XXL Nutrition

Buik trainen, heeft t zin?

Bezoekers in dit topic

gerritwiel

Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
78kg
Vetpercentage
12%
Ff een simpel vraagje.
Ik krijg op internet weinig goed antwoord of buik trainen een sixpack krijgen echt bevorderd. Het geheim van een sixpack krijgen zou het verliezen van vet moeten zijn. Ik vraag me dan ff af: wat als je al weinig vet hebt maar de blokjes zich nog niet enorm laten zien, ben ik genetisch gewoon genaaid? Of zorgt het ervoor dat mijn blokjes beter zichtbaar worden wanneer ik lekker sit ups en dat gezeik ga doen, thanks.

Als je weinig spier hebt is weinig vet genoeg om geen sixpack te laten zien en op wel meer plekken weinig spierdefinitie.

Als je dat dus kunt stellen dan zul gewoon full body moeten trainen
Als je full body traint pak je vaak buik ook wel mee, maar niet met meer focus dan de rest
Als je dat niet kunt stellen en de rest van je lichaam is dik in orde, heb je imo grote kans dat je niet goed full body traint. (met full body bedoel ik alle spiergroepen trainen in je schema) Dit lijkt mij alleen sterk.... eigenlijk niet mogelijk....

Dus even met wat aannames logisch afgeleid uit je vraag en je stats, denk ik/gok ik; nee je bent niet genaaid en hebt te weinig spier in het algemeen. Globale vuistregel voor iemand met redelijk wat spieren en laag vetpercentage is lengte - 1 meter = streefgewicht. Dus jij zit met 78 zo'n 10 kilo daaronder en dus kan krachttraining waarschijnlijk geen kwaad.

Het zou een simpel antwoord kunnen zijn als je gewoon je foto erbij had gezet ;)

Ff een simpel vraagje.
Ik krijg op internet weinig goed antwoord of buik trainen een sixpack krijgen echt bevorderd. Het geheim van een sixpack krijgen zou het verliezen van vet moeten zijn. Ik vraag me dan ff af: wat als je al weinig vet hebt maar de blokjes zich nog niet enorm laten zien, ben ik genetisch gewoon genaaid? Of zorgt het ervoor dat mijn blokjes beter zichtbaar worden wanneer ik lekker sit ups en dat gezeik ga doen, thanks.
Als je buikspieren slecht ontwikkeld zijn heb je zelfs op een laag vetpercentage een kut sixpack.

En als je goede buikspieren hebt, kun je ze nog zien terwijl je hoger in vetpercentage zit.
Thanks, maar het trainen van buik helpt dus wel echt met het vergroten/ontwikkelen van die spieren? Buiten de traditionele compound oefeningen natuurlijk

Thanks, maar het trainen van buik helpt dus wel echt met het vergroten/ontwikkelen van die spieren? Buiten de traditionele compound oefeningen natuurlijk
Buikspieren zijn ook spieren die je kunt vergroten. Scheelt wel pp wanneer ze enigszins zichtbaar zijn en in welke “shape” ze komen. Hoe beter ontwikkeld je buikspieren zijn hoe meer zichtbaar ze zullen zijn met een hoger vet%. Hoeft niet veel direct werk ervoor te doen 2x pw 3/4 setjes na je workout is meer dan voldoende. Hoog in reps en voel de burn.

ik zit momenteel al 10 weken in een cut. Ik heb nog nooit abs gehad en dacht ook dat ik genaaid was. Nu uiteindelijk trekt het vet rondom mijn buik als laatst weg! Terwijl mijn benen al heel snel super droog waren. (Genitsch bepaald). Probeer je babyvet echt weg te krijgen en ga dan kijken, kans dat je abs naar buiten komen is groot…

Het is een spier. Een spier kan doormiddel van training tegen weerstand (gewicht of zwaartekracht) groter en sterker worden. Buikspieren zijn hier geen uitzondering van.

Ik zie TS niet meer verder lezen en nu elke dag buikspier oefeningen doen :D
De meesten denken dat je gewoon moet cutten (zie ik zowat elke dag wel voorbij komen) maar zonder training ben je dan gewoon skinny 🤷‍♂️

Ff een simpel vraagje.
als je geen buikspieren hebt, valt er ook geen werkelijk six-pack te zien. behalve deze

6-Pack-Red-Bull.jpg

De meesten denken dat je gewoon moet cutten (zie ik zowat elke dag wel voorbij komen) maar zonder training ben je dan gewoon skinny 🤷‍♂️
Ik bedoelde meer, laten we leg day skippen, maximaal buikspieren trainen nu :P

Back
Naar boven