MuscleMeat

buikspieren elke dag?

Bezoekers in dit topic

heb wel es gelezen dat buikspieren heel snel herstellen waardoor je ze elke dag zou kunnen trainen. al doe ik het 2 keer per week. ik train ze zo hard dat ik ze nog wel 2 dagen voel na de training
 
Ik train ze ook twee keer per week. Is volgens mij wel genoeg, want ik voel ze goed de dag nadat ik ze getraind heb.
 
Buikspieren meer zichtbaar maken heeft idd meer te maken met je vet wegtrainen dan je buikspieren trainen. Zie het nut niet in van iedere dag trainen, tenslotte moeten deze spieren net als ieder andere spier ook herstellen..

ik gaan akkoord met deze... je buikspieren moe je trainen als een andere spiergroep, ik persoonlijk doe 1 x in de week 3 sets abs... maar zolang er een laagje vet over hangt, zie je er toch niks van... dus doe je cardio en verander je het dieet...
 
ik gaan akkoord met deze... je buikspieren moe je trainen als een andere spiergroep, ik persoonlijk doe 1 x in de week 3 sets abs... maar zolang er een laagje vet over hangt, zie je er toch niks van... dus doe je cardio en verander je het dieet...

sja in theorie mischien, praktijk leert mij dat nu ik 5x per week mn buik zwaar train voordat ik begin met train ze er egt uitkomen en veel steviger worden.
daarvoor heb ik n jaar lang 2x per week gedaan en had er geen vooruitgang in.
 
sja in theorie mischien, praktijk leert mij dat nu ik 5x per week mn buik zwaar train voordat ik begin met train ze er egt uitkomen en veel steviger worden.
daarvoor heb ik n jaar lang 2x per week gedaan en had er geen vooruitgang in.
ze zijn vast gigantisch gegroeid, of niet?
 
haha!

buik wordt al genoeg belast bij oefeningen als squat en zware pressdowns!
het is gewoonweg onnodig om deze 5x pw direct aan te spreken
ik zou sowieso niet graag squaten als ik de dag ervoor zwaar mn buik heb aangepakt, dat is vragen om blessures!

overigens hoort dit topic hier niet thuis, maar bij training en oefeningen
 
haha!

buik wordt al genoeg belast bij oefeningen als squat en zware pressdowns!
het is gewoonweg onnodig om deze 5x pw direct aan te spreken
ik zou sowieso niet graag squaten als ik de dag ervoor zwaar mn buik heb aangepakt, dat is vragen om blessures!

overigens hoort dit topic hier niet thuis, maar bij training en oefeningen



voila, ik ken een gast die NOOIt abs traint, maar dien bezit wel zo'n wasbord waar anderen naar streven...
 
ok,bedankt jongens.....
Ik heb zelf ook het idee om ze elke dag te kunnen en moeten trainen omdat dit een kleinere spiergroep is.
Wel ben ik er zeker van bewust om cardio te doen en op mijn voeding te letten maar, dat zit wel goed.......Ik ga gewoon door waar ik mee bezig ben en als er dan mensen zijn die kunnen motiveren om de buik niet elke dag te trainen hoor ik dat wel...Geduld is een schone zaak zeggen ze maar,nog even en het is zomer dus een beetje haast heb ik wel.......

Ja maar biceps en triceps zijn ook kleine spiergroepen, dat is ook geen reden om ze elke dag te trainen. En omdat je ze ook met de compoundoefeningen doet zou je ze juist snel kunnen overtrainen. Hetzelfde zeggen sommige theorien ook zeggen over buik trainen, dat omdat je ze dagelijks al veel meer gebruikt dan dat je eigenlijk door hebt. Dus dan zeg ik neem de middenweg; 3x in de week is voldoende. En je kunt niet letterlijk je buikvet wegkrijgen door je buikspieren te trainen, maar je maakt ze wel sterker zo en zorgt dat je lichaam in verhouding blijft. Dus cardio/eetgewoontes zijn belangrijker om je doel te bereiken.

Succes.;)
 
Jaren geleden heb ik dat ook gedaan: elke dag abs trainen. Wist ik veel... En elke dag GOED trainen. Gewoon net zo lang doorgaan tot het brandt. En dan nog een paar reps.
Enige wat ik ervan kreeg was constante 'spierpijn'. Ik kon niet lachen of hoesten zonder dat het pijn deed. En ik kan niet zeggen dat mijn abs gigantisch groeiden in vergelijking met tegenwoordig.
Nu train ik ze 2 a 3 keer per week. En soms ook wel 2 weken niet. Ze krijgen voor mijn gevoel genoeg te verduren tijdens een goede sessie DL, SQ en BOR. Ik ben iig tevreden met het resultaat.
 
Ik train ze om de dag.
Andere spiergroepen verdienen ook de aandacht, dus daar moet ik ook al dagelijks de tijd voor nemen (benen,armen,borst etc)
Om daarbij nog eens elke dag buikspieren bij te trainen kan ik net zo goed me bed op de sportschool zetten :rolleyes:
 
ok,bedankt jongens.....
Ik heb zelf ook het idee om ze elke dag te kunnen en moeten trainen omdat dit een kleinere spiergroep is.
Wel ben ik er zeker van bewust om cardio te doen en op mijn voeding te letten maar, dat zit wel goed.......Ik ga gewoon door waar ik mee bezig ben en als er dan mensen zijn die kunnen motiveren om de buik niet elke dag te trainen hoor ik dat wel...Geduld is een schone zaak zeggen ze maar,nog even en het is zomer dus een beetje haast heb ik wel.......

Train je ook elke dag je kuiten en onderarmen???? Dit zijn nog kleinere spiergroepen, misschien met je die wel 2x per dag gaan trainen. Ik vind buik alles behalve een kleine spiergroep en net als met alle andere spieren, moet je deze ook niet al te vaak trainen. Om de dag vind ik maximaal, of het moet zijn dat je 3 setjes crunches als een buiktraining verstaat. Bij buik is uitvoering het belangrijkste en hier gaan de meeste de fout in. Gecontroleerde reps, dus niet te snel en zorg voor een goede houding van je bekken. Varieer met oefeningen en zorg dat je het onderste gedeelte ook goed aanpakt, ik begin hier altijd mee. Omdat dit bij 9 van de 10 mensen achter loopt.
 
Omdat buikspieren wat lastiger zijn om goed aan te pakken, net als kuiten, schenen en onderarmen (voor de meesten), zou je ze best twee keer in de week kunnen trainen, maar ook niet meer als dat!

Buikspieren zijn ook gewoon spieren die rust en herstel nodig hebben.
:thumbup:
 
Back
Naar boven