XXL Nutrition

Bubs goes Ganbaru (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jup, ik heb ook minder moeite om op 1400-1500 te leven dan nu op 1850 (mentaal dan).
Gelukkig is er veel steun rondom mij, en mensen die me blijven inprenten dat ik eten als "brandstof voor de spieren" moet zien en niet als mijn vijand.
Dit keer ga ik er écht voor! Het is de eerste keer sinds ik intensief train en track dat ik langdurig boven 1700kcal zal eten en tracken.
En dat is inmiddels al meer dan 2 jaar :o.
Ik zal je eerlijk zeggen dat ik zelf ook bang ben dat ik een dikke ouwe man wordt als ik meer ga eten, en dat dat mogelijk mijn gains al een tijdje tegenhoudt..... :o
 
De eerste dag 1850 kcals is een feit! :D Toppertje!

:o :o Thanks!

Ik zal je eerlijk zeggen dat ik zelf ook bang ben dat ik een dikke ouwe man wordt als ik meer ga eten, en dat dat mogelijk mijn gains al een tijdje tegenhoudt..... :o

Dat laatste zal vast het geval zijn... Komop, overwin net zoals ik de angst om meer te eten!
Een extra motivatie: sinds ik mijn kcals omhoog gegooid heb poppen mijn abs er nog meer uit!

1593717278146.png


Het is donderdag dus deze ochtend een rondje gaan hardlopen.
Pas rond 3,5km voelde ik het eerste zeurtje in de lies op komen deze keer, en het scoorde dan nog amper 1/10 qua pijn!
Toch netjes gestopt aan 4km, want ik wil het niet weer forceren.
Snelheid stijgt wel weer, ik kan het blijkbaar echt niet laten :p.

Training donderdag 2 juli 2020 - Cardio
  • Hardlopen: 25'; 4km; 9,5km/h; ~250kcal; AVG HR 154bpm
  • Wandelen: 4km à 6,5km/h
Morgen alweer de laatste werkdag van de week :cheer: .
Altijd een drukke, maar 's avonds weer lekker knallen in de gym.
Kijk er alweer naar uit!
 
En netjes 1850 kcals gegeten gisteren :cheer:.
Volgens mij eet ik nu officieel meer dan @Skatermarvin zijn geplande voeding :p.
Goed bezig! :marvin:
 
  • Haha
Waarderingen: Bubs

Thanks Skatermarvin :D !

Vorige nacht niet echt goed geslapen. Lag er iets te laat in (na 23u) en was om 5u15 al wakker :(.
Maar dat mag de gym pret niet bederven, gewoon gaan en kijken wat het wordt!
En het werd goed, fijne training, reps/gewicht bij en lekker kapot achteraf :D.

Training vrijdag 3 juli 2020 - FB Week 2 dag 3
Warm-up circuit met small band
  • 90degree hip abduction x20
  • Glute bridge x20
  • Side raises x12x4
--> 3 keer herhaald

Leg press
1x15x30
1x12x50
2x12x80
3x12x90
Felt the burn in the booty :fire: !

Bench press - Medium
1x10x22,5
1x10x27,5
4x8x35 :cheer:

BB Hip thrust - Pyramid
1x10x47
1x8x57
1x6x67
1x15x47

BOR
4x12x29,5

Rope tricep overhead extension
3x12x20

Cable bicep curl
3x12x22,5

Abductor machine
3x12x55

Calve raises
3x10x8 per kant

Cardio: ~8km wandelen

Morgen de laatste training van de week, en dan de voorbereidingen treffen voor de verrassingsbbq voor mijn mama.
Niet te groot (want mag niet), maar toch 25 mensen in totaal denk ik.
Eerst werken en alles klaarmaken, en daarna hopelijk ook wat genieten van food and wine :).
 
Training zaterdag 4 juli 2020 - FB Week 2 Dag 4
Warm-up circuit met small band
  • Glute bridge x20
  • Monster walks x30
  • Push ups x12
RDL - Focus techniek
1x10x32
1x8x42
5x5x47

Pull-ups
4x5xBW
Jaaaaa, elke set een rep erbij :woot: !!
Laatste rep van de laatste set kwam van diep, maar uiteindelijk is het toch nog gelukt om hem netjes af te werken :D!

2DB Reverse lunges
4x10x10 per kant

Straight arm pushdown
1x12x25
2x12x27,5

Cable glute kickback
1x12x20
2x10x22,5

Palm down wrist curl (fysio)
3x10x3

DB Shoulder press
3x10x10

Abductor machine
3x12x55

Cardio ~9km wandelen

Vanochtend had ik, ondanks dat het kutweer was, een enorme drang om naar buiten te gaan...
Eigenlijk was het plan om een rustdag te houden. Behalve wat lichte huishoudelijke dingen niets doen en wat bankhangen.
Nouja, dat is uitgedraaid in 8km rennen :o.
Wel in twee stukken: 5km naar mijn ouders, 3km terug naar huis.

Training zondag 5 juli 2020 - Cardio (hardlopen)
  • Heen: 32'; 5km; 9,5km/h; ~250kcal; AVG HR 152bpm
  • Terug: 20'; 3km; 9km/h; ~170kcal; AVG HR 135bpm
Zga geen liespijn gehad :cheer: !
Bewust trager gelopen op de terugweg om het zo te houden ;).
Nu wel kapot... Dus rustig avondje en morgen weer aan de bak in de gym :).
Dinsdag dan ECHT rust houden!
 
Mooi, ik ben trots op je :p
 
  • Haha
Waarderingen: Bubs
Eigenlijk was het plan om een rustdag te houden.

Nouja, dat is uitgedraaid in 8km rennen :o.
:laugh: Typisch.

Zullen we dit maar gewoon een Bubsje doen noemen?

Zolang je lies geen nee zegt, zeg ik goed bezig.
 
  • Heart
Waarderingen: Bubs
Training zaterdag 4 juli 2020 - FB Week 2 Dag 4
Warm-up circuit met small band
  • Glute bridge x20
  • Monster walks x30
  • Push ups x12
RDL - Focus techniek
1x10x32
1x8x42
5x5x47

Pull-ups
4x5xBW
Jaaaaa, elke set een rep erbij :woot: !!
Laatste rep van de laatste set kwam van diep, maar uiteindelijk is het toch nog gelukt om hem netjes af te werken :D!

2DB Reverse lunges
4x10x10 per kant

Straight arm pushdown
1x12x25
2x12x27,5

Cable glute kickback
1x12x20
2x10x22,5

Palm down wrist curl (fysio)
3x10x3

DB Shoulder press
3x10x10

Abductor machine
3x12x55

Cardio ~9km wandelen

Vanochtend had ik, ondanks dat het kutweer was, een enorme drang om naar buiten te gaan...
Eigenlijk was het plan om een rustdag te houden. Behalve wat lichte huishoudelijke dingen niets doen en wat bankhangen.
Nouja, dat is uitgedraaid in 8km rennen :o.
Wel in twee stukken: 5km naar mijn ouders, 3km terug naar huis.

Training zondag 5 juli 2020 - Cardio (hardlopen)
  • Heen: 32'; 5km; 9,5km/h; ~250kcal; AVG HR 152bpm
  • Terug: 20'; 3km; 9km/h; ~170kcal; AVG HR 135bpm
Zga geen liespijn gehad :cheer: !
Bewust trager gelopen op de terugweg om het zo te houden ;).
Nu wel kapot... Dus rustig avondje en morgen weer aan de bak in de gym :).
Dinsdag dan ECHT rust houden!
Sterke pullups!!:D
 
  • Love
Waarderingen: Bubs
Mooi, ik ben trots op je :p

:roflol: Dank je, denk ik :p?
:laugh: Typisch.

Zullen we dit maar gewoon een Bubsje doen noemen?

Zolang je lies geen nee zegt, zeg ik goed bezig.

"Een Bubsje", klinkt wel goed dus doen we!

Qua conditie en kopje leegmaken kan het inderdaad geen kwaad, zeker als het pijnvrij is.
Vandaag ook helemaal geen last van mijn lies (of andere nare pijntjes), dus helemaal goed!
En ik ben stiekem ook wel blij dat ik weer 8km haal, al was het in twee delen :o.

Naar herstel van mijn spieren en lichaam toe i.k.v. de krachttrainingen is het iets minder natuurlijk...
Ben nu ook wel stik kapot nu tbh, maar dat was misschien ook te verwachten na 6 dagen intensief sporten op rij.
Morgen dus echt dat dagje rust pakken :).

Sterke pullups!!:D

Dank je SP1988 ! Ik hoop tegen eind dit jaar toch minstens 1 setje van 10 te kunnen...

Vanochtend weer vroeg uit bed, ondanks dat het geen werkdag was.
Wekkertje om 6u30, ontbijt en lunch maken om mee te nemen en klaar om de dag te starten!
En daar hoort uiteraard ook een FB training bij :).

Training maandag 5 juli 2020 - FB Week 3 Dag 1
Warm-up with small band
  • 90degree Hip abduction x20
  • Monster walks x30
  • Side raises 4kg x12 per kant
--> 3x herhaald

Horizontal leg press - Normal stance
1x15x30
1x21250
5x12x90

Bench press
1x10x25
1x8x30
4x5x37,5
Weer paar reps erbij!! Als ik een goeie dag heb volgende week, misschien al eens kijken wat 40kg geeft :D.

Barbell hip thrust
5x8x57
Hier een super intelligente blik gekregen van een kerel toen ik de 20kg schijven nam.
Ik zag hem letterlijk denken "Wat ga jij als klein meisje uitvreten met die grote schijven?" :roflol: .

Rear delt raises
3x10x6

Seated leg curl
3x12x30

Lat pulldown
3x10x30

Adductor machine
1x15x20
1x12x30 Oops, verkeerd gewicht. Vond al dat het zo makkelijk ging :p.
2x12x35

One arm chest press (fysio)
3x12x6,25

Cardio: 10km (functioneel) wandelen
  • 4km naar mijn ouders (via de bakker)
  • 1,5km naar gym
  • 4,5km naar huis (via de slager, huisarts en nog eens de bakker voor ons :p)
En nu voelen mijn benen half dood, dus morgen lekker niets doen!
 
Ik zag hem letterlijk denken "Wat ga jij als klein meisje uitvreten met die grote schijven?" :roflol: .
En ik hoor jou denken: Ik zal U eens wat laten zien :mad:
 
  • Haha
Waarderingen: Bubs
Hehe ben benieuwd :p

Op een boodschap doen na, écht wel rusten!
Ik voel me super brak, mijn hele lijf voelt vermoeid af.
Bovendien ook nog eens slecht geslapen (wakker geworden om 2u05, 3u47, 4u07, 5u03 en uiteindelijk om 6u20), dus behalve werken zal hier niet veel gebeuren vandaag :p.

En ik hoor jou denken: Ik zal U eens wat laten zien :mad:

Yes :fire: :fire: !!
Na de hip thrust mocht ik de bar met schijven laten liggen, hij is er dan heel shitty mee gaan deadliften :roflol: .
Nu ik les in DL krijg zie ik helaas ook in hoe slecht andere mensen hun techniek soms is :o.
Wel wijselijk mijn mond gehouden, ik heb al ervaren dat mannen niet goed om kunnen met kritiek van een (kleine) dame op gebied van krachttraining :p.

Intussen is het de zevende dag dat ik (minstens) 1850kcal eet!
Jaja, minstens inderdaad! Zaterdag niet getrackt tijdens de bbq, maar zal wel een stuk(je) boven de 1850 geweest zijn.
Gewicht blijft nog altijd min of meer stabiel :cheer: .

1594103448084.png
 
Op een boodschap doen na, écht wel rusten!
Ik voel me super brak, mijn hele lijf voelt vermoeid af.
gewoon luisteren als je lichaam iets zegt :)
Yes :fire: :fire: !!
Na de hip thrust mocht ik de bar met schijven laten liggen, hij is er dan heel shitty mee gaan deadliften :roflol: .
Nu ik les in DL krijg zie ik helaas ook in hoe slecht andere mensen hun techniek soms is :o.
Wel wijselijk mijn mond gehouden, ik heb al ervaren dat mannen niet goed om kunnen met kritiek van een (kleine) dame op gebied van krachttraining :p.
Ja, je verwacht die wervelschijven dan naar buiten schieten.
Ach ja, als je niet gevraagd wordt voor advies, moet je denk ik een beetje terughoudend zijn met opmerkingen.
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Nu ik les in DL krijg zie ik helaas ook in hoe slecht andere mensen hun techniek soms is :o.
Wel wijselijk mijn mond gehouden, ik heb al ervaren dat mannen niet goed om kunnen met kritiek van een (kleine) dame op gebied van krachttraining :p.
Les?

Als je meer lift dan hij, in verhouding tot lichaamsgewicht, dan gaat ie vanzelf om tips vragen, kan nooit lang duren.

Dat belooft wel wat met die pullups, DLs en BPs.
 
gewoon luisteren als je lichaam iets zegt :)

Ja, je verwacht die wervelschijven dan naar buiten schieten.
Ach ja, als je niet gevraagd wordt voor advies, moet je denk ik een beetje terughoudend zijn met opmerkingen.

Jup, ga ik (proberen) te doen!
Ik vind het persoonlijk wel fijn als iemand mij er op een beleefde manier op wijst dat ik iets niet goed doe.
Het heeft me al veel bij gebracht :). Maar dat ligt bij mannen vast anders :p.


"Les", meerdere dames met uitgebreide kennis van en ervaring met DL helpen me met mijn vorm via video's :).
In een drietal weken is die daardoor al enorm vooruit gegaan :D!

Als je meer lift dan hij, in verhouding tot lichaamsgewicht, dan gaat ie vanzelf om tips vragen, kan nooit lang duren.

Bwa, het zag er niet bepaald een type uit die hulp zou vragen :roflol: .

Dat belooft wel wat met die pullups, DLs en BPs.

1594118570725.png
 
Ik vind het persoonlijk wel fijn als iemand mij er op een beleefde manier op wijst dat ik iets niet goed doe.
Het heeft me al veel bij gebracht :). Maar dat ligt bij mannen vast anders :p.
Ik geef zelden adviezen en probeer vooraf ook in te schaten of iemand er überhaupt voor open staat. Ik begin dan met iets als 'mag ik een tip geven?'. Gaat altijd goed en is nog nooit grof afgebroken of zo en werd altijd wel op prijs gesteld...
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Ik geef zelden adviezen en probeer vooraf ook in te schaten of iemand er überhaupt voor open staat. Ik begin dan met iets als 'mag ik een tip geven?'. Gaat altijd goed en is nog nooit grof afgebroken of zo en werd altijd wel op prijs gesteld...
Dat is wel waar, maar als ik jou helemaal niet ken zou het zo maar kunnen zijn dat je alleen maar slecht advies geeft, of foute bro-science nawauwelt, wat het alleen erger maakt. Aan de andere kant: als iemand een mooie stijl heeft en voor zijn/haar massa de gewichten soepeltjes hanteert, heeft die er toch wel enigszins verstand van. Dan zou ik het (misschien) wel aannemen.
 
Alleen als ik iemand iets zie doen wat echt absurd slecht is attendeer ik die persoon erop en verzoek ik hem of haar even op youtube een tutorial te kijken hoe het beter kan/ eigenlijk zou moeten.

Poosje terug was er iemand die serieus bijna op deze manier ging deadliften

Screenshot_20200707-141047_Chrome.jpg
 
Dat is wel waar, maar als ik jou helemaal niet ken zou het zo maar kunnen zijn dat je alleen maar slecht advies geeft, of foute bro-science nawauwelt, wat het alleen erger maakt.
Klopt. Zo gaf een tijd geleden iemand mij het ongevraagde advies om mijn benen niet volledig te strekken op de leg press, omdat dat slecht voor de knieën zou zijn.
 
Klopt. Zo gaf een tijd geleden iemand mij het ongevraagde advies om mijn benen niet volledig te strekken op de leg press, omdat dat slecht voor de knieën zou zijn.
ik zou dit vooral wel blijven doen! wel met zoveel mogelijk gewicht erop en graag filmen.
 
Back
Naar boven