XXL Nutrition

Buik

Bezoekers in dit topic

Plantina

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
12 dec 2019
Berichten
369
Waardering
828
Lengte
1m71
Massa
61kg
Na heeel lang elke keer te klagen over dat mijn buik zo gegroeid is, nu echt de knop omgezet en nu echt besloten om er hard aan te gaan werken.

Ben sinds 2 weken begonnen om écht op mijn voeding te letten. At de laatste tijd echt ongezond 😅
Het probleem is ook dat als ik aankom, het naar mijn buik en lovehandles gaat. Nu is het echt tijd voor verandering!!

Vind het alleen zo moeilijk om uit te zoeken hoeveel calorieën e.d. ik mag eten. Heb al vaak hiervoor gekeken in topics op dit forum maar kom er nog niet echt uit.. Als jullie tips hebben, hoor ik dat heel graag :)

Echt respect voor jullie hoe jullie dat doen en er zoveel verstand van hebben.

Als ik niet al te hard beoordeeld wordt, zal ik binnenkort even foto's plaatsen van hoe mijn buik nu is. Ook vooral voor mijzelf om progressie bij te houden :)

Op naar een strakkere buik!!😍
 
marina1975 heeft hiervoor verschillende bestanden. Misschien heb je daar iets aan.
 
marina1975 heeft hiervoor verschillende bestanden. Misschien heb je daar iets aan.
Marina heeft me al eens geholpen met informatie over voeding en zou haar toen nog een schema sturen van wat ik allemaal eet e.d., maar wegens gezondheidsproblemen destijds is het er van mijn kant niet meer van gekomen😅
 
Weet je hoeveel je nu eet?
 
Weet je hoeveel je nu eet?
Qua calorieën e.d. totaal niet 😅 Heb daar echt geen verstand van (ik weet het, heel slecht) 😅

Maar ben iig gestopt met de ongezonde tussendoortjes e.d.

Eet nu echt de "in mijn ogen" goeie etenswaren.
 
Zo moeilijk is dat niet inzichtelijk te maken, kijk eens naar een app als MyFitnessPal.
 
Hoeveel calorieën jij nodig hebt om aan te komen, af te vallen of op gewicht te blijven zul je zelf moeten ondervinden. Er zijn wel formules voor, maar die geven slechts een grove indicatie. Een tijdje consequent bijhouden wat je eet en jezelf dagelijks wegen (ga af op wereldgemiddelden en niet op dagelijkse schommelingen) zullen je hier inzicht in geven. Tegenwoordig zijn er gemakkelijke apps zoals My fitness Pal om je calorieën te tracken. Hanteer als uitgangspunt ca. 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht, 1 gram vet (iets minder tijdens het afvallen kan ook) en de rest koolhydraten.
 
Zo moeilijk is dat niet inzichtelijk te maken, kijk eens naar een app als MyFitnessPal.
Dit, die rekent het allemaal uit en je hoeft maar in te voeren wat je eet. Zou iedereen moeten kunnen.
 
Vergeet ook niet rekening te houden met calorieën die vaak over het hoofd worden gezien, zoals suiker in de koffie, boter op brood en bak- en braadmiddelen.
 
Zoals de mannen voor mij ook al hebben gezegd. Mfp gebruiken en tracken. Vooral niet te snel willen en gelijk te weinig kcal gaan eten.
 
Hoeveel calorieën jij nodig hebt om aan te komen, af te vallen of op gewicht te blijven zul je zelf moeten ondervinden. Er zijn wel formules voor, maar die geven slechts een grove indicatie. Een tijdje consequent bijhouden wat je eet en jezelf dagelijks wegen (ga af op wereldgemiddelden en niet op dagelijkse schommelingen) zullen je hier inzicht in geven. Tegenwoordig zijn er gemakkelijke apps zoals My fitness Pal om je calorieën te tracken. Hanteer als uitgangspunt ca. 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht, 1 gram vet (iets minder tijdens het afvallen kan ook) en de rest koolhydraten.
Dank voor je reactie. Ik zal sowieso de My Fitness Pal eens goed bekijken!
 
Eigenlijk autoincorrect.
 
Qua calorieën e.d. totaal niet 😅 Heb daar echt geen verstand van (ik weet het, heel slecht) 😅

Maar ben iig gestopt met de ongezonde tussendoortjes e.d.

Eet nu echt de "in mijn ogen" goeie etenswaren.
Als je dat overzicht maakt dan kan je gewoon zo nu en dan blijven snoepen hoor, binnen de richtlijnen die het overzicht je geeft natuurlijk, succes.
 
Als je dat overzicht maakt dan kan je gewoon zo nu en dan blijven snoepen hoor, binnen de richtlijnen die het overzicht je geeft natuurlijk, succes.

Als je dat overzicht maakt dan kan je gewoon zo nu en dan blijven snoepen hoor, binnen de richtlijnen die het overzicht je geeft natuurlijk, succes.
Nu ik echt de knop heb omgezet, ook minder moeite om te "snoepen" zeg maar! Liever een strakkere buik dan even iets lekkers!! Maar idd, zo af en toe moet het kunnen 😊 Dankjewel!
 
Back
Naar boven