MuscleMeat

Buikje kwijtspelen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

mani88

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
28 okt 2007
Berichten
5
Waardering
0
Hallo,

Ik ben een 19-jarige jongen.
1,81 meter - 72kg. Ik ben dus niet dik!

Toch heb ik te kampen met een buikje :(
Dit omdat ik in het verleden veel te weinig sport gedaan heb en daar wil ik nu aan beginnen werken ;)

Ik zou meer willen sporten!!!
Welke sporten of welke oefn. raden jullie aan om een bierbuikje weg te krijgen?

Bovendien, wat is het beste (en wrm?):
- Eerst buikspieroefeningen, dan cardio (zwemmen, lopen,...)
- Eerst cardio, dan buikspieroefeningen
 
Ik denk zelf dat je beter kunt doen bijv. Maandag:trainen,Dindsdag:Cardio,Woensdag:Trainen,Donderdag:Cardio,Vrijdag:Trainen, Zaterdag:Cardio,Zondag Rust?

Oefeningen,Leg raises,Crunches,Wellicht Sit-Ups...
En,ga je alleen je buikspieren trainen?
 
Laatst bewerkt:
Dit buikje wordt vaak vreoorzaakt door een holle rug, die dan weer het gevolg is van te zwakke buikspieren. Als je effe googled acher holle rug & buikspieren vind je genoeg informatie.
Daarom raad ik je om te beginnen aan om je buikspieren alvast goed te trainen. Ik bedoel hiermee trainen m.b.v. zware gewichten en niet gewoon 4 x 50 crunches, want dan kan het nog lang duren.
Voor de rest nog wat cardio erbij om het vet te verbranden en op je voeding letten. En probeer er wat op te letten als je gaat dat je recht gaat met je schouders naar achter en bekken naar voor.
Ik heb hier nog gelezen dat sommigen o.w.v. hun buikje begonnen zijn met hun buikspieren zo veel mogelijk te spannen gedurende de dag waardoor ze dit nu automatisch doen. met als gevolg dat je buik niet meer hangt.
Dus vaak ligt te oorzaak gewoon bij te zwakke buikspieren ;)
 
Dit buikje wordt vaak vreoorzaakt door een holle rug, die dan weer het gevolg is van te zwakke buikspieren. ;)

Onzin als je van het vet rond je buik af wil moet je zorgen dat je meer kcals verbrand dan je inneemt. krachttraining is goed omdat je ook nog wat spiermassa erbij kan winnen.
 
Onzin als je van het vet rond je buik af wil moet je zorgen dat je meer kcals verbrand dan je inneemt. krachttraining is goed omdat je ook nog wat spiermassa erbij kan winnen.

Ik weet wat je bedoelt. Maar er zijn mensen met een hangend buikje die minder vet hebben dan mensen zonder buikje.
En zeg niet dat het onzin is als je niet weet waar je over spreekt. Het is mijn beroep. Zoek het eerst op met google voor je iets als onzin verklaart.
 
Ik weet wat je bedoelt. Maar er zijn mensen met een hangend buikje die minder vet hebben dan mensen zonder buikje.
En zeg niet dat het onzin is als je niet weet waar je over spreekt. Het is mijn beroep. Zoek het eerst op met google voor je iets als onzin verklaart.

Haha. Wat voor beroep?

Ik denk dat de topicstarter vet bedoeld, niet een lordose o.i.d.
 
@ Tjibbe
Het kan wel zijn wat fatass zegt, aangezien TS niet echt zwaar is...

@ TS
Train je buikspieren, wat ik doe is een schijf van 10 of 15kg nemen, ipv gewoon handen in de nek of achter de oren, neem ik die schijf mee in mijn handen, en tegen de nek houden.
Zo worden de buikspieren extra belast.
Misschien kan je ook je rug wat trainen, als je geen barbell het, neem je maar een grote zak kippeneten ofzo van 50 kg en gaje 'deadliften' (of hoe je het ook kan noemen met die zak)
Als je dan toch zo goed bezig bent, maak dan 20 minuutjes vrij, en ga wat opdrukken, als je meer als 25 kan, is het best dat je een rugzak neemt, en daar wat schijven in legt en daarmee gaat opdrukken.

Nu ben je helemaal op weg, dan nog de spieren zichtbaar maken, ga hardlopen of fietsen, daarmee verbrand je het meeste kcal, en ga 1 op 2 weken zwemmen ofzo, daarmee train je spieren die je anders nooit gebruikt, en het houd je soepen.
Eventueel kan je ook touwspringen aan een hoog tempo.


Good luck

PS: misschien kan je even neerpennen wat je op een doordeweekse dag eet...
 
@ verzinmaarwat
Jij hebt 100% zonder twijfels karmapuntje verdient :D
IS echt duidelijk uitgelegd en ik heb weer wat bijgeleerd en ga het ook oefenen.
 
@She2 ik zat al te wachten dat je die vacuum ging posten ;) hahahaha Karmaaaaa
 
Ik denk zelf dat je beter kunt doen bijv. Maandag:trainen,Dindsdag:Cardio,Woensdag:Trainen,Donderdag:Cardio,Vrijdag:Trainen, Zaterdag:Cardio,Zondag Rust?

Oefeningen,Leg raises,Crunches,Wellicht Sit-Ups...
En,ga je alleen je buikspieren trainen?

onzin gewoon

maandag: cardio en kracht
dinsdag: cardio
woensdag: cardio en kracht
donderdag: cardio
vrijdag: cardio en kracht

weekend: rust

zo ga je lekker :) bij mij gaat het perfect op die manier, want cardio kun je eigenlijk altijd wel doen ik zie cardio net als een stuk fietsen of een groot stuk wandelen en daar ga je niet kapot aan :)
 
@ Tjibbe
Het kan wel zijn wat fatass zegt, aangezien TS niet echt zwaar is...

@ TS
Train je buikspieren, wat ik doe is een schijf van 10 of 15kg nemen, ipv gewoon handen in de nek of achter de oren, neem ik die schijf mee in mijn handen, en tegen de nek houden.
Zo worden de buikspieren extra belast.
Misschien kan je ook je rug wat trainen, als je geen barbell het, neem je maar een grote zak kippeneten ofzo van 50 kg en gaje 'deadliften' (of hoe je het ook kan noemen met die zak)
Als je dan toch zo goed bezig bent, maak dan 20 minuutjes vrij, en ga wat opdrukken, als je meer als 25 kan, is het best dat je een rugzak neemt, en daar wat schijven in legt en daarmee gaat opdrukken.

Nu ben je helemaal op weg, dan nog de spieren zichtbaar maken, ga hardlopen of fietsen, daarmee verbrand je het meeste kcal, en ga 1 op 2 weken zwemmen ofzo, daarmee train je spieren die je anders nooit gebruikt, en het houd je soepen.
Eventueel kan je ook touwspringen aan een hoog tempo.


Good luck

PS: misschien kan je even neerpennen wat je op een doordeweekse dag eet...


WTF jij bent 13????
 
d meeste der10 jarige zoude zo type

Leuk om te zien dat er nog hoop is... al staan er nog wel wat foutjes in, 't is 100x aangenamer lezen dan het sms-taaltje dat je overal maar al te dikwijls leest.

Sorry voor de off-topic ;)

Ook van mijnentwege karma voor deze gemotiveerde youngster.
 
Bedankt.

Maar het is een openbaar forum met iets in de 46.000 geregistreerden, en niet iedereen kan het lezen als je chat of sms taal gebruikt.

En dit is puur uit eigen ervaring.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven