangrijk is om goed te "knijpen". Met RDL kan ik mijn glutes bijv. goed aan het werk zetten door bij het omhoog komen goed spanning te zetten op mijn glutes (knijpen). Geldt ook weer voor de glute pullthrough, aan het einde goed spanning er op zetten.

Bulgarian split squat zet je glutes ook echt heel hard aan het werk, zonder dat je hoeft te knijpen. Samen met hipthrusts en walking lunges zijn dat de enige oefeningen die ik doe voor glutes eigenlijk..
 
Hip thrust en wat HillR zegt, knijpen!

En tegenwoordig doe ik een lying leg curl met een DB op de grond. En dan extreem langzaam uitvoeren. Die voel ik ook goed!
 
Met gewoon lunges op de plek ipv walking kun je ook wel de focus naar glutes verleggen. Maar denk dat hip thrust superieur is wanneer het om glutes gaat..
 
Met gewoon lunges op de plek ipv walking kun je ook wel de focus naar glutes verleggen. Maar denk dat hip thrust superieur is wanneer het om glutes gaat..
Si, hoewel ik wel merk dat ik bij lunges meer de buitenkant pak dan juist de onderkant/midden.
Ach, de bil is rond dus beter wordt ie ook vanuit meerdere kanten benaderd
 
Er zijn maar weinig oefeningen waar ik mijn glutes goed voel. Ik experimenteer nog wel eens met wat fitchick oefeningen, maar meestal kom ik weer uit op ghr en hipthrust:emo: Oja en ik vergeet de walking lunges!! Die zou ik weer eens moeten doen:p

Hipthrust en lunges zijn inderaad wel goeie oefeningen voor de booty! Ik ga deze ook weer eens doen de komende 8 weken :).

En een Glute Machine of Glute Kickbacks op bijv. de Leg Extension?

Nog nooit geprobeerd op de leg extension, cable kickbacks vind ik ook een goeie en leuke oefening voor de peach.

Dat eerste apparaat ken ik niet, de tweede hebben wij ook. In theorie is het een perfect apparaat, je wordt gedwongen om alleen je glutes te gebruiken en je hebt geen gewicht op je rug. Maar in de praktijk voelt ie toch niet lekker, en doe ik toch gewoon hip thrusts. Of soms voor de lol wat werk met banden/frog pumps enzo. Bret Contreras heeft trouwens een nieuw boek geschreven dat deze maand uitkomt. Ik ben zeer benieuwd.
Ik ken geen enkel apparaat waarbij ik mijn glutes goed voel.

Ik denk dat voor glutes ook erg belangrijk is om goed te "knijpen". Met RDL kan ik mijn glutes bijv. goed aan het werk zetten door bij het omhoog komen goed spanning te zetten op mijn glutes (knijpen). Geldt ook weer voor de glute pullthrough, aan het einde goed spanning er op zetten.

Bulgarian split squat zet je glutes ook echt heel hard aan het werk, zonder dat je hoeft te knijpen. Samen met hipthrusts en walking lunges zijn dat de enige oefeningen die ik doe voor glutes eigenlijk..
Hip thrust en wat HillR zegt, knijpen!

En tegenwoordig doe ik een lying leg curl met een DB op de grond. En dan extreem langzaam uitvoeren. Die voel ik ook goed!

Hoort iedereen het?? gewoon in die billen knijpen in de gym!

Inb4 rechtszaak

Ik onthoud precies ook vooral dat er geknepen moet worden :roflol:.

Met gewoon lunges op de plek ipv walking kun je ook wel de focus naar glutes verleggen. Maar denk dat hip thrust superieur is wanneer het om glutes gaat..

Op voorwaarde dat er goed geknepen wordt natuurlijk :p.

Si, hoewel ik wel merk dat ik bij lunges meer de buitenkant pak dan juist de onderkant/midden.
Ach, de bil is rond dus beter wordt ie ook vanuit meerdere kanten benaderd

Haha, dat is wel waar :D.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Meanwhile in Paris...
Brave studenten die mijn opleidingen hebben gevolgd, en (iets teveel) plezier na de werkuren.
Gisteren de toerist uitgehangen en een toer van 6-7km gewandeld door Parijs.
Uiteraard om alle cliché dingen te zien: Eifeltoren, Louvre, Musée d'Orsay, Pont Neuf, Place de la Concorde, wandelen langs de Seine,...
In een klein gezellig restaurantje gegeten, fles wijn erbij (we waren met twee, dus ik heb ze niet alleen binnen gekapt :p) en erna nog een stapje gezet :o.
Rond 2u30 in bed, dus het was iets minder leuk toen de wekker ging om 7u :roflol:.
Maar, wel een fijne avond gehad :).
Sfeerfotootje:

1568301000572.png


Morgen wordt sowieso minder leuk, het openbaar vervoer staakt in Parijs.
Ik heb gelukkig kunnen regelen dat ik 's morgens uit het hotel mag werken (ik heb de opleiding vandaag kunnen afronden), maar dan is het te voet naar het station voor de Thalys.
Het is best een eindje stappen, en met een valies en laptop mee. Ahja, we bekijken het positief: extra cardio :p.
Vanavond nog eens (hopelijk) lekker uit eten, diet starts on monday :D.
 
Meanwhile in Paris...
Brave studenten die mijn opleidingen hebben gevolgd, en (iets teveel) plezier na de werkuren.
Gisteren de toerist uitgehangen en een toer van 6-7km gewandeld door Parijs.
Uiteraard om alle cliché dingen te zien: Eifeltoren, Louvre, Musée d'Orsay, Pont Neuf, Place de la Concorde, wandelen langs de Seine,...
In een klein gezellig restaurantje gegeten, fles wijn erbij (we waren met twee, dus ik heb ze niet alleen binnen gekapt :p) en erna nog een stapje gezet :o.
Rond 2u30 in bed, dus het was iets minder leuk toen de wekker ging om 7u :roflol:.
Maar, wel een fijne avond gehad :).
Sfeerfotootje:

Bekijk bijlage 465914

Morgen wordt sowieso minder leuk, het openbaar vervoer staakt in Parijs.
Ik heb gelukkig kunnen regelen dat ik 's morgens uit het hotel mag werken (ik heb de opleiding vandaag kunnen afronden), maar dan is het te voet naar het station voor de Thalys.
Het is best een eindje stappen, en met een valies en laptop mee. Ahja, we bekijken het positief: extra cardio :p.
Vanavond nog eens (hopelijk) lekker uit eten, diet starts on monday :D.
Nieuwe auto gekocht?:rolleyes:
 
Ik ken geen enkel apparaat waarbij ik mijn glutes goed voel.

Ik denk dat voor glutes ook erg belangrijk is om goed te "knijpen". Met RDL kan ik mijn glutes bijv. goed aan het werk zetten door bij het omhoog komen goed spanning te zetten op mijn glutes (knijpen). Geldt ook weer voor de glute pullthrough, aan het einde goed spanning er op zetten.

Bulgarian split squat zet je glutes ook echt heel hard aan het werk, zonder dat je hoeft te knijpen. Samen met hipthrusts en walking lunges zijn dat de enige oefeningen die ik doe voor glutes eigenlijk..
Paused uitvoeren scheelt ook wel wat, of anders kort rusten tussen de sets....Burn baby burn :D

Yess!! Squeeze!!! klinkt toch "anders" als knijpen :p
 
Nieuwe auto gekocht?:rolleyes:

Nee, ik ben niet zo voor Italiaanse rommel :roflol:.
Als het nu een nieuwe NSX was geweest... :heart:

Laatste dag Parijs. Vanochtend flink geweest: opgestaan om 7u30 en een rondje gelopen.
Jezusmina, dit is iets anders dan lopen in het boerengat waar ik woon :eek:.
Het feit dat er geen openbaar vervoer is vandaag hielp er ook niet aan natuurlijk: al een massa volk overal, Parijzenaars zijn niet het type die even plaats maken en dan staat er op elke straathoek nog een verkeerslicht... Regelmatig moeten stoppen dus.
De kleinere baantjes liep ik wel vaak door het rood, maar op Bastille zelf is dat niet aan te raden als je levend/zonder kleerscheuren terug in het hotel wil belanden :p.
Toch een 8,5km gelopen in totaal, en de stukjes die ik effectief kon doorlopen (langs het water aan Bastille bijvoorbeeld) haalde ik best een goed tempo.

Looptraining vrijdag 13 september 2019 - Paris
Cijfertjes: 52'; 8,5km; 9,8km/h (stops aan rode lichten meegerekend, dus effectieve snelheid lag wel hoger); 500kcal.

wp_ss_20190913_0001.jpg

wp_ss_20190913_0002.jpgwp_ss_20190913_0003.jpg

Daarna de inspanning uiteraard teniet gedaan met een uitgebreid hotel ontbijt :rolleyes:.
Ik ben echt een GIGANTISCHE bol vocht. Teveel eten, teveel carbs en de leukste tijd van de maand: kortom een super combinatie!
Aan een kant enorm genoten van de werktrips de laatste weken, maar ik ben ook wel blij dat het nu achter de rug is en ik weer normaal kan gaan eten, tracken en sporten.
Na wat nadenken en advies te vragen aan ProudPizza (nog eens dikke merci voor je tijd en tips) beslist om niet gek te gaan doen met een minicut op 1000kcal.
  • Supergezond zal dat waarschijnlijk niet zijn.
  • Ik wil goed kunnen blijven trainen en gainen, wat ook moeilijker wordt op dat aantal kcal.
  • Goeie vrede bewaren thuis gaat moeilijk als ik amper eet...
Ik ga dus de eerste weken gewoon door op 1450-1650kcal zoals voorheen en kijk of ik daarmee mijn verzamelde kilo's van de laatste weken kwijt raak.
Als dat niet lijkt te lukken kan ik nog altijd wat zakken in kcal.
Ik ga ook proberen om weer 2x per week een 8-tal km te lopen.

Zo, nu nog wat werken vanuit het hotel en dan de wandeling (gepakt en gezakt) richting station inzetten.
Hopelijk rijdt de Thalys zonder vertraging...
À bientôt mes amis de DBB :D!
 
Laatst bewerkt:
a wat nadenken en advies te vragen aan @ProudPizza (nog eens dikke merci voor je tijd en tips) beslist om niet gek te gaan doen met een minicut op 1000kcal.
  • Supergezond zal dat waarschijnlijk niet zijn.
  • Ik wil goed kunnen blijven trainen en gainen, wat ook moeilijker wordt op dat aantal kcal.
  • Goeie vrede bewaren thuis gaat moeilijk als ik amper eet...
Ik ga dus de eerste weken gewoon door op 1450-1650kcal zoals voorheen en kijk of ik daarmee mijn verzamelde kilo's van de laatste weken kwijt raak.
Als dat niet lijkt te lukken kan ik nog altijd wat zakken in kcal.
Ik ga ook proberen om weer 2x per week een 8-tal km te lopen.
Tja, het werkt beide. De ene methode duurt alleen iets langer, maar is op lange termijn uiteraard gezonder ;)
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Tja, het werkt beide. De ene methode duurt alleen iets langer, maar is op lange termijn uiteraard gezonder ;)

Klopt... Aan de ene kant wil ik het snel (vandaar het mini-cut idee), maar ik moet inderdaad inzien dat het misschien niet de ideale methode is.
Bovendien heb ik ook geen zin om drie weken super grumpy te zijn en dan extra spanningen thuis te hebben daardoor.
Ik kan dat er op dit moment niet echt bij hebben, er gaat zo al genoeg rond in mijn hoofd :sad:.
 
Klopt... Aan de ene kant wil ik het snel (vandaar het mini-cut idee), maar ik moet inderdaad inzien dat het misschien niet de ideale methode is.
Bovendien heb ik ook geen zin om drie weken super grumpy te zijn en dan extra spanningen thuis te hebben daardoor.
Ik kan dat er op dit moment niet echt bij hebben, er gaat zo al genoeg rond in mijn hoofd :sad:.

Lastig soms he. Dat balans vinden..
Persoonlijk zou ik niet gaan voor de mini cut, omdat ik daarna juist meer druk zou opleggen. Maar dat is voor iedereen persoonlijk!

Vind het iig echt knap dat je ondanks je werk zoveel mogelijk blijft trainen e.d
 
Nee, ik ben niet zo voor Italiaanse rommel :roflol:.
Als het nu een nieuwe NSX was geweest... :heart:

Laatste dag Parijs. Vanochtend flink geweest: opgestaan om 7u30 en een rondje gelopen.
Jezusmina, dit is iets anders dan lopen in het boerengat waar ik woon :eek:.
Het feit dat er geen openbaar vervoer is vandaag hielp er ook niet aan natuurlijk: al een massa volk overal, Parijzenaars zijn niet het type die even plaats maken en dan staat er op elke straathoek nog een verkeerslicht... Regelmatig moeten stoppen dus.
De kleinere baantjes liep ik wel vaak door het rood, maar op Bastille zelf is dat niet aan te raden als je levend/zonder kleerscheuren terug in het hotel wil belanden :p.
Toch een 8,5km gelopen in totaal, en de stukjes die ik effectief kon doorlopen (langs het water aan Bastille bijvoorbeeld) haalde ik best een goed tempo.

Looptraining vrijdag 13 september 2019 - Paris
Cijfertjes: 52'; 8,5km; 9,8km/h (stops aan rode lichten meegerekend, dus effectieve snelheid lag wel hoger); 500kcal.

Bekijk bijlage 465960
Bekijk bijlage 465961Bekijk bijlage 465962

Daarna de inspanning uiteraard teniet gedaan met een uitgebreid hotel ontbijt :rolleyes:.
Ik ben echt een GIGANTISCHE bol vocht. Teveel eten, teveel carbs en de leukste tijd van de maand: kortom een super combinatie!
Aan een kant enorm genoten van de werktrips de laatste weken, maar ik ben ook wel blij dat het nu achter de rug is en ik weer normaal kan gaan eten, tracken en sporten.
Na wat nadenken en advies te vragen aan ProudPizza (nog eens dikke merci voor je tijd en tips) beslist om niet gek te gaan doen met een minicut op 1000kcal.
  • Supergezond zal dat waarschijnlijk niet zijn.
  • Ik wil goed kunnen blijven trainen en gainen, wat ook moeilijker wordt op dat aantal kcal.
  • Goeie vrede bewaren thuis gaat moeilijk als ik amper eet...
Ik ga dus de eerste weken gewoon door op 1450-1650kcal zoals voorheen en kijk of ik daarmee mijn verzamelde kilo's van de laatste weken kwijt raak.
Als dat niet lijkt te lukken kan ik nog altijd wat zakken in kcal.
Ik ga ook proberen om weer 2x per week een 8-tal km te lopen.

Zo, nu nog wat werken vanuit het hotel en dan de wandeling (gepakt en gezakt) richting station inzetten.
Hopelijk rijdt de Thalys zonder vertraging...
À bientôt mes amis de DBB :D!
Verstandige aanpak Bubs!
Fijn weekend alvast! :)
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Eens met de rest. Prettig weekend!
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Back
Naar boven