AndroidHealthClinic

Buikspieren bij BB,MT

Bezoekers in dit topic

hadiqu

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
31 jan 2010
Berichten
19
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
71kg
Vetpercentage
11%
Bij muay thai train ik altijd zeg maar crunches tot ongeveer 100-200 zeg maar. en dan verschillende oefeningen maar altijd 1 set van iedere oefening. Hoewel bij bodybuilding is het 4 sets zeg maar van 30. Wat is nou eigenlijk beter voor klappen in je buik te weerstaan? Ook bij muay thai train je je buikspieren 3x per week is dat goed? ???
 
klappen op je buik opvangen train je door ze te krijgen.. door de chrunches worden ze wel harder en kan je vast wel makkelijker hebben.. maar klappen nemen wordt gewenning waardoor je ze kan hebben..
bij mij werkt t iig zo.. doe zelf ook TB, en na de training probeer ik nog minstens 300 buikspier oefeningen te doen..
 
klappen op je buik opvangen train je door ze te krijgen.. door de chrunches worden ze wel harder en kan je vast wel makkelijker hebben.. maar klappen nemen wordt gewenning waardoor je ze kan hebben..
bij mij werkt t iig zo.. doe zelf ook TB, en na de training probeer ik nog minstens 300 buikspier oefeningen te doen..


En hoeveel setjes en herhalingen bij elk?:rolleyes:
 
2x 50 sit-ups, 4x25 schuine buik, 4x20 onderste spieren dmv je benen de lucht in te zwaaien. En dan nog een aantal met gestrekte benen en je boven lichaam omhoog doen.
 
Theorie is:

Buikspieren trainen net als alle andere spieren. Afwisselend maar ook weinig herhalingen (5-30).

Praktijk echter zie je veel boksers ed. veel herhalingen doen. Heb er geen direct antwoord op waarom.
 
Theorie is:

Buikspieren trainen net als alle andere spieren. Afwisselend maar ook weinig herhalingen (5-30).

Praktijk echter zie je veel boksers ed. veel herhalingen doen. Heb er geen direct antwoord op waarom.

denk dat dat het ontwetendheid is, inderdaad zelfde als andere spiergroep. Dus zwaar en weinig herhalingen is groter/dikkere buikspieren. Buikspieren ondersteunen bij bijna bij het trainen van bijna elke andere oefening/sport, dus ze kunnen meer hebben dan menigeen denkt.
 
Vraag me ook af waarom iedereen er altijd zoveel doet.

Gewoon gewicht toevoegen, werkt veel beter. Zeker weten dat ik betere abs heb dan die gasten die zonder gewicht constant herhalingen doen en ik moet er veel minder werk voor doen.
 
Vraag me ook af waarom iedereen er altijd zoveel doet.

Gewoon gewicht toevoegen, werkt veel beter. Zeker weten dat ik betere abs heb dan die gasten die zonder gewicht constant herhalingen doen en ik moet er veel minder werk voor doen.

Het is massa (dikkere/korte spieren) voor weinig reps hoog gewicht, of definitie (lange spieren) met veel reps weinig gewicht.

Als je zwaar je buikspieren traint heb je kans dat je een bolle buik krijgt.
 
Het is massa (dikkere/korte spieren) voor weinig reps hoog gewicht, of definitie (lange spieren) met veel reps weinig gewicht.

Als je zwaar je buikspieren traint heb je kans dat je een bolle buik krijgt.
Definitie in je buikspieren ga je gewoon zien als je een laag vetpercentage hebt. Als je veel reps doet, maak je er eigenlijk een cardio-workout van -> vetverbranding.

Dat je van zwaar je buikspieren te trainen een bolle buik krijgt, is bs. Geef eens een voorbeeld?
 
Ik kan geen 'bewijs' vinden... Mogelijk was ik niet helemaal duidelijk maar met betrekking tot mijn statement bedoel ik zwaar trainen icm korte herhalingen/niet juist uitgevoerd.

Bij een mooie strakke buik komt meer kijken dan simpelweg crunchen natuurlijk.
 
Het is massa (dikkere/korte spieren) voor weinig reps hoog gewicht, of definitie (lange spieren) met veel reps weinig gewicht.

Als je zwaar je buikspieren traint heb je kans dat je een bolle buik krijgt.




Definitie in je buikspieren ga je gewoon zien als je een laag vetpercentage hebt. Als je veel reps doet, maak je er eigenlijk een cardio-workout van -> vetverbranding.

Dat je van zwaar je buikspieren te trainen een bolle buik krijgt, is bs. Geef eens een voorbeeld?

+1 , bullshit.

Veel reps zal in het begin misschien goed zijn voor je pezen aangezien de splitsingen tussen je abs je pezen zijn. Maar dat heeft na verloop van tijd geen nut meer. Je maakt je pezen sterker maar daarom zie je ze nog niet beter.

Buikspieren zien heeft gewoon te maken met vetpercentage, niets meer niets minder.

Ik kan geen 'bewijs' vinden... Mogelijk was ik niet helemaal duidelijk maar met betrekking tot mijn statement bedoel ik zwaar trainen icm korte herhalingen/niet juist uitgevoerd.

Bij een mooie strakke buik komt meer kijken dan simpelweg crunchen natuurlijk.

Ja idd , squaten.
 
Het is massa (dikkere/korte spieren) voor weinig reps hoog gewicht, of definitie (lange spieren) met veel reps weinig gewicht.

Als je zwaar je buikspieren traint heb je kans dat je een bolle buik krijgt.

:roflol: Staat dat in dat wasbord dieet van je?
 
Het is massa (dikkere/korte spieren) voor weinig reps hoog gewicht, of definitie (lange spieren) met veel reps weinig gewicht.

Als je zwaar je buikspieren traint heb je kans dat je een bolle buik krijgt.

Jij hebt sinds 2008 een account op dit forum, en nóg kun je een post als deze plaatsen.. :D
 
ja lachen he? jij hebt zeker zoveel posts gekregen door offtopic opmerkingen te maken? :p

maar als je/jullie verder zouden lezen, dan zie je dat ik die uitspraak anders bedoel.

daarnaast weet ik ook niet alles en that's it.
 
Zo wat een haat op erik common ???
Hij zij toch dat die het anders bedoelde...
 
Het is zoals eerder gezegd, om klappen op te kunnen vangen moet je ze leren opvangen...je wordt beter in wat je oefent. Crunches e.d. hebben dan niet zo veel ding...een medicijn bal in je buik laten stuiteren is dan altijd een leuke optie :D

Voor jou is buikspiertraining efficiënt maar voor de rest vind ik het echt flauwekul. Je buik doet al bij iedere oefening die je doet mee. Buikspieren heeft iedereen en die moet je alleen maar zichtbaar maken...dus vet% naar beneden, je winterjas eraf....en tadaa buikspieren. Ik train ze werkelijk nooit en ze zijn altijd goed aanwezig :D
Mijn visie is juist als je teveel buikspieren traint dat je alleen maar een brede taille krijgt....
 
Heb ook een vraag:

Kan het zijn dat bij de een de buikspieren meer naar voren staan dan bij de ander?
Maatje van me van kickboksen vroeger die had best wat vet op zijn buik maar die abs van hem prikten er gewoon doorheen.
Ik had toen een lager vetpercentage dan hem maar bij mij zag je echt bijna niks.
Hij showde er altijd mee en vrat zich altijd klem aan junkfood terwijl ik probeerde gezond te eten en hij mij maar pesten :) want ik wilde toen echt zo graag zichtbare buikspieren.

Ik hoorde iemand een keer zeggen dat dat te maken had met je binnebuik of je ruggewervel stand.
Weet iemand of dit waar is?, of is het bullshit.
 
Voorheen deed ik minimaal 200 crunches per dag, daarheb ik nu spijt van.
Doordat die buikspieren serieus gegroeid zijn en er nog een stevige laag vet op zit-ik zit in de bulk in een kuur- lijkt het alsof ik een mega dikke pens heb.:(
 
Het is zoals eerder gezegd, om klappen op te kunnen vangen moet je ze leren opvangen...je wordt beter in wat je oefent. Crunches e.d. hebben dan niet zo veel ding...een medicijn bal in je buik laten stuiteren is dan altijd een leuke optie :D

Valt wel mee, het oppervlak waarmee je geraakt wordt is redelijk groot, een 60 seconden stoten opvangen werkt beter ;) . Maar voor de rest inderdaad abs are made in the kitchen :D .
 
Back
Naar boven