XXL Nutrition

buikspieren

Bezoekers in dit topic

shabaz

Cool Novice
20 jaar lid
Waardering
0
Ik heb ff een vraag over mijn buikspieren.
Im train altijd net zolang tot ik ze voel branden.
Ik kan de crunch wel met gemak 1000 keer achter elkaar.
Maar bij mij zie je geen blokjesm, alleen licht een lijntje.
Ik heb bijna geen vetlaag.
Wat is een goeie manier van trainen??

Je kunt ze het beste gewoon trainen net als je andere spieren. Dus gewoon 3 x 8 of zo. Geen setjes van 1000 iig!

hahaha nou in ieder geval níet op die manier. Net als je andere spiergroepen, zwaar en intensief. Niet te vaak. Je kunt er zelfs voor kiezen om ze niet te trainen, aangezien ze indirect al vet belast worden, tijdens bv squat. Daar komt bij dat er toch nauwelijks massa op te winnen valt. Genetische aanleg speelt ook mee. Maar zoals je het nu doet is in ieder geval verkeerd. succes ermee!!

Ik heb bijna het zelfde probleem....

De onderste rij blokjes zit er wel....de bovenste twee niet, alleen een dun lijntje

Ik heb een vetpercentage rond de 8 a 9 % en train mijn buik 4 x10 met maximaal gewicht. Hoe kan ik er voor zorgen dan ook de bovenste buikspieren goed zichtbaar worden. Nog lager in mijn vetpercentage gaan zitten of een bepaalde oefening?

Of moet ik me er maar in berusten dat ik niet de juiste aanleg hiervoor heb?

Dank voor jullie reactie,

Shivo

Ps vond het zonde om hiervoor een nieuwe topic aan te maken, vandaar...

Doe crunches met gewichten op je borst

Heb je bij jullie op de sportschool geen buikspier apparaat waar je gewicht kan afstellen???? Dan schiet het meer op...... Bist stau een echte Liwwader??

Jawel, dat apparaat gebruik ik ook. Maar ik merk alleen progressie op in de onderste buikspier. Ben bang dat als ik het gewicht nog meer ga verzwaren alleen de onderste buikspier nog meer progressie zal vertonen en de bovenste nog verder achterblijven

het is 1 spier.

er gaan geruchten (mythes) dat je de onderste helft bij sommige oefeningen meer belast van de bovenkant, maar daar is nogal wat discussie over.

W.

Shivo zei:
Jawel, dat apparaat gebruik ik ook. Maar ik merk alleen progressie op in de onderste buikspier. Ben bang dat als ik het gewicht nog meer ga verzwaren alleen de onderste buikspier nog meer progressie zal vertonen en de bovenste nog verder achterblijven

Bij de meesten is het juist andersom, mij ook :/

1 spier? keej still learning.

Jah dat hoorde ik ook dat bij de meeste het andersom was... pff wat doe ik eraan..Denk nog maar ff stug door blijven trainen, of bestaat er een oefening om de bovenkant wat beter aan te pakken?

crunches :-)

(sorry, verder kom ik niet) maar dan wel met gewichten en steeds iets zwaarder (net zoals je andere spieren ook traint)

W.
(die hoogst zelden buikspieren traint, zit toch te veel vet nog voor)

met je rug plat op de grond en je benen gestrekt omhoog brengen schijnt te werken voor je bovenste. Op je zij liggen en 1 been omhoog is goed voor je zijdelingse

buik 1 spier ?
buik is in 4'en te verdelen. onder/boven/linkerzijkant/rechterzijkant. en die moet je ookalle 4 individueel trainen. (kan op 1 dag!)

ok, obliques zijn aparte spieren (rechts en links), kun je trainen met sidebends (o.a.) dan heb je de Rectus Abdominis dat is de grote blokjesspier (crunches oa.). En tenslotte zit er nog een TVA-spier onder deze RA, (transversus abdominis oid), Deze laatste train je met de vacuum oefening (just suck it in), krijg je een mooi strak buikje van (voor wie dat niet had).

Als je dan toch graag onderscheid maakt tussen onder en boven, doe dan crunches en leg raises. (maar het blijft 1 spier die RA)

http://www.dolfzine.com/page501.htm

W.

euhm nja hier heb ik totaal geen problemen mee dus... weet niet hoe het komt, ik doe gewoon de gewone sit ups op zon speciaal bankje dat beetje schuin naar beneden staat 3*50+ 2apparaten op 4/5van het gewicht en moet echt wel zeggen is duidelijk zichtbaar bij mij... maar ik heb nu al redelijk lang die blokjes enneu ik ben nu vergeten welke eerst komen? zijn het niet de onderste die eerst komen en de bovenste die moeilijkst komen? allé gebt dus uwe sixpack é en ge pakt daar die onderste reke van awel kpeize da dedie eerst zichtbaar zin en ondertusn ook al een bitje dien twede reeks en dien bovensten ist moeilijkst dacht ik? of zit ik nu verkeerd? pff ik zou gewoon zeggen advies: die 1000 s echt wel te veel, zoek variatie die je zwaarder op de spiertjes komt en gewoon blijven trainen, ze moeten wel zichtbaar komen op de duur

Ja, wie traint er eigenlijk die TVA-spier en heeft het daadwerkelijk zin? Hoe trainen jullie de TVA-spier trouwens? Ik ken de vacuüm oefening maar hoevaak, hoeveel setjes en hoeland inhouden?

Hee Kay die TVA-spier kan je ook gewoon het best 3 à 4 setjes van 6 tot 8 herhalingen doen en dan echt elke herhaling tot het uiterste gaan. Gegarandeerd heb je de dag erna spierpijn
En voor de gewone abs, zoals al eerder gezegd gebruik weerstand ipv herhalingen!

Mr.BakBier zei:
euhm nja hier heb ik totaal geen problemen mee dus... weet niet hoe het komt, ik doe gewoon de gewone sit ups op zon speciaal bankje dat beetje schuin naar beneden staat 3*50+ 2apparaten op 4/5van het gewicht en moet echt wel zeggen is duidelijk zichtbaar bij mij... maar ik heb nu al redelijk lang die blokjes enneu ik ben nu vergeten welke eerst komen? zijn het niet de onderste die eerst komen en de bovenste die moeilijkst komen? allé gebt dus uwe sixpack é en ge pakt daar die onderste reke van awel kpeize da dedie eerst zichtbaar zin en ondertusn ook al een bitje dien twede reeks en dien bovensten ist moeilijkst dacht ik? of zit ik nu verkeerd? pff ik zou gewoon zeggen advies: die 1000 s echt wel te veel, zoek variatie die je zwaarder op de spiertjes komt en gewoon blijven trainen, ze moeten wel zichtbaar komen op de duur

dude heb jij soms geblowd of gezopen ofzo je lult echt vaag :D

Terug
Naar boven