XXL Nutrition

Buikpijn door laag vetpercentage?...

Bezoekers in dit topic

Je hebt familair bepaald hoge cholesterol zeg je, hoe hoog is deze bij jou?
Ik heb ook te hoog, ook erfelijk, is ook 1 van de meerdere redenen geweest om weer te gaan trainen destijds.
Uit mijn hoofd, van de 6,8 naar de 5,29 gegaan, nog te hoog maar wel lekker 1.5 gezakt door nog gezonder te eten en veel te sporten.
Ben benieuwd wat het volgend jaar is.
Medicijnen had ik voorlopig geen zin in, eerst proberen het zelf lager te krijgen zoals bij jou.
Ik ben 31 jaar overigens.

Overigens die klachten die jij hebt, heb ik allemaal geen last van, dus kan je daar niet bij helpen.
 
Je hebt familair bepaald hoge cholesterol zeg je, hoe hoog is deze bij jou?
Ik heb ook te hoog, ook erfelijk, is ook 1 van de meerdere redenen geweest om weer te gaan trainen destijds.
Uit mijn hoofd, van de 6,8 naar de 5,29 gegaan, nog te hoog maar wel lekker 1.5 gezakt door nog gezonder te eten en veel te sporten.
Ben benieuwd wat het volgend jaar is.
Medicijnen had ik voorlopig geen zin in, eerst proberen het zelf lager te krijgen zoals bij jou.
Ik ben 31 jaar overigens.

Overigens die klachten die jij hebt, heb ik allemaal geen last van, dus kan je daar niet bij helpen.

Hey Mark,

Goed dat je het eerst zonder medicatie probeerd omlaag te krijgen!

Ik had toen ik 18 jaar was en met de statines begon een cholesterol waarde van meer dan 8 (mijn moeder had 14).

Met medicatie zakte dit naar ca 4..

En nu met mijn lagere vetpercentage en gezonde eten zit ik nu ongeveer op 5.5, maar de laatste keer (ik doe iedere maand meten) had ik wel een HDL van 1.73, hierdoor is een hoger LDL minder erg.. en omdat ik 3x per week cardio doe zou het niet zo erg moeten zijn dat ik nu iets te hoog zit met het cholesterol.

Van die statines wordt ik alleen maar ziek en hierdoor is mn lever dus waarschijnlijk ook beschadigd, dus die rotzooi neem ik liever niet meer..
 
Back
Naar boven