XXL Nutrition

Buik dikker geworden > wat doen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Tommie24

Novice
Lid geworden
17 mei 2020
Berichten
6
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
71kg
Vetpercentage
19%
Hoi allemaal,

Ongeveer 2 maanden volg ik nu een voedingsschema en doe ik 3x per week aan krachttraining. Doel is aankomen in spiermassa en ik eet momenteel nog op onderhoud (rond 2700 kcal).

Ik eet 1 gram vet per lichaamsgewicht, ongeveer 2 gram eiwit per lichaamsgewicht en de rest koolhydraten.

Ik zie progressie wat betreft spiermassa, maar ook vet, met name de buik. Ik snap dat dit logisch is, maar het 'stoort' me op één of andere manier toch wel.

Mijn vraag is dan ook, wat kan ik hier het beste mee doen? Gewoon door blijven gaan en na een tijdje gaan cutten? Of is het aan te raden om naast mijn krachttraining ook cardio te gaan doen?

Ik hoor het graag.

Groeten Tom.
 
Het zal vast niet zo erg zijn. 71kg op 1m80 is niet zo veel, waarschijnlijk kan je wel gewoon op het gemakje doorbulken.
 
+1 door blijven gaan
 
Top, bedankt voor de snelle reacties!

Ik snap dat het voor iedereen verschillend is, maar hoe lang raden jullie minimaal aan om zo door te gaan? Weken? Maanden?
 
Top, bedankt voor de snelle reacties!

Ik snap dat het voor iedereen verschillend is, maar hoe lang raden jullie minimaal aan om zo door te gaan? Weken? Maanden?
Als je de bulk niet uit de hand laat lopen (dus niet te veel vet bijzet) zo lang mogelijk, tot je echt goed wat spiermassa hebt. Dit maakt het droogtrainen daarna een stuk makkelijker omdat je onderhoud stukken omhoog gaat.
 
Als je de bulk niet uit de hand laat lopen (dus niet te veel vet bijzet) zo lang mogelijk, tot je echt goed wat spiermassa hebt. Dit maakt het droogtrainen daarna een stuk makkelijker omdat je onderhoud stukken omhoog gaat.
Oke top!

Ik hou overigens bij hoeveel ik per week bijkom. Nu ben ik afgelopen week maar 0,1 kg bijgekomen, waar ik normaal rond 0,5 kg per week bijkom. Betekent dit dus dat ik meer moet gaan eten? Zo ja, hoeveel kcal kan ik het best erboven op gooien?
 
Hoeveel kom hadden je per week aan?
 
Hoeveel kom hadden je per week aan?
Hoeveel ik per week aankom? Of wat bedoel je precies met je vraag?

Zo ja, tussen 0,4 en 0,5 kg per week. Echter laatste week maar 0,1 kg dus vandaar mijn vraag met hoeveel kcal ik mijn voedingsschema het beste kan verhogen.
 
hmm.. lijkt me toch een teken van een aankomende bubble gut.
 
tussen de 0.1 en 0.5 kg per week is sws amper te judgen, drink wat meer water voor je gaat slapen en je bent 0.6 ipv 0.3 zwaarder, zou het eerder per maand wegen
 
Als je nu aankomt eet je niet op onderhoud.
Los daarvan, wat vet aankomen is vrijwel niet te voorkomen, tenzij je dusdanig marginaal boven je onderhoud zit dat aankomen in zn algeheel heel traag gaat. Gezien je stats zou ik of doorgaan, of je vet% eerst eens goed omlaag trekken en dan rustig aan doorbulken
 
Back
Naar boven