Fitness Seller

Buikspierapparaat

  • Topic starter Aloy
  • Startdatum
  • Reacties 14
  • Weergaven 4K
  • Volgers 12

Bezoekers in dit topic

Aloy

Novice
Lid geworden
1 mrt 2014
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
70kg
Vetpercentage
11%
Hey people,

Bij ons in de sportschool staat een buikspierapparaat, zoals hieronder:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik train m'n buik nauwelijks omdat ik deze ook met een aantal compound oefeningen meepak, maar mocht een dergelijk apparaat nuttig zijn, dan kan ik die wel wel in m'n schema voegen.

Het lijkt me dat je de onderrug belast, omdat je die tegen het onderste kussen gedrukt moet houden, terwijl je een crunch-beweging maakt.

Jullie mening over dit apparaat?
 
Instant six-pack
 
Ik hoorde dat ze die in de CIA martelkamers ook gebruikten.
 
ik vind het zelf een waardeloos apparaat.

met simpele BW ab oefeningen (plank,L-sit, hanging legg raise, ab wheel) zul je waarschijnlijk meer resultaat bereiken en minder kan op blessures
 
redelijk apparaat al zeg ik het zelf, zwaarder t.o.v. bodyweight crunches. handig als je highweight en lowreps wilt doen.
Maar hanging legraises, abwheel, dragonflags, en wat broken bat zegt heeft de voorkeur.

vind het echter een prestatie als je jezelf weet te blesseren op zo'n apparaat.
 
Vind het een prima apparaat, maar ik kan nooit de goede stand van het zitje vinden..

ofwel ik gebruik gewoon een gewichtsschijf
 
Ideaal apparaatje om even lekker in te gaan zitten tussen de sets door. Voor de rest staat m alleen maar in de weg.
Verder ideaal om een onnatuurlijke beweging van je lichaam te forceren.
 
Ooit een keer geprobeerd, het voelde onnatuurlijk, en me heup vond het niet fijn, baggerding.
 
Buikspieren trainen is voor paupers.
 
Buikspieren trainen is voor paupers.

part of the: 'ik squat en deadlift en dat is genoeg' gang?
je 'traint' je buikspieren in die lifts, tenzij je ook die lifts niet doet en alleen bicep curlt?

En dan nog mag je me uitleggen waarom isolatie werk voor je buik voor paupers is.
Voor verschillende doeleinden kan dit effectief zijn namelijk, of dit nu een beachbody fysiek is of dat je een powerlifter bent.
 
part of the: 'ik squat en deadlift en dat is genoeg' gang?
je 'traint' je buikspieren in die lifts, tenzij je ook die lifts niet doet en alleen bicep curlt?

En dan nog mag je me uitleggen waarom isolatie werk voor je buik voor paupers is.
Voor verschillende doeleinden kan dit effectief zijn namelijk, of dit nu een beachbody fysiek is of dat je een powerlifter bent.

Ga je nou echt serieus reageren op zo'n ongenuanceerde comment? :roflol:
Ik bedoel maar te zeggen dat je buikspieren isoleren totaal overbodig is, aangezien je je core met compounds al genoeg traint.
 
Ga je nou echt serieus reageren op zo'n ongenuanceerde comment? :roflol:
Ik bedoel maar te zeggen dat je buikspieren isoleren totaal overbodig is, aangezien je je core met compounds al genoeg traint.

nog steeds afhankelijk van je doelstellingen.

Als bodybuilder moet je echt isoleerwerk doen, je kan dan niet afhankelijk zijn van je compounds om goed op het podium te staan.

En als powerlifter kan je je compounds versterken door assistance oefeningen, daar waar jouw zwakke punten liggen. geïsoleerd werk in de vorm cable crunches, glute ham raised o.i.d. is gewoon normaal om je squat te verbeteren.

---------- Toegevoegd om 01:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:26 ----------

gevonden:
http://www.youtube.com/watch?v=MwKRhwjRZnM
 
Ga je nou echt serieus reageren op zo'n ongenuanceerde comment? :roflol: Ik bedoel maar te zeggen dat je buikspieren isoleren totaal overbodig is, aangezien je je core met compounds al genoeg traint.

Heb dat zelf ook een tijd gelooft, tot ik hanging leg raises en ab wheel rollouts ging doen en merkte dat mijn squat en overhead press een stuk beter gingen. Dus wat extra buikspier werk is absoluut niet overbodig.

On topic: heb zo'n raar apparaat ook gebruikt en vond het helemaal niks. Voor een fractie van wat dat ding kost koop je een ab wheel.
 
Waardeloos apparaat, gewoon lekker zelf de buikspieren trainen zonder machine OLD SKOOL
 
ze verzinnen de gekske apparaten he
 
Back
Naar boven