XXL Nutrition

buikspieren trainen met of zonder gewicht? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

royddw

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
4 nov 2008
Berichten
150
Waardering
1
ik weet dat er al veel topics zijn over buikspieren trainen..
maar toch wou ik even weten wat beter is en wat de voordelen zijn van met gewicht je buikspieren trainen of zonder gewicht!

bvd!
 
wat buikspieren trainen? welke oefeningen? als je crunches doet zeg ik nee, alhoewel bij andere oefeningen misschien ja. kun je toch zelf het beste inschatten..
 
Wat is het nut van gewicht gebruiken bij zeg squats, of bicep curls.....
 
Meer gewicht = minder reps. Of je dat beter vindt moet je zelf beslissen.
 
Ik gebruik gewoon gewicht bij buikspieroefeningen, net zoals bij alle andere spieren...
 
Er zijn mensen die altijd 20+ reps doen voor de buik, ikzelf doe max 12 reps en dan moet je sowieso gaan verzwaren
 
Gewicht. Net zoals andere spieren.
 
Ik doe zonder. Houd het gewoon bij zo'n 30 reps en stop dan. Doet het uitstekend bij mij. Maar goed, dit is natuurlijk voor iedereen anders. Vind het zelf ook irritant om met een schijf op mijn borst crunches te doen.
 
crunches enzo niet maar bij de rest wel
 
Ik denk dat het weinig uitmaakt of je extra gewicht gebruikt. Het is volgens mij veel belangrijker dat je de spiergroep, die je op dat moment traint, goed voelt.
 
afwisselen.. als ik ze dan es train
 
Ik denk dat het weinig uitmaakt of je extra gewicht gebruikt. Het is volgens mij veel belangrijker dat je de spiergroep, die je op dat moment traint, goed voelt.

Inderdaad, want zonder gewicht voel ik het eigenlijk altijd.
 
hallo

wat is nu het beste eigelijk buikspieren kort trainen(10/12reps) maar met gewicht of
langere reps van rond de 20???
persoonlijk voel ik ze meestal pas branden bij lange reps soms ook bij korte maar dat
is zelden.
 
Ik doe 5 maal 15 crunches en dan 30 keer met elke arm 6 killo gewichtheffen en dan nog een eindsetje van 25 crunches.
Dan voel je ze goed hoor.(zijn 100 crunches)
 
3x 15 crunches (1e zonder gewicht, 2e met 4 kg, 3e met 6 kg)
3x 14 side crunches (zelfde als boven) (14 omdat het een even getal is
-> beiden op de steilste stand van men bankje
3x10 leg raises, heb van die plakkers met gewicht aan, eerste 10 zonder, laatste 10 met 4kg aan de voeten
 
geen gewicht, zo train je je buikspieren droog.
 
Beter doe je wel een paar schijven aan de stang als je gaat squaten, anders kun je oneindig door gaan.
 
Buikspieren zijn ook spieren , gebruik hierbij dus ook gewicht
 
Als ik er meer dan 20 herhalingen mee kan maken zonder dat ik het voel doe ik er pas gewicht bij anders gewoon zonder.
 
Back
Naar boven