AndroidHealthClinic

Bubs goes Ganbaru (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Ohja, zoiets hebben ze wel in gym2 (maar daar hebben ze dan ook veeeeel meer toestellen dan waar ik gewoonlijk train).
Denk dat ik die niet zou kunnen uitvoeren nu though.

Training van vanavond vond ik een zootje. Dit was de lastigste om aan te passen, veel oefeningen die mijn grote rugspier teveel belastten/tegen deden trekken.
An A for effort dan maar?

Training vrijdag 11 september 2020 - FB Week 12 Dag 3
Warm-up with small band
  • Glute bridge x20
  • 90degree hip abduction x20
  • Frog pump 20x14kg
One leg SLDL
4x15x8 per kant.
Meh, voelde algemeen niet echt lekker. Vond het beetje tijdsverspilling.
Doen we volgende week niet weer.

Assisted pull-ups (full ROM ;) )
4x10x25
BW pull-ups en negatives lukten nu niet, maar assisted ging wel.
Beter dan niets!

Reverse lunges in smith
5x10xBB+15Kg

Palm down wrist curl
3x15x3

Calve raises in smith
4x12xBB+15Kg

Straight arm pushdown
4x15x30
Blij verrast dat dit pijnvrij ging met 30kg!
Normaal moest het 35 zijn, maar dit leek me nu een beter idee.

Cable glute kickback
4x10x30

DB shoulder press
Nonono, au au au.

Cable flyes
1x20x5
1x20x10
3x15x12,5

Leg press
2x15x80 normal stance
2x15x80 wide stance

Abductor machine
4x15x50

Cardio: ~4km wandelen

Morgen de laatste van deze week, en dan ga ik een aangepast programma uitwerken voor de komende periode.
Eens mijn rug hersteld is is het wel de bedoeling om het huidige FB schema grotendeels terug op te pikken :).
Ik blijf wel 4x/week trainen uiteraard, want ik wil niet minder vreten :roflol: .
Wel een kleine aanpassing (mede door Japio ): ik ga mijn kcals op trainingsdagen gelijk houden zoals het begin van de bulk (~2400), maar mijn rustdagen optrekken naar ~2100 (ipv 1900).
Voornamelijk omdat ik merk dat ik 's morgens na een trainingsdag al opsta met een knorrende buik, en tegen een uur of 8 half hangry rondloop :o.
Niet de bedoeling in een bulk natuurlijk :p.

Voor de rest is het weekend niet al te denderend begonnen: om half acht vanavond telefoon van een klant die een 24/7 contract heeft.
Op zich niet erg, ik word er ook voor betaald om van wacht te zijn. Maar als men dan doodleuk zegt dat het probleem zich eigenlijk al stelt sinds 15u, dan is het toch best frustrerend.
's Vrijdags zijn we standaard tot minstens 17u te bereiken, bel dan toch gewoon tijdens de kantooruren van het moment dat je het issue opmerkt...
Ahja, beter om 19u30 dan midden in de nacht natuurlijk ;).
Laten we hopen dat mijn telefoon de rest van het weekend niet meer van zich laat horen ;).

Intussen ben ik al 3,5 maand geleden gestopt met cutten, heb ik ongeveer een maand YOLO geleefd en ben dan gecontroleerd beginnen bulken.
Dat leverde tot nu een mooie +5kg op, aardig wat cm's (zal ze morgen even posten) maar ook gains gelukkig :eyebrow:.


Slaaplekker DBB vriendjes en vriendinnetjes :kiss: .
Goede progressie Bubs :D

Dat veel van jezelf vragen is helaas heel herkenbaar, maar daarom geniet ik ook extra van mijn huidige situatie. Ik liep voor ik werkloos werd vanwege RSI tegen een burn-out aan, had ook constant lichamelijke klachten en ik was ook nog 5-6 x in de week in de gym te vinden wat ca 2,5/3 uur per keer was inclusief fietsen. Ik liep voor mijn gevoel altijd met alles achter, waardoor de druk alleen maar op liep en ik sliep ook nog amper.

Dat verschil met nu is zo extreem groot! Het "loslaten" wordt ook steeds makkelijker. Soms is 80% geven ook prima en vooral heel secuur kijken naar wat energie oplevert, maar ook wat energie kost!

Het feit dat je hier bewust van bent is al super goed!
 
Zo dan. Goede booty gains hoor! :peachy:
 
  • Love
Waarderingen: Bubs
Er is weer een hoop gebeurd hier. PR's, bolle billen en biceps en je gaat slim trainen. :thumb:
 
Topper dat je bent. Ben trots op je!!
Mooie vooruitgang ondanks de mentale struggles is wel meer dan een complimentje waard. Dus bij deze een heel groot compliment!

Ik hoop voor je dat de telefoon zich rustig houdt. Heel fijn weekend!

Dank je wel lieve Aline !
Helaas pindakaas... Deze middag alweer telefoon gekregen :grumble:.
En in principe weer iets wat vermeden had kunnen worden... Ahja, ik heb het in een uurtje gefixt.
Klant blij, ik gerust en weer wat extra verlof ;).

Die + 5kg staat je erg goed! :engel:

Dank je lieverd!

I'm such a badass...

Ze beginnen opeens op te vallen, op een positieve manier, ik sluit me aan bij Natty87.

1599934021030.png


Dank je :heart: . Ben er ook wel blij mee!

Ik vind het er prima uitzien

Thanks guys!

Goede progressie Bubs :D

Muchos gracias!

Dat veel van jezelf vragen is helaas heel herkenbaar, maar daarom geniet ik ook extra van mijn huidige situatie. Ik liep voor ik werkloos werd vanwege RSI tegen een burn-out aan, had ook constant lichamelijke klachten en ik was ook nog 5-6 x in de week in de gym te vinden wat ca 2,5/3 uur per keer was inclusief fietsen. Ik liep voor mijn gevoel altijd met alles achter, waardoor de druk alleen maar op liep en ik sliep ook nog amper.

Dat verschil met nu is zo extreem groot! Het "loslaten" wordt ook steeds makkelijker. Soms is 80% geven ook prima en vooral heel secuur kijken naar wat energie oplevert, maar ook wat energie kost!

Het feit dat je hier bewust van bent is al super goed!

Zelf ook al in die situatie gezeten, rond maart 2016.
En ja, ik herken dezelfde tekenen als toen... Het erge is dat ik er gewoon te weinig aan doe, hoewel ik me er inderdaad van bewust ben dat er iets zal moéten veranderen.

Zo dan. Goede booty gains hoor! :peachy:

Yes, let the peach grow!

Er is weer een hoop gebeurd hier. PR's, bolle billen en biceps en je gaat slim trainen. :thumb:

En dat allemaal in een week! Vergeet de blessures niet :roflol: .

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik was oprecht verbaasd over (en blij met) de spierpijn die ik deze ochtend voelde in mijn glutes en quads.
Die high rep, low(er) weight trainingen leveren dus wel degelijk wat op. Voelt direct minder nutteloos :)!

Training zaterdag 12 september 2020 - FB Week 12 Dag 4
Warm-up (with small band)
  • Abductor machine 20x30kg
  • Monster walks x30
  • Squat bouncer x15
--> 3 keer herhaald

Leg press
1x15x40
1x15x80
1x12x100
2x12x120
3x10x130 (reps konden wel stukken mooier)
2x12x100

Vertical chest press machine
1x15x20
1x15x30
1x12x40
5x10x45 PR

BB Hip thrust
2x12x67 VPR
3x10x67

Rear delt raises
3x15x6

Seated leg curl
1x12x37,5 VPR
2x10x37,5

Lat pulldown
1x20x20
3x15x30 (ipv 40Kg, dat had niet pijnvrij gelukt)

Adductor machine
1x20x20
3x8x42,5

One arm chest press
Oooh nonono. Rechts geen probleem, maar links schoot de pijn er direct keihard in.
Dus onmiddellijk gestopt, uiteraard!

Alternate arm curl machine
3x12x5

Cardio: ~4km wandelen
 
Dank je wel lieve Aline !
Helaas pindakaas... Deze middag alweer telefoon gekregen :grumble:.
En in principe weer iets wat vermeden had kunnen worden... Ahja, ik heb het in een uurtje gefixt.
Klant blij, ik gerust en weer wat extra verlof ;).



Dank je lieverd!



Bekijk bijlage 503482

Dank je :heart: . Ben er ook wel blij mee!




Thanks guys!



Muchos gracias!



Zelf ook al in die situatie gezeten, rond maart 2016.
En ja, ik herken dezelfde tekenen als toen... Het erge is dat ik er gewoon te weinig aan doe, hoewel ik me er inderdaad van bewust ben dat er iets zal moéten veranderen.



Yes, let the peach grow!



En dat allemaal in een week! Vergeet de blessures niet :roflol: .

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik was oprecht verbaasd over (en blij met) de spierpijn die ik deze ochtend voelde in mijn glutes en quads.
Die high rep, low(er) weight trainingen leveren dus wel degelijk wat op. Voelt direct minder nutteloos :)!

Training zaterdag 12 september 2020 - FB Week 12 Dag 4
Warm-up (with small band)
  • Abductor machine 20x30kg
  • Monster walks x30
  • Squat bouncer x15
--> 3 keer herhaald

Leg press
1x15x40
1x15x80
1x12x100
2x12x120
3x10x130 (reps konden wel stukken mooier)
2x12x100

Vertical chest press machine
1x15x20
1x15x30
1x12x40
5x10x45 PR

BB Hip thrust
2x12x67 VPR
3x10x67

Rear delt raises
3x15x6

Seated leg curl
1x12x37,5 VPR
2x10x37,5

Lat pulldown
1x20x20
3x15x30 (ipv 40Kg, dat had niet pijnvrij gelukt)

Adductor machine
1x20x20
3x8x42,5

One arm chest press
Oooh nonono. Rechts geen probleem, maar links schoot de pijn er direct keihard in.
Dus onmiddellijk gestopt, uiteraard!

Alternate arm curl machine
3x12x5

Cardio: ~4km wandelen
Mooie training Bubs, aangepast zodat t wel lukte en gestopt bij pijn. Wel jammer dat die pijn weer op kwam zetten. Frustrerend maar verstandige keuze meteen te stoppen denk ik.
Heb je vandaag ook nog dienst? Zo ja gaan we weer duimen voor een rustige dag (rustiger dan gisteren dus :) )
 
Heb je vandaag ook nog dienst? Zo ja gaan we weer duimen voor een rustige dag (rustiger dan gisteren dus :) )

Beter niet meer duimen, kreeg om 8u30 weer telefoon :yell:.
Dit is de eerste keer in de vier jaar tijd dat ik wachtshiften doe, dat ik elke dag een oproep krijg...

Wachtdiensten zijn trouwens altijd van maandag 18u tot vrijdag 9u of vrijdag 17u tot maandag 9u.
Het leuke is dat die van mij doorloopt tot aanstaande vrijdag. Als het op dit elan doorgaat mag je me dan van de grond komen rapen.
 
Beter niet meer duimen, kreeg om 8u30 weer telefoon :yell:.
Dit is de eerste keer in de vier jaar tijd dat ik wachtshiften doe, dat ik elke dag een oproep krijg...

Wachtdiensten zijn trouwens altijd van maandag 18u tot vrijdag 9u of vrijdag 17u tot maandag 9u.
Het leuke is dat die van mij doorloopt tot aanstaande vrijdag. Als het op dit elan doorgaat mag je me dan van de grond komen rapen.
Oké. Ik stop per direct. Halleluja ze kunnen je beter even met rust laten!
Alvast in mn agenda noteren voor as vrijdag? Naar Bubs, oprapen 😅💋
 
  • Heart
Waarderingen: Bubs
Oké. Ik stop per direct. Halleluja ze kunnen je beter even met rust laten!
Alvast in mn agenda noteren voor as vrijdag? Naar Bubs, oprapen 😅💋

Het niet duimen heeft tot nu toe geholpen :P.
Rond 18u is prima. Ik zie dat IRONic Pumper de bezems meebrengt.

giphy.gif

Bubs-opveeg-team reporting in.
Lief!

Beetje gefrustreerd bij de call gisteren en het in onze 24/7 groepsapp gegooid...
Ik prijs me gelukkig met mijn collega's en teamlead. Een van hen belde me direct op om samen het probleem te bekijken waardoor het snel opgelost was.
Daarna nog telefoon van mijn TL, die voorstelde om lekker van de rest van de zondag te genieten en dat ik alle nog eventuele calls naar hem mocht doorschakelen :heart: .
Dus we zijn nog een klein rondje gaan fietsen, richting een awesome ijssalon. Bleek die gesloten te zijn :janken:.
Gelukkig ligt die op amper een paar kilometer van de Brouwerij van West-Vleteren, dus dan maar tot daar gefietst en een coupe met trappistenijs gegeten :D.

Training zondag 13 september 2020 - Cardio
  • Wandelen: 6km à ~6km/h
  • Fietsen: 30km, snelheid niet gemeten.
Mijn rug/zij voelt intussen al iets beter (bepaalde bewegingen die veel pijn deden lukken nu beter, of ik ben gewoon voorzichtiger) maar het is nog verre van ok.
De OHP beweging geeft nog pijnscheuten, en bepaalde stomme dingen zoals een shirt aan-/uittrekken, iets hoog uit de kast halen of erin zetten,... ook.
Core spannen en buik intrekken lukt al iéts beter, maar geeft ook nog best wat druk.
Daarom besloten om deze week toch maar een "deload" week te houden en dus overall rustig te trainen. Ook op de oefeningen die eigenlijk niet echt last geven.
Gezien het slecht slapen, mijn dagelijkse mental breakdown (of twee, of drie) en de rug-/zijklachten lijkt het me geen slecht idee :).
Vanaf volgende week dan aan de slag met een aangepast schema.

Hier ook nog het overzichtje van de metingen na 8 weken bulk :).

1600069195105.png
 
Hopelijk geeft de deload je een beetje nieuwe energie!
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Hopelijk geeft de deload je een beetje nieuwe energie!
Hier sluit ik me bij aan. En ik duim nooit weer voor je haha.
Goed, tot vrijdag 18 uur. 🤣🤣
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Het niet duimen heeft tot nu toe geholpen :P.
Rond 18u is prima. Ik zie dat IRONic Pumper de bezems meebrengt.


Lief!

Beetje gefrustreerd bij de call gisteren en het in onze 24/7 groepsapp gegooid...
Ik prijs me gelukkig met mijn collega's en teamlead. Een van hen belde me direct op om samen het probleem te bekijken waardoor het snel opgelost was.
Daarna nog telefoon van mijn TL, die voorstelde om lekker van de rest van de zondag te genieten en dat ik alle nog eventuele calls naar hem mocht doorschakelen :heart: .
Dus we zijn nog een klein rondje gaan fietsen, richting een awesome ijssalon. Bleek die gesloten te zijn :janken:.
Gelukkig ligt die op amper een paar kilometer van de Brouwerij van West-Vleteren, dus dan maar tot daar gefietst en een coupe met trappistenijs gegeten :D.

Training zondag 13 september 2020 - Cardio
  • Wandelen: 6km à ~6km/h
  • Fietsen: 30km, snelheid niet gemeten.
Mijn rug/zij voelt intussen al iets beter (bepaalde bewegingen die veel pijn deden lukken nu beter, of ik ben gewoon voorzichtiger) maar het is nog verre van ok.
De OHP beweging geeft nog pijnscheuten, en bepaalde stomme dingen zoals een shirt aan-/uittrekken, iets hoog uit de kast halen of erin zetten,... ook.
Core spannen en buik intrekken lukt al iéts beter, maar geeft ook nog best wat druk.
Daarom besloten om deze week toch maar een "deload" week te houden en dus overall rustig te trainen. Ook op de oefeningen die eigenlijk niet echt last geven.
Gezien het slecht slapen, mijn dagelijkse mental breakdown (of twee, of drie) en de rug-/zijklachten lijkt het me geen slecht idee :).
Vanaf volgende week dan aan de slag met een aangepast schema.

Hier ook nog het overzichtje van de metingen na 8 weken bulk :).

Bekijk bijlage 503677
Dat gaat prima zo:)
Je vet% is nog steeds super laag!
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Hopelijk geeft de deload je een beetje nieuwe energie!

Ik hoop het ook, we zien wel. Helaas heeft een deload week geen effect op alle andere zaken die spelen :(.
Komend weekend wordt alleszins pure "me-time". Enkel dingen die ik wil doen, of vooral niets/niet al teveel doen ;).
Zaterdagavond gaan we alvast uit eten, daar kijk ik nu al naar uit!

Hier sluit ik me bij aan. En ik duim nooit weer voor je haha.
Goed, tot vrijdag 18 uur. 🤣🤣

Je mag duimen dat mijn rug snel beter is, tenzij ik vanavond plots nog iets anders oploop haha.
Dan is het finaal gedaan met duimen :roflol: .

Dat gaat prima zo:)
Je vet% is nog steeds super laag!

Ik twijfel aan de correctheid van die metingen tbh, het lijkt niet in lijn te zijn met de omtrek metingen.
Maar goed, zo belangrijk is dat nu ook niet. De spiegel zegt meer :).
 
Believe it or not: gisteren alweer telefoon gekregen in de wacht! Was nog mijn avondeten aan het binnen werken :grumble: .
Gelukkig in een half uurtje via enkel telefonische assistentie terug goed gekregen, dus kon nog lekker naar de gym :).

Training maandag 14 september 2020 - Deload Dag 1
Warm-up with small band
  • Glute bridge x20
  • 90degree Hip abduction x20
  • Monster walks x30
RDL
Skipped omwille van pijn rug/zij.

OHP
Skipped omwille van pijn rug/zij.

Bulgarian split squats (2DB's)
2x12x10 (12kg bezet)
2x12x12

Incline DB press
1x3x10
Teveel pijn, gestopt

BB Hip thrust - 2sec hold
4x12x47

Cable upright row
4x12x22,5
Ging ook niet helemaal zonder pijn, ik denk dat ik vorige week gewoon uit frustratie heb doorgebeten :o.

Rope wirst curl
4x traag op en neer x 1,25

Leg extension
4x12x25

Abductor machine
4x12x45

Cardio: ~7km wandelen

Ondanks deload voelde het toch best zwaar. Een teken dat het écht nodig is om even een stapje terug te doen?
Gisteren had ik al ontzettend veel zin om een rondje te rennen, dus vandaag toch maar gedaan.
Klein en rustig stukje tot bij mijn ouders, want het is alweer dinsdag :).

Training dinsdag 15 september 2020 - Cardio
  • Hardlopen: 40'; 6,2km; 9,2km/h; ~370kcal; AVG HR 148bpm
    1600168971694.png 1600168976087.png
  • Wandelen: ~2km
Niet echt last gehad van mijn rug, voelt zelfs lekker los.
Dus ik denk dat 1 à 2 keer per week wel moet lukken, als ik het kort en traag hou.
 
Laatst bewerkt:
Ondanks deload voelde het toch best zwaar. Een teken dat het écht nodig is om even een stapje terug te doen?
Vaak ga je alles veel gecontrolleerder doen en is het alsnog zwaar..

Succes met de deload!:aai:
 
Vaak ga je alles veel gecontrolleerder doen en is het alsnog zwaar..

Succes met de deload!:aai:

Klopt, ik neem ook iets minder rust tussen de sets dus dat zal er ook wel mee te maken hebben.
Thanks!

Slaap is nog steeds niet wat het moet zijn helaas. Deze ochtend alweer om 5u15 wakker, wekker stond om 6u30.
Ooit moet het wel beter worden, zeker?
Tegen de avond zat mijn rug weer helemaal vast. Een bureaujob is verre van ideaal met deze klachten.
Ik moet echt proberen om elk uur even 5-10 minuutjes te wandelen en wat stretch-/mobiliteitsoefeningen te doen.
Trainen maakt 'm wel weer lekker los, dus het was heerlijk in en na de gym!

Training woensdag 16 september 2020 - Deload dag 2
Warm up
  • Abductor machine 3x20x40
  • Plié squat 3x15x8
  • Plate front raise 3x15x5
Leg press bezet, dus dan maar met wat UB begonnen.

Vertical chest press machine
1x15x15
1x15x25
4x12x32,5

Unilateral cable row
4x12x10 per kant

Leg press
1x15x30
1x15x60
4x12x90

BB Hip thrust - Pyramid
1x10x42
1x8x52
1x6x62
1x15x42

V-bar triceps pushdown
4x12x25

Calve raises in smith
4x12x+5kg

Cable bicep curl
4x12x15

Abductor machine - pyramid
1x10x40
1x8x50
1x6x60
1x15x40

Cardio: ~6km wandelen

Morgen rustdag, enkel wat wandelen op het programma :).
 
Dat is dan wel weer lekker :thumb:

Yes!
Wat minder lekker is, is dat ik om 22u30 in bed lag en om 23u werd wakker gebeld door een 24/7 klant :grumble: .
What the hell is going on this shift??
 
Back
Naar boven