Fitness Seller

Buikspieren altijd opgespannen

Bezoekers in dit topic

chell

Novice
10 jaar lid
Waardering
0
Goeiedag,

Ik zit met een gek probleem/gekke vraag. Ik heb tot enkele jaren geleden zeer veel gezwommen (speelde waterpolo) en ben nu sinds een maandje of 2 terug bezig, inclusief krachttraining. Ondanks het stoppen is mijn buik altijd redelijk plat gebleven en mijn sixpack bleef prominent aanwezig.

Maar ik heb het gevoel dat ik mijn buik heel de tijd intrek, alsof ik met mijn buikspieren mijn buik de hele tijd plat hou. DIt voelt voor mij wel heel natuurlijk aan, maar ik weet niet of het ook zo natuurlijk is. Als ik rechtsta en mijn buik laat uizakken, voelt dit een beetje ongemakkelijk.

Hebben nog mensen dit gevoel, of is dit doodnormaal?

chel

Herken het wel ja, ik loop er ook veel gewoon mee aangespannen omdat dat zogezegd beter voelt..

Je spant ze sowieso wat aan als je een beetje een rechte houding aanneemt.

Je kan er toch niet bijlopen als een patattenzak ( voor de Nl'ers een aardappelzak).

• Topic Starter Topic Starter
Het is gewoon dat ik het gevoel heb dat ik de boel een beetje bedrieg omdat ik het altijd opspan terwijl er zoveel mensen rondlopen met zo'n uitstekende pens. Als ik de mijne laat uitsteken is het niet bepaald fel, maar ik voel me er toch niet op mijn gemak bij.

Ik herken het ook ja, het kost zowaar moeite om het te ontspannen

wees blij though, genoeg mensen die juist de moeite hebben om hem opgespannen te houden tijdens trainingen bv.

Volgens mij is het vrij normaal dat je een gespannen buik en onderrug hebt terwijl je loopt om de juiste houding aan te nemen. Natuurlijk niets overdreven, je moet ook gewoon nog fatsoenlijk kunnen ademen.

Iedereen kan z'n buik wat laten uitzakken en kleiner maken door beetje in te houden en je buik aan te spannen. De mensen die je ziet met een bierbuikje hebben nog een grotere buik als ze dit niet doen lijk mij... ;-)

Dat is goed, belast je de rug minder. Ik deed dit vroeger niet en had lichte rug klachten maar sinds ik mijn buik licht aan gespannen hou niet meer.

Zelfde hier.

hier hetzelfde ik denk 9vd10 x dat ik me buik een stukje intrek als het ware
en dan niet alleen omdat je wat dunner lijkt want ik doe het bv op de bank thuis ook, zal een soort van gewenning zijn.

Onlangs moest ik een colonosopie ondergaan, waardoor ik met behulp van laxeermiddelen mijn hele lichaam moest laten leeglopen. En toen dit gebeurd was, was het zelfs niet meer mogelijk om mijn buik te laten hangen. Het is dus vooral maag- en darminhoud dat je "intrekt" en geen vet.

Groeihormonen wel ja

Zo loop ik ook altijd hoor, helpt bij het rechtop staan en het voelt gewoon natuurlijker aan

Terug
Naar boven