XXL Nutrition

buikspieren elke dag?

Bezoekers in dit topic

willing

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
9 mei 2007
Berichten
82
Waardering
0
Even een vraag als het meer resultaat geeft om elke dag buikspieren te trainen of om de dag?
Dit niet alleen om de blokken harder te maken maar maar om ze zichtbaar te maken.
Ik train ze elke dag na de per dag verschillende andere spiergroepen getraint te hebben.
Ik hab namenlijk een buikje terwijl de schouders armen droog zijn.
Ik doe natuurlijk ook cardio (vetverbranding) na elke training.
Dit vraag ik omdat ik verschillende meningen hoor en jullie mening (van ervaringen alleen!) meer gemotiveerd wil hebben.
 
hoeveel cardio doe je? ik hoop voor jou minstens een halfuurtje want ik ken nog mensen die 'cardio doen' en die blijken dan 5 minuten te fietsen en 10 minuten te lopen :rolleyes:

ik persoonlijk train buikspieren ook elke trainingsdag sinds 2 a 3 weken en mijn abs beginnen toch al iets steviger te worden, ik weet dat sommige anderen hier op het forum het ook zo doen, zoals Rat

maar zolang je er een laagje boven hebt zul je er niets van zien... dus probeer dàt er best eerst af te trainen ;) méér cardio!
 
Buikspieren meer zichtbaar maken heeft idd meer te maken met je vet wegtrainen dan je buikspieren trainen. Zie het nut niet in van iedere dag trainen, tenslotte moeten deze spieren net als ieder andere spier ook herstellen..
 
Buikspieren meer zichtbaar maken heeft idd meer te maken met je vet wegtrainen dan je buikspieren trainen. Zie het nut niet in van iedere dag trainen, tenslotte moeten deze spieren net als ieder andere spier ook herstellen..

yup, maar het is niet niet dat ik ze evenhard train als andere spiergroepen :)
2 sets hanging knee raises en 1 set crunches, that's it ;)
maar goed, ga eens proberen wat zwaarder te gaan en minder frequent...
 
hangt ook van je aanleg af...
train al ruim 2 jaar men buik niet meer met apparte oef. en kan toch duidelijk men abs zien, zelfs toen ik rond de 15% zat kon je ze zien (de bovenste blokjes althans)
 
Ik doe het meestal iedere week anders ;) Soms 3x per week, dan 2x, dan 1x en soms sla ik een week over.
 
thanks voor tot zover jullie meningen,ik doe idd cardio minimaal 30 min meestal 45 min lopen en of fietsen op een verbrabdingsniveau.
Ik hoop dat er nog meer meningen komen om mijn eigen conclusie eruit te trekken.Nu heb ik ook verschillende meningen......
Het valt wel steeds minder op maar jah.. het moet wel strak worden natuurlijk...
 
waar iedereen het eens over gaat zijn is dat je gewoon moet verder knallen met je cardio en op je voeding moet letten (zoek maar zelf op welke voeding het beste is voor je) tot ze zichtbaar zijn... hoe je ze groter krijgt daar zullen verschillende meningen over zijn maar bon, als ze zichtbaar zijn kun je het nog eens vragen ;)
 
Buikspieren moeten net als ieder andere spier ook herstellen..

Toevallig heb ik deze vraag een aantal maanden geleden aan mijn huisarts gesteld.
Hij vertelde me dat de buikspieren gewoon iedere dag getrained konden worden, en dat die in tegenstelling tot andere spieren niet die 48 uur rust nodig hebben.
 
waarom zijn deze spieren dan zo "speciaal"? imo hebbe alle spieren rust nodig
 
Toevallig heb ik deze vraag een aantal maanden geleden aan mijn huisarts gesteld.
Hij vertelde me dat de buikspieren gewoon iedere dag getrained konden worden, en dat die in tegenstelling tot andere spieren niet die 48 uur rust nodig hebben.

Vraag maar aan je huisarts of hij weer verder kan gaan met het helpen van z'n patienten met griep want van bodybuilding hebben de meeste geen verstand.
 
ok,bedankt jongens.....
Ik heb zelf ook het idee om ze elke dag te kunnen en moeten trainen omdat dit een kleinere spiergroep is.
Wel ben ik er zeker van bewust om cardio te doen en op mijn voeding te letten maar, dat zit wel goed.......Ik ga gewoon door waar ik mee bezig ben en als er dan mensen zijn die kunnen motiveren om de buik niet elke dag te trainen hoor ik dat wel...Geduld is een schone zaak zeggen ze maar,nog even en het is zomer dus een beetje haast heb ik wel.......
 
buikspieren zijn overrated, ik train ze amper, kan nou niet zeggen dat ik ze niet zie ofzo.
 
Riggart je ziet ze idd wel jah.....ondanks je amper traint....
IK heb alleen wat meer vet om men buikje en is het dan zo dat als ik ze elke dag train ook mijn vet erder kwijt zal raken om men buikje of niet.......
Het mooiste is dat je ze niet ziet met een shirt aan omdat me borts groot genoeg is dat me shirt er netjes langs valt,maar dat terzijde...
De 1 train ze wel elke dag en de ander niet.....
Het is in iedergeval niet slecht om ze elke dag te trainen?
Ik wil men buikje kwijt haha voeding is goed en cardio is ook goed....
Geduld wat minder.Ik heb echt ontiegelijke aanleg om dik te worden de rest ben ik redelijk tevreden over alleen men buikje.....
 
ik zou je buik gewoon pakken zoals elke andere spiergroep, je buik is opzich wel belangrijk om geen onbalans te krijgen tussen spieren en zo een blessure op te lopen.
elke dag trainen lijkt me niet echt slim, spieren moeten ook herstellen.
 
in plaats van je buikspieren iedere dag te trainen zou ik persoonlijk als ik jou was 10 minuten extra cardio doen! hoe meer cardio hoe beter, zeker als je aanleg hebt om snel een laagje over je buik te krijgen!

want ook al heb je monster abs, met een laagje erover kun je ze toch niet zien!
 
Omdat buikspieren wat lastiger zijn om goed aan te pakken, net als kuiten, schenen en onderarmen (voor de meesten), zou je ze best twee keer in de week kunnen trainen, maar ook niet meer als dat!

Buikspieren zijn ook gewoon spieren die rust en herstel nodig hebben.
 
kuiten zijn makkelijk aan te pakken, helaas laten de meeste mensen de stack gewoon een beetje bouncen op hun achillespees zodat hun kuiten amper werk doen.
 
Ik heb ooit eens een artikel gelezen dat abs ook genetisch afhankelijk zijn.
Dat maar 2 op de 10 mensen statistisch gezien een aanleg hebben voor goede abs.

Elke dag trainen is mijn mening oververdeeld.
Vanaf kinds af aan heb ik dat altijd gedaan. (jaar of 8)
200reps en dan slapen haha. Maarwel nonstop!!
Heb mn hele jeugd daardoor hele erge abs gehad.

Nu train ik abs hoogstens 2x per week.
Zitten er nog steeds erg, alleen minder erg als before.
Maarja dat krijg je met bulken he

2x in de week abs trainen volstaat PRIMA!!
 
Back
Naar boven